SuperGhost schreef:Hoe kunnen de IC's naar Eindhoven en Arnhem nu tegelijk vanaf spoor 12b vertrekken? :?
SuperGhost schreef:Dan klopt het lijstje van wouter dus niet, want die zegt dat de IC's Utrecht->Arnhem van .23/.53 vanaf spoor 14 vertrekken en de anderen van spoor 12b.
Als de 3100 niet rijdt (vertrekt .08/.38 uit Utrecht) en alleen de 3000 (vertrekt .23/.53), blijven de treinen naar Arnhem volgens hem dus gewoon van spoor 14 vertrekken, maar wordt alleen de dienst uitgedund.
Dan snap ik dus ook niet waarom de IC naar Eindhoven van spoor 12b zou moeten vertrekken, want als de 3100 niet rijdt, kan de 800 prima ook op 14 terecht en hoeft dan niet over de sprintersporen.
De IC's naar Eindhoven vertrekken pas vanaf 22:08 vanaf spoor 12b en de IC's richting Nijmegen pas vanaf 21:53. Dat lijkt dus precies te passen volgens mij. Een bron voor deze waarnemingen:
*
Deze link geeft aan dat de IC's richting Arnhem vanaf 12b gaan vertrekken vanaf de trein van 21:53
*
Deze link geeft aan dat de IC's richting Eindhoven vanaf 12b gaan vertrekken vanaf de trein van 22:08
Zugführer schreef:SuperGhost schreef:Dan klopt het lijstje van wouter dus niet, want die zegt dat de IC's Utrecht->Arnhem van .23/.53 vanaf spoor 14 vertrekken en de anderen van spoor 12b.
Ik zie ook geen gewijzigde vertreksporen in de reisplanner op 23 maart en verder in de avonduren. Gewoon de normale vertreksporen lijken er nu in te staan.
Als ik in de reisplanner van 9292 kijk zie ik de aanpassingen in de avonduren wel.
Thom69 schreef:wouter15 schreef:In de reisplanner is al te zien welke aanpassingen er vanaf 23 maart gedaan worden. De 9800 die in het pad van de 6100 gaat rijden staat richting Utrecht CS en richting Den Haag CS in Woerden resp. 15 minuten en 13 minuten stil om zijn weg daarna te vervolgen. Overdag lijken er verder in het spoorgebruik op Utrecht CS nog niks te gaan gebeuren. Alleen in de avonduren gaat de indeling wel op de schop. De indeling word dan zo (series die niet worden genoemd veranderen ook niet)
- De IC's richting Amersfoort vertrekken vanaf spoor 9 i.p.v. 11
- De IC's richting Leiden vertrekken vanaf spoor 11b i.p.v. 18a
- De IC's richting Arnhem vertrekken vanaf spoor 12b i.p.v. 14 (de IC's met vertrek om .23 en .53 vertrekken wel gewoon van spoor 14
- De IC's richting Eindhoven vertrekken vanaf spoor 12b i.p.v. 15
- De Sprinters richting Woerden vertrekken vanaf spoor 11a i.p.v. 19a
- De Sprinters richting Geldermalsen vertrekken vanaf spoor 15 i.p.v. 19b
De perronindeling lijkt nogal verdacht overeen te komen met de indeling op zondag 22 maart, waarbij inderdaad op maandag 23 maart weer de normale indeling gebruikt wordt.
Dat van de s9800 kan ik ook niet reproduceren...
Zoals ik hierboven al zei, de gewijzigde perronindeling staat vanaf 23 maart wel op 9292.nl En de aanpassingen aan de s6100/s9800 staan ook in de genoemde reisplanner.