De Volkskrant schreef:'Versoepel veiligheidsregels in spoortunnels'
Het treinverkeer in spoortunnels ligt veel te vaak stil. Dat komt door te strenge veiligheidsregels en dat moet snel veranderen, vinden de NS, ProRail, reizigersorganisatie Rover en het ministerie van Infrastructuur. Een woordvoerder van Rover bevestigt vandaag berichtgeving daarover in De Telegraaf.
lees verder
Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Toeval? NS, Prorail en Rover lijken het in ieder geval met elkaar eens te zijn - zie je ook niet vaak.
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Vandaag is het weer raak in Delft. :(
De 'schade' lijkt mee te vallen: alleen de s5000 rijdt niet ten noorden van Rotterdam.
Update 10:07 : Ook de s2200 rijdt niet.
De 'schade' lijkt mee te vallen: alleen de s5000 rijdt niet ten noorden van Rotterdam.
Update 10:07 : Ook de s2200 rijdt niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Ben er echt helemaal klaar mee. Kuttunnel. Neem voortaan lijn E wel tussen Rotterdam C. en Den Haag C.
Het is een spectrum.
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Ook die is niet altijd te vertrouwen ;-)
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Inderdaad. De laatste tijd regent het ook wisselstoringen en defecte rijtuigen bij de RET...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Vertraging Delft veroorzaakt door plaatsen van borden
Vertraging Delft veroorzaakt door plaatsen van borden
Geplaatst op: woensdag 4 maart 2015 14:32
Laatst bijgewerkt: woensdag 4 maart 2015 14:33
Treinreizigers hebben in de ochtendspits vertraging opgelopen omdat ProRail borden plaatste in de nieuwe Delftse spoortunnel. Door de werkzaamheden reden er tussen 8 en 12 uur minder sprinters en intercity's.
Het is opmerkelijk dat ProRail besloot de werkzaamheden midden in de spits om even voor acht aan te vangen. Normaal gesproken worden dit soort werkzaamheden vooral 's nachts uitgevoerd, zodat reizigers er geen hinder van hoeven te hebben. Reizigersorganisatie Rover is dan ook niet blij. "Belachelijk. Laten ze lekker 's nachts die borden plaatsen. Reizigers hebben de afgelopen tijd rond Delft al voldoende hinder gehad" reageert Chris Vonk namens de organisatie.
Lees verder | Dossier Storingen in de treindienst | Meer nieuws over Storingen in de treindienst
Geplaatst op: woensdag 4 maart 2015 14:32
Laatst bijgewerkt: woensdag 4 maart 2015 14:33
Treinreizigers hebben in de ochtendspits vertraging opgelopen omdat ProRail borden plaatste in de nieuwe Delftse spoortunnel. Door de werkzaamheden reden er tussen 8 en 12 uur minder sprinters en intercity's.
Het is opmerkelijk dat ProRail besloot de werkzaamheden midden in de spits om even voor acht aan te vangen. Normaal gesproken worden dit soort werkzaamheden vooral 's nachts uitgevoerd, zodat reizigers er geen hinder van hoeven te hebben. Reizigersorganisatie Rover is dan ook niet blij. "Belachelijk. Laten ze lekker 's nachts die borden plaatsen. Reizigers hebben de afgelopen tijd rond Delft al voldoende hinder gehad" reageert Chris Vonk namens de organisatie.
Lees verder | Dossier Storingen in de treindienst | Meer nieuws over Storingen in de treindienst
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Als ik nu op 'lees verder' klik staat er een heel ander bericht:
Raar, eerst stonden er borden die aangaven dat treinen maximaal 140 mochten rijden, terwijl de maximale snelheid tijdelijk 80 bedraagt, en dat was geen probleem??UPDATE. Treinreizigers hebben in de ochtendspits vertraging opgelopen omdat een aannemer van ProRail in de afgelopen nacht verkeerde borden had geplaatst. Op het bord stond dat reizigerstreinen bij station Delft maximaal 100 mochten rijden, terwijl de maximale snelheid tijdelijk 80 bedraagt.
Op de verkeerde borden stond wel de juiste snelheid voor goederentreinen. Door de verkeerde borden moest de treindienstleiding van ProRail iedere machinist bellen. Om de drukte te verminderen is vervolgens besloten om een aantal Sprinters en Intercity's op te heffen. Na de ochtendspits heeft ProRail de juiste borden geplaatst.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Inderdaad! Ik begrijp nog steeds niet goed wat het probleem was. Iets met borden blijkbaar, maar die waren de afgelopen dagen ook al niet in overeenstemming met de 80 km/h-beperking... :?
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Dan heb ik slecht nieuws voor je: ook lijn E rijdt door een tunnelKarl schreef:Ben er echt helemaal klaar mee. Kuttunnel. Neem voortaan lijn E wel tussen Rotterdam C. en Den Haag C.
- AppleMoose
- Berichten: 6054
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
reisthijs schreef:Raar, eerst stonden er borden die aangaven dat treinen maximaal 140 mochten rijden, terwijl de maximale snelheid tijdelijk 80 bedraagt, en dat was geen probleem??
Dat was dus wel een probleem, vandaar dat de aannemer afgelopen nacht andere borden moest plaatsen zodat de treindienstleiders niet meer iedere machinist apart op moest bellen om de snelheidsverlaging door te geven. De nieuwe borden gaven niet de juiste snelheid aan waardoor men dus wederom iedere machinist moest bellen. Daarop is besloten opnieuw de borden aan te passen. Om de druk van de treindienstleiders te verlichten (iedere machinist opbellen kost veel tijd) en de werknemers de gelegenheid te geven de borden te plaatsen (veiligheidsmaatregelen) zijn dus een aantal treinen geschrapt.Hendrik schreef:Inderdaad! Ik begrijp nog steeds niet goed wat het probleem was. Iets met borden blijkbaar, maar die waren de afgelopen dagen ook al niet in overeenstemming met de 80 km/h-beperking... :?
Het verdient zeker de schoonheidsprijs niet en mijns inziens had men best de borden na de ochtendspits kunnen vervangen.
Goh.
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Dus de treindienstleiders waren na een paar dagen opeens heel moe en konden niet meer zoveel bellen? Klinkt niet echt geloofwaardig... Geloofwaardiger is dat de aannemer ruimte moest hebben om de correcte borden aan te brengen.
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Nou ik geef het je maar te doen hoor om elk uur 24 treindienstleiders (machinisten?) te bellen. Want zoveel treinen gaan er volgens mij per uur wel in beide richtingen door die tunnel.
🍉
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Als machinist krijg je toch elke dag bij aanvang dienst een dagwijzigingsboekje mee? Daar horen dit soort wijzigingen toch ook al in te staan?
Ik doe ook maar wat
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Volgens de berichten op Somda kregen in de afgelopen dagen alleen de doorgaande treinen een aanwijzing snelheid begrenzen, maar zou dat na de plaatsing van de verkeerde borden voor alle treinen moeten gebeuren. Vandaar dat er wel een aardig verschil in benodigd aantal telefoontjes was.
Edit: hierom dus...
Edit: hierom dus...
Cuneo56 op Somda schreef:Dat er de eerste paar uren vandaag wel aanwijzing werden afgeven, ook voor stoppende treinen, komt voort uit feit dat de info voor de Mcn'en op TSB ( overzicht Tijdelijke Snelheid Beperkingen) en "buiten" niet met elkaar in overeenstemming was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Maar voor dat die verkeerde bordjes werden geplaats kwamen de info en "buiten" toch ook al niet overeen? Ik snap er nog steeds niks van...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Aangepaste snelheden worden toch gewoon door die lampjes* onder seinpalen aangegeven. Of anders door de ATB? :?
*Sommige seinpalen hebben toch lampjes die een cijfer vormen?
Bron: http://www.nicospilt.com/index_treindienstleider.htm
*Sommige seinpalen hebben toch lampjes die een cijfer vormen?
Bron: http://www.nicospilt.com/index_treindienstleider.htm
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Niet alle seinen hebben zo'n paneel.
Soms moet er een tijdelijke snelheidsbeperking worden aangebracht, bijvoorbeeld vanwege een technisch probleem met het spoor (verzakking o.i.d.), daarvoor kunnen borden geplaatst worden. Machinisten, in ieder geval diegene die in dienst zijn bij NS, worden daarover geïnformeerd met een infoblad dat TSB heet en per traject een overzicht geeft van de afwijkingen t.o.v. de informatie die in de lesmappen over bepaalde spoortrajecten aanwezig is en waarvan machinisten geacht wordt deze uit hun hoofd te weten.
Soms moet er een tijdelijke snelheidsbeperking worden aangebracht, bijvoorbeeld vanwege een technisch probleem met het spoor (verzakking o.i.d.), daarvoor kunnen borden geplaatst worden. Machinisten, in ieder geval diegene die in dienst zijn bij NS, worden daarover geïnformeerd met een infoblad dat TSB heet en per traject een overzicht geeft van de afwijkingen t.o.v. de informatie die in de lesmappen over bepaalde spoortrajecten aanwezig is en waarvan machinisten geacht wordt deze uit hun hoofd te weten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
@reisthijs: Ik las dat er bij Delft L en A borden geplaatst zijn, dat zijn dus borden die een TSB aangeven en die komen zodoende logischerwijs overeen met de TSB die de machinisten ontvangen (maar nu dus niet).
De voorafgaande situatie, waarop jij doelt, kende een TSB die afweek van de borden met de baanvaksnelheid. Da's iets wat uiteraard wel vaker voorkomt want voor een tijdelijke beperking gaan ze niet de baanvaksnelheidsborden (wit met zwarte rand en een cijfer erin) vervangen.
De voorafgaande situatie, waarop jij doelt, kende een TSB die afweek van de borden met de baanvaksnelheid. Da's iets wat uiteraard wel vaker voorkomt want voor een tijdelijke beperking gaan ze niet de baanvaksnelheidsborden (wit met zwarte rand en een cijfer erin) vervangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
In de berichten las ik nergens over wat voor borden het nou precies ging. Dit maakt de situatie een stuk duidelijker.
Dat ligt eraan hoe tijdelijk het is...Daniel schreef:voor een tijdelijke beperking gaan ze niet de baanvaksnelheidsborden (wit met zwarte rand en een cijfer erin) vervangen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
"140 km/h in ondergronds station is gevaarlijk voor wachtenden op perron"
Een trein die aan 140 kilometer per uur door een ondergronds station dendert is een gevaar voor wachtenden op het perron. De kans dat zij worden omvergeblazen door de schokgolf die de trein veroorzaakt, is aanzienlijk, schrijft het Nederlandse dagblad de Volkskrant.
De snelheid in ondergrondse stations zoals in de Nederlandse stad Delft moet daarom omlaag, stelt hoogleraar bouwfysica Bert Blocken van de Technische Universiteit Eindhoven.
Lees verder
Een trein die aan 140 kilometer per uur door een ondergronds station dendert is een gevaar voor wachtenden op het perron. De kans dat zij worden omvergeblazen door de schokgolf die de trein veroorzaakt, is aanzienlijk, schrijft het Nederlandse dagblad de Volkskrant.
De snelheid in ondergrondse stations zoals in de Nederlandse stad Delft moet daarom omlaag, stelt hoogleraar bouwfysica Bert Blocken van de Technische Universiteit Eindhoven.
Lees verder
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Ja want in Best & Rijswijk & Blaak is het geen probleem..
Komt wel goed schatje.
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Je kan gewoon een systeem instellen dat kort voor de doorkomst van een niet-stoppende trein een automatische waarschuwingsoproep doet? Dat werkt als een malle in Frankrijk, kan je lekker met 220 langs een perron stuiven zonder dat iemand zich echt zorgen maakt.. :X
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Het is sowieso niet waar. In Mythbusters is dat geweest, en door de luchtstroom val je als volwassen persoon gewoon niet om, zelfs niet als de trein 200 km/h rijdt, en je er vlak naast staat. Het enige is dat dat mensen kunnen schrikken en dan domme dingen doen, waardoor ze alsnog van het perron vallen. Maar daarom moet je ook een beetje afstand houden. Dan kan er niets gebeuren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Waarom hebben ze niet voor 2 sporen met en 2 sporen zonder perron gekozen. Maar ja; haast alles stopt in Delft. Alleen de Beneluxtrein niet. Ik vind het een prestatie om Den Haag HS - Rotterdam Centraal met en zonder stop in Delft in 18 minuten te doen. Zelfs een stop in Schiedam Centrum verlengd de reistijd maar met 1 minuut. Trouwens leuk dat die Beneluxtrein niet in Leiden stopt, maar vervolgens wel 5 minuten in Den Haag HS stil staat. Nog leuker is dat Schiphol - Den Haag HS bijna een half uur reistijd is. 15 jaar geleden deed de Thalys over dat stukje 21 minuten; dus niet over de HSL.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Daarom dus. In de toekomst moeten de intercity's en de sprinters ongeveer tegelijktijd stoppen in Delft, wil de intercity vlak voor/na de sprinter uit rijden ter hoogte van Delft Zuid. Dat kan niet met 2 perronloze sporen en 2 sporen met perron. Delft wil je bovendien ook niet overslaan met de intercity's, omdat het station te druk is en Delft is een vrij aantrekkelijke plaats: zowel voor studenten (TU Delft), als forenzen (gespecialiseerde bedrijven rond de TU, waaronder het TNO) als voor toeristen.groningen schreef:Waarom hebben ze niet voor 2 sporen met en 2 sporen zonder perron gekozen. Maar ja; haast alles stopt in Delft.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 19 gasten