Trein Groningen - Leer
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: Trein Groningen - Leer
Die afschaffing van rode diesel was een politiek besluit in het kader van vergroening. Daar is helemaal niks geheims aan. Is besloten vlak na de val van Rutte 1. Heeft men niet gekeken naar NS of Arriva of wat dan ook.
Re: Trein Groningen - Leer
Waarom probeert het forum het eigenlijk nog: dit is duidelijk een complottheorist die niet ongelijk wil hebben en daarom door blijft lullen, terwijl iedere persoon met een beetje kennis van zaken weet dat de gegeven stellingen hopeloos idoot zijn.
Re: Trein Groningen - Leer
100% gelijk, het punt is alleen dat als je dat niet bevecht dat onschuldige omstanders het slachtoffer worden.Z2N schreef:Waarom probeert het forum het eigenlijk nog: dit is duidelijk een complottheorist die niet ongelijk wil hebben en daarom door blijft lullen, terwijl iedere persoon met een beetje kennis van zaken weet dat de gegeven stellingen hopeloos idoot zijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Trein Groningen - Leer
I'll have what he's having
Re: Trein Groningen - Leer
Heb de hele onnozele discussie maar ff overgeslagen, maar 1 ding: Arriva betaalt zijn diesel wel zelf, alleen krijgen ze een miljoen rode-diesel-compensatie. Tenminste, zover ik weet is dat hoe 't nu zit.
Re: Trein Groningen - Leer
Het Niedersachsen-Ticket is vanaf nu ook verkrijgbaar in een +Groningen variant. Dit kost 5 euro extra voor 1 persoon, 6 euro voor 2, 7 voor 3 enz.
Bron: https://www.vbn.de/fileadmin/user_uploa ... n_a....pdf
Bron: https://www.vbn.de/fileadmin/user_uploa ... n_a....pdf
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Trein Groningen - Leer
Niedersachsen-Ticket vanaf Groningen is een goede zaak! Vooral sinds de overstaptijd in Leer slechts 5 minuten is heb je daar geen tijd om eerst nog een kaartje te kopen.
Het zou helemaal mooi zijn als je nu ook slechts vijf euro extra betaalt voor een DB-ticket vanaf Groningen. Nu splits is mijn reis tarieftechnisch altijd in Leer: Berlijn - Leer met Sparpreis + Bahncard 25, en dan Leer - Groningen met de OV-chipkaart met 40% VDU-kaartkorting. Dat is goedkoper dan dat je een doorgaand treinkaartje naar Groningen koopt.
Het zou helemaal mooi zijn als je nu ook slechts vijf euro extra betaalt voor een DB-ticket vanaf Groningen. Nu splits is mijn reis tarieftechnisch altijd in Leer: Berlijn - Leer met Sparpreis + Bahncard 25, en dan Leer - Groningen met de OV-chipkaart met 40% VDU-kaartkorting. Dat is goedkoper dan dat je een doorgaand treinkaartje naar Groningen koopt.
Re: Trein Groningen - Leer
Treinen door gevaarlijk gebied.
Her bedrijf Arriva rijdt door gevaarlijk gebied.
Voor bedrijven geldt een aparte compensatieregeling.
Bij aanleg van een bovenleing door zo'n gebied, gelden andere en dus duurdere bouwnormen, die zou de NAM dan moeten compenseren.
Nu staat NAM voor Nederlandse Aardolie Maatschappij.
En niet Nederlandse Bovenleidings Maatschappij.
Het ligt voor de hand dat daar een creatieve oplossing voor wordt gevonden met hun eigen core.
Compenseren kan ook in brandstof, die krijgt Arriva dan van Shell-Exxon-Mobil.
En dat kunnen ze heel lang volhouden, gezien de kosten van aanleg bovenleiding.
Voor dat bedrag kun je veel langer rijden dan dertig jaar....
Her bedrijf Arriva rijdt door gevaarlijk gebied.
Voor bedrijven geldt een aparte compensatieregeling.
Bij aanleg van een bovenleing door zo'n gebied, gelden andere en dus duurdere bouwnormen, die zou de NAM dan moeten compenseren.
Nu staat NAM voor Nederlandse Aardolie Maatschappij.
En niet Nederlandse Bovenleidings Maatschappij.
Het ligt voor de hand dat daar een creatieve oplossing voor wordt gevonden met hun eigen core.
Compenseren kan ook in brandstof, die krijgt Arriva dan van Shell-Exxon-Mobil.
En dat kunnen ze heel lang volhouden, gezien de kosten van aanleg bovenleiding.
Voor dat bedrag kun je veel langer rijden dan dertig jaar....
Openbare Voorziening: https://www.youtube.com/watch?v=T1T-SwBfU3Y
Re: Trein Groningen - Leer
Is dit een gedicht zonder rijm of wat moet dit voorstellen?
-
- Berichten: 244
- Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51
Re: Trein Groningen - Leer
Echt wat weer een onzin....
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Trein Groningen - Leer
Grobema, Mag ik vragen waar u deze informatie vandaan haalt? Het komt me namelijk totaal niet bekend over met alle regelingen die de regering ooit heeft gemaakt met bedrijven.
Enige compensatie die Arriva krijgt is een hogere bijdrage krijgt van de provincies om de hogere dieselprijs te verkleinen. Echter willen de provincies nu een vergroening van de brandstof. Mijn voorkeur zal gaan naar elektrificatie, omdat hiermee alle treinstellen in NL overal kunnen komen.
Enige compensatie die Arriva krijgt is een hogere bijdrage krijgt van de provincies om de hogere dieselprijs te verkleinen. Echter willen de provincies nu een vergroening van de brandstof. Mijn voorkeur zal gaan naar elektrificatie, omdat hiermee alle treinstellen in NL overal kunnen komen.
Re: Trein Groningen - Leer
isadora schreef:Treinvervoer zou verboden moeten worden in zo'n gevaarlijk gebied, en nog een paar dingen.
Volkomen helder..................maar daar slik ik dan ook heul veul medicijnen voor.Grobrema schreef:Treinen door gevaarlijk gebied.
Her bedrijf Arriva rijdt door gevaarlijk gebied.
Voor bedrijven geldt een aparte compensatieregeling.
Bij aanleg van een bovenleing door zo'n gebied, gelden andere en dus duurdere bouwnormen, die zou de NAM dan moeten compenseren.
Nu staat NAM voor Nederlandse Aardolie Maatschappij.
En niet Nederlandse Bovenleidings Maatschappij.
Het ligt voor de hand dat daar een creatieve oplossing voor wordt gevonden met hun eigen core.
Compenseren kan ook in brandstof, die krijgt Arriva dan van Shell-Exxon-Mobil.
En dat kunnen ze heel lang volhouden, gezien de kosten van aanleg bovenleiding.
Voor dat bedrag kun je veel langer rijden dan dertig jaar....
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Trein Groningen - Leer
Ik denk niet dat je een reactie gaat krijgenCamilleKreemers schreef:Grobema, Mag ik vragen waar u deze informatie vandaan haalt? Het komt me namelijk totaal niet bekend over met alle regelingen die de regering ooit heeft gemaakt met bedrijven.
Re: Trein Groningen - Leer
Is dit gewoon aan een Arriva - loket verkrijgbaar?JWM schreef:Het Niedersachsen-Ticket is vanaf nu ook verkrijgbaar in een +Groningen variant. Dit kost 5 euro extra voor 1 persoon, 6 euro voor 2, 7 voor 3 enz.
Bron: https://www.vbn.de/fileadmin/user_uploa ... n_a....pdf
Re: Trein Groningen - Leer
Het bericht is nog niet te vinden op de site van Arriva.
Daar ook nog niet als e-ticket beschikbaar.
Zou wel handig zijn als ze in Groningen bij het infopunt worden verkocht.
Of net als het Euregioticket in de automaat.
Daar ook nog niet als e-ticket beschikbaar.
Zou wel handig zijn als ze in Groningen bij het infopunt worden verkocht.
Of net als het Euregioticket in de automaat.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Trein Groningen - Leer
Want "rechterduim" is erg lastig te typen?Kevster schreef:Ik denk niet dat je een reactie gaat krijgenCamilleKreemers schreef:Grobema, Mag ik vragen waar u deze informatie vandaan haalt? Het komt me namelijk totaal niet bekend over met alle regelingen die de regering ooit heeft gemaakt met bedrijven.
Re: Trein Groningen - Leer
Regelingen die de NAM heeft of in onderhandeling zijn met bedrijven , worden meestal niet kenbaar gemaakt.
Regeling voornoemd, kan wel gunstig zijn voor de reiziger, in ritprijs.
Regeling voornoemd, kan wel gunstig zijn voor de reiziger, in ritprijs.
Openbare Voorziening: https://www.youtube.com/watch?v=T1T-SwBfU3Y
Re: Trein Groningen - Leer
Dit kun je afdwingen door een beroep te doen op de "Wet Openbaarheid Bestuur"/Grobrema schreef:Regelingen die de NAM heeft of in onderhandeling zijn met bedrijven , worden meestal niet kenbaar gemaakt.
Re: Trein Groningen - Leer
Zou misschien kunnen, maar er is ook zoiets als bedrijfsgeheim, en de NAM is een BV.
Dus een vennootschap, waarin EZ een aandeel heeft.
Dhr. Hettinga (Arriva) deed met succes voor de PE-Commissie Fyra een beroep op het bedrijfsgeheim.
Ter ontspanning van de bovenleidingsdiscussie adviseer ik geheel gratis en voor niets, de site van http://www.nicospilt.com eens te bezoeken.
Wat komt er zoal kijken bij elektrificatie... en vele andere zaken.
(En nee, ik plas niet op de bovenleiding)
Dit ter compensatie van de sein- en -wisselstoring die vandaag op o.a. Groningen - Leer te beleven was.
Bij elektrificatie, komen er nog drie kansrijke storingsgevallen bij: rijdraad dan wel kabelbreuk en blikseminslag, schade na een aardbeving.
@Camille, elektrificatie om elektrisch materieel overal te kunnen komen, is economisch niet verantwoord.
Dat is afhankelijk van treinfrequentie, afstand en aantal reizigers en evt. tijdwinst.
In het Fyra-gebeuren is daar heel wat mee gegoocheld...
De "Wunderline" zou wat mij betreft, IMHO, niet afhankelijk moeten worden gemaakt van elektrificatie, indien men streeft naar een spoedige rechtstreekse verbinding Groningen- Bremen vv.
Het is in Duitsland niet verboden om met dieseltractie onder de rijdraad te rijden, dus dat probleem is er niet.
Dus een vennootschap, waarin EZ een aandeel heeft.
Dhr. Hettinga (Arriva) deed met succes voor de PE-Commissie Fyra een beroep op het bedrijfsgeheim.
Ter ontspanning van de bovenleidingsdiscussie adviseer ik geheel gratis en voor niets, de site van http://www.nicospilt.com eens te bezoeken.
Wat komt er zoal kijken bij elektrificatie... en vele andere zaken.
(En nee, ik plas niet op de bovenleiding)
Dit ter compensatie van de sein- en -wisselstoring die vandaag op o.a. Groningen - Leer te beleven was.
Bij elektrificatie, komen er nog drie kansrijke storingsgevallen bij: rijdraad dan wel kabelbreuk en blikseminslag, schade na een aardbeving.
@Camille, elektrificatie om elektrisch materieel overal te kunnen komen, is economisch niet verantwoord.
Dat is afhankelijk van treinfrequentie, afstand en aantal reizigers en evt. tijdwinst.
In het Fyra-gebeuren is daar heel wat mee gegoocheld...
De "Wunderline" zou wat mij betreft, IMHO, niet afhankelijk moeten worden gemaakt van elektrificatie, indien men streeft naar een spoedige rechtstreekse verbinding Groningen- Bremen vv.
Het is in Duitsland niet verboden om met dieseltractie onder de rijdraad te rijden, dus dat probleem is er niet.
Laatst gewijzigd door Grobrema op ma 15 jun 2015, 18:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Openbare Voorziening: https://www.youtube.com/watch?v=T1T-SwBfU3Y
-
- Berichten: 244
- Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51
Re: Trein Groningen - Leer
Maar wel 10x zo duur.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Trein Groningen - Leer
Het is misschien economisch niet verantwoord om overal elektrificatie door te voeren, maar het zorgt er wel voor dat al het materieel overal in te zetten is. Ook is dieseltractie duurder dan elektrische tractie.
Het voordeel van elektrische tractie is:
- milieuvriendelijker
- goedkoper
- sneller optrekken en afremmen, dus snellere reis
- trein is stiller door ontbreken van dieselmotor.
- EDIT: Je bent geen kosten kwijt aan een eigen pompinstallatie... Dank je SuperGhost.
Nadeel is dat je overal nog palen moet zetten met elektriciteitsdraad.
Het voordeel van elektrische tractie is:
- milieuvriendelijker
- goedkoper
- sneller optrekken en afremmen, dus snellere reis
- trein is stiller door ontbreken van dieselmotor.
- EDIT: Je bent geen kosten kwijt aan een eigen pompinstallatie... Dank je SuperGhost.
Nadeel is dat je overal nog palen moet zetten met elektriciteitsdraad.
Laatst gewijzigd door CamilleKreemers op ma 15 jun 2015, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Trein Groningen - Leer
Vergeet niet de kosten die een pompinstallatie kost die je nodig hebt om de dieseltreinen weer bij te tanken.
Re: Trein Groningen - Leer
Je hebt met Dieselmaterieel al datgene, ze kunnen overal komen.CamilleKreemers schreef:Het is misschien economisch niet verantwoord om overal elektrificatie door te voeren, maar het zorgt er wel voor dat al het materieel overal in te zetten is. Ook is dieseltractie duurder dan elektrische tractie.
Het voordeel van elektrische tractie is:
- milieuvriendelijker
- goedkoper
- sneller optrekken en afremmen, dus snellere reis
- trein is stiller door ontbreken van dieselmotor.
- EDIT: Je bent geen kosten kwijt aan een eigen pompinstallatie... Dank je SuperGhost.
Nadeel is dat je overal nog palen moet zetten met elektriciteitsdraad.
Milieuvriendelijker, die stroom komt toch echt van een energiecentrale, kern, steenkool, aardgas, windmolens, zonneenergie.
Maar dat is niet alles, het gaat om het rendement!
De Traxx DE-ME is net zo snel als het E-zusje.
En fluisterzacht.
Een pompinstallatie, wat kost dat in vergelijking met een kilometer elekrtrificatie?
Dat met die pompinstallatie is echt SuperGeestig....
Openbare Voorziening: https://www.youtube.com/watch?v=T1T-SwBfU3Y
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Trein Groningen - Leer
Fijn dat je in ieder geval Engels kan
Maar waarom is dat met die pompinstallatie geestig? Dieseltreinen zullen bij moeten tanken. Zo'n pompinstallatie moet goed beveiligd worden (zeer brandgevaarlijk, dus is een risicopunt binnen de stad) én moet ook steeds bijgevuld worden (moet er ook weer van die dieselvrachtauto's gevuld met zeer brandbare diesel rijden dwars door de stad, veel steden worden daar meestal niet zo vrolijk van).
Daarnaast is de plek van vervuiling ook wel van belang. Je kunt beter de vervuiling buiten de stad of op een indutrieterrein hebben (waar vaak de fossiele energiecentrales staan) dan midden in de binnenstad en langs woonwijken waar de trein vaak langs rijdt. Dat heeft weer met de gezondheid van omwonenden te maken.
Maar waarom is dat met die pompinstallatie geestig? Dieseltreinen zullen bij moeten tanken. Zo'n pompinstallatie moet goed beveiligd worden (zeer brandgevaarlijk, dus is een risicopunt binnen de stad) én moet ook steeds bijgevuld worden (moet er ook weer van die dieselvrachtauto's gevuld met zeer brandbare diesel rijden dwars door de stad, veel steden worden daar meestal niet zo vrolijk van).
Totdat je diesel op is, dan moet je toch wel een pompinstallatie in de buurt hebben en dat hoeft niet lang altijd zo te zijn.Grobrema schreef:Je hebt met Dieselmaterieel al datgene, ze kunnen overal komen.
Want een windturbine of zonnecel is milieu-onvriendelijker dan een dieseltrein? Of wat is je punt nu precies? Het aantal gram CO2-uitstoot van een dieseltrein is gewoon hoger dan dat van een elektrische trein, en daar is dus de opwekking van die energie al bij in begrepen.Grobrema schreef:Milieuvriendelijker, die stroom komt toch echt van een energiecentrale, kern, steenkool, aardgas, windmolens, zonneenergie.
Daarnaast is de plek van vervuiling ook wel van belang. Je kunt beter de vervuiling buiten de stad of op een indutrieterrein hebben (waar vaak de fossiele energiecentrales staan) dan midden in de binnenstad en langs woonwijken waar de trein vaak langs rijdt. Dat heeft weer met de gezondheid van omwonenden te maken.
Getrokken materieel is dan sowieso vaak niet het snelste materieel en zie je in Nederland niet zo veel meer. Bij treinstellen zie je vaak wel dat elektrisch materieel sneller is.Grobrema schreef:De Traxx DE-ME is net zo snel als het E-zusje.
En fluisterzacht.
Re: Trein Groningen - Leer
De Traxx DE ME, heeft vier superzuinige en milieuvriendelijke schone motoren, om aan de hoogste eisen te voldoen.
(Deze lok kan net zo snel als de elektrische, die nu HSL rijdt, V-Max 160.
Op de Thalys na, zijn ze goede tweede in snelheid in NL)
Deze motoren worden ook in vrachtwagens en andere machines gebruikt.
De RDW kan het niet meer meten, vandaar dat de (verplichte metingen), zijn opgeschort, voor nieuwe moderne vrachtwagens en bussen.
De motoren kunnen al naar het verlangde vermogen, aan en afgezet worden. (trekkracht/snelheid)
Het aantal lokomotieven op de rails tussen Groningen en Bremen, is niets vergeleken met met het aantal vrachtwagens en bussen op de weg, die er dagelijks verkeren.
Die tankplaten zijn er al lang, waar denk je dan dat de Spurts DE getankt worden?
Of heb je iets in gedachten van tanken in de lucht zoals de luchtmacht dat kan, ja dat is duur.
Bovendien bestaat er zoiets als een tankmeter, zoals die bij alle voertuigen gebruikelijk is.
Groningen - Bremen is niet de randstad, in de Randstad e.o. zijn elektrische treinen absoluut zinvol, daarover geen twijfel.
Hier gaat het om een mooi landschappelijk gebied, met heel veel bomen en planten die voor zuurstof zorgen, bovendien niet zover van de Noordzeekust.
Totaal andere omstandigheden dan in de randstad, alwaar de HSL zelfs ondergronds moest, met alle veiligheidsproblemen van dien.
Benzine en gas zijn veel brandgevaarlijker dan diesel.
Kortsluiting is vaak brandoorzaak.
Nederland is inderdaad treinstelland, daar heb je een punt.
Daarom is het handig om getrokken treinen achter de hand te houden; raakt een treinstel defect, ben je de hele trein kwijt voor reparatie.
Lok defect?
Dan zet je er zo een andere voor, en dezelfde trein kan weer worden gebruikt.
Ook kan een getrokken trein, gemakkelijk worden verlengd of verkort, al naar welke capaciteit men nodig heeft.
Een defect rijtuig kan er zo uit worden gehaald, de rest kan verder worden gebruikt.
Dat maakt het verschil.
Dus allebeide blijven gebruiken.
Google heeft al een windmolenstroomcontract, voor het datacentrum, in de Eem.
Dat gaat voor het spoor niet meer lukken.
Een impressie: klik hier Nauwelijks in geluid onderscheid t.o.v de E-versie.
klik hier, vergelijking oude diesel/nieuwe diesel
Je argumenten snijden deels wel hout, maar traject geografisch gezien speelt ook een rol mee. :)
(Deze lok kan net zo snel als de elektrische, die nu HSL rijdt, V-Max 160.
Op de Thalys na, zijn ze goede tweede in snelheid in NL)
Deze motoren worden ook in vrachtwagens en andere machines gebruikt.
De RDW kan het niet meer meten, vandaar dat de (verplichte metingen), zijn opgeschort, voor nieuwe moderne vrachtwagens en bussen.
De motoren kunnen al naar het verlangde vermogen, aan en afgezet worden. (trekkracht/snelheid)
Het aantal lokomotieven op de rails tussen Groningen en Bremen, is niets vergeleken met met het aantal vrachtwagens en bussen op de weg, die er dagelijks verkeren.
Die tankplaten zijn er al lang, waar denk je dan dat de Spurts DE getankt worden?
Of heb je iets in gedachten van tanken in de lucht zoals de luchtmacht dat kan, ja dat is duur.
Bovendien bestaat er zoiets als een tankmeter, zoals die bij alle voertuigen gebruikelijk is.
Groningen - Bremen is niet de randstad, in de Randstad e.o. zijn elektrische treinen absoluut zinvol, daarover geen twijfel.
Hier gaat het om een mooi landschappelijk gebied, met heel veel bomen en planten die voor zuurstof zorgen, bovendien niet zover van de Noordzeekust.
Totaal andere omstandigheden dan in de randstad, alwaar de HSL zelfs ondergronds moest, met alle veiligheidsproblemen van dien.
Benzine en gas zijn veel brandgevaarlijker dan diesel.
Kortsluiting is vaak brandoorzaak.
Nederland is inderdaad treinstelland, daar heb je een punt.
Daarom is het handig om getrokken treinen achter de hand te houden; raakt een treinstel defect, ben je de hele trein kwijt voor reparatie.
Lok defect?
Dan zet je er zo een andere voor, en dezelfde trein kan weer worden gebruikt.
Ook kan een getrokken trein, gemakkelijk worden verlengd of verkort, al naar welke capaciteit men nodig heeft.
Een defect rijtuig kan er zo uit worden gehaald, de rest kan verder worden gebruikt.
Dat maakt het verschil.
Dus allebeide blijven gebruiken.
Google heeft al een windmolenstroomcontract, voor het datacentrum, in de Eem.
Dat gaat voor het spoor niet meer lukken.
Een impressie: klik hier Nauwelijks in geluid onderscheid t.o.v de E-versie.
klik hier, vergelijking oude diesel/nieuwe diesel
Je argumenten snijden deels wel hout, maar traject geografisch gezien speelt ook een rol mee. :)
Laatst gewijzigd door Grobrema op ma 15 jun 2015, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Openbare Voorziening: https://www.youtube.com/watch?v=T1T-SwBfU3Y
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten