Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Mmh ik zei in mijn eerste post overigens Transdev omdat er niet in ingeschreven onder de Veolia merknaam was maar het is dus echt een (nieuw) Transdev (klein)dochterbedrijf?
Hoop voor de reiziger dat dit ook inhoudt dat Connexxion de IT gaat doen ipv Veolia
Hoop voor de reiziger dat dit ook inhoudt dat Connexxion de IT gaat doen ipv Veolia
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Zolang ze maar wel een 'bakkie' in de bussen hangen, dan vind ik het prima. Dat mis ik wel bij CXX bussen, dan moet echt alles via de CVL. Zo onhandig.Somoht schreef:Mmh ik zei in mijn eerste post overigens Transdev omdat er niet in ingeschreven onder de Veolia merknaam was maar het is dus echt een (nieuw) Transdev (klein)dochterbedrijf?
Hoop voor de reiziger dat dit ook inhoudt dat Connexxion de IT gaat doen ipv Veolia
🍉
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Je zegt dat het 100% zeker is, maar ik twijfel er nog aan. Het zou mij niks verbazen als jij of jouw bron iets verkeerd heeft geïnterpreteerd. Ik wacht toch even een officieel bericht af, want dit past niet echt in de lijn van recente ontwikkelingen.rww schreef:Zugführer schreef:Gezien de manier waarop het gebracht wordt lijkt het erop dat Linea Limburg niet als dochterbedrijf van Connexxion gaat opereren zoals OV Regio IJsselmond, maar een zusterbedrijf blijft zoals Veolia dat nu is.
Maar misschien brengt de krant het verkeerd.
Linea word een zusje van veolia en connexxion, en dat is 100% zeker.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Welke recente ontwikkelingen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Pogingen om Veolia Transport Nederland te verkopen, inschrijven met maar 1 TransDev dochter, dat lijkt erop dat men met minder verschillende TransDev dochters actief wil zijn ipv met meer.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Waarom zou je ook allemaal aparte bedrijven willen hebben als ze rechtstreeks onder hetzelfde moederbedrijf vallen?
Het lijkt me logischer dan als een dochterbedrijf van Connexxion te opereren.
Opmerkelijk vind ik wel dat in geen enkel nieuwsbericht Linea Limburg genoemd wordt, behalve het eerste bericht dat hier gepost werd. Bijna even opmerkelijk is dat de andere nieuwsberichten gewoon over Veolia spreken, terwijl dat niet volgens onze verwachting is
Het lijkt me logischer dan als een dochterbedrijf van Connexxion te opereren.
Opmerkelijk vind ik wel dat in geen enkel nieuwsbericht Linea Limburg genoemd wordt, behalve het eerste bericht dat hier gepost werd. Bijna even opmerkelijk is dat de andere nieuwsberichten gewoon over Veolia spreken, terwijl dat niet volgens onze verwachting is
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Valt me ook op dat er steeds over Veolia wordt gesproken i.p.v. Linea Limburg. Vandaag stond in Dagblad de Limburger in ieder geval wel dat Veolia als Linea Limburg verder gaat als het de concessie wint.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat lijkt haast meer op een Breng of Twents situatie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Veolia is de bekende naam, zo snapt iedereen tenminste over welk bedrijf het gaat. Dat Veolia/Transdev deze keer weer onder een andere naam meedoet is niet zo interessant.Tom schreef:Valt me ook op dat er steeds over Veolia wordt gesproken i.p.v. Linea Limburg.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
rww schreef:Linea word een zusje van veolia en connexxion, en dat is 100% zeker.
In Duitsland voert TransDev veelal het beleid om per concessie een dochter op te richten. Dat maakt de financiële verantwoordelijkheden transparanter en ook is het daardoor minder makkelijk om regionaal wanbeleid (zoals bij Veolia Limburg en Veolia Brabant) af te schuiven op de rest van het concern. En omdat de dagelijkse bedrijfsvoering wel gedecentraliseerd plaatsvindt zijn de dochters ook wat slagvaardiger. Tegelijkertijd kunnen de dochters gebruik blijven van de schaalvoordelen van het concern of het gebied van inkoop, ondersteunende diensten, etc.Zugführer schreef:Waarom zou je ook allemaal aparte bedrijven willen hebben als ze rechtstreeks onder hetzelfde moederbedrijf vallen? Het lijkt me logischer dan als een dochterbedrijf van Connexxion te opereren.
Je kunt je afvragen wat in het bovenstaande model de toekomst van de entiteiten Veolia en Connexxion nog is. Het lijken tussenlagen te worden die voornamelijk kosten toevoegen maar nauwelijks baten.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Begrijp ik volkomen. Mijn reactie was ook meer een aanvulling op de opmerking daarboven dat er slechts in één nieuwsbericht over Linea Limburg werd gesproken. Je gaat dan bijna twijfelen aan de juistheid.reisthijs schreef:Veolia is de bekende naam, zo snapt iedereen tenminste over welk bedrijf het gaat. Dat Veolia/Transdev deze keer weer onder een andere naam meedoet is niet zo interessant.Tom schreef:Valt me ook op dat er steeds over Veolia wordt gesproken i.p.v. Linea Limburg.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Onze krant heeft de woordvoerders van zowel veolia als provincie als bron, lijkt ons voldoende.Dagren schreef:Je zegt dat het 100% zeker is, maar ik twijfel er nog aan. Het zou mij niks verbazen als jij of jouw bron iets verkeerd heeft geïnterpreteerd. Ik wacht toch even een officieel bericht af, want dit past niet echt in de lijn van recente ontwikkelingen.rww schreef:Zugführer schreef:Gezien de manier waarop het gebracht wordt lijkt het erop dat Linea Limburg niet als dochterbedrijf van Connexxion gaat opereren zoals OV Regio IJsselmond, maar een zusterbedrijf blijft zoals Veolia dat nu is.
Maar misschien brengt de krant het verkeerd.
Linea word een zusje van veolia en connexxion, en dat is 100% zeker.
Daarnaast is het volstrekt logisch gezien veolia nederland vol met schulden zit en veolia transport moet opzoek naar een nieuwe naam als ze verzelfstandigd worden, dus kennelijk gaat het concern verder als linea of is dit een tijdelijke naam.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Wat mij opviel is dat volgens L1 Arriva in Oost en Noord Nederland actief is. Terwijl als je even op de website kijkt ze onderhand in heel Nederland actief zijn en waren. Alleen de provincies Utrecht en Zeeland vallen nog buiten boord.
Maar misschien is Veolia al verkocht. In Belgie heet Veolia tegenwoordig Hansea namelijk.
Maar misschien is Veolia al verkocht. In Belgie heet Veolia tegenwoordig Hansea namelijk.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Er zijn al verschillende dochters van Veolia Transport verkocht, Veolia Transport Nederland nog niet.
Het is ook een moeilijk verkoop gezien alle concessies aflopen tussen 2014 en 2017.
Het is ook een moeilijk verkoop gezien alle concessies aflopen tussen 2014 en 2017.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Vind zelf altijd http://www.ovradar.nl mooi als je er op landelijk niveau naar kijkt, je herkent precies de gebieden waar elke vervoerder rijdt. Ik zou het Arriva gebied niet bepaald als noord en oost omschrijven ;)Michael 1988 schreef:Wat mij opviel is dat volgens L1 Arriva in Oost en Noord Nederland actief is. Terwijl als je even op de website kijkt ze onderhand in heel Nederland actief zijn en waren. Alleen de provincies Utrecht en Zeeland vallen nog buiten boord.
Dat is inderdaad alleen Veolia Transport Belgium volgens http://nl.wikipedia.org/wiki/Hansea :)Maar misschien is Veolia al verkocht. In Belgie heet Veolia tegenwoordig Hansea namelijk.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ah, vonden ze het een jaar of 8 geleden bij CXX leuk om overal in te schrijven met "...Linq", nu hebben ze de "...ea" gevonden.
🍉
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39295
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Linq was niet persé CXX maar eerder samenwerkingen waar NS in zat toch. We hebben in ieder geval LimLink gehad bij de vorige aanbesteding van Limburg (waarin Hermes meedeed) en ook RegioLinq in het DAV-gebied (dat was HTM + NS).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik zie trouwens dat veoliatransdev al een tijdje geleden is hernoemd naar transdev, dat geeft wel aan hoe snel ze er vanaf willen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Veolia verwerkt en is afval!rww schreef:Ik zie trouwens dat veoliatransdev al een tijdje geleden is hernoemd naar transdev, dat geeft wel aan hoe snel ze er vanaf willen.
- Spoiler: show
🍉
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Juist niet. Breng en Twents zijn namen van de concesseiVERLENER en geen eigendom van de vervoerder.Dagren schreef:Dat lijkt haast meer op een Breng of Twents situatie.
En dat is slim. Bij een wisseling vd vervoeder blijft de naam behouden. Zoals onlangs dus bij Twents en Breng.
Het is juist meer het idee van Hermes. Dat is een merknaan van CXX. Maar wel met geheel andere werknemers cao's en dat soort zaken.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Sterker nog: in elke Nederlandse provincie komt wel een trein- of buslijn van Arriva.Michael 1988 schreef:Wat mij opviel is dat volgens L1 Arriva in Oost en Noord Nederland actief is. Terwijl als je even op de website kijkt ze onderhand in heel Nederland actief zijn en waren. Alleen de provincies Utrecht en Zeeland vallen nog buiten boord.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ja inderdaad zelfs in Utrecht komt komt een arriva bus, ik dacht maar 1 maar toch het is meer als niks.Meltrain schreef:Sterker nog: in elke Nederlandse provincie komt wel een trein- of buslijn van Arriva.Michael 1988 schreef:Wat mij opviel is dat volgens L1 Arriva in Oost en Noord Nederland actief is. Terwijl als je even op de website kijkt ze onderhand in heel Nederland actief zijn en waren. Alleen de provincies Utrecht en Zeeland vallen nog buiten boord.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Er zijn flink wat Arriva-lijnen die in Utrecht komen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Twents is geen eigendom van de vervoerder meer. Logisch ook, aangezien de vervoerder van wie dit merk was niet meer in Twente rijdt. Maar in eerste instantie was het merk eigendom van Connexxion.huibf schreef:Juist niet. Breng en Twents zijn namen van de concesseiVERLENER en geen eigendom van de vervoerder.Dagren schreef:Dat lijkt haast meer op een Breng of Twents situatie.
En dat is slim. Bij een wisseling vd vervoeder blijft de naam behouden. Zoals onlangs dus bij Twents en Breng.
Het is juist meer het idee van Hermes. Dat is een merknaan van CXX. Maar wel met geheel andere werknemers cao's en dat soort zaken.
Hermes is daarentegen niet alleen een merk, maar een dochteronderneming. Wat ook blijkt uit het feit dat Breng door Hermes uitgevoerd wordt. Het zou raar zijn om je ergens het vervoer onder een andere merknaam uit te voeren, als in dat gebied al een andere merknaam gehanteerd wordt.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Vandaar dat ik het ook vreemd vond ;)Zugführer schreef:Vind zelf altijd http://www.ovradar.nl mooi als je er op landelijk niveau naar kijkt, je herkent precies de gebieden waar elke vervoerder rijdt. Ik zou het Arriva gebied niet bepaald als noord en oost omschrijven ;)Michael 1988 schreef:Wat mij opviel is dat volgens L1 Arriva in Oost en Noord Nederland actief is. Terwijl als je even op de website kijkt ze onderhand in heel Nederland actief zijn en waren. Alleen de provincies Utrecht en Zeeland vallen nog buiten boord.
Goh, je haalt een pagina aan die ik zelf heb geschreven. Natuurlijk weet ik dat dat alleen Veolia Belgium is. Ik bedoel alleen maar dat ook dat dochterbedrijf al is verkocht inmiddels.Dat is inderdaad alleen Veolia Transport Belgium volgens http://nl.wikipedia.org/wiki/Hansea :)Maar misschien is Veolia al verkocht. In Belgie heet Veolia tegenwoordig Hansea namelijk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten