(BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009
Ah, de 2250. Die heeft hiervoor op de stadsdienst van Spijkenisse gereden. Ik had niet verwacht dat hij nog naar Twente zou verhuizen.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009
Ze zullen vast blij met de 2250 zijn.. Hij's een beetje gaar geworden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009
Er rijden nu steeds meer ex-RET Alliance's met Qbuzz bestemmingen rond. Voorheen reden ze altijd met Zuidplein, maar vandaag zag ik, op de 830 waarmee ik met lijn 187 op het Zuidplein aankwam, Rotterdam zuidplein staan. Een echte streekbusbestemming dus, zeker gezien de kleine letter van zuidplein:
In deze bus hoorde ik ook dat er binnenkort weer een aantal verse Lion's City's geleverd worden en dat waarschijnlijk in februari de OV-Chipkaart in de Qbuzzen zit. Vanuit Maasland stond ook de 1007 op het Zuidplein, dus misschien dat die iets met de inbouw van de OV-Chipkaart te maken heeft.
En in Wright 6282 op Arriva-lijn 92 zag ik vanmorgen al de nieuwe presentatie van 2009, dus met de nieuwe eurokaartjes voor Zuid-Holland. Erg snel voor Arriva-begrippen.
In deze bus hoorde ik ook dat er binnenkort weer een aantal verse Lion's City's geleverd worden en dat waarschijnlijk in februari de OV-Chipkaart in de Qbuzzen zit. Vanuit Maasland stond ook de 1007 op het Zuidplein, dus misschien dat die iets met de inbouw van de OV-Chipkaart te maken heeft.
En in Wright 6282 op Arriva-lijn 92 zag ik vanmorgen al de nieuwe presentatie van 2009, dus met de nieuwe eurokaartjes voor Zuid-Holland. Erg snel voor Arriva-begrippen.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009
Iets op de Amstelveenlijn lag een half uurtje tot een uurtje geleden in de storing, heb in Oud Zuid 15 minuten op tram 5 staan wachten terwijl hij elke 6 minuten moet rijden. Toen de 3e 24 voor reed heb ik die genomen en had een mooie overstap op bus 62.
Op van Boshuizenstraat stond een 5 met daarachter een 51 stil. Ik dacht pech te hebben en alsnog ingehaald te zijn door een 5, maar deze vertrok alsmaar niet naar Binnenhof. Toen het uiteindelijk wel gebeurde, was ik al bijna thuis. Aan het langzame rijden te zien, leek het een seinstoring.
Op van Boshuizenstraat stond een 5 met daarachter een 51 stil. Ik dacht pech te hebben en alsnog ingehaald te zijn door een 5, maar deze vertrok alsmaar niet naar Binnenhof. Toen het uiteindelijk wel gebeurde, was ik al bijna thuis. Aan het langzame rijden te zien, leek het een seinstoring.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009
Ik ga steeds meer twijfelen aan Arriva hier :(. Gisteren miste ik lijn 11 van 6.14 hier in Zwijndrecht/Nederhoven. Althans, dat dacht ik, want ze hadden de ringlijnen 11 en 12 (weer) veranderd sinds zondag. Vandaag moest ik de bus van 7.14 hebben. Nou blijkt dus dat er helemaaaaal geen bus meer om xx.14 rijdt door Nederhoven naar het station. Het gekke is, is dat op Zwd zelf er wel een bus om xx.08 richting deze wijk gaat (nu ook ma-vr na 18.00 en 's weekends), volgens de vertrekstaten. Waar die bus is gebleven weet ik niet!
Nou goed, ik wilde de bus van 7.45 pakken, dus ik wil om 7.40 de deur uit lopen, stuift er ineens een taxibusje door de straat heen. "SHIT", Denk ik dus, omdat ik nu de s5000 van 7.58 niet meer kan pakken. Dus ik loop weer afgedropen naar binnen en besluit na 5 minuten lijn 12 te pakken, die aan de overzijde van mijn straat de andere richting op rijdt, om 7.55. Ik kom daar om 7.52 en besluit nog paar minuutjes te wachten, komt ineens lijn 11 vanaf de andere kant uit de mist opduiken... dit was dus dé bus van 7.45, maar met dikke 10 minuten vertraging. Ik rennen naar de overkant, en gelukkig zag de chauffeur mij en kon ik nog mee ik deze volle bus, die steeds voller werd (wow, bus + vol in Zwijndrecht, het kan!). Zodoende 10 minuten te laat gekomen, en kon nog maar net de t5120 van 8.10 halen; deze had immers +10 zag ik al eerder. Echter, het ding had +15 dus ik zag ook weer alles in de soep lopen - vanaf hier gaat het verhaal over in de Treinreiservaring van vandaag.
Ik ben nou enerzijds verward, dat Arriva sinds oktober de buslijnen 11/12 minimaal 2 keer heeft omgewisseld, en dat de buschauffeurs daar zelf ook in de war van raken, omdat ze bij mij in de straat soms in de verkeerde rijrichting de diensten uitvoeren (ik woon precies op het punt waar de twee ringlijnen ontmoeten, daarom heb ik effectief gezien maar één bus per uur). Met het uitvallen van de diensten om xx.15 heb ik zeer slechte rijtijden en reismogelijkheden (vertrek .44 en .55, maar ze zijn vaak te laat en/of te vroeg, aankomst is steeds gericht op alleen de t5100 van .10 ri Rtd en .20/.24 ri Ddr, andersom vertrek .32 en .44, dus heb alleen aansluiting vanuit Ddr, de s5000 van xx.25 en de s5100 xx.07 [in beide gevallen rennen], en vanuit Rtd alleen de s5100 van xx.02 en de s5000 van xx.15, echter vanuit Ut zijn de aansluitingen gewoonweg krap, vooral die met de s5000!). Maar goed, eigenlijk is dienst weer terug bij af, zoals ik hem in 1999 kende =\.
Nou goed, ik wilde de bus van 7.45 pakken, dus ik wil om 7.40 de deur uit lopen, stuift er ineens een taxibusje door de straat heen. "SHIT", Denk ik dus, omdat ik nu de s5000 van 7.58 niet meer kan pakken. Dus ik loop weer afgedropen naar binnen en besluit na 5 minuten lijn 12 te pakken, die aan de overzijde van mijn straat de andere richting op rijdt, om 7.55. Ik kom daar om 7.52 en besluit nog paar minuutjes te wachten, komt ineens lijn 11 vanaf de andere kant uit de mist opduiken... dit was dus dé bus van 7.45, maar met dikke 10 minuten vertraging. Ik rennen naar de overkant, en gelukkig zag de chauffeur mij en kon ik nog mee ik deze volle bus, die steeds voller werd (wow, bus + vol in Zwijndrecht, het kan!). Zodoende 10 minuten te laat gekomen, en kon nog maar net de t5120 van 8.10 halen; deze had immers +10 zag ik al eerder. Echter, het ding had +15 dus ik zag ook weer alles in de soep lopen - vanaf hier gaat het verhaal over in de Treinreiservaring van vandaag.
Ik ben nou enerzijds verward, dat Arriva sinds oktober de buslijnen 11/12 minimaal 2 keer heeft omgewisseld, en dat de buschauffeurs daar zelf ook in de war van raken, omdat ze bij mij in de straat soms in de verkeerde rijrichting de diensten uitvoeren (ik woon precies op het punt waar de twee ringlijnen ontmoeten, daarom heb ik effectief gezien maar één bus per uur). Met het uitvallen van de diensten om xx.15 heb ik zeer slechte rijtijden en reismogelijkheden (vertrek .44 en .55, maar ze zijn vaak te laat en/of te vroeg, aankomst is steeds gericht op alleen de t5100 van .10 ri Rtd en .20/.24 ri Ddr, andersom vertrek .32 en .44, dus heb alleen aansluiting vanuit Ddr, de s5000 van xx.25 en de s5100 xx.07 [in beide gevallen rennen], en vanuit Rtd alleen de s5100 van xx.02 en de s5000 van xx.15, echter vanuit Ut zijn de aansluitingen gewoonweg krap, vooral die met de s5000!). Maar goed, eigenlijk is dienst weer terug bij af, zoals ik hem in 1999 kende =\.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009
Ik had me ook al een keer zitten verbazen over het feit dat lijn 12 alleen op het station in Zwijndrecht 2x per uur rijdt. Na vergelijken met het busboekje ben ik erachter gekomen dat Arriva zo ontzettend slim is geweest om de vertrektijd van de lus door Nederhoven én die door Walburg, die bij dezelfde halte op 't station stoppen, op dezelfde vertrekstaat te zetten zonder voetnoot Niet zo handig natuurlijk...Justin schreef:Nou blijkt dus dat er helemaaaaal geen bus meer om xx.14 rijdt door Nederhoven naar het station. Het gekke is, is dat op Zwd zelf er wel een bus om xx.08 richting deze wijk gaat (nu ook ma-vr na 18.00 en 's weekends), volgens de vertrekstaten. Waar die bus is gebleven weet ik niet!
En 't kon niet op voor wat betreft het materieel dat ik vandaag trof: vanmorgen dus nog een O408, vanmiddag reed er wederom een Qliner (de 6142) op lijn 81 en had ik zelf weer Alliance 2194 op de 388 :D
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009
Even ter verduidelijking van wat ik bedoel:
Zo te zien hebben ze de tijd wel aangepast van xx.08 naar xx.56 en xx.57, maar dan nog klopt het niet als je de haltes eronder selecteert!
Zo te zien hebben ze de tijd wel aangepast van xx.08 naar xx.56 en xx.57, maar dan nog klopt het niet als je de haltes eronder selecteert!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009
Bij de veerplatforms van Amsterdam Centraal staat een tekstkar met daarop de volgende informatie:
"De Albert Cuypmarkt is bereikbaar met de trams 4, 16 en 24."
De volgende keer verwacht ik bij de ingang van mijn kantoor de mededeling dat het Leidseplein bereikbaar is met de trams 1, 2 en 5
"De Albert Cuypmarkt is bereikbaar met de trams 4, 16 en 24."
De volgende keer verwacht ik bij de ingang van mijn kantoor de mededeling dat het Leidseplein bereikbaar is met de trams 1, 2 en 5
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009
De gemeente Amsterdam is bezig met de bereikbaarheid van de markten. Op meer plekken in de stad staan tekstkarren met bereikbaarheidsinformatie.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009
Vanmiddag een Chauffeur die te weinig gestempeld had, waar ik pas in de 5e bus achterkwam.
Grappig puntje: ik een van die bussen heb ik ook nog controle gehad door VICcers... en die vonden het ook wel best
Grappig puntje: ik een van die bussen heb ik ook nog controle gehad door VICcers... en die vonden het ook wel best
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009
Ik eis teruggave van mijn gemeentelijke belastingen. In plaats van zinvol geld wegzetten voor de wat armere mede-stadsbewoners wordt het geld verkwist aan belachelijke prestigeprojecten. :neg:M57 schreef:De gemeente Amsterdam is bezig met de bereikbaarheid van de markten. Op meer plekken in de stad staan tekstkarren met bereikbaarheidsinformatie.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009
Vandaag in Dordrecht niet meer zoveel vertragingen gehad. Wel merk ik dat wanneer lijn 2 overdag met een grote bus wordt gereden, wel altijd een vertraging heeft van +5.
Ook opvallend was vandaag een Irisbusje op lijn 7 om 22.19 vanaf halte Centrum, terwijl er om 22.04/22.34 moest vertrekken, met grote bus..
Ook opvallend was vandaag een Irisbusje op lijn 7 om 22.19 vanaf halte Centrum, terwijl er om 22.04/22.34 moest vertrekken, met grote bus..
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009
Ok... Volgens mij heb ik de meest zinloze dienst bij CXX gevonden...
Net met een maat meegeweest die de volgende dienst had:
Zeist Garage - Breukelen Station MAT
Breukelen Station - Breukelen Vrijheidslaan 143 (rit van 6/7 minuten)
Breukelen Vrijheidslaan - Breukelen Station 143 (rit van 6/7 minuten)
40 minuten pauze
Breukelen Station - Breukelen Vrijheidslaan 143 (rit van 6/7 minuten)
Breukelen Vrijheidslaan - Breukelen Station 143 (rit van 6/7 minuten)
45 minuten pauze
Breukelen Station - Breukelen Vrijheidslaan 143 (rit van 6/7 minuten)
Breukelen Vrijheidslaan - Zeist Garage MAT
Tijdens de eerste rit hadden we 5 passagiers, de andere 2 waren leeg
Net met een maat meegeweest die de volgende dienst had:
Zeist Garage - Breukelen Station MAT
Breukelen Station - Breukelen Vrijheidslaan 143 (rit van 6/7 minuten)
Breukelen Vrijheidslaan - Breukelen Station 143 (rit van 6/7 minuten)
40 minuten pauze
Breukelen Station - Breukelen Vrijheidslaan 143 (rit van 6/7 minuten)
Breukelen Vrijheidslaan - Breukelen Station 143 (rit van 6/7 minuten)
45 minuten pauze
Breukelen Station - Breukelen Vrijheidslaan 143 (rit van 6/7 minuten)
Breukelen Vrijheidslaan - Zeist Garage MAT
Tijdens de eerste rit hadden we 5 passagiers, de andere 2 waren leeg
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009
In de zomer van 2007 had Connexxion Heinenoord een leuke dienst.. Omdat van de Provincie de 164 niet meer via de Binnenmaas, een recreatieoord, mocht rijden, moest er maar een pendelbus komen omdat het anders te veel tijd zou kosten. Heel vreemd al, want het gaat al zoveel jaren goed..
Die pendelbus resulteerde in een ritje van Heinenoord, Busstation naar de Binnenmaas en terug, oftewel een kleine 10 minuten. Omdat er nooit niemand in zat, werd dat eigenlijk 5.. Na elke rit had je 20 minuten pauze, omdat het op de andere ritten op het Busstation aan moest sluiten. Al met al reed je een keertje of 15 á 20 dat lijntje en je had meestal 2 passagiers op een hele dag..
Die pendelbus resulteerde in een ritje van Heinenoord, Busstation naar de Binnenmaas en terug, oftewel een kleine 10 minuten. Omdat er nooit niemand in zat, werd dat eigenlijk 5.. Na elke rit had je 20 minuten pauze, omdat het op de andere ritten op het Busstation aan moest sluiten. Al met al reed je een keertje of 15 á 20 dat lijntje en je had meestal 2 passagiers op een hele dag..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009
Lekker zinnig ritje, en lekker veel leeg mat-kilometers zeg... :?Aking schreef:Ok... Volgens mij heb ik de meest zinloze dienst bij CXX gevonden...
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009
Ach, bij Arriva kunnen ze er ook wat van. Er is een dienst, dan ga je van Heinenoord leeg naar Stellendam om vanaf daar de 136 te rijden naar Rotterdam. Het leuke is echter, tijdens je MAT-ritje kom je een collega tegen die leeg van Stellendam naar Heinenoord gaat..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009
Hij is niet nieuw, 'tis de oude met nieuwe informatie Zag 'm vanmorgen ook in de 6143 op 387, met inderdaad info over de nieuwe kaartjes en dienstregeling maar ook de info over het gratis vervoer op 25 en 26 december 2008 en 1 januari 2009mb90 schreef:En in Wright 6282 op Arriva-lijn 92 zag ik vanmorgen al de nieuwe presentatie van 2009, dus met de nieuwe eurokaartjes voor Zuid-Holland. Erg snel voor Arriva-begrippen.
Heeft m'n ingediende suggestie die info aan te passen toch geholpen, ook de fout bij de familiedagkaart op de site is verholpen al ontbreekt het citykaartje daar nogsteeds. Blijkbaar geeft Arriva de suggesties voorrang boven de klachten, want dat ze binnen een week actie ondernemen als je de klantenservice mailt is het 99ste wereldwonder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009
Nou ja daarstraks kwam ik er nota bene in te zitten. De bus reed op mijn vaste stadslijn 12 in Hengelo, volgens mij zeer uitzonderlijk omdat lijn 12 altijd met Twents Ambassadors rijdt...Stefan schreef:Ze zullen vast blij met de 2250 zijn.. Hij's een beetje gaar geworden.
Als er al een afwijkende bus te zien is hier, rijden deze vrijwel altijd op de streeklijnen 51, 53 en 59, maar nooit in de stadsdienst
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009
Is dat heel raar dan? Bij ons zijn er ook aardig wat ritten die daarop lijken :)Stefan schreef:Ach, bij Arriva kunnen ze er ook wat van. Er is een dienst, dan ga je van Heinenoord leeg naar Stellendam om vanaf daar de 136 te rijden naar Rotterdam. Het leuke is echter, tijdens je MAT-ritje kom je een collega tegen die leeg van Stellendam naar Heinenoord gaat..
Veelal een combinatie van einde dienst (bij rit naar garage) of afwisseling in lijnenpakket, verplichte pauze en het niet van bus hoeven te ruilen.
Verder te Leiden busstation: vanochtend bus 2261 op lijn 232 :)
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009
Ik heb een keer de 8123 op lijn 12 gezien (en in gezeten )Mark schreef: De bus reed op mijn vaste stadslijn 12 in Hengelo, volgens mij zeer uitzonderlijk omdat lijn 12 altijd met Twents Ambassadors Als er al een afwijkende bus te zien is hier, rijden deze vrijwel altijd op de streeklijnen 51, 53 en 59, maar nooit in de stadsdienst
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009
Zeker op zondag? Verbaas me er wel over dat deze vanuit Zeist rijdt! Uithoorn/Woerden rijden doordeweeks + zaterdag op deze lijn.Aking schreef:Ok... Volgens mij heb ik de meest zinloze dienst bij CXX gevonden...
Net met een maat meegeweest die de volgende dienst had:
Zeist Garage - Breukelen Station MAT
Breukelen Station - Breukelen Vrijheidslaan 143 (rit van 6/7 minuten)
Breukelen Vrijheidslaan - Breukelen Station 143 (rit van 6/7 minuten)
40 minuten pauze
Breukelen Station - Breukelen Vrijheidslaan 143 (rit van 6/7 minuten)
Breukelen Vrijheidslaan - Breukelen Station 143 (rit van 6/7 minuten)
45 minuten pauze
Breukelen Station - Breukelen Vrijheidslaan 143 (rit van 6/7 minuten)
Breukelen Vrijheidslaan - Zeist Garage MAT
Tijdens de eerste rit hadden we 5 passagiers, de andere 2 waren leeg
In het Utrechtse Terwijde had lijn 19 vanmiddag weer een waardevolle betekenis. Een lijn 39 vanuit CS reed met een ruime +10, en een Hermes Amba. De daarop volgende lijn 19 zat er misschien een minuut achter. Op de wetering is lijn 19 gekeerd en zat ook vanaf daar weer achter een lijn 39. Ditmaal richting CS. Al is dat laatste wel planmatig!
Verder opvallend veel A330 wagens op de 'echte' stadslijnen 1 en 5. En tot slot zat er Amba op lijn 36. Ook niet een echt handige zet, kan ik u melden.
Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009
- nieuwe aflevering in de Europaplein/laan-soap: sta ik vanmiddag de vertrekstaten te bekijken, zie ik dat die halte op de vertrekstaat van lijn 81 en 47 ook "Europaplein" heet. Vooral lijn 47 is dat opvallend voor, aangezien het de enige XX-lijn op die halte is waarbij het afwijkt.
- te Vianen Lekbrug stonden om 17.30 uur twee bussen met dezelfde reclame voor de nieuwe Zuid-Hollandse dalkaartjes naast elkaar, geinig gezicht. Opvallend verschil was wel dat de 6279 zo'n beetje zwart was en de 6275 zo grondig was gewassen dat 'ie glom alsof 'ie net nieuw was.
- en wederom de 2194 op de 388 vanmiddag :D
- te Vianen Lekbrug stonden om 17.30 uur twee bussen met dezelfde reclame voor de nieuwe Zuid-Hollandse dalkaartjes naast elkaar, geinig gezicht. Opvallend verschil was wel dat de 6279 zo'n beetje zwart was en de 6275 zo grondig was gewassen dat 'ie glom alsof 'ie net nieuw was.
- en wederom de 2194 op de 388 vanmiddag :D
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009
(Ondanks dat ik het op Rotterdam Centraal zag, plaats ik het toch maar hier, aangezien het over bus, tram en metro gaat.)
Vanmiddag zag ik dat er op de zijkant van het kleine reizigersinformatiepunt op Rotterdam Centraal, een kaart hangt met een gedeelte van het aansluitende vervoer. Dat hij nog van voor 14-12-2008 is, kan nog, maar ik heb nooit gehoord van een lijn 164 naar 's-Gravendeel.
Verder staan veel lijnen er niet op, maar lijn 223 die één rit per dag rijdt wel...
Vanmiddag zag ik dat er op de zijkant van het kleine reizigersinformatiepunt op Rotterdam Centraal, een kaart hangt met een gedeelte van het aansluitende vervoer. Dat hij nog van voor 14-12-2008 is, kan nog, maar ik heb nooit gehoord van een lijn 164 naar 's-Gravendeel.
Verder staan veel lijnen er niet op, maar lijn 223 die één rit per dag rijdt wel...
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009
Vandaag was me opgevallen dat bij de Irisbus 6042, dat de 6042 niet op de achterkant van de bus staat. Stond me lam te zoeken tijdens het spotten maar het stond er echt niet.
Vandaag enige grote vertraging met de bus is lijn 2 van 17.55 richting station met +7
Vandaag enige grote vertraging met de bus is lijn 2 van 17.55 richting station met +7
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009
Eerste bijdrage in dit topic van mij: Mocht gisterenavond rond 22u met de bus richting huis gaan. Volgens het bord zou het een half uur duren voordat de eerstkomende bus zou komen. Daar had ik geen trek in, en heb op station Tilburg-West dus maar de trein genomen richting het centrum om aldaar over te stappen op de bus richting huis. Volgens de informatie van Veolia/BBA en de provincie zou ik voor € 0,60 mogen reizen, maar dat is dus allemaal heel leuk en aardig van de provincie Noord-Brabant. Kaartjes ZOUDEN € 0,60 (in de spits € 0,90) kosten per 1 januari 2009, als je ze koopt bij de chauffeur in de bus. Daar denken de bestuurders toch 'iets' anders over, want ik kon gewoon gisteren rond 22u20 gewoon € 1,60 betalen en van deze tarieven van de provincie was niets bekend. Ook waren er geen kaartjes voorhanden voor dat 'actietarief'. Gelukkig had ik nog een buskaart bij me, dus kon ik die gebruiken. Binnen 15 minuten was ik op de eindhalte, ondanks flinke gladheid op een aantal plaatsen, normaal is dat al snel 20 - 25 minuten.
Van de website van de bba (voor de volledigheid):
Van de website van de bba (voor de volledigheid):
Met andere woorden: laat die slimmerds van GS in Den Bosch eerst een zorgen dat deze meuk bekend wordt bij de chauffeurs, en dat die zooi in de bussen komt, alvorens ze veel te dure onderzoeken laten uitvoeren. De reistijd was ook nog eens bijna 50 minuten, tegen 20 minuten met de fiets maar met die vrieskou, sneeuw en gladheid had ik daar geen zin in (strooizout kennen ze niet in onze straat, en de straten eromheen).Actie 2: De bus. Beter dus.
• Leeftijd: 4 t/m 11 jaar en 65 jaar en ouder
• Tarief: 30 cent
• Looptijd: T/m 31 oktober 2009
• Reisgebied: Heel Brabant, inclusief de Stadsregio Eindhoven
• Leeftijd: 12 t/m 64 jaar
• Tarieven: 90 cent (spits) 60 cent (dal)
• Looptijd: 1 januari 2009 t/m 30 juni 2010
• Reisgebied: Heel Brabant, behalve in de Stadsregio Eindhoven
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten