Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Maar ik herinner me wel dat GVB toen op op de lijn RAI - Gaasperplas een hele rare frequentie reed, om de 12 minuten ofzo, waardoor de aansluitingen bij v/d Madeweg vervielen. Wellicht valt het nu moeilijk in te passen in het vervlochten net?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Wordt er misschien ook gewerkt tussen RAI en Zuid waardoor station RAI ook stroomloos staat? Ik kan mij dat goed voorstellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
De Amsterdamse metro is een beetje zoals de Haagse tram in dat opzicht.Wubbo schreef:Ah, de jaarlijkse zomerwerkzaamheden aan de metro van het GVB. Houdt dat ook nooit meer op? :?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Het lijkt me inderdaad dat dat het is, de tunnelingang van de NZ ligt ongeveer direct achter het station.Bee schreef:Wordt er misschien ook gewerkt tussen RAI en Zuid waardoor station RAI ook stroomloos staat? Ik kan mij dat goed voorstellen.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Vraag me wel af hoe die lijn Duivendrecht - Overamstel gaat rijden. Keren bij station Duivendrecht is namelijk niet zo makkelijk meer na de herinrichting.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
gisteren (zaterdag) toch nog een Volvo op de dienst, namelijk de 460.
En ook nog een DAF op lijn 38, de 233.
En ook nog een DAF op lijn 38, de 233.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Wat gaat er dan met het sneltram materieel gebeuren, als 51 niet rijdt? Ik neem aan net als in 2009 weer word ingezet op de Oostlijn?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Naar de schroot of een renovatie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik denk dat het vakantie gaat houden op het opstelterreinen.van020 schreef:Wat gaat er dan met het sneltram materieel gebeuren, als 51 niet rijdt? Ik neem aan net als in 2009 weer word ingezet op de Oostlijn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Het GVB zal wel een manier vinden om, met die sneltrams tot hun beschikking, toch nog een materieeltekort te hebben op het resterende net
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Gaat pendelbus 55 ook op de tussen liggende haltes in Amstelveen Noord stoppen: Uilenstede, Kronenburg, Zonnestein, Onderuit en Oranjebaan??
Want in Buitenveldert wordt alleen op De Boelelaan/VU gestopt.
Want in Buitenveldert wordt alleen op De Boelelaan/VU gestopt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Nee, enkel op Oranjebaan (zie nu ook het bericht op de website van het GVB).
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Wel logisch, je wilt natuurlijk zo min mogelijk reizigers in die bussen hebben. Dus het stuk waar tram 5 ook rijdt wordt niet gedekt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Waarom kan lijn 51 niet Zuid - Westwijk pendelen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Omdat je dan de verbinding met Amstel kwijt bent. Er kan immers geen metro rijden tussen Zuid en RAI.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dat is echt onzin, bovendien reden er tijdens vorige buitendienststellingen van lijn 51 er niet eens pendelbussen tussen Amstel en Zuid, dat is een nieuwigheid dit jaar.
De echte reden is dat er een gebrek aan wisselmogelijkheden is op de Amstelveenlijn waardoor je het verkeer van lijn 5 ernstig zou hinderen indien lijn 51 wel zou rijden. En je moet op station Zuid op het meest noordelijke spoor keren, want anders kan je de wagens niet van/naar het opstelterrein krijgen.
De echte reden is dat er een gebrek aan wisselmogelijkheden is op de Amstelveenlijn waardoor je het verkeer van lijn 5 ernstig zou hinderen indien lijn 51 wel zou rijden. En je moet op station Zuid op het meest noordelijke spoor keren, want anders kan je de wagens niet van/naar het opstelterrein krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Precies, het perron op Zuid is onbeschikbaar, oftewel, hij zou ergens moeten keren bij de Boelelaan/VU.Bee schreef:De echte reden is dat er een gebrek aan wisselmogelijkheden is op de Amstelveenlijn waardoor je het verkeer van lijn 5 ernstig zou hinderen indien lijn 51 wel zou rijden. En je moet op station Zuid op het meest noordelijke spoor keren, want anders kan je de wagens niet van/naar het opstelterrein krijgen.
Dat is inderdaad heel onhandig, echter ze hadden ook de 51 kunnen laten pendelen Westwijk-Ouderkerkerlaan en de bus daar laten eindigen...
Maarja, ik ben nieuw hier, ik zal er vast niet veel verstand van hebben...
Oohja, laat maar. Een extra overstap zou daarvoor moeten *bus*
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Viel voorheen de buitendienststellingen ook niet samen met inkorting van de Oostlijn? Kan me dan voorstellen dat er niet genoeg busmaterieel beschikbaar was voor het hele stuk naar Amstel.Bee schreef:Dat is echt onzin, bovendien reden er tijdens vorige buitendienststellingen van lijn 51 er niet eens pendelbussen tussen Amstel en Zuid, dat is een nieuwigheid dit jaar.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
De jaarlijkse zomerdingen gaan nu weer al een heel tijdje mee, maar volgens mij was 2009 het eerste jaar dat heel lijn 51 er uit lag. Toen reed bus 55 tussen Zuid en Westwijk en bus 58 tussen Duivendrecht en Overamstel, reizigers tussen de twee delen van het metronetwerk mochten met hun GVB-vervoersbewijs in de treinen tussen Diemen Zuid en Amsterdam Zuid (dit jaar ook weer trouwens).
Zie ook de pagina in de wiki van lijn 55: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... n_Westwijk
Zie ook de pagina in de wiki van lijn 55: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... n_Westwijk
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Een andere reden waarom het sneltramdeel niet in bedrijf gehouden kan worden is de overnachting. De stellen zouden 's nachts op Westwijk of Ouderkerkerlaan gestald moeten worden en dat heeft men liever niet in verband met vandalisme.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik blijf het bijzonder vinden hoe kleine dingen bij het GVB een probleem kunnen worden. Voor overnachting regel je een beveiliger met een hond, dat is prima te doen. Bereikbaarheid van een opstelterrein is alleen echt van belang bij eerste/laatste metro's (en eventueel om na de spits wat uit te laten lopen), dus dat kan ook geen beperkende factor zijn. Zeker niet voor een relatief korte periode.
Maar goed, ook ik zal het wel te simpel zien ;-)
Maar goed, ook ik zal het wel te simpel zien ;-)
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Het is jammer dat ze een aantal jaar geleden bij het verwijderen van de aansluiting van lijn 5 in het tunneltje tussen Zuid en de VU geen omloopwissel hebben aangelegd. Er lijkt hier wel ruimte voor te zijn en men had dan best de wagens ergens kunnen stallen zoals Wubbo hierboven aangeeft.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Wubbo, wat je nu uitbraakt is natuurlijk complete nonsens en slaat helemaal nergens op. Veel te efficiënt en klantgericht. Daar kan GVB natuurlijk nooit aan beginnen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dagelijks van alles open en bloot stallen bij Isolatorweg is echter geen probleem... Die knullige hekjes houden echt niemand tegen.Ardan schreef:Een andere reden waarom het sneltramdeel niet in bedrijf gehouden kan worden is de overnachting. De stellen zouden 's nachts op Westwijk of Ouderkerkerlaan gestald moeten worden en dat heeft men liever niet in verband met vandalisme.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Het gaat niet om het stallen maar puur de onmogelijkheid om met lijn 51 te pendelen. Theoretisch zou deze tussen westwijk en centrum kunnen rijden. Maar hoe moeten de mensen op lijn 5 komen? Er is geen goeie overstapmogelijkheid.
Nu kan men makkelijk tot amstel met de bus reizen en anders met 1 overstap.
Dus een pendelbis laten rijden is de beste en klantvriendelijkste oplossing. Niet omdat die metro's er zijn moeten ze perse dat stukje van nog geen kwartier rijden.
Nu kan men makkelijk tot amstel met de bus reizen en anders met 1 overstap.
Dus een pendelbis laten rijden is de beste en klantvriendelijkste oplossing. Niet omdat die metro's er zijn moeten ze perse dat stukje van nog geen kwartier rijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 43 gasten