Plannen omgeving station Zwolle
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56
Re: Plannen omgeving station Zwolle
Zoveel mensen wonen er toch ook niet bij de spoorkruising in de buurt?
Re: Plannen omgeving station Zwolle
Nee, zoveel mensen wonen er ook niet in de buurt van de Oostvaardersplassen. Beton erop dan maar?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Plannen omgeving station Zwolle
Zwolle akkoord met bestemmingsplan voor nieuwe busbrug bij het station
De raad Zwolle is gisteren unaniem akkoord gegaan met het bestemmingsplan voor de bouw van de nieuwe busbrug over het het spoor bij het station van Zwolle. Dat betekent dat de gemeente op zoek kan naar een architect en aannemer om de brug te ontwerpen en te bouwen.
Een belangrijke stap in het project Spoorzone. De nieuwe busbrug moet straks het nieuwe busstation aan de zuidkant van het treinstation ontsluiten en moet daarbij ruim 90 meter aan spoorlijnen overbruggen. Kosten ruim 26 miljoen euro.
Lees verder, bron & audio: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 7774&cat=1
Vandaar dat er gisteren dus een busje van RTV Oost bij het station stond
De raad Zwolle is gisteren unaniem akkoord gegaan met het bestemmingsplan voor de bouw van de nieuwe busbrug over het het spoor bij het station van Zwolle. Dat betekent dat de gemeente op zoek kan naar een architect en aannemer om de brug te ontwerpen en te bouwen.
Een belangrijke stap in het project Spoorzone. De nieuwe busbrug moet straks het nieuwe busstation aan de zuidkant van het treinstation ontsluiten en moet daarbij ruim 90 meter aan spoorlijnen overbruggen. Kosten ruim 26 miljoen euro.
Lees verder, bron & audio: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 7774&cat=1
Vandaar dat er gisteren dus een busje van RTV Oost bij het station stond
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Plannen omgeving station Zwolle
Filmpje, onder het nieuwsbericht. Ziet er tof uit!
Ik doe ook maar wat
Re: Plannen omgeving station Zwolle
Nou, dat zijn weer tig treinvrije weekenden waarbij het noorden weer van de rest van het land wordt afgesloten. Alleen omdat iemand liever een standbeeld van een spin voor het stationsgebouw heeft staan in plaats van een handvol bussen (de rest wordt door de provincie wegbezuinigd)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Plannen omgeving station Zwolle
Nou, de planning is dat de busbrug gelijktijdig met de geplande aanpassingen aan het emplacement gebouwd wordt. Dus nee.
Re: Plannen omgeving station Zwolle
Die emplacementsaanpassingen zitten toch met name aan de andere kant van Zwolle?
Re: Plannen omgeving station Zwolle
Grotendeels wel ja (al worden de sporen richting de IJsselbrug ook aangepast voor een nieuw opstelterrein op Zwolle Rangeer), maar volgens mij moet vanwege de aanpassing van de situatie toch het hele station plat.
Re: Plannen omgeving station Zwolle
De treinbeveiliging en bovenleiding moeten aangepast worden. Dat heeft vaak een flinke uitstraling binnen zo'n station.
Re: Plannen omgeving station Zwolle
Beveiliging kun je vaak in stappen doen, en voor bovenleidingswerk heb je niet alle perronsporen nodig. Dan zou je dus 1 perronspoor vrij kunnen houden en daar kun je in ieder geval wat rijden (bijvoorbeeld de IC uit Amersfoort en de sprinter uit Lelystad). Scheelt een boel bussen.
Maar goed, dit is allemaal loos gespeculeer want die busbrug komt er en daarvoor moet het spoor zeker buiten dienst.
Maar goed, dit is allemaal loos gespeculeer want die busbrug komt er en daarvoor moet het spoor zeker buiten dienst.
Re: Plannen omgeving station Zwolle
Nou, misschien pleuren ze die busbrug dan ook niet in Ă©Ă©n keer op z'n plek. Dan kan er hier of daar toch nog een treintje langs.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Plannen omgeving station Zwolle
Zo'n brug zou je in Ă©Ă©n of twee treinvrije weekends kunnen bouwen. Hier wreekt zich wel dat Zwolle een tamelijk onontkoombare knoop is in het treinverkeer, dus dat wordt de vervangende bus of de Q-liner...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Plannen omgeving station Zwolle
De handel moet toch een keer dicht vanwege Herfte lijkt mij. Dus dan kunnen ze die brug net zo goed gelijk doen.
🍉
Re: Plannen omgeving station Zwolle
Dat zou natuurlijk het toppunt van efficientie zijn. Je weet dat dergelijke klantvriendelijke aanpak van grote projecten natuurlijk onherroepelijk spaak loopt op het gebrek aan afstemming tussen de betrokken actoren. Dat worden gewoon een paar weekendsluitingen achter elkaar...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Plannen omgeving station Zwolle
Grappig dat jullie nu precies omgekeerd zijn uitgekomen dan waar ik begon. Ik begon juist met dat je niet over Zwolle heen zou willen verbussen, terwijl jullie nu pleiten voor een combinatie van Herfte (aan de oostkant) en busbrug (aan de westkant) van Zwolle. Tekent wel de dilemma's die er zijn op plekken waar veel projecten spelen: doe je alles in 1x zodat je een korte tijd veel overlast hebt, of spreid je het werk zodat je ook de overlast kan spreiden.
Maar die discussie past niet zo goed in dit topic denk ik.
Maar die discussie past niet zo goed in dit topic denk ik.
Re: Plannen omgeving station Zwolle
Hoewel ik ook wat cynisme proef zal er ondanks bezuinigingen station Zwolle altijd wel een groot aantal bussen blijven verwerken. De situatie aan de voorkant is nu verre van ideaal en voldoet natuurlijk ook niet qua toegankelijkheid. Omdat de fysieke ruimte gewoon ontbreekt omdat te verbeteren is het niet meer dan logisch dat de boel naar de achterkant gaat.Suus schreef:Alleen omdat iemand liever een standbeeld van een spin voor het stationsgebouw heeft staan in plaats van een handvol bussen )
Re: Plannen omgeving station Zwolle
Over Zwolle heen verbussen is zo gek nog niet. Zeker niet voor de verbinding tussen het noorden en de Randstad. Je kunt Meppel en 't Harde hiervoor inzetten. Scheelt veel drukte in Zwolle zelf.Wubbo schreef:Grappig dat jullie nu precies omgekeerd zijn uitgekomen dan waar ik begon. Ik begon juist met dat je niet over Zwolle heen zou willen verbussen, terwijl jullie nu pleiten voor een combinatie van Herfte (aan de oostkant) en busbrug (aan de westkant) van Zwolle. Tekent wel de dilemma's die er zijn op plekken waar veel projecten spelen: doe je alles in 1x zodat je een korte tijd veel overlast hebt, of spreid je het werk zodat je ook de overlast kan spreiden.
Maar die discussie past niet zo goed in dit topic denk ik.
De plannen zelf zien er goed uit.
Re: Plannen omgeving station Zwolle
Heel station Zwolle plat leggen kan prima (en helemaal in de periode dat alle regio's zomervakantie hebben). Hebben ze een paar jaar geledrn ook gedaan en daar zijn toen geen grote problemen met bus vervoer door ontstaan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Plannen omgeving station Zwolle
Prachtig hoor.Ardan schreef:Filmpje, onder het nieuwsbericht. Ziet er tof uit!
Hoe zit het met de wind inslag?
Zo'n hoge, open, overkapping zou best eens op een verkeerde manier de wind 'aantrekken'.. waardoor het lang zo aangenaam verpozen niet zal zijn zoals het nu voorgesteld wordt..
Re: Plannen omgeving station Zwolle
Bouw busboog in Spoorzone Zwolle gaat van start
De bouw van de busboog in Zwolle gaat maandag officieel van start. Dan verdwijnen ook de witte schermen zodat de werkzaamheden te zien zijn.
De busboog is een speciale brug over het spoor voor bussen, die straks het busstation aan de achterkant (zuidzijde) van het treinstation verbindt met de nieuwe busbaan op de Willemskade, aan de voorkant van het station.
Vanaf 2019 rijden er dagelijks zo'n 1200 keer bussen over de busboog. Het is de bedoeling dat door de aanleg van de boog minder verkeersoverlast is rond het station aan de voorkant.Â
Spoorzone
De busboog is onderdeel van de grote verbouwing Spoorzone rondom het station. Het gebied aan de voor- zij- en achterkant (Hanzeland) van het station sluit niet goed aan op de stad. Om het aantrekkelijker te maken voor bedrijven en bewoners wordt het gebied aangepast. Het miljoenenproject neemt een paar jaar in beslag.
Lees verder & bron: http://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=278748
De bouw van de busboog in Zwolle gaat maandag officieel van start. Dan verdwijnen ook de witte schermen zodat de werkzaamheden te zien zijn.
De busboog is een speciale brug over het spoor voor bussen, die straks het busstation aan de achterkant (zuidzijde) van het treinstation verbindt met de nieuwe busbaan op de Willemskade, aan de voorkant van het station.
Vanaf 2019 rijden er dagelijks zo'n 1200 keer bussen over de busboog. Het is de bedoeling dat door de aanleg van de boog minder verkeersoverlast is rond het station aan de voorkant.Â
Spoorzone
De busboog is onderdeel van de grote verbouwing Spoorzone rondom het station. Het gebied aan de voor- zij- en achterkant (Hanzeland) van het station sluit niet goed aan op de stad. Om het aantrekkelijker te maken voor bedrijven en bewoners wordt het gebied aangepast. Het miljoenenproject neemt een paar jaar in beslag.
Lees verder & bron: http://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=278748
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Plannen omgeving station Zwolle
Ik gooi het maar hierin omdat er op het topic over de verbouwing van station Zwolle inmiddels al 8 jaar stof ligt:
Station Zwolle dit jaar 36 dagen op slot
Reizigers die met regelmaat station Zwolle aandoen, krijgen het de komende tijd flink voor de kiezen. Het station gaat eind februari voor negen dagen deels op slot, en in de zomer zelfs zestien dagen.,,Dit wordt een topprestatie voor de reiziger,’’ zegt Freek Bos, beleidsmedewerker van reizigersorganisatie Rover.
In totaal staan dit jaar 36 zogenoemde treinvrije dagen op het programma. Dat begint binnenkort als tussen zaterdag 24 februari en maandag 5 maart aan de busbrug wordt gewerkt ten westen van het station. Dat betekent dat reizigers van en naar Amersfoort, Lelystad en Kampen de route deels per bus af moeten leggen.
Bron: https://www.destentor.nl/zwolle/station ... ~afe4f019/
Station Zwolle dit jaar 36 dagen op slot
Reizigers die met regelmaat station Zwolle aandoen, krijgen het de komende tijd flink voor de kiezen. Het station gaat eind februari voor negen dagen deels op slot, en in de zomer zelfs zestien dagen.,,Dit wordt een topprestatie voor de reiziger,’’ zegt Freek Bos, beleidsmedewerker van reizigersorganisatie Rover.
In totaal staan dit jaar 36 zogenoemde treinvrije dagen op het programma. Dat begint binnenkort als tussen zaterdag 24 februari en maandag 5 maart aan de busbrug wordt gewerkt ten westen van het station. Dat betekent dat reizigers van en naar Amersfoort, Lelystad en Kampen de route deels per bus af moeten leggen.
Bron: https://www.destentor.nl/zwolle/station ... ~afe4f019/
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 06 feb 2018, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ivm copyright artikel ingekort
Reden: Ivm copyright artikel ingekort
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Plannen omgeving station Zwolle
De bouw van het busviaduct vordert momenteel al best redelijk, en in 't Harde is een noodperron neergezet langs spoor 4, zodat je direct uit de trein naar de NS-bus kan lopen. Het wordt een bittere pil, maar ProRail is er wel klaar voor. :pos:
Re: Plannen omgeving station Zwolle
Voor wie niet kan wachten tot morgen de treinen weer gaan rijden, alvast een sneak preview van het nieuwe perronspoor 8 en het ingekorte perronspoor 9:
Foto's gemaakt door Mikos, met gevaar voor eigen leven. :Y
Foto's gemaakt door Mikos, met gevaar voor eigen leven. :Y
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten