Concessie Twente
Re: Concessie Twente
Oorspronkelijk was het plan om de Infoxx-bussen (de rode ambassadors 3161-3172; 12 stuks) mee te nemen.
Echter; Deze rode bussen zaten al tegen de 1 miljoen kilometers aan. (7 dagen per week lijn 20, 6 dagen lijn 80/81/83 per week)
De oudere 3049-3060 (=10 stuks) zaten rond de 700.000 kilometer (5 dagen op een dagdienstje (6-19) op lijn 91/92; 7 dagen lijn 56/81 en hier en daar een spitsslagje) en waren beter onderhouden, aldus dit topic.
Echter; Deze rode bussen zaten al tegen de 1 miljoen kilometers aan. (7 dagen per week lijn 20, 6 dagen lijn 80/81/83 per week)
De oudere 3049-3060 (=10 stuks) zaten rond de 700.000 kilometer (5 dagen op een dagdienstje (6-19) op lijn 91/92; 7 dagen lijn 56/81 en hier en daar een spitsslagje) en waren beter onderhouden, aldus dit topic.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
De 3161-3172 waren een drama qua onderhoud, daar kan ik persoonlijk over meepraten. Heb al een keer in een bus gezeten waar we in Neede al zonder koelvloeistof zaten en een complete dieseldump plaatsvond op Borculo busstation. Samen met een paar medereizigers was deze serie destijds benoemd tot de Syntus Wrakkendienst 20.MdJ schreef:Oorspronkelijk was het plan om de Infoxx-bussen (de rode ambassadors 3161-3172; 12 stuks) mee te nemen.
Echter; Deze rode bussen zaten al tegen de 1 miljoen kilometers aan. (7 dagen per week lijn 20, 6 dagen lijn 80/81/83 per week)
De oudere 3049-3060 (=10 stuks) zaten rond de 700.000 kilometer (5 dagen op een dagdienstje (6-19) op lijn 91/92; 7 dagen lijn 56/81 en hier en daar een spitsslagje) en waren beter onderhouden, aldus dit topic.
Re: Concessie Twente
Ik heb ook regelmatig met lijn 20 gereisd. Wat mijn irritatiepunt was dat het altijd erg koud was in die bussen, waarschijnlijk stond de airco aan, terwijl het herfst was.
Re: Concessie Twente
Gelukkig staat tegenwoordig de verwarming zo ver open dat je gelijk in slaap valt, daarom zit ik altijd rechts in de bus :)
Re: Concessie Twente
De Volvo's waren ook aan het eind van hun latijn. Het meerendeel liep al tegen de 1,5 miljoen kilometers. Bovendien waren die wel ouder, de jongsten waren van 2001.nsimmelink94 schreef:Waarom zijn die bussen überhaupt nog meegenomen naar de nieuwe concessie destijds? Zelfs die Volvo 7700 bussen waren in betere staat en ook nog eens nieuwer.
De 3051-3060(ex 2151-2160 exex 1451-1460) zijn van 2003 en hebben inmiddels ook al ruim 1 miljoen kilometers gereden.
Zie hierboven.MdJ schreef:Oorspronkelijk was het plan om de Infoxx-bussen (de rode ambassadors 3161-3172; 12 stuks) mee te nemen.
Echter; Deze rode bussen zaten al tegen de 1 miljoen kilometers aan. (7 dagen per week lijn 20, 6 dagen lijn 80/81/83 per week)
De oudere 3049-3060 (=10 stuks) zaten rond de 700.000 kilometer (5 dagen op een dagdienstje (6-19) op lijn 91/92; 7 dagen lijn 56/81 en hier en daar een spitsslagje) en waren beter onderhouden, aldus dit topic.
Ze hebben niet alleen op de 91/92 gereden maar ook destijds al veel op de 73/74/27/29.
de Infoxx bussen waren inderdaad zeer slecht onderhouden, hoewel de 3171 dan wel weer de nieuwe kleur heeft gekregen het laatste jaar.
Overigens leek het me juist handiger om 3 bussen van de 8961-8966 serie over te nemen in plaats van de 3 voormalige CXX bussen die er nu rijden.
Maar goed, de instroom van de Veluwe bussen zal niet voor 6 januari 2015 zijn en daarmee blijven dus ook de 3 "reserve" bussen nog in volle dienst meedraaien volgende week.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente
Het probleem hier is, zoals altijd weer, de kachelkraan. Die wordt in het voorjaar dicht gedraaid en dan vergeten ze hem in het najaar weer open te draaien.Berk-24 schreef:Ik heb ook regelmatig met lijn 20 gereisd. Wat mijn irritatiepunt was dat het altijd erg koud was in die bussen, waarschijnlijk stond de airco aan, terwijl het herfst was.
When you're tired of London, you're tired of life
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Wat is er überhaupt met de Infoxx-bussen gebeurd? Van de meesten is de APK inmiddels verlopen, dus ik vermoed dat ze inmiddels zijn afgevoerd. Kan iemand dit bevestigen?
Re: Concessie Twente
Die staan te koop: http://www.vdlbuscenter.com/BusCoachVeh ... 2004&cat=2
Net als het grootste deel van de Twentse Connexxionbussen, waaronder de hybrides: http://www.vdlbuscenter.com/BusCoachVeh ... &cat=2&p=4
Net als het grootste deel van de Twentse Connexxionbussen, waaronder de hybrides: http://www.vdlbuscenter.com/BusCoachVeh ... &cat=2&p=4
Re: Concessie Twente
Had eigenlijk verwacht dat die hybrides mee zouden gaan naar Syntus. Als ik mij niet vergis is er behoorlijk wat geld gepompt in die bussen om ze fatsoenlijk te kunnen laten rijden...dennistd schreef:Die staan te koop: http://www.vdlbuscenter.com/BusCoachVeh ... 2004&cat=2
Net als het grootste deel van de Twentse Connexxionbussen, waaronder de hybrides: http://www.vdlbuscenter.com/BusCoachVeh ... &cat=2&p=4
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Wat ik niet snap is dat ze verwachten 44.500 te krijgen voor die ellendebussen met bijna 1mln kilometers, maar minder dan het dubbele voor de hybrides met nog lang geen ton op de klok.
Re: Concessie Twente
De gemeente Hellendoorn heeft nogal vreemde bushalteborden geplaatst:
Re: Concessie Twente
Citea in volreclame by deotten1, on Flickr
Deze heb ik nog niet gezien, Citea 3134 rijd nu rond in volledige Livio-bestickering, toen ik aankwam met lijn 9 dacht ik, NEEEE een Amba , maar ik werd aangenaam verrast! Ook was er nog een andere jongeman met een mobiele telefoon heftig aan het fotograferen, en een chauffeur zei tegen een andere: heb je hem zelf bestickert? :')
Deze heb ik nog niet gezien, Citea 3134 rijd nu rond in volledige Livio-bestickering, toen ik aankwam met lijn 9 dacht ik, NEEEE een Amba , maar ik werd aangenaam verrast! Ook was er nog een andere jongeman met een mobiele telefoon heftig aan het fotograferen, en een chauffeur zei tegen een andere: heb je hem zelf bestickert? :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Twente
Jammer dat onze mooie Citea's er ook aan moeten geloven. Wellicht omdat de bussen van de Veluwe op zich laten wachten, en daarom maar een Citea beplakt is? Ik zie trouwens ook een forumlid op de foto als ik me niet vergis
Re: Concessie Twente
Dat ''forumlid'' was de jongeman die liep te fotograferen ;) denk ik dan, of een van de twee Chauffeurs, kan ook
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Twente
Van de amba's op de Veluwe rijden er 3 rond met Twentse reclame: een in de Narviva-reclame (ex 3049 en 3054), een met Universiteit Twente (ex 3056) en een voor de Enschedese Marathon (ex 3057 dacht ik). Er reed geen amba rond met Livio-reclame, terwijl dat er wel 4 stuks waren (3051, 52, 53 en 60). Kan zijn dat het contract langer loopt?
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie Twente
Gewoon een bus met reclame voor Livio doet mij gelijk denken aan een Amba van bijna 10 jaar oud :neg:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Twente
Welke bussen komen dan vanaf de veluwe? Amba's?
Edit: of bedoel je de bussen die naar de Veluwe moeten
Edit: of bedoel je de bussen die naar de Veluwe moeten
Re: Concessie Twente
Deze borden staan toch ook op de Veluwe bij de flexbushaltes? Wellicht dat Syntus dat ook gaat introduceren in Twente?dennistd schreef:De gemeente Hellendoorn heeft nogal vreemde bushalteborden geplaatst:
Re: Concessie Twente
Dat zijn borden met dit opschrift:
De gemeente Hellendoorn had naar ik hoorde de nieuwe regels voor bushalteborden niet helemaal goed geïnterpreteerd: ze dachten dat er nu alleen maar meer een bus op mocht staan, terwijl je regel juist is (n.a.v. het gedoe met de Veolia-haltes in Limburg) dat alles mag, zolang er maar een bus op staat.
De gemeente Hellendoorn had naar ik hoorde de nieuwe regels voor bushalteborden niet helemaal goed geïnterpreteerd: ze dachten dat er nu alleen maar meer een bus op mocht staan, terwijl je regel juist is (n.a.v. het gedoe met de Veolia-haltes in Limburg) dat alles mag, zolang er maar een bus op staat.
Re: Concessie Twente
En er moet een blauw vlak zijn waar de bus in staat.
(Dat was een probleem in Nijmegen, waar Breng eigenlijk een roze vlak wilde aangbrengen op de borden, maar dat mag dus ook niet.)
(Dat was een probleem in Nijmegen, waar Breng eigenlijk een roze vlak wilde aangbrengen op de borden, maar dat mag dus ook niet.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Twente
Die hangen in Goirle ook twee, bij de halte Nieuwkerksedijk. Daarnaast staat er op die plek ook nog een halte van De Lijn en een standaard halte L3 voor de buurtbus. Maar ik kan verder nergens de officiele toelichting vinden. Dus of het nu eigenlijk de vervanger is voor het oude haltebord (L3), of toch iets anders).dennistd schreef:De gemeente Hellendoorn heeft nogal vreemde bushalteborden geplaatst:
🍉
Re: Concessie Twente
Volgensmij is het voor de wegenverkeerswet alleen verplicht dat er een bussymbooltje staat op een witte achtergrond. Wat dat betreft voldoen deze borden uitstekend aan die voorwaarde.
Re: Concessie Twente
Dat wel, maar of de reizigers en de chauffeurs het ook herkennen als bushalte is een tweede...
Re: Concessie Twente
Ach als de vervoerder een mededeling hierover ophangen in de kantine, dan zal het niet zo'n vaart lopen.dennistd schreef:Dat wel, maar of de reizigers en de chauffeurs het ook herkennen als bushalte is een tweede...
🍉
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten