RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Geplaatst op: dinsdag 1 juli 2014 14:47
Laatst bijgewerkt: dinsdag 1 juli 2014 19:05
Wethouder Pex Langenberg onthulde dinsdagmiddag het eerste grote lichtgevende OV-symbool op station Kralingse Zoom in Rotterdam. Het OV-symbool, de letter M(etro), draait rond op een hoge paal bovenop het dak van het station.
De komende jaren worden alle metrostations voorzien van dit herkenbare symbool. Ook een aantal drukke busstations en tramhaltes in de regio worden voorzien van de speciaal vormgegeven letters: B(us) en T(tram).
Lees verder
Geplaatst op: dinsdag 1 juli 2014 14:47
Laatst bijgewerkt: dinsdag 1 juli 2014 19:05
Wethouder Pex Langenberg onthulde dinsdagmiddag het eerste grote lichtgevende OV-symbool op station Kralingse Zoom in Rotterdam. Het OV-symbool, de letter M(etro), draait rond op een hoge paal bovenop het dak van het station.
De komende jaren worden alle metrostations voorzien van dit herkenbare symbool. Ook een aantal drukke busstations en tramhaltes in de regio worden voorzien van de speciaal vormgegeven letters: B(us) en T(tram).
Lees verder
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
OK en wat er nu feitelijk veranderd aan het logo?
Ik weet niet beter als dat die M er altijd al zo uitgezien heeft. :?
Ik weet niet beter als dat die M er altijd al zo uitgezien heeft. :?
🍉
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Het wordt groter en draaiend. :')
Maar nieuw is dat er nu ook een T en B komen. :Y
Maar nieuw is dat er nu ook een T en B komen. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Worden deze symbolen door de RET betaald of door de stadsregio?
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Ook weer heerlijk conform R-net zie ik... Goed bezig! :N
Die M lijkt qua kleur ook veel te veel op McDonald's.
Die M lijkt qua kleur ook veel te veel op McDonald's.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
en op de snelweg bij Kralingse Zoom worden de automobilisten al verwezen naar de P+R terreinen daar (Kralingse Zoom en Capelsebrug).
dus die grote M zal daar niet als echte toevoeging aan de herkenbaarheid meehelpen...
toch opnieuw weer typisch van de afdeling marketing, want de reiziger weet echt wel hoe deze bij het metrostation kan komen, want overal zijn al bordjes voor fietser geplaasts (die voetgangers ook kunnen gebruiken om de weg te vinden)...
zonde van het geld in een tijd waarin op het echte product (het aanbieden van vervoer) bezuinigd moet worden.
dus die grote M zal daar niet als echte toevoeging aan de herkenbaarheid meehelpen...
toch opnieuw weer typisch van de afdeling marketing, want de reiziger weet echt wel hoe deze bij het metrostation kan komen, want overal zijn al bordjes voor fietser geplaasts (die voetgangers ook kunnen gebruiken om de weg te vinden)...
zonde van het geld in een tijd waarin op het echte product (het aanbieden van vervoer) bezuinigd moet worden.
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Helaas mag je geen patat eten in de metro.n-evo schreef:Die M lijkt qua kleur ook veel te veel op McDonald's.
De mortuis nil nisi bene
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
maar op de grotere metrostations is wel altijd eten te kopen, dus achter de poortjes iets verbieden, maar ervoor aanbieden botst wel wat mij betreft...
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Dit heeft dan ook niks met R-net te maken.n-evo schreef:Ook weer heerlijk conform R-net zie ik... Goed bezig! :N
Die M lijkt qua kleur ook veel te veel op McDonald's.
Verder gebruikt de RET sinds 1968 dus nu zeggen dat de kleur op die van Mac lijkt, is een beetje vreemd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Er zijn R-net metro kubussen en borden ontworpen voor bij de ingangen. McDonald's is gesticht in 1940 of zo?Meltrain schreef:Dit heeft dan ook niks met R-net te maken.
Verder gebruikt de RET sinds 1968 dus nu zeggen dat de kleur op die van Mac lijkt, is een beetje vreemd.
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
De eerste McDonald's in Europa opende pas in 1971 in Zaandam, de Rotterdamse metro ging al in 1968 open.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Had de Rotterdamse metro in 1968 ook al van die gigantische hoge zuilen staan ala McDonald's? Daarnaast is het de bedoeling dat alle metro's in Nederland R-net worden. Aangezien er gewoon R-net borden en zuilen zijn ontwikkeld snap ik niet helemaal dat er nog in de oude stijl nieuwe zuilen worden gemaakt.Bee schreef:De eerste McDonald's in Europa opende pas in 1971 in Zaandam, de Rotterdamse metro ging al in 1968 open.
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Ja.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rvxj5N39ynY[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rvxj5N39ynY[/youtube]
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
En welk werkelijk probleem moet er hier worden verdoezeld? Steeds maar weer snijden in je productaanbod en dan geld uitgeven aan dit soort onzin kan een verkeerd beeld van prioritering geven. Hoort dat niet ook bij marketing? :')
Het is een spectrum.
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Wat voor kubussen?n-evo schreef:Er zijn R-net metro kubussen en borden ontworpen voor bij de ingangen.Meltrain schreef:Dit heeft dan ook niks met R-net te maken.
Verder gebruikt de RET sinds 1968 dus nu zeggen dat de kleur op die van Mac lijkt, is een beetje vreemd.
Er zijn wel deze aanwijzers in R-Net stijl. Dus mét gele M.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Die kubussen zijn voor Amsterdam. Ongeveer hetzelfde als nu, witte M op een blauw vlak, maar met een rood R-Net balkje eronder.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
en een groot nadeel van dit alles is, dat bij bedrijven alles in aparte potjes zit...Karl schreef:En welk werkelijk probleem moet er hier worden verdoezeld? Steeds maar weer snijden in je productaanbod en dan geld uitgeven aan dit soort onzin kan een verkeerd beeld van prioritering geven. Hoort dat niet ook bij marketing? :')
en dat geld van het ene potje niet zomaar of zelfs helemaal niet overgeheveld mag worden naar het andere potje...
het zal me dus niets verbazen, dat de afdeling die de marketing verzorgd een budget heeft, dat alleen zij mogen gebruiken en dat hun budget niet eens gebruikt mag worden om ritten te redden bij exploitatie...
dit alles is net zoiets als de reclame voor de dagkaarten van het GVB die door het hele land gemaakt wordt...
die herkenbaarheid van metro, tram en bus is dus gewoon reclame...
vraag me wel af waar ze dan een T willen gaan plaatsen...
ik ken geen tramstations.
als ze B en M en T en M bij elkaar gaan zetten op grote palen, vind ik persoonlijk, dat dit alleen maar een rommelig beeld zal geven... die grote M kan ik me nog iets bij voorstellen... de RET wil toch zoveel mogelijk de mensen in de metro hebben en de gemeente zoveel mogelijk mensen van de parkeerterrein aan de rand van de stad met de metro naar het centrum laten komen...
maar ja, meestal wordt de mening van de man in de straat of van de werkvloer voor dit soort acties toch nooit gevraagd...
en die groepen zien het meestal toch anders dan degenen op de afdelingen die dit soort acties verzinnen...
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
met andere woorden, de eigen identiteit van de verschillende vervoerbedrijven zal blijven bestaan, maar dan aangevuld met R-net symbolen en kleuren...Ardan schreef:Die kubussen zijn voor Amsterdam. Ongeveer hetzelfde als nu, witte M op een blauw vlak, maar met een rood R-Net balkje eronder.
maar misschien ligt het aan mij, om dat hele R-net gebeuren als onzin te betitelen...
de verschillende R-netten van elke vervoerder zijn regio gebonden.
er zullen volgens mij bijna geen reizigers zijn die van Zuid-Holland Zuid naar Waterland met alleen maar R-net zullen reizen.
er zal zeer waarschijnlijk altijd wel een stukje treinreis bij zitten en dan is dus de R-netreis alweer onderbroken geweest...
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Persoonlijk snap ik het nut niet helemaal van een uniforme R-net huisstijl als het alles behalve uniform wordt toegepast. Waarschijnlijk weer tig miljoen uitgegeven aan het ontwikkelen hiervan om er vervolgens weer een ballentent van te maken.Ardan schreef:Die kubussen zijn voor Amsterdam. Ongeveer hetzelfde als nu, witte M op een blauw vlak, maar met een rood R-Net balkje eronder.
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Snap zelf ook niet het toegevoegde waarde van R-NET in... :N
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Het idee vond ik heel erg mooi, maar ja die uitvoering hé....... -o-
🍉
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Als het niet uniform wordt toegepast is het geen uniforme huisstijl. (A)n-evo schreef:Persoonlijk snap ik het nut niet helemaal van een uniforme R-net huisstijl als het alles behalve uniform wordt toegepast.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Typisch Nederland weer waar iedereen een vinger in de pap moet hebben en z'n eigen sausje er overheen moet dumpen. Zonde van het uniforme ontwerp dat bedacht is.Hainje schreef:Het idee vond ik heel erg mooi, maar ja die uitvoering hé....... -o-
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
En wat had dat uniforme ontwerp dan precies voor goeds gebracht? Alsof het ov ineens veel meer geïntegreerd wordt als de metro hetzelfde logo heeft als een streekbus?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten