OVer je reiservaringen in januari 2016
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Die stond er inderdaad om 17.00 uur ook al.
En de omroep suggereerde om 17.05 uur nog dat de 9865 nog ging rijden.
Vanuit Utrecht startte de 6065 op spoor 4b. Aannemelijk lijkt me dat een Sprinter uit de [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie] een stel heeft afgestaan.
En de omroep suggereerde om 17.05 uur nog dat de 9865 nog ging rijden.
Vanuit Utrecht startte de 6065 op spoor 4b. Aannemelijk lijkt me dat een Sprinter uit de [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie] een stel heeft afgestaan.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Valt er geen sneeuw, is 't wel ander wit spul wat de treindienst platlegt.... Treinverkeer Barendrecht weer plat na schuim in tunnel
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Blijkbaar wordt er enkelspoor gereden op de Lekbrug bij Culemborg.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Het ging lekker vandaag...
Na zessen moest ik van Overvecht naar Maarssen-Dorp, en daar rijdt een keer per uur lijn 35 met zo'n mooi schattig taxibusje. Ik stond dus om 18:23 op dat busje te wachten, dat vol langs komt rijden... "neem de volgende maar, ik zit vol" Fijn met een lijn die een keer per uur gaat. :X
Later op de avond moest ik van Driebergen-Zeist naar Utrecht. Mooi op tijd kwam de 3074 binnenrijden die op tijd zijn deuren sloot en optrok, om gelijk een snelremming te maken. Vervolgens stonden we stil, maar informatie ho maar. De 7474 kwam ondertussen naast ons binnen op spoor 3, onze deuren gingen weer open, maar nog steeds geen spoor van een omroep, ondertussen was het toch zeker al een minuut of 5 na vertrektijd.
Dus maar uitgestapt om op het perron te kijken wat als eerste ging. Ondertussen weer een sluitfluit van de 3074 dus daar maar weer snel ingesprongen, en vervolgens sloten de deuren en was het nog steeds stil. We reden niet, er was geen omroep, maar de deuren zaten wel dicht.
Ondertussen vertrok naast ons natuurlijk de 7474 en bleven wij nog steeds staan, na nog een redelijke tijd kwam er EINDELIJK een omroep dat "iemand aan de noodrem had getrokken en een deur daardoor in storing lag" :? Heel benieuwd hoe ik dat voor me moet zien, maar het zal wel. Uiteindelijk dan toch vertrokken en tot Ut achter de 7474 aangehobbeld. Uiteindelijke aankomst in Ut met +15 ofzo
Na zessen moest ik van Overvecht naar Maarssen-Dorp, en daar rijdt een keer per uur lijn 35 met zo'n mooi schattig taxibusje. Ik stond dus om 18:23 op dat busje te wachten, dat vol langs komt rijden... "neem de volgende maar, ik zit vol" Fijn met een lijn die een keer per uur gaat. :X
Later op de avond moest ik van Driebergen-Zeist naar Utrecht. Mooi op tijd kwam de 3074 binnenrijden die op tijd zijn deuren sloot en optrok, om gelijk een snelremming te maken. Vervolgens stonden we stil, maar informatie ho maar. De 7474 kwam ondertussen naast ons binnen op spoor 3, onze deuren gingen weer open, maar nog steeds geen spoor van een omroep, ondertussen was het toch zeker al een minuut of 5 na vertrektijd.
Dus maar uitgestapt om op het perron te kijken wat als eerste ging. Ondertussen weer een sluitfluit van de 3074 dus daar maar weer snel ingesprongen, en vervolgens sloten de deuren en was het nog steeds stil. We reden niet, er was geen omroep, maar de deuren zaten wel dicht.
Ondertussen vertrok naast ons natuurlijk de 7474 en bleven wij nog steeds staan, na nog een redelijke tijd kwam er EINDELIJK een omroep dat "iemand aan de noodrem had getrokken en een deur daardoor in storing lag" :? Heel benieuwd hoe ik dat voor me moet zien, maar het zal wel. Uiteindelijk dan toch vertrokken en tot Ut achter de 7474 aangehobbeld. Uiteindelijke aankomst in Ut met +15 ofzo
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Het schijnt dat daar nogal eens mensen in zitten die van het station naar het bedrijventerrein reizen, hoewel dat 's avonds niet helemaal logisch is. Daar zou in ieder geval verandering in moeten komen vanaf juni, omdat een reguliere buslijn die verbinding dan gaat bieden ;)Aking schreef:Na zessen moest ik van Overvecht naar Maarssen-Dorp, en daar rijdt een keer per uur lijn 35 met zo'n mooi schattig taxibusje. Ik stond dus om 18:23 op dat busje te wachten, dat vol langs komt rijden... "neem de volgende maar, ik zit vol" Fijn met een lijn die een keer per uur gaat. :X
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Daar zal Aking weinig plezier aan beleven, die zit dan bij zijn foekie in Stervië :')
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Details blijf je houden Ardan, details blijf je houden.
🍉
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Dat viel mij gisteren ook op. En ter controle dat dit hetzelfde spoor was. Ik kwam vanuit Ht en werd dus naar het andere spoor geleid.waldo79 schreef:Blijkbaar wordt er enkelspoor gereden op de Lekbrug bij Culemborg.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Geen reiservaring van mij maar een waarneming: Toestraks een seinstoring tussen Breda en Tilburg. De [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] was de enige treinserie die reed tussen Breda en Tilburg. Maar er werd niet extra gestopt op de tussengelegen stations en daar werd ook geen alternatief voor geboden. Vanaf Breda richting Tb werd er over het linkerspoor gereden. Aangezien er na Breda pas bij Gilze-Rijen overloopwissels zijn vermoed ik dat er daar van spoor gewisseld. Alleen was er een [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] richting Den Haag die met +27 reed en dus zo'n beetje binnen zou moeten komen nadat de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] naar Tilburg vertrok. Zou het dan kunnen zijn dat de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] vanuit Tilburg ook linkerspoor reed?
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Even stof afblazen: voor die rit heb ik een claim voor opgelopen vertraging ingediend. Wat blijkt: claim afgewezen, omdat ik ervoor gekozen had de sprinter te nemen in plaats van een IC, die tijdig had gereden, heb ik mijn recht op compensatie verspeeld. Door de sprinter te nemen heb ik voorkomen dat ik onnodig vertraging op zou lopen omdat ik niet in Utrecht in een overvolle Intercity terecht wilde komen :(waldo79 schreef:Ik zat in de sprinter, die een kwartier oponthoud had vanwege inzet van medisch personeel.Bee schreef:De uitgelopen werkzaamheden tussen Woerden en Gouda zorgden meer dan een uur na het einde van de storing nog steeds voor chaotische taferelen op spoor 8/10 in Gouda. De sprinter van 8:09 naar Den Haag stond op spoor 8 lange tijd stil om ingehaald te worden door de intercity van 8:19 naar Den Haag. De sprinter kon pas om 8:24 weg waardoor de intercity naar Rotterdam van 8:22 uiteindelijk met +8 wegreed.
Doordat ik met de Sprinter gereisd heb zou het aankomsttijdstip van de Sprinter (8.34 uur) bepalend worden en zou ik maar 18 minuten vertraging hebben gehad in plaats van 32. En uiteraard heeft de Intercity wel gereden, zij het met ICM3 in plaats van VIRM8 :)
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Net bezwaarbriefje typen en naar de klantenservice sturen, vaak wordt er dan toch nog iets anders besloten :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Akkoord, het maakt niet uit dat ze nu telefonisch niet genegen waren een nieuw verzoek in behandeling te nemen Overigens is het mij niet om het geld te doen, maar het feit dat ik door mijn keuze in redelijk comfort te reizen mijn compensatie verspeeld zou hebben. Die Intercity's waren geen alternatief zoals jij ook hebt geconstateerd.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Met schrijven heb je betere mogelijkheden om je standpunten duidelijk toe te lichten :)waldo79 schreef:Akkoord, het maakt niet uit dat ze nu telefonisch niet genegen waren een nieuw verzoek in behandeling te nemen Overigens is het mij niet om het geld te doen, maar het feit dat ik door mijn keuze in redelijk comfort te reizen mijn compensatie verspeeld zou hebben. Die Intercity's waren geen alternatief zoals jij ook hebt geconstateerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Dat is ook zo en aan de telefoon heeft zo'n medewerker ook amper gelegenheid te analyseren van wat ik precies gezegd heb. Ik probeer het via een brief - niet via het NS-forum, want dat komt erg verongelijkt over :)
Bij gelegenheid ga ik er van het weekend voor zitten, het is toch pestweer (A)
Bij gelegenheid ga ik er van het weekend voor zitten, het is toch pestweer (A)
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Het ging vanmorgen allemaal lekker vlot: we kwamen wat vroeger aan op Zuidplein, ik kon met gemak een metro eerder halen en kon daardoor ook met gemak 2627 halen. Mooi, 10 minuten eerder op het werk, dacht ik.
Maar helaas: toen de deuren van de trein net gesloten waren, kwam het bericht dat we niet konden vertrekken ivm problemen met de brug vóór Schiedam. Ik ben toch maar weer met de metro gegaan. Het personeel van de trein had namelijk nog geen enkel idee of de trein ingestopt überhaupt nog zou vertrekken...
Maar ach, het is vrijdag. Geen reden om te mopperen dus!
Maar helaas: toen de deuren van de trein net gesloten waren, kwam het bericht dat we niet konden vertrekken ivm problemen met de brug vóór Schiedam. Ik ben toch maar weer met de metro gegaan. Het personeel van de trein had namelijk nog geen enkel idee of de trein ingestopt überhaupt nog zou vertrekken...
Maar ach, het is vrijdag. Geen reden om te mopperen dus!
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Daar zal de NS anders over denkenwaldo79 schreef: (..) Overigens is het mij niet om het geld te doen, maar het feit dat ik door mijn keuze in redelijk comfort te reizen mijn compensatie verspeeld zou hebben.
Als het niet om de € gaat, hoef je toch ook geen claim in te dienen?
Ik begrijp de afwijzing wel, eerlijk gezegd. Jij maakt een keuze voor afwijkend reispatroon, dat is aan jou. Dit kost je nu dus wat geld (in de zin van niet ontvangen compensatie welke je anders waarschijnlijk wel ontvangen had)
waldo79 schreef: Die Intercity's waren geen alternatief zoals jij ook hebt geconstateerd.
Wat bij mij dan wel de vraag oproept op je recht op compensatie zou hebben indien de trein te vol was en je achter moest blijven op het perron.
Wordt dat ook al vertraging gezien en hoe bewijs je dat eigenlijk>
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Je zet je eigen antwoord in een citaat. Overigens had ik gepland om 8.22 aan te komen. Om dat alsnog te halen had ik in Utrecht moeten overstappen met het risico alsnog in de sprinter te belanden en niet wetende dat we in Gouda alsnog werden ingehaald.Durashift schreef:Daar zal de NS anders over denkenwaldo79 schreef: (..) Overigens is het mij niet om het geld te doen, maar het feit dat ik door mijn keuze in redelijk comfort te reizen mijn compensatie verspeeld zou hebben.
Als het niet om de € gaat, hoef je toch ook geen claim in te dienen?
Ik begrijp de afwijzing wel, eerlijk gezegd. Jij maakt een keuze voor afwijkend reispatroon, dat is aan jou. Dit kost je nu dus wat geld (in de zin van niet ontvangen compensatie welke je anders waarschijnlijk wel ontvangen had)
waldo79 schreef: Die Intercity's waren geen alternatief zoals jij ook hebt geconstateerd.
Wat bij mij dan wel de vraag oproept op je recht op compensatie zou hebben indien de trein te vol was en je achter moest blijven op het perron.
Wordt dat ook al vertraging gezien en hoe bewijs je dat eigenlijk>
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Gisteren naar Koblenz geweest: Met ICE 123 naar Köln en daar met IC 1025 naar Koblenz. Bij vertrek uit Utrecht kwamen we achter de sprinter te zitten die we pas bij Houten konden passeren. Daarna weer op volle snelheid verder om vanaf Den Bosch tot Boxtel achter de [serie=Stoptrein|2016|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie] aan te hobbelen. En om het helemaal af te maken konden we vanaf Eindhoven achter de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] aan rijden. Alsnog redelijk op tijd uit Venlo vertrokken en we waren bijna een kwartier te vroeg in Köln. Terug met IC118 naar Köln en vanaf daar ICE 104 naar Utrecht. Tot Venlo reden we keurig op tijd. Alleen na Venlo reden wee vrij langzaam terwijl er voor zover ik weet niks voor ons zat aangezien we voor de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] uit reden. Toen we bij Den Bosch reden hadden we +5. Bij Geldermalsen kwamen we achter de sprinter te zitten die we bij Houten passeerden waardoor we met ongeveer +15 in Utrecht aankwamen.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Als ik het goed gezien heb zat er vanavond een SGM3 in de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] (waarneming tussen Bodegraven en Nieuwerbrug vanaf de rijksweg A12).
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Die heb ik niet gezien. Er zat wel één DDZ4 in de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] vandaag. Die had al heel lang niet meer in het weekend gezien. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Het was een treinstel met drie rijen lichtjes enkeldeks. En het enige type wat hieraan voldoet is momenteel de SGM3 (een FLIRT3 rijdt nog niet rond in ons land). Dus dan is de conclusie snel getrokken .
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Volgens http://www.ovtijden.com zit er alleen maar VIRM en 1 DDZ 4 in de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] vandaag. Misschien heb je een LM rit gezien?
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Dat zou kunnen ja. Maar de coupes waren allen wel verlicht.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Ik moest vanmiddag van Oudenbosch naar Terheijden: trein 5161 had +17 (waarschijnlijk door de defecte trein van een uur eerder). Daardoor heb ik trein 703666 gemist waardoor ik dus met trein 703668 naar Breda ben gegaan. Ik was desondanks gewoon op de geplande tijd thuis aangezien ik dik 50 minuten op Breda zou moeten wachten als ik trein 703666 had gehad. Nu was het maar ongeveer 20 minuten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten