Verschil eerste - tweede klas
Verschil eerste - tweede klas
Alleen de eerste klas in een DM 90 stelt echt niets voor. Kleine coupé met 12 stoelen (zelfde als in 2e klas maar dan een ander kleurtje) en een extra armsteun tussen de stoelen. Reis er bijna dagelijks mee. En de ene trein maakt meer herrie dan de andere. Maar ben blij dat Syntus hier over 1,5 jaar is met nieuwe treinen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Trein Groningen - Leer
Dat is bij zo'n beetje al het sprinter materieel van de Ns. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Trein Groningen - Leer
Welke trein heeft het grootste verschil in 1ste en 2de klas? Heb in redelijk wat treinen de 1ste klas nooit gezien, maar ja, van NS extra kreeg ik een gratis 1ste-klas overgangskaartje, en die wil ik wel gebruiken.
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Trein Groningen - Leer
In het Intercitymaterieel zijn de grootste verschillen in 1e en 2e klas.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Trein Groningen - Leer
Qua Nederlandse treinen vind ik ICM en ICR de comfortabelste eerste klas hebben.
VIRM heb ik gemengde gevoelens over, de oudere blauwe stoelen zitten beter dan de nieuwe maar ruikt vaak muf, de nieuwe roodleren stoelen zijn harder maar hebben wel een stopcontact en het ruikt er meestal frisser.
Van de internationale treinen heeft de ICE de beste eerste klas, van de IC Berlijn vind ik het jammer dat bijna alles in coupé-opstelling is.
VIRM heb ik gemengde gevoelens over, de oudere blauwe stoelen zitten beter dan de nieuwe maar ruikt vaak muf, de nieuwe roodleren stoelen zijn harder maar hebben wel een stopcontact en het ruikt er meestal frisser.
Van de internationale treinen heeft de ICE de beste eerste klas, van de IC Berlijn vind ik het jammer dat bijna alles in coupé-opstelling is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Trein Groningen - Leer
DDZ eerste klas is ook niet verkeerd!
Zo hebben we alle treinen met een echte eerste klas wel benoemd. Behalve de Thalys maar daar mag je niet in met je overgangskaartje.
In de treinen van Veolia is er wel een groot verschil tussen de beide klassen, maar dat komt doordat de 2de klas zo krap is...
Zo hebben we alle treinen met een echte eerste klas wel benoemd. Behalve de Thalys maar daar mag je niet in met je overgangskaartje.
In de treinen van Veolia is er wel een groot verschil tussen de beide klassen, maar dat komt doordat de 2de klas zo krap is...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Verschil eerste - tweede klas
Rij je tussen Groningen en Leer eerste klas ook echt in leer?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Verschil eerste - tweede klas
Ik denk niet dat de bus eerste klas heeft. Maar tot Nieuweschans kan je inderdaad op leren bekleding zitten.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Trein Groningen - Leer
Als de 2de klas een indicatie is, is de 1ste klas van de Thalys ruk vergeleken met iets zoals ICR, kan nergens mijn benen kwijt.reisthijs schreef: Behalve de Thalys maar daar mag je niet in met je overgangskaartje.
Re: Verschil eerste - tweede klas
Eerste klas in Thalys heeft vijf centimeter meer beenruimte, bredere stoelen en eten en drinken inclusief. Dat laatste is wat mij betreft dan ook de belangrijkste meerwaarde, scheelt vanuit Parijs op zondagavond* weer een restaurantbezoek.
* In het weekend is 1e klas al te boeken van 59 euro (en vanaf 45 euro als je een nieuwe klant bent of net jarig bent geweest).
* In het weekend is 1e klas al te boeken van 59 euro (en vanaf 45 euro als je een nieuwe klant bent of net jarig bent geweest).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Trein Groningen - Leer
Ik vond eerste klas Thalys zo gek nog niet:Chrysa schreef:Als de 2de klas een indicatie is, is de 1ste klas van de Thalys ruk vergeleken met iets zoals ICR, kan nergens mijn benen kwijt.reisthijs schreef: Behalve de Thalys maar daar mag je niet in met je overgangskaartje.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Verschil eerste - tweede klas
En nog eentje dan:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Verschil eerste - tweede klas
Dat klinkt al beter, maar met het soort stoelen dat Thalys gebruikt kan je je benen er niet onder doen, wat ook scheelt, bij ICR kan dit wel.Suus schreef:Eerste klas in Thalys heeft vijf centimeter meer beenruimte
Dat is vrij prijzig, en van waar ik woon is het nog niet eens sneller dan de auto ook. Voor de meeste mensen hier zal dat wel anders liggen.Suus schreef:In het weekend is 1e klas al te boeken van 59 euro
Heb zelf ook niet zo'n probleem met 2de klas en een euroknaller van de McDonalds, dus ja. :')
Als ik zelf naar Parijs ga is het met de auto, 30 euro benzine en 12 euro tol, en aangezien ik altijd met meerdere personen ga...
Welke zou je zeggen dat beter zit, Thalys of ICE?
Re: Verschil eerste - tweede klas
De beenruimte en stoelen zijn beter in de ICE, maar je merkt tijdens het rijden wel dat de TGV-familie kwalitatief de betere trein is.
Ik heb een ritje met een TGV-duplex gepland en nog eentje in een winkelwagen staan, maar boven lijkt mij toch aangenamer dan de benedenverdieping, het lijken net hokken doordat er maar een uitgang is.isadora schreef:En nog eentje dan:
http://i65.tinypic.com/2ue4pqr.jpg
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Verschil eerste - tweede klas
Is dat niet juist fijner? Anders lopen er constant mensen langs.
Re: Verschil eerste - tweede klas
In de Arriva-spurts vind ik de Eerste Klasse ook beduidend comfortabeler dan de Tweede, alleen in Friesland bestaat het verschil formeel niet dus mag je met een tweedeklas vervoersbewijs op de luxe stoelen plaatsnemen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Verschil eerste - tweede klas
In de TGV heb je niet heel veel last van mensen die door de rijtuigen lopen, daar de afstanden tussen twee stops al snel 1,5 uur zijn. Dat je dan beneden zit is het niet zo'n punt, gewoon een boek of je laptop openen, of je ogen dichtgooien en slapen. En anders gewoon boven boeken, dat is heel makkelijk bij de SNCF.Chrysa schreef:Is dat niet juist fijner? Anders lopen er constant mensen langs.
Re: Verschil eerste - tweede klas
En in de treinen van vechtdallijnen vind ik de stoelen in de 2e klas weer fijner. Die in de 1e klas zitten nogal hard.Vinny schreef:In de Arriva-spurts vind ik de Eerste Klasse ook beduidend comfortabeler dan de Tweede, alleen in Friesland bestaat het verschil formeel niet dus mag je met een tweedeklas vervoersbewijs op de luxe stoelen plaatsnemen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Verschil eerste - tweede klas
De Thalys eerste klas stoelen zijn echt zetels - lekker breed & ruim. Twee jaar terug een TGV tweede klas gepakt naar het zuiden in Frankrijk: die hadden veel beenruimte en opbergvakjes enzo.
Wat wel krap is is de Eurostar, en dan vooral de niet gereviseerde stellen. Zelfs in de eerste klas vond ik t krap.
Wat wel krap is is de Eurostar, en dan vooral de niet gereviseerde stellen. Zelfs in de eerste klas vond ik t krap.
Re: Verschil eerste - tweede klas
Zit zelf 't liefst in het 1e klas coupeetje in ICM, heerlijk. :) DDZ en ICR komen bij mij op een gedeelde 2e plaats. :Y
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Verschil eerste - tweede klas
Dan heeft klein zijn toch zijn voordelen: ik hoor zo vaak mensen klagen over te weinig beenruimte maar ik heb nooit ergens last van Een vriend van me is net zo klein en in vis-á-vis zitten we altijd gewoon tegenover elkaar waar dat bij anderen schuin is. Sommige eersteklasstoelen vind ik juist veel te groot!
(Nee, ik ben geen dwerg.)
(Nee, ik ben geen dwerg.)
Ik doe ook maar wat
Re: Verschil eerste - tweede klas
Wat ik persoonlijk nog wel het prettigst vind aan eerste klas, is dat (bij ICM, VIRM en DDZ) je "enkele" stoelen hebt. Niet alleen wat meer plek voor de benen, maar ook niemand naast je die lastig kan doen. Dat in ICM (en voorheen ook Mat'64) de 6-persoons coupé's als stilteruimte zijn aangewezen vind ik nog het meest opmerkelijk... Deze nodigt juist uit om met een groep bij elkaar te zitten.
Re: Verschil eerste - tweede klas
In DDM-1 en DD-AR is er ook wel een redelijk verschil tussen eerste en tweede klas.
Bij DD-AR moet je dan wel in de eerste klas in een tussenrijtuig gaan zitten (indien aanwezig), want de eerste klas in het stuurstandrijtuig heeft gewoon banken uit de tweede klas met een ander kleurtje. (Maar aan de andere kant is een deel van de banken in de tweede klas in de tussenrijtuigen weer zo hard, dat dat eigenlijk derde klas is en er toch nog een groot verschil tussen eerste en tweede klas is. )
Bij DD-AR moet je dan wel in de eerste klas in een tussenrijtuig gaan zitten (indien aanwezig), want de eerste klas in het stuurstandrijtuig heeft gewoon banken uit de tweede klas met een ander kleurtje. (Maar aan de andere kant is een deel van de banken in de tweede klas in de tussenrijtuigen weer zo hard, dat dat eigenlijk derde klas is en er toch nog een groot verschil tussen eerste en tweede klas is. )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Verschil eerste - tweede klas
DDM-1, dat is toch die meuk waar je zetels kunt verwisselen? Ik heb in ieder geval vaak zat blauwe eersteklaszitjes in de tweede klas gezien en andersom In DDAR til je de zetel er ook met je pink uit..
Ik doe ook maar wat
Re: Verschil eerste - tweede klas
In het DD-AR wat nu nog rondrijdt is er geen "originele" 1e klas, maar zijn het gewoon tweedeklas bankjes (die met een gat onder de rugleuning) voorzien van blauwe bekleding. Van de originele DD-AR 1e klas was ik ook niet echt onder de indruk, maar het was in ieder geval beter dan de 2e klas :')
DDM-1 (en het originele SGM inclusief CityPendel) hadden inderdaad banken waar de zitting er zo uit kon halen. Vaak genoeg omgekeerde banken gezien in SGM :')
DDM-1 (en het originele SGM inclusief CityPendel) hadden inderdaad banken waar de zitting er zo uit kon halen. Vaak genoeg omgekeerde banken gezien in SGM :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten