waarom 2 verschillende 12m citea's?De bustypes voor Zuidoost-Fryslân:
VDL Citea LLE 120
VDL Citea SLF 120
Mercedes Intouro 13,3 meter
Mercedes Sprinter
VW Crafter OV
De bustypes voor de Waddeneilanden:
VDL Citea SLF 120 E
VDL Citea SLF 180 E
IVECO ZE
Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Elektrisch en niet elektrisch?
-
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Citea LLE zijn de normale bussen, de opvolgers van de Ambassadors.
Citea SLF zijn de stadsbus versies
Citea SLF
Citea LLE
Citea SLF zijn de stadsbus versies
Citea SLF
Citea LLE
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Voor welke lijnen in deze concessie zou je stadsbussen willen aanschaffen? Volgens mij geen enkele?
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
idd, daarom begreep ik dat ook niet. :YMdJ schreef:Voor welke lijnen in deze concessie zou je stadsbussen willen aanschaffen? Volgens mij geen enkele?
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Een eventuele stadsdienst Drachten?
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Maar, hoort Drachten in deze concessie?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Drachten ligt in het midden van deze concessie.
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Okay, dacht meer Drachten in het midden van Friesland.
Maar de topologie van concessies ligt mij niet zo helder op het netvlies.
Dank in ieder geval. :pos:
Maar de topologie van concessies ligt mij niet zo helder op het netvlies.
Dank in ieder geval. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Alles tussen de spoorlijn Groningen - Leeuwarden - Zwolle en de provinciegrens is onderdeel van deze concessie. Klopt rond Leeuwarden niet 100%, maar globaal is dat de verdeling. Daar ligt Drachten en Oosterwolde van in het midden.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Wat heeft Drachten nou aan een stadslijn? Een stadslijn is een beetje nutteloos als een plaats geen station heeft.
Trouwens: zelfs met de afbeelding zie ik nauwelijks verschil tussen de SLF LLE. Wat is precies het verschil?
Trouwens: zelfs met de afbeelding zie ik nauwelijks verschil tussen de SLF LLE. Wat is precies het verschil?
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Drachten heeft ook al een stadsdienst gehad, bij de FRAM was dat Lijn 11, en bij Qbuzz Lijn 12. En de inwoners van de wijk De Trisken willen graag weer een stadsdienst terug.sirvinniei schreef:Wat heeft Drachten nou aan een stadslijn? Een stadslijn is een beetje nutteloos als een plaats geen station heeft.
Trouwens: zelfs met de afbeelding zie ik nauwelijks verschil tussen de SLF LLE. Wat is precies het verschil?
Eelke-Hendrik brengt je bij Arriva door heel Fryslân
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
En deze werd wegens te weinig gebruik opgeheven, als die al terugkomt zal hij geen 12m bussen gebruiken
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Dat klopt dat hij te weinig gebruikt werd de laatste tijd, doordat veel passagiers met de Qliner 314 gingen reizen. Deze rijd vaker.sirvinniei schreef:En deze werd wegens te weinig gebruik opgeheven, als die al terugkomt zal hij geen 12m bussen gebruiken
Eelke-Hendrik brengt je bij Arriva door heel Fryslân
-
- Berichten: 1685
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Is dat busje uit Appelscha niets?
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Denk dat zo'n ding behoorlijk in de weg rijdt middenin Drachten. :')
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Het is heel zinvol om een T-100 bus te hebben, je kunt de dienstregeling zo ontwerpen dat je aansluitingen kunt maken die bij 80 km/h niet gegarandeerd zijn. De buslijn over de afsluitdijk is nu net een voorbeeld dat dat niet altijd goed werkt, als zowel bij Den Oever als bij Zurich de sluizen tegen zitten heb je een achterlichtaansluitingisadora schreef:Gevoel/sneller lijken, daar koop je toch niks voor?
Volgens mij zou dat helemaal geen argument kunnen/mogen zijn voor een veel hogere kostenpost brandstof.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Die achterlichtaansluiting kan je ook bij 80 km/h hebben.
En .... die bussen aan weerszijden van de afsluitdijk wachten op elkaar!
Bij 80 km/h zullen er misschien weer andere aansluitingen verbroken worden.
En .... die bussen aan weerszijden van de afsluitdijk wachten op elkaar!
Bij 80 km/h zullen er misschien weer andere aansluitingen verbroken worden.
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
als je beide sluizen tegen hebt kun je een aansluiting in den oever wel vergeten, na 5 minuten wachten zijn ze wel weg. sluiswachters proberen wel rekening met de bussen te houden, zie vaak de rode lampen knipperen als ik de sluis net voorbij ben.Zonnig schreef:En .... die bussen aan weerszijden van de afsluitdijk wachten op elkaar!Vinny schreef:De buslijn over de afsluitdijk is nu net een voorbeeld dat dat niet altijd goed werkt, als zowel bij Den Oever als bij Zurich de sluizen tegen zitten heb je een achterlichtaansluiting
geloof dat ik het afgelopen jaar pas 1 keer m'n aansluiting in den oever niet heb gehaald. 2 sluizen tegen, 10 minuten te laat in den oever.
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Vinny schreef:De buslijn over de afsluitdijk is nu net een voorbeeld dat dat niet altijd goed werkt, als zowel bij Den Oever als bij Zurich de sluizen tegen zitten heb je een achterlichtaansluiting
Ach, kan erger, je kan 20 minuten vaststaan voor die sluis vanwege Delfsail. Dan zijn de aansluitende bussen al een kwartier weg. :')
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Verschil is als volgt:sirvinniei schreef:Wat heeft Drachten nou aan een stadslijn? Een stadslijn is een beetje nutteloos als een plaats geen station heeft.
Trouwens: zelfs met de afbeelding zie ik nauwelijks verschil tussen de SLF LLE. Wat is precies het verschil?
- SLF staat voor second generation low floor (lage vloer over de gehele lengte van de bus). Dit is de tweede generatie Citea low floor.
- LLE staat voor light low entry (lage vloer voor en verhoogd na de tweede / achterste deur). Dit is de directe opvolger van de Ambassador.
SLF is geschikt voor de stadsdienst omdat die drie deuren kan hebben (voor, midden en achter). Door de 3 deuren heb je minder zitplaatsen, maar ook een snellere doorstroming. Daarnaast staan de motorven de dieseltank hier horizontaal vanwege de lage vloer. Overigens is het voorbeeldplaatje wel een erg slecht voorbeeld. Als je naar de Citea's van GVB gaat kijken zie je het beter en duidelijker.
LLE kan maar 2 deuren (voor en midden) hebben en is hierdoor meer geschikt voor streekdienst. De motor en dieseltank liggen hier horizontaal (deels) onder het verhoogde deel.
Overigens zijn alle geledes van VDL ook SLF (type SLFA).
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Alles goed en wel Vinny, maar dat is een ander onderwerp.Vinny schreef:Het is heel zinvol om een T-100 bus te hebben, je kunt de dienstregeling zo ontwerpen dat je aansluitingen kunt maken die bij 80 km/h niet gegarandeerd zijn. De buslijn over de afsluitdijk is nu net een voorbeeld dat dat niet altijd goed werkt, als zowel bij Den Oever als bij Zurich de sluizen tegen zitten heb je een achterlichtaansluitingisadora schreef:Gevoel/sneller lijken, daar koop je toch niks voor?
Volgens mij zou dat helemaal geen argument kunnen/mogen zijn voor een veel hogere kostenpost brandstof.
Ik reageerde op het feit, dat gevoelens van reizigers een fors hogere kostenpost brandstof verantwoorden.
Evenwel, dank voor je reactie. :)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Dank voor de heldere uitleg. :pos:Michael 1988 schreef:[
Verschil is als volgt:
- SLF staat voor second generation low floor (lage vloer over de gehele lengte van de bus). Dit is de tweede generatie Citea low floor.
- LLE staat voor light low entry (lage vloer voor en verhoogd na de tweede / achterste deur). Dit is de directe opvolger van de Ambassador.
...).
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Een uitleg die je overigens zelf ook makkelijk kon opzoeken.....
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Heerenveen hoort officieel toch ook bij deze concessie?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast