Waar je aan voorbijgaat is dat een buslijn niet één, maar meerdere aaneengeschakelde kernen bedient. Als je de inwoners van die kernen bij elkaar optelt gaat het niet meer om kleine aantallen reizigers. Lijn 164 bijvoorbeeld bedient Mijnsheerenland, Westmaas, Klaaswaal, Numansdorp en Zuid-Beijerland; bij elkaar ruim 20.000 inwoners dus. Eén bus per uur voor een gebied van 20.000 inwoners is niet meer in verhouding en kan niet anders betiteld worden dan 'snijden om het snijden' zonder dat dit gegrond is. Idem voor Oud-Beijerland (zoals je zelf al beaamde).Meltrain schreef: Een uursdienst ´s avonds voor kernen van deze grootte is echt heel normaal.
Het is zelfs zo erg, dat de gehele Hoeksche Waard (+/- 85.000 inwoners) straks slechts één keer per uur een verbinding heeft met Rotterdam (wellicht met meerdere bussen tegelijkertijd, maar de facto zal er maar één vertrekmoment per uur zijn om alle aansluitingen op H'noord busstation te kunnen realiseren). Dit gaat alle perken te buiten en heeft niets meer met het belang van de reiziger te maken (iets waar OV wel voor bedoeld zou moeten zijn).
N.B eenzelfde verhaal zal gelden voor Goeree-Overflakkee, maar daar heb ik geen affiniteit mee. No offense :)