OVer je reiservaringen in augustus 2014
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Stuur maar eens een PB ofzo als je deze kant uit komt. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Ik zit nu in die ene Twents amba met die zwarte citea accentjes aan de voorkant. Betere stoelen dan citea in elk geval.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Dat zijn er wel meer hoor dacht ik. Je bedoelt met blauwe stoelen? Let ook eens op de stangen bij de enkele rij: die komen volgens mij uit de oude Twents-bussen, compleet met stopknop die nu achter de voorste stoel verstopt zit..
Laatst gewijzigd door dennistd op ma 18 aug 2014, 14:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Dat zijn 3 ex-overijssel Amba's. De luitjes die de bussen verTwentst hebben vonden dat wel leuk staan
En moet zeggen dat het niet verkeerd staat zo.
En moet zeggen dat het niet verkeerd staat zo.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
3248 en 3250 hadden voor de vakantie nog blauwe stoelen, de 3249 heeft al grijze (en in stadsbusopstelling: zoals de stadsbussen in Apeldoorn/Deventer/Zwolle)julsteren schreef:Ik zit nu in die ene Twents amba met die zwarte citea accentjes aan de voorkant. Betere stoelen dan citea in elk geval.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Ik heb momenteel een privetrein, volgens de condcteur is dat doodnormaal..
(Ik zit in Frankrijk, mocht het nog niet duidelijk zijn..)
(Ik zit in Frankrijk, mocht het nog niet duidelijk zijn..)
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
In dat soort landen wordt het OV zwaar gesubsidieerd, dan zie je zoiets wel vaker...
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Warempel, privetrein nummer twee, en dat in de spits!
(Dit alles in detail binnenkort, met een reisverslag)
(Dit alles in detail binnenkort, met een reisverslag)
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Het viel me op dat er wat "alternatieve bussen" rondrijden op de treinstremming Maastricht-Sittard. Ik kwam Vreebos uit Haaksbergen, Ema Reizen uit Valkenswaard/Eindhoven, Lanting uit Hoogeveen (!) en De Leeuw (ik dacht uit de regio Eindhoven/Den Bosch) tegen. Vooral die uit Hoogeveen viel natuurlijk op.
Verder heeft iemand bedacht dat de sprinters Roermond-Maastricht Randwyck ook niet hoeven te rijden tussen Maastricht en Maastricht Randwyck. Reizigers moeten gebruik maken van de Veolia treinen. Leuk als je de bus uit komt en je ziet net de trein naar Randwyck wegrijden...
Verder heeft iemand bedacht dat de sprinters Roermond-Maastricht Randwyck ook niet hoeven te rijden tussen Maastricht en Maastricht Randwyck. Reizigers moeten gebruik maken van de Veolia treinen. Leuk als je de bus uit komt en je ziet net de trein naar Randwyck wegrijden...
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Dan zat ik in de 3248 of de 3250.MdJ schreef: 3248 en 3250 hadden voor de vakantie nog blauwe stoelen, de 3249 heeft al grijze (en in stadsbusopstelling: zoals de stadsbussen in Apeldoorn/Deventer/Zwolle)
Ja zo'n bus was het! :Ddennistd schreef:Dat zijn er wel meer hoor dacht ik. Je bedoelt met blauwe stoelen? Let ook eens op de stangen bij de enkele rij: die komen volgens mij uit de oude Twents-bussen, compleet met stopknop die nu achter de voorste stoel verstopt zit..
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Vandaag zijn in Groningen de nieuwe HESS-bussen op dienstje gegaan. Maar om nou te zeggen of het echt nodig was? Nee! In de lijnen 11 en 15 (die dus elke 5 minuten Met een CapaCity rijdt) zat slechts een handjevol reizigers en het aantal instappers op het Zerniketerrein was ook maar minimaal.
En de motor van die HESS-bussen kan niet echt lekker optrekken als de accu's niet geladen zijn. Net lijkt dan wel of er zwaar overtoeren worden gemaakt.
En de motor van die HESS-bussen kan niet echt lekker optrekken als de accu's niet geladen zijn. Net lijkt dan wel of er zwaar overtoeren worden gemaakt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Hmm, dat laatste zou toch niet moeten kunnen bij een hybride: de accu's laden immers tijdens het afremmen, dus bij het optrekken zouden ze geladen moeten zijn. Allicht een verklaring voor wat ik op de Busfoto-groep zag langskomen, namelijk dat ze ergens gedurende de dag van de dienst af gegaan zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Tja, het collegejaar is dan ook nog niet begonnen. Als alle studenten weer naar Zernike gaan, denk ik dat ze blij zijn dat deze bussen rijden.Etienne schreef:Vandaag zijn in Groningen de nieuwe HESS-bussen op dienstje gegaan. Maar om nou te zeggen of het echt nodig was? Nee! In de lijnen 11 en 15 (die dus elke 5 minuten Met een CapaCity rijdt) zat slechts een handjevol reizigers en het aantal instappers op het Zerniketerrein was ook maar minimaal.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Nou heb ik been cijfertjes voor mn neus, maar dat gaat natuurlijk nooit werken zo. De verhouding remmen/gasgeven kan zelfs in het meest positieve geval niet meer energie produceren dan er gebruikt worst. Plus dat meeste rememergie altijd omgezet wordt in warmte. De motor zal dus aan een generator zitten die de accu's oplaadt / stroom voorziet om te rijden.Daniel schreef:Hmm, dat laatste zou toch niet moeten kunnen bij een hybride: de accu's laden immers tijdens het afremmen, dus bij het optrekken zouden ze geladen moeten zijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Je zult natuurlijk nooit alle energie die je voor het optrekken nodig hebt opwekken bij het remmen he. Sowieso zijn hybride bussen er in twee vormen: de Volvo´s in Dordrecht beginnnen bijvoorbeeld met optrekken op de elektromotor en schakelen vervolgens al vrij vlot weer op de dieselmotor over terwijl de Van Hools in Leiden altijd op de elektromotor rijden waarbij de benodigde energie wordt opgewekt door de dieselmotor wanneer de opgeslagen energie van het remmen op is.
Welke techniek maken die dubbelgelede Hess´en in Groningen gebruik van eigenlijk?
Welke techniek maken die dubbelgelede Hess´en in Groningen gebruik van eigenlijk?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Misschien even wachten tot het academisch jaar daadwerkelijk begonnen is voor je concludeert dat het niet nodig is :')Etienne schreef:Vandaag zijn in Groningen de nieuwe HESS-bussen op dienstje gegaan. Maar om nou te zeggen of het echt nodig was? Nee! In de lijnen 11 en 15 (die dus elke 5 minuten Met een CapaCity rijdt) zat slechts een handjevol reizigers en het aantal instappers op het Zerniketerrein was ook maar minimaal.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Overigens is dat van die Volvo's ontzettend irritant, althans.. Vind ik. Fijn dat die motor stil is als je stilstaat, maar dat overschakelen van elektrisch naar diesel is gewoon vervelend.Daniel schreef:Je zult natuurlijk nooit alle energie die je voor het optrekken nodig hebt opwekken bij het remmen he. Sowieso zijn hybride bussen er in twee vormen: de Volvo´s in Dordrecht beginnnen bijvoorbeeld met optrekken op de elektromotor en schakelen vervolgens al vrij vlot weer op de dieselmotor over terwijl de Van Hools in Leiden altijd op de elektromotor rijden waarbij de benodigde energie wordt opgewekt door de dieselmotor wanneer de opgeslagen energie van het remmen op is.
Welke techniek maken die dubbelgelede Hess´en in Groningen gebruik van eigenlijk?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Vandaag ging het nog een stapje verder met Syntus, heenweg dikke vertragingen van wel +7 tot +9.
Terugweg een Amba, niet zomaar eentje, nee nog met het het klassieke Syntus interieur, ik dacht de 3056.
Terugweg een Amba, niet zomaar eentje, nee nog met het het klassieke Syntus interieur, ik dacht de 3056.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Volgens mij blijft Veolia het kilometertarief verhogen in Brabant. Eerst moest ik altijd €1,98 betalen. Dat is toen €2,02 geworden. En vanochtend moest ik ineens €2,04 betalen. Ik vind dit echt van de zotte. In nog geen maand tijd is het ineens 6 cent duurder. En ik heb nog altijd geen reactie op mijn vraag die ik daarover gesteld had aan Veolia.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Controleren of je haltes kloppen zou ik zeggen.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Dat ga ik inderdaad even doen ja.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Kilometerprijzen veranderen niet (moet allemaal goedgekeurd worden door oa provincie) maar afstanden worden niet gepubliceerd (op een uitzondering na) en kunnen zonder overleg of transparantie veranderd worden.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Als je vreemde dingen bij Veolia ziet. Mail me dan even.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Ik snap dat de inzet van een 8-persoonsbusje op lijn 15 (Breskens - Biervliet) normaal is. Maar in de zomermaanden mag dit best wat groter, daar we in het centrum van Breskens 3 mensen achter moesten laten. :neg:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Mijn bus had -10 omdat de chauffeur behoorlijk aan 't racen was, dus moesten we 13 minuten tijd afwachten op het hoofdstation. Kon meneer mooi even een extra koffiepauze houden. Sja, uiteindelijk was ik er natuurlijk niet langer door onderweg, maar lijkt me toch niet helemaal de bedoeling.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten