OVer Afwijkingen in Materieelinzet #27
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26
Sprinter t5787 rijdt vandaag met maar liefst 10 bakken SLT :O
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26
Had de 252 eigenlijk altijd al gelede omlopen? Kwam toevallig vanmorgen op de Europalaan in Utrecht een stadsgelede tegen uitrukkend riching Amersfoort voor een ritje 252.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26
De afgelopen 2 (?) weken tref ik inderdaad zowel op de ochtendrit die rond 9 uur op de Uithof aankomt, als op de middagrit vertrek rond 17 uur een gelede, ook wel nodig want op de een of andere manier is het aantal ochtendreizigers flink gegroeid sinds het Connexxion-tijdperk.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26
Ik heb er lang over gedaan, maar toen ik vanmiddag van m'n bus naar de trein liep schoot de reden voor de nu fors drukkere 252 me tebinnen: de QB-pas
Immers barstten voorheen de 276 en 296 vanuit Amersfoort uit hun voegen met een aanzienlijk aantal reizigers op de Utrecht Bereikbaar-pas, maar die bestaat niet meer. En gezien het alternatief alleen bij Qbuzz geldig is zullen vele reizigers nu dan de 252 als alternatief gebruiken.
Immers barstten voorheen de 276 en 296 vanuit Amersfoort uit hun voegen met een aanzienlijk aantal reizigers op de Utrecht Bereikbaar-pas, maar die bestaat niet meer. En gezien het alternatief alleen bij Qbuzz geldig is zullen vele reizigers nu dan de 252 als alternatief gebruiken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26
Een uurtje geleden vertrok er een Brabantliner Volvo vanaf Breda als lijn 132 naar Tilburg. Hoort een Ambassador te zijn.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8788
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26
Ik dacht even een Citaro G van stadsdienst Almere te zien rijden op de A1 richting Amsterdam, net na knooppunt Muiderberg, zo rond 15.40 uur.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26
De t15128 is te heet gewassen en rijdt met de losse m2123: hij mist dus minstens een bak (en een toilet).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26
Een R-net Volvo wil nog wel eens invallen op de 156 Almere-Hilversum, maar de inzet van een Volvo met dubbele achteras is zeer zeldzaam. De 5650 stond vanmorgen om kwart voor 7 klaar op busstation Hilversum voor de rit naar Almere.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26
De t5120 rijdt met 7 bakken SGM. De NS heeft goed ingespeeld op de gehalveerde frequentie tussen Rtd en Gvc. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26
De NoordOost was kennelijk nog wel wat ontregeld, vooral vroeg in de spits nog veel composities met maximaal 2 stellen ri. Rotterdam. Waarbij de t514 me met een los drietje in deze situatie wat kort leek, of dat moet een DVS-bugje geweest zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26
Bestaat er een t514 dan? Je link vindt van niet namelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26
Die bestaat inderdaad niet, zie ik na wat zoekwerk op de NS site. Daniel bedoelt vermoedelijk de t12514.
Laatst gewijzigd door Meltrain op do 20 feb 2014, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26
Wel een t12514... ik ga constant de mist in met wat er voor het volgnummer staat met die elk kwartier verschillende serienummers op mijn traject.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26
Dan zitten we tegenwoordig in hetzelfde schuitje (ik heb de s5000, s5100 en s15100). :')
Edit: jij hebt 4 series, dus is het nog iets moelijker.
Edit: jij hebt 4 series, dus is het nog iets moelijker.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8788
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26
Vijf bakken SGMm in de s5700 (en dus ook in de s4900) en een VIRM6 in de s4300, beide te Weesp.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26
Kon het nog beter? Zeker wel, want ik heb nu een VIRM-VI als s5100. :DMeltrain schreef:De t5120 rijdt met 7 bakken SGM. De NS heeft goed ingespeeld op de gehalveerde frequentie tussen Rtd en Gvc. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26
Prijs je gelukkig, de s2600 was vanmiddag erg vol. De s2600 Laa -> Rtd was vanmorgen dan juist weer redelijk rustig...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26
De t11759 was vanmiddag verlengt op z'n NS' vanwege de beperkingen tussen Den Haag en Utrecht... voor de gelegenheid reed deze met 6 i.p.v. 10 bakken.
De hierop aansluiting gevende t2861 moest het trouwens ook met een klein setje ICM doen, aannemelijk door de afwijkende omloop gezien nu niet op de s2000 gekeerd kan worden.
Vanmorgen niet gezien hoe de t1718 er na Utrecht uit zag, maar met een dergelijke verstoring was z'n vrijdagse uitdunning tot 7 bakjes wellicht ook niet zo handig (ondanks dat dit zo gepland is).
De hierop aansluiting gevende t2861 moest het trouwens ook met een klein setje ICM doen, aannemelijk door de afwijkende omloop gezien nu niet op de s2000 gekeerd kan worden.
Vanmorgen niet gezien hoe de t1718 er na Utrecht uit zag, maar met een dergelijke verstoring was z'n vrijdagse uitdunning tot 7 bakjes wellicht ook niet zo handig (ondanks dat dit zo gepland is).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26
De 9800 rijdt door het wegvallen van de 19800 met 2 stellen. Ik zit nu in ieder geval in de 9827 die rijdt met een SLT10.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26
Ik zag ruim anderhalf uur geleden de Veolia 3905 (Volvo 7700) rijden op lijn 316 van Etten-Leur naar Breda. Hoort een Volans Ambassador te zijn
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26
Dit is dus een SLT IV + een SLT VI gekoppeld. Een SLT10 bestaat niet .wouter15 schreef:De 9800 rijdt door het wegvallen van de 19800 met 2 stellen. Ik zit nu in ieder geval in de 9827 die rijdt met een SLT10.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26
SLT10 = 10 bakken SLT. Bepaalde vorm van notatie; als iemand geen zin heeft om te kijken of het zesje of het viertje voorop zit. Of dat niet interessant vindt (en terrecht! )
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26
Dude :')KM46 schreef:Dit is dus een SLT IV + een SLT VI gekoppeld. Een SLT10 bestaat niet .wouter15 schreef:De 9800 rijdt door het wegvallen van de 19800 met 2 stellen. Ik zit nu in ieder geval in de 9827 die rijdt met een SLT10.
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26
Los van of het nodig is, als je verbetert, doe het dan goed. Noem het dan ook een SLT 1, want meer generaties SLT zijn er niet. :6
Het is een spectrum.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26
Zowel wouter15 als KM46 hebben gelijk. Het is 'SLT10' en geen 'een SLT10'. Het is namelijk niet één ding, maar een aanduiding voor het materieel met bijbehorende lengte.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten