Condoleanceregister
Re: Condoleanceregister
Lief kaartje,
Ik dacht dat ik je ging missen, tot ik in het buitenland weer van je soortgenoten gebruik moest maken, omdat er geen chipkaarten bestonden. Toen besefte ik dat je tijd gekomen is.
Rust zacht.
Ik dacht dat ik je ging missen, tot ik in het buitenland weer van je soortgenoten gebruik moest maken, omdat er geen chipkaarten bestonden. Toen besefte ik dat je tijd gekomen is.
Rust zacht.
Re: Condoleanceregister
Laatste keer verwaarloosd in 2012, ik zal je niet missen.
Komt wel goed schatje.
Re: Condoleanceregister
Ik heb het ook al tijden niet meer gebruikt. Maar ik kan me voorstellen dat het gebrek aan kaartjes met korting en gecompliceerde handelingen met de chipkaart voor alles wat niet standaard Reizen op Saldo is als erg vervelend worden gezien en ervaren.
Re: Condoleanceregister
Uit het oog, uit het hart. Ik ga het net zoveel missen als de vaste telefoon, mijn beeldbuis-TV, de videorecorder, de Sony Walkman, Gameboy en natuurlijk de derde klasse in de stoomtrein. Naar Uithoorn.
-
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Condoleanceregister
Zo anders is dat nieuwe papieren kaartje met chip toch niet?
Re: Condoleanceregister
Je kunt hem niet met korting krijgen en niet als retour krijgen. Gecombineerd met een euro toeslag is dat niet heel aardig zegmaar.
-
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Condoleanceregister
Maar dat ligt niet aan het formaat. Dat is een keuze die los hiervan staat. Technisch konden ook de nieuwe kaartjes die eigenschap hebben.
Re: Condoleanceregister
1839-2014, dat is niet slecht.
De meeste mensen uit 1839 leven al lang niet meer.
De meeste mensen uit 1839 leven al lang niet meer.
Re: Condoleanceregister
Dat klopt. Het gaat dus ook niet om "Afscheid van het medium papier voor een treinkaartje" maar om "Afscheid van het papieren treinkaartje in de vorm waarin dat tot vandaag werd aangeboden". Maar dat is voor de meeste mensen dusdanig overduidelijk dat dat niet expliciet benoemd is.Dennenboom schreef:Maar dat ligt niet aan het formaat. Dat is een keuze die los hiervan staat. Technisch konden ook de nieuwe kaartjes die eigenschap hebben.
Re: Condoleanceregister
Heeft er iemand het kaartje van 8 juli, oud type ?
En eentje van vandaag?
Scannen aub...
En eentje van vandaag?
Scannen aub...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Condoleanceregister
Met "oud type" bedoel je gewoon deze neem ik aan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Condoleanceregister
Ik ga de Internationale Nachttrein meer missen. Het is natuurlijk een volstrekt achterhaalde vervoersmethode nu iedereen goedkoper met het vliegtuig of sneller met de ICE/TGV rijdt, maar het heeft wel veel meer romantiek dan een snippertje papier. En een condoleanceregister is wel heel... erg... pathetisch...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Condoleanceregister
Één van de definities van 'openbaar' is 'vrij toegankelijk'. Omdat je vooraf nu altijd meer geld kwijt bent dan de reizen daadwerkelijk kosten (€ 7,50 aanschafkosten of minimaal € 1,- toeslag).
Kortom: met het heen gaan van het papieren kaartje, is dus ook OPENBAAR vervoer heen gegaan. RIP Openbaar Vervoer.
Kortom: met het heen gaan van het papieren kaartje, is dus ook OPENBAAR vervoer heen gegaan. RIP Openbaar Vervoer.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: Condoleanceregister
Bij het stads- en streekvervoer valt het ook allemaal reuze mee.
Het grootste probleem is eigenlijk al de ingewikkelde situaties waarbij je niet gewoon op saldo reist en met name voor gezinnen de eenmalige kosten van de kaart en 20 euro die je erop moet zetten.
Het grootste probleem is eigenlijk al de ingewikkelde situaties waarbij je niet gewoon op saldo reist en met name voor gezinnen de eenmalige kosten van de kaart en 20 euro die je erop moet zetten.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Condoleanceregister
Wat een flauwekul. Het OV is nog steeds voor iedereen toegankelijk. Dat in sommige situaties je een euro extra betaalt is jammerlijk, maar doet geen afbreuk aan het openbare.Tristan schreef:Één van de definities van 'openbaar' is 'vrij toegankelijk'. Omdat je vooraf nu altijd meer geld kwijt bent dan de reizen daadwerkelijk kosten (€ 7,50 aanschafkosten of minimaal € 1,- toeslag).
-
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Condoleanceregister
Het E-ticket kent de toeslag van €1 toch niet?Tristan schreef:Één van de definities van 'openbaar' is 'vrij toegankelijk'. Omdat je vooraf nu altijd meer geld kwijt bent dan de reizen daadwerkelijk kosten (€ 7,50 aanschafkosten of minimaal € 1,- toeslag).
Kortom: met het heen gaan van het papieren kaartje, is dus ook OPENBAAR vervoer heen gegaan. RIP Openbaar Vervoer.
Of is het dan weer niet openbaar omdat je een printer moet hebben?
Je moet trouwens ook eerst kleren kopen voordat je met het OV wilt.
Re: Condoleanceregister
Wat zijn de daadwerkelijke kosten? Als een deel van de opbrengsten naar dividenduitkeringen gaan, betaal je ook voor meer dan alleen de reis. ;)Tristan schreef:Één van de definities van 'openbaar' is 'vrij toegankelijk'. Omdat je vooraf nu altijd meer geld kwijt bent dan de reizen daadwerkelijk kosten (€ 7,50 aanschafkosten of minimaal € 1,- toeslag).
Kortom: met het heen gaan van het papieren kaartje, is dus ook OPENBAAR vervoer heen gegaan. RIP Openbaar Vervoer.
Als we zo gaan denken, is alleen OV wat door een non-profit bedrijf wordt uitgevoerd echt Openbaar Vervoer.
Re: Condoleanceregister
Dus OV is alleen openbaar als je alleen je reiskosten hoeft te betalen? In dat geval is het OV voor mij toch echt openbaar, aangezien ik mijn vorige (studentenkaart) en mijn huidige persoonlijke OV-Chipkaart (NS-kaart) toch echt gratis heb gekregen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Condoleanceregister
Volgens mij kan een vervoerder je toch echt toegang ontzeggen. Zie RET die een OV-ban oplegt. Dus van échte (vrije) toegang voor iedereen is sowieso geen sprake.Geert schreef:Wat een flauwekul. Het OV is nog steeds voor iedereen toegankelijk.
Re: Condoleanceregister
Ik heb ook wel eens gehoord dat sommige mensen bepaalde straten niet mogen betreden.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Condoleanceregister
Dat dus. Altijd dat gejank.Geert schreef:Wat een flauwekul. Het OV is nog steeds voor iedereen toegankelijk. Dat in sommige situaties je een euro extra betaalt is jammerlijk, maar doet geen afbreuk aan het openbare.Tristan schreef:Één van de definities van 'openbaar' is 'vrij toegankelijk'. Omdat je vooraf nu altijd meer geld kwijt bent dan de reizen daadwerkelijk kosten (€ 7,50 aanschafkosten of minimaal € 1,- toeslag).
Overigens mis ik de strippenkaart meer dan het treinkaartje. Aan de andere kant is het heerlijk nooit te hoeven nadenken of ik nu wel genoeg geld c.q. strippen bij me heb en regelmatig naar de sigarenboer moet. Dus van mij mag de kaart ondanks alle ellende voorlopig toch even blijven. *bus*
Ik moet die Breng-klantenservice immers aan het werk houden ;)
"Een touringcar is geen bus"
Re: Condoleanceregister
De les die we hieruit kunnen trekken? Vrije toegang is een illusie! :DDagren schreef:Ik heb ook wel eens gehoord dat sommige mensen bepaalde straten niet mogen betreden.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Condoleanceregister
Maar mogen die mensen met OV wel door die straat heenrijden (zolang ze er maar niet uitstappen)?n-evo schreef:De les die we hieruit kunnen trekken? Vrije toegang is een illusie! :DDagren schreef:Ik heb ook wel eens gehoord dat sommige mensen bepaalde straten niet mogen betreden.
"Een touringcar is geen bus"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten