Concessie DAV-gebied (2007-2018)
Re: Concessie DAV-gebied
Weet iemand een dordtse stadslijn die leuk en afwisselend is dus niet te saai?
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie DAV-gebied
Een afwisseling in wat? :') Op stadslijnen heb je erg weinig afwisseling over het algemeen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie DAV-gebied
Stadsbus en Achttax in 1: Lijn 501/801. :D
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie DAV-gebied
Ik doe het voor de Volvo's en omdat ik graag stukken van Dordt wil zien die ik nog niet heb gezien.
Re: Concessie DAV-gebied
Slim hoor Bas . Ga hem nog wel een keer doen als ik in Dordt ben.ArrivaBas schreef:Stadsbus en Achttax in 1: Lijn 501/801. :D
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Mwoh, de meeste Dordtse lijnen kennen nog wel een aardige afwisseling in soorten wijken waar ze door komen. De meest afwisselende lijnen waren echter 1 Stadspolders - Wielwijk en 6 Dordrecht - Sleeuwijk maar die zijn beide al jaren opgehevendylanwild94 schreef:Een afwisseling in wat? :') Op stadslijnen heb je erg weinig afwisseling over het algemeen.
Meest afwisselende zijn nog wel lijn 3 en 4 zou ik zeggen, die gaan door sterk verschillende wijken. En lijn 2 heeft de grootste tegenstelling met het Leerpark vol nieuwbouw en het voormalig dorpje Dubbeldam op één route.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied
vanaf CS
2 Dubbeldam
3 Crabbehof
3 Oudelandshoek
4 Wielwijk
8 Amstelwijck via Dordtse Kil (ligt er aan of je bedrijven terreinen ziet als negatief of positief
2 Dubbeldam
3 Crabbehof
3 Oudelandshoek
4 Wielwijk
8 Amstelwijck via Dordtse Kil (ligt er aan of je bedrijven terreinen ziet als negatief of positief
please maak dan n foto :YbusfanNL schreef: Slim hoor Bas . Ga hem nog wel een keer doen als ik in Dordt ben.
bon jour
Re: Concessie DAV-gebied
Ik vindt het goed. Hoezo dan?
Re: Concessie DAV-gebied
Geen wonder als het een belbus is, en de vraag minder is dan je denkt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie DAV-gebied
Mijn vriend stond vorige zomer op CS en lijn 801 had 7 passagiers.ArrivaBas schreef:Geen wonder als het een belbus is, en de vraag minder is dan je denkt.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie DAV-gebied
Nouja, opgeheven, lijn 6 is eigenlijk op dit moment opgedeeld in twee lijnen: 620 Dordrecht- Werkendam en 120 Werkendam-Sleeuwijk- Gorinchem. Blijft een leuk ritje!Daniel schreef:Mwoh, de meeste Dordtse lijnen kennen nog wel een aardige afwisseling in soorten wijken waar ze door komen. De meest afwisselende lijnen waren echter 1 Stadspolders - Wielwijk en 6 Dordrecht - Sleeuwijk maar die zijn beide al jaren opgehevendylanwild94 schreef:Een afwisseling in wat? :') Op stadslijnen heb je erg weinig afwisseling over het algemeen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Dan mis je nog een stukje. Lijn 6 reed namelijk na Sleeuwijk Tol nog door naar het dorp Sleeuwijk en maakte daar een rondje wat nu door geenenkele andere bus meer gemaakt wordt. Lijn 6 reed dat rondje trouwens ook alleen maar omdat de bus anders op de Tol maar in de weg stond
Zelf dat lusje ook maar één keer afgelegd, maar gelukkig hebben we de foto nog...
Zelf dat lusje ook maar één keer afgelegd, maar gelukkig hebben we de foto nog...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Verrassende wijziging voor Arriva in Utrecht, vanaf 11 april zou lijn 90 van perron C4 moeten gaan vertrekken (zie hier)
Past die niet meer tussen de 81 en 181 door op G4 dan? Enige logica is verder dat alle bussen naar Rotterdam Zuidplein dan op hetzelfde perron staan, maar de lijnen naar Vianen worden juist over meer perrons verspreid zo.
Past die niet meer tussen de 81 en 181 door op G4 dan? Enige logica is verder dat alle bussen naar Rotterdam Zuidplein dan op hetzelfde perron staan, maar de lijnen naar Vianen worden juist over meer perrons verspreid zo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied
Lijn 90 heeft meestal een keertijd van 20-25 minuten in Utrecht, tegen vijf a tien minuten voor de meeste andere lijnen. Dat leidt in de praktijk nog wel eens tot een bus die alvast op de halte gaat staan bufferen als lijn (1)81 en daarmee een lijn 90 in de weg zit die weer helemaal langs de Croeselaan moest komen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie DAV-gebied
Welke bussen? Lijn 90 is de enige lijn tussen Utrecht en Rotterdam Zuidplein.Daniel schreef:Enige logica is verder dat alle bussen naar Rotterdam Zuidplein dan op hetzelfde perron staan, maar de lijnen naar Vianen worden juist over meer perrons verspreid zo.
Is er geen speciale plek om te bufferen dan?nvdw schreef:Lijn 90 heeft meestal een keertijd van 20-25 minuten in Utrecht, tegen vijf a tien minuten voor de meeste andere lijnen. Dat leidt in de praktijk nog wel eens tot een bus die alvast op de halte gaat staan bufferen als lijn (1)81 en daarmee een lijn 90 in de weg zit die weer helemaal langs de Croeselaan moest komen.
En bedoel je het toevallig niet andersom: nu lijkt het of juist lijn (1)81 in de weg staat voor lijn 90?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie DAV-gebied
Ja, de buffer is nog steeds op de 'oude' locatie. Vooral in de spits is het een drama om van de buffer weer op de halte te komen, ben laatst bijna een kwartier onderweg geweest om weer op de halte te komen... :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Haal er even 9 letters vanaf en het klopt weer. Oeps...Meltrain schreef:Welke bussen? Lijn 90 is de enige lijn tussen Utrecht en Rotterdam Zuidplein.Daniel schreef:Enige logica is verder dat alle bussen naar Rotterdam Zuidplein dan op hetzelfde perron staan, maar de lijnen naar Vianen worden juist over meer perrons verspreid zo.
Een bufferplek is er, vanaf het Jaarbeursplein kunnen de Arriva-bussen zo via busbaan en busstation naar de buffer van CS Jaarbeurszijde rijden. Echter doe je dat niet als je 5 minuten keertijd hebt want dan heb je nog nieteens tijd om naar de WC te lopen.Is er geen speciale plek om te bufferen dan?
En bedoel je het toevallig niet andersom: nu lijkt het of juist lijn (1)81 in de weg staat voor lijn 90?
Verder moest ik nvdw's bericht even goed lezen, maar het gaat natuurlijk om een (1)81 die voor z'n korte kering op de halte blijft staan en daardoor in de weg staat voor lijn 90. Je kunt namelijk vanaf de G-perrons niet weg als er nog een bus voor je staat.
En een 90 met z'n lange kering gaat weer wel naar de buffer en komt daarom via de Croeselaan op CS Jaarbeursplein aan wat met alle verkeerslichten ook niet zo snel gaat. Die chauffeur heeft dus effectief ook veel meer pauzetijd als 'ie naar CS Jaarbeurszijde kan rijden en dan gewoon via de busbaan en het Jaarbeursplein kan vertrekken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie DAV-gebied
De (1)81 kan natuurlijk wel geblokkeerd worden als de 90 eerder op het Jaarbeursplein is aangekomen en de chauffeur in die 25 minuten pauze niet besluit om naar de buffer te rijden maar zijn bus te laten staan.
-
- Berichten: 1226
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie DAV-gebied
Woensdag een mevrouw op het station die me vroeg waar 501 bleef. Die had zich niet gerealiseerd dat dat een bel bus was. Ik heb haar veel succes gewenst met het lopen vanaf de grevelingenweg.
Vragen naar een overstap op 620 moet je trouwens ook niet doen op de stadsdienst. De stadschauffeurs weten niet eens waar die stopt. Mijn chauffeur vroeg me zelfs wat buslijn 620 is. :X
Vragen naar een overstap op 620 moet je trouwens ook niet doen op de stadsdienst. De stadschauffeurs weten niet eens waar die stopt. Mijn chauffeur vroeg me zelfs wat buslijn 620 is. :X
Ik blub in het Drecht.
Re: Concessie DAV-gebied
Ding staat ook nergens aangegeven op de borden..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Nergens is niet helemaal waar, er is bij een enkele halte wel een stickertje van te vinden. Dat zie je echter niet zo snel want het centraal station is de enige halte waar 620 niet de enige lijn is die er stopt
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied
Op de dris staat deze niet vermeld.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie DAV-gebied
Ergens is dat begrijpelijk, omdat de 620 de enige lijn is die, vergeleken met alle andere lijnen die op dordrecht station stoppen, onder een andere concessie valt.wilburg22 schreef:Woensdag een mevrouw op het station die me vroeg waar 501 bleef. Die had zich niet gerealiseerd dat dat een bel bus was. Ik heb haar veel succes gewenst met het lopen vanaf de grevelingenweg.
Vragen naar een overstap op 620 moet je trouwens ook niet doen op de stadsdienst. De stadschauffeurs weten niet eens waar die stopt. Mijn chauffeur vroeg me zelfs wat buslijn 620 is. :X
Re: Concessie DAV-gebied
Vergeet je de lijnen naar de Hoekse Waard niet?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten