Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Wanneer dient deze zaak en enig zicht op een uitspraak?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
http://www.ovmagazine.nl/2015/10/limbur ... afel-1715/Limburg veegt bezwaren Veolia van tafel
De adviescommissie bezwaarschriften heeft alle bezwaren van Veolia tegen aanbesteding in Limburg niet-ontvankelijk of ongegrond verklaard. Het provinciebestuur gaat daarin mee en blijft dus bij haar keus voor Arriva.
....
Bezwaarschrift afgewezen; dus nu zal Veolia wel naar de rechter stappen. Uiteraard op laatste moment mogelijk zoals gebruikelijk ;)
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Zucht. Wanneer snappen ze nu dat het uitbrengen van een niet geldig bod niets te maken heeft met tegengewerkt worden? Dat is gewoon incompetentie en zouden intern eens wat hoofden moeten laten rollen.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Hun argumentatie is dat ze geforceerd werden om te hoog te bieden omdat door praktijken bij de NS rondom de tarieven van stationsvoorzieningen bepaalde kosten niet in te schatten waren. Ik zie ze overigens nog best ver komen bij de rechter; maar ik heb dan ook 0.0 verstand van rechtsgeleerdheid
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Bedoel je dan Veolia? Of meer vervoerders in het algemeen?fogeltje schreef:Zucht. Wanneer snappen ze nu dat het uitbrengen van een niet geldig bod niets te maken heeft met tegengewerkt worden? Dat is gewoon incompetentie en zouden intern eens wat hoofden moeten laten rollen.
🍉
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De crux zou hem moeten zitten in het feit dat Arriva net zo hard is tegengewerkt door NS als dat Veolia dat is. Maar Arriva heeft wel een geldig bod kunnen indienen in tegenstelling tot Veolia die extra geld nodig had.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat is zo; en Arriva had minder kennis over het bus gedeelte van de concessie dan Veolia als bestaande vervoerder. Aan de andere kant heeft Arriva dus gewoon meer risico genomen dan Veolia.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Inderdaad. Veolia heeft alle kennis in Limburg zitten en kennen tot in detail alle problemen.Somoht schreef:Dat is zo; en Arriva had minder kennis over het bus gedeelte van de concessie dan Veolia als bestaande vervoerder. Aan de andere kant heeft Arriva dus gewoon meer risico genomen dan Veolia.
Daarnaast moet Veolia ook nu al kosten voor stations betalen aan NS. Dus die kosten kennen ze ook globaal.
Slechte verliezers!
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Vee-olia.Hainje schreef:Bedoel je dan Veolia? Of meer vervoerders in het algemeen?fogeltje schreef:Zucht. Wanneer snappen ze nu dat het uitbrengen van een niet geldig bod niets te maken heeft met tegengewerkt worden? Dat is gewoon incompetentie en zouden intern eens wat hoofden moeten laten rollen.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ach, dat is toch een aflopende zaak. Over een jaar of 3 zijn die toch weg en is het opgeslokt door Connexxion.fogeltje schreef:Vee-olia.Hainje schreef:Bedoel je dan Veolia? Of meer vervoerders in het algemeen?fogeltje schreef:Zucht. Wanneer snappen ze nu dat het uitbrengen van een niet geldig bod niets te maken heeft met tegengewerkt worden? Dat is gewoon incompetentie en zouden intern eens wat hoofden moeten laten rollen.
🍉
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat is al lang gebeurd joh, Connexxion is nu net als Veolia gewoon een merknaam onder Transdev. Valt onder één directie.
Met het aflopen van Haaglanden zal dat ook het einde zijn van de merknaam Veolia mits Limburg niet een jaar vertraagd raakt
Met het aflopen van Haaglanden zal dat ook het einde zijn van de merknaam Veolia mits Limburg niet een jaar vertraagd raakt
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Is niet helemaal waar. Veolia blijft in Nederland nog wel actief onder de naam Veolia Environnement en zij houden zich bezig met waterdistributie, waterzuivering, energievoorziening en transport.Somoht schreef:Dat is al lang gebeurd joh, Connexxion is nu net als Veolia gewoon een merknaam onder Transdev. Valt onder één directie.
Met het aflopen van Haaglanden zal dat ook het einde zijn van de merknaam Veolia mits Limburg niet een jaar vertraagd raakt
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Sinds wanneer doet Veolia dit in NEDERLAND? :sdatm schreef:waterdistributie, waterzuivering, energievoorzieningSomoht schreef:Dat is al lang gebeurd joh, Connexxion is nu net als Veolia gewoon een merknaam onder Transdev. Valt onder één directie.
Met het aflopen van Haaglanden zal dat ook het einde zijn van de merknaam Veolia mits Limburg niet een jaar vertraagd raakt
🍉
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Al ruim 40 jaar zijn ze op dat gebied actief hier in Nederland.Hainje schreef:Sinds wanneer doet Veolia dit in NEDERLAND? :sdatm schreef:waterdistributie, waterzuivering, energievoorzieningSomoht schreef:Dat is al lang gebeurd joh, Connexxion is nu net als Veolia gewoon een merknaam onder Transdev. Valt onder één directie.
Met het aflopen van Haaglanden zal dat ook het einde zijn van de merknaam Veolia mits Limburg niet een jaar vertraagd raakt
http://www.veolia.nl/veolia-nederland
https://www.veolia-transport.nl/nederla ... ok-veolia/
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Veolia transport is in Nederland min of meer de opvolger van BBA. Alle andere onderdelen zijn van Veolia environment of Veolia Rail.
Met uitzondering van nog een aantal museumbussen en oude documentatie is er van alles wat de BBA heeft opgebouwd sinds 1934 helaas niet veel meer over.
Er zijn nog een paar garages uit die tijd die nog worden gebruikt (Tilburg onder andere), maar binnenkort zal ook het voormalige hoofdkantoor in Breda verdwijnen.
Ik vermoed dat het inmiddels wel te stellen is dat Veolia langzaam aan steeds verder word weggewerkt en het niet meer dan een kwestie van tijd tot alles van Veolia volledig uit Nederland verdwijnt en daarmee dus ook het echte einde van de BBA.
Met uitzondering van nog een aantal museumbussen en oude documentatie is er van alles wat de BBA heeft opgebouwd sinds 1934 helaas niet veel meer over.
Er zijn nog een paar garages uit die tijd die nog worden gebruikt (Tilburg onder andere), maar binnenkort zal ook het voormalige hoofdkantoor in Breda verdwijnen.
Ik vermoed dat het inmiddels wel te stellen is dat Veolia langzaam aan steeds verder word weggewerkt en het niet meer dan een kwestie van tijd tot alles van Veolia volledig uit Nederland verdwijnt en daarmee dus ook het echte einde van de BBA.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Maar Veolia en Connexxion horen toch bij dezelfde holding?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ja en sinds 1 juni ook dezelfde directie: http://www.ovpro.nl/management/2015/05/ ... engevoegd/
Merknaam Veolia verdwijnt zowiezo wereldwijd uit de OVsector.
Merknaam Veolia verdwijnt zowiezo wereldwijd uit de OVsector.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Veolia en connexion zijn pas later in één holding gegaan, ongeveer vanaf 2009. Veolia Nederland ging in 2005 verder waar BBA "moest" stoppen. Van alles waar Veolia mee begon qua consessies (midden - west Brabant / Veluwe / Utrecht noordwest) is inmiddels alles naar andere vervoerders gegaan. Limburg / Zeeuws Vlaanderen en Haaglanden zijn er later bij gekomen.
Het had nog heel wat voeten in aarde voordat het geaccepteerd werd dat Transdef - Veolia één holding werden.
Het had nog heel wat voeten in aarde voordat het geaccepteerd werd dat Transdef - Veolia één holding werden.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Veolia-Transport(Openbaar Vervoer) en Connexxion vallen onder het Franse Transdev.
Veolia Environnement is voor 42% aandeelhouder van Transdev.
Onder Veolia Environnement valt Veolia Environnemental Services, Veolia Water en Veolia Energy.
Waarvan de laatste twee ook in Nederland actief zijn.
Veolia Environnement is voor 42% aandeelhouder van Transdev.
Onder Veolia Environnement valt Veolia Environnemental Services, Veolia Water en Veolia Energy.
Waarvan de laatste twee ook in Nederland actief zijn.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
In hoeverre is definitief definitief? Veolia gaat in beroep bij het college van Beroep voor het bedrijfsleven.
http://www.ovpro.nl/trein/2015/10/12/ve ... m=facebook
http://www.ovpro.nl/trein/2015/10/12/ve ... m=facebook
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik vond het inderdaad ook al vreemd dat er in de media over definitief werd gesproken want Veolia mag inderdaad nog bezwaar aantekenen. Maar dit is dan wel de laatste keer als ze deze ronde verliezen dan is het wel echt definitief dat Arriva de nieuwe vervoerder wordt.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ja zoals ik eerder zei was het wachten op dit beroep. De gunning vanuit de Provincie was definitief nadat het bezwaar was afgewezen door de provincie. Dan kan je nog naar de rechter stappen en dan pas is de gunning echt onherroepelijk.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik heb net het een en ander opgezocht en nu maakt Veolia bezwaar tegen het besluit van de bezwaarcommissie van de provincie bij het College van Beroep. Deze uitspraak wordt pas in maart verwacht maar ook tegen deze uitspraak kan de Provincie Limburg of Veolia blijkbaar nog bezwaar maken.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ga er maar vanuit dat er een jaar voor Veolia bijkomt, die lui zullen niet rusten tot ze al het wapentuig uit de kast hebben gehaald om Limburg voor zichzelf te houden :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten