Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Dat vond het ROCOV dus ook. Maar Arriva niet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Nee. Trein uit Utrecht komt aan om .04 of .34, bus 44 en 45 vertrekken om .20 en .50 richting Kesteren en verder. Andersom zit er ook een kwartier tussen aankomst bus uit Kesteren en vertrek trein richting Utrecht.
Overstappen op de 44/45 vanuit Utrecht richting Wageningen (en v.v.) is wel hollen geblazen, maar dan ben je niet van de Arriva-bus afhankelijk.
Overstappen op de 44/45 vanuit Utrecht richting Wageningen (en v.v.) is wel hollen geblazen, maar dan ben je niet van de Arriva-bus afhankelijk.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Je kan ook gewoon lijn 50 pakken op Wageningen - Utrecht. :Y Of als je voorspelbaar wilt doen de trein via Driebergen-Zeist.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
In Lievelde wijzigt de trein niet als hafas klopt. Het schuiven in de avond zal meer zijn om het halve uur stilstand in Neede kwijt te raken denk ik.SuperGhost schreef:In het plan voor de Achterhoek staat bij lijn 72:Naast dat het sterkere i.p.v. sterke moet zijn (het woordje nog geeft aan dat het een overtreffende trap moet zijn) lijkt me dit wat vreemd. Immers: lijn 72 heeft juist nu in Lievelde een perfecte aansluiting op de trein naar Zutphen en zal bij een halfuursverschuiving een overstap van zo'n 35 minuten krijgen. Of gaat men de trein symmetrisch maken? Over de dienstregeling van de trein wordt echter geen woord gerept in dat plan.In de oostelijke Achterhoek vormt lijn 72 de basisvoorziening voor de plaatsen die niet per trein bereikbaar zijn. Vooral de overstapmogelijkheden tussen trein en bus in Lievelde zijn erg belangrijk. De dienstregelingstijden van lijn 72 zullen worden aangepast met een nog sterke focus op het overstapstation Lievelde. Hierdoor hopen we de kwaliteit van de bus/trein overstap te verbeteren. In de avonduren en in het weekend verschuiven alle busritten van Neede naar Groenlo met een half uur. De route van lijn 72 blijft ongewijzigd.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Maar er wordt geroepen dat de overstap op de trein erdoor verbeterd. Dat is dan dus een leugen als de trein niet mee wijzigt.
Overigens: de langere kering in Neede wordt teniet gedaan door een langere kering in Groenlo die de andere rit dan krijgt.
Overigens: de langere kering in Neede wordt teniet gedaan door een langere kering in Groenlo die de andere rit dan krijgt.
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ander voordeel: Groenlo heeft faciliteiten voor de chauffeur en Neede niet :)SuperGhost schreef:Maar er wordt geroepen dat de overstap op de trein erdoor verbeterd. Dat is dan dus een leugen als de trein niet mee wijzigt.
Overigens: de langere kering in Neede wordt teniet gedaan door een langere kering in Groenlo die de andere rit dan krijgt.
In zo'n half uurtje kan je even een bakkie doen of toiletteren. Niet geheel onpraktisch lijkt me zo.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Laat ze dan lijn 73 maar geheel schrappen 's avonds en zondags (binnen W'wijk evt. vervangen door belbus) en dan alle ritten van lijn 72 doorrijden naar Neede, daarmee bezuinig je zelfs nog (Groenlo-Neede=17 min, Haaksbergen-Winterswijk=47 min) en kun je in Lievelde van/naar de treinen in beide richtingen aansluiten. Bovendien krijg je dan ook 's avonds en op koopzondagen een halfuursdienst Enschede<->Eibergen/Groenlo/Lichtenvoorde (nu nog uursdienst)
Minder ingrijpende wijziging (qua frequenties/lijnvoering) is overigens om die trein gewoon symmetrisch te maken, dan kun je in Zutphen ook van/naar de sprinter aansluiten. (moet je echter wel lijn 51 lang laten keren in Vorden i.p.v. 72 lang in Neede, lange kering in Borculo kun je teniet doen door lijnen 23 en 56 op elkaar door te koppelen aangezien 62 toch 2x p/u rijdt 's avonds en op koopzondagen)
Niet meer aansluiten op de trein ri. Zutphen is namelijk zeer onwenselijk.
Minder ingrijpende wijziging (qua frequenties/lijnvoering) is overigens om die trein gewoon symmetrisch te maken, dan kun je in Zutphen ook van/naar de sprinter aansluiten. (moet je echter wel lijn 51 lang laten keren in Vorden i.p.v. 72 lang in Neede, lange kering in Borculo kun je teniet doen door lijnen 23 en 56 op elkaar door te koppelen aangezien 62 toch 2x p/u rijdt 's avonds en op koopzondagen)
Niet meer aansluiten op de trein ri. Zutphen is namelijk zeer onwenselijk.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Het probleem bij het symmetrisch maken van de trein is wel dat je dan in Winterwijk de aansluiting van of naar Arnhem kwijt bent. Of je moet die ook omgooien, maar heeft dat ook niet weer gevolgen voor de bussen daar? Voordeel is wel dat je dan doorgaand Zutphen-Winterswijk-Arnhem kunt gaan rijden omdat je in Winterswijk maar 1 trein tegelijk hebt.
Voor de aansluiting op zondag met Syntus in Zutphen zou het ook beter zijn: die gaan vanaf december Zp-Odz zondags symmetrisch rijden, met het tweede deel van de middag tot halverwege de avond een halfuursdienst.
Voor de aansluiting op zondag met Syntus in Zutphen zou het ook beter zijn: die gaan vanaf december Zp-Odz zondags symmetrisch rijden, met het tweede deel van de middag tot halverwege de avond een halfuursdienst.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Die nadelen zijn er in Winterswijk niet, aangezien doordeweeks 's avonds die trein elk half uur blijft rijden.
Alleen op zondag zou dat een nadeel kunnen zijn, maar dan kun je juist een doorgaande trein laten rijden, waardoor je zelfs een lange kering uitspaart voor de trein Zutphen-Winterswijk.
Alleen op zondag zou dat een nadeel kunnen zijn, maar dan kun je juist een doorgaande trein laten rijden, waardoor je zelfs een lange kering uitspaart voor de trein Zutphen-Winterswijk.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Dat is wat ik en Zugfuhrer ook concludeerden inderdaad.nvdw schreef:Nee. Trein uit Utrecht komt aan om .04 of .34, bus 44 en 45 vertrekken om .20 en .50 richting Kesteren en verder. Andersom zit er ook een kwartier tussen aankomst bus uit Kesteren en vertrek trein richting Utrecht.
Overstappen op de 44/45 vanuit Utrecht richting Wageningen (en v.v.) is wel hollen geblazen, maar dan ben je niet van de Arriva-bus afhankelijk.
In 3 van de 4 overstapmogelijkheden verslechtert de aansluiting, Arriva is hier dus gewoon onzin aan het verkopen.
Hieronder weergegeven in een schema (ik wilde nu wel even weten hoe het echt zit ), blauw is de nieuwe dienstregeling.
Overigens vervalt de 80 tussen Rhenen en Wageningen en blijft van syntus dus alleen de 50 daar rijden, als die ri. Wageningen ook niet aansluit op de trein uit Utrecht mag je dus gewoon 25 min wachten als reiziger, gaat niemand doen....
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Vraagje: waarom gaan we ervan uit dat reizigers vanaf Utrecht graag via Rhenen naar Wageningen willen? Die reizigers kunnen toch prima via station Ede-Wageningen? (A)
-
- Berichten: 571
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Wellicht niet naar Wageningen Busstation, maar naar één van de haltes tussen Rhenen en Wageningen Busstation
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Er is alleen vrijwel geen bebouwing tussen die plaatsen en de stukjes Rhenen en Wageningen die door lijnen 44 en 45 aangedaan worden liggen nog op loopafstand van station Rhenen of in Wageningen van lijnen 84 en 88 (de HOV-lijnen uit Ede)
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Je bespaart niets want de korttrajectdienst Arnhem-Doetinchem keert dan 46 minuten in Doetinchem. Wel kun je een volknoop situeren in Zutphen (alle treinen + buslijnen 80, 81 en 82)SuperGhost schreef:Die nadelen zijn er in Winterswijk niet, aangezien doordeweeks 's avonds die trein elk half uur blijft rijden.
Alleen op zondag zou dat een nadeel kunnen zijn, maar dan kun je juist een doorgaande trein laten rijden, waardoor je zelfs een lange kering uitspaart voor de trein Zutphen-Winterswijk.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Nou ja, het gaat meer om de verbinding Driebergen-Zeist/Maarn/Veenendaal - Wageningen. Van Utrecht naar Kesteren hoef je ook niet via Rhenen, dan kun je met de trein via Tiel ;)SuperGhost schreef:Vraagje: waarom gaan we ervan uit dat reizigers vanaf Utrecht graag via Rhenen naar Wageningen willen? Die reizigers kunnen toch prima via station Ede-Wageningen? (A)
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Dat heb ik nooit gesnapt: waarom er zoveel in de verbinding Ede-Wageningen is gestoken terwijl het van Wageningen naar arnhem even snel is (en directer) om de bus te nemen en naar Utrecht als je een goede aansluitende bus hebt ongeveer even snel is om over Rhenen te reizen.
Ik heb geen onderschrift
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Omdat op de assen Arnhem - Wageningen en Rhenen - Wageningen geen grote campus ligt. Die ligt richting Ede.sirvinniei schreef:Dat heb ik nooit gesnapt: waarom er zoveel in de verbinding Ede-Wageningen is gestoken terwijl het van Wageningen naar arnhem even snel is (en directer) om de bus te nemen en naar Utrecht als je een goede aansluitende bus hebt ongeveer even snel is om over Rhenen te reizen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Dan had je ook een route Rhenen - WUR - Bennekom - Renkum - 352 kunnen inleggen. Nu is zowel Wageningen-Arnhem als Wageningen-Ede hoogfrequent
Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
regenmaker schreef:Omdat op de assen Arnhem - Wageningen en Rhenen - Wageningen geen grote campus ligt. Die ligt richting Ede.sirvinniei schreef:Dat heb ik nooit gesnapt: waarom er zoveel in de verbinding Ede-Wageningen is gestoken terwijl het van Wageningen naar arnhem even snel is (en directer) om de bus te nemen en naar Utrecht als je een goede aansluitende bus hebt ongeveer even snel is om over Rhenen te reizen.
Zou dat wellicht kunnen omdat die assen nu eenmaal druk bereist zijn en Rhenen-Wageningen niet?sirvinniei schreef:Dan had je ook een route Rhenen - WUR - Bennekom - Renkum - 352 kunnen inleggen. Nu is zowel Wageningen-Arnhem als Wageningen-Ede hoogfrequent
Vergeet immers niet dat voor Wageningen-Utrecht via Ede veel aantrekkelijker is, omdat het sneller is vanaf het grootste gedeelte van Wageningen, maar ook omdat de frequentie hoger is (vanaf Ede vertrekken immers 4 treinen per uur naar Utrecht en die treinen hebben in Utrecht ook betere overstappen als je voorbij Utrecht moet zijn). Daarnaast heb je in Ede ook nog een verbinding naar Amersfoort die ook belangrijk is voor de bereikbaarheid van Wageningen en de universiteit. En als laatst zit je ook nog met de reizigers vanuit Renkum/Heelsum/Wageningen die naar de hogeschool in Ede-Zuid moeten.
Die HOV-as Wageningen-Arnhem is er bovendien ook vooral vanwege de tussenliggende grote kernen (Renkum, Heelsum, Doorwerth, Oosterdorp) die veel reizigers trekken.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Zowel vanaf het Busstation als de paar haltes in Wageningen gaan toch wel een handjevol reizigers naar het station Rhenen elke rit (stuk of 10 afgelopen vrijdag). De 88/84 naar Ede Wageningen zijn op vrijdag vaak zo druk (sta-vol), en de trein naar Utrecht ook, dat het een verademing is om via Rhenen te reizen. Het is ook ongeveer even lang. ;)SuperGhost schreef:Vraagje: waarom gaan we ervan uit dat reizigers vanaf Utrecht graag via Rhenen naar Wageningen willen? Die reizigers kunnen toch prima via station Ede-Wageningen? (A)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Wel wil het ROCOV Hermes laten dwingen om de koppeling tussen lijn 165 en 89 in de toekomst mogelijk te maken door naar de provincie Gelderland te gaan.Frank schreef:Nee, dat gaat niet door. Breng wil daar kennelijk niet aan meewerken.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Oosterdorp = OosterbeekSuperGhost schreef:regenmaker schreef:Omdat op de assen Arnhem - Wageningen en Rhenen - Wageningen geen grote campus ligt. Die ligt richting Ede.sirvinniei schreef:Dat heb ik nooit gesnapt: waarom er zoveel in de verbinding Ede-Wageningen is gestoken terwijl het van Wageningen naar arnhem even snel is (en directer) om de bus te nemen en naar Utrecht als je een goede aansluitende bus hebt ongeveer even snel is om over Rhenen te reizen.Zou dat wellicht kunnen omdat die assen nu eenmaal druk bereist zijn en Rhenen-Wageningen niet?sirvinniei schreef:Dan had je ook een route Rhenen - WUR - Bennekom - Renkum - 352 kunnen inleggen. Nu is zowel Wageningen-Arnhem als Wageningen-Ede hoogfrequent
Vergeet immers niet dat voor Wageningen-Utrecht via Ede veel aantrekkelijker is, omdat het sneller is vanaf het grootste gedeelte van Wageningen, maar ook omdat de frequentie hoger is (vanaf Ede vertrekken immers 4 treinen per uur naar Utrecht en die treinen hebben in Utrecht ook betere overstappen als je voorbij Utrecht moet zijn). Daarnaast heb je in Ede ook nog een verbinding naar Amersfoort die ook belangrijk is voor de bereikbaarheid van Wageningen en de universiteit. En als laatst zit je ook nog met de reizigers vanuit Renkum/Heelsum/Wageningen die naar de hogeschool in Ede-Zuid moeten.
Die HOV-as Wageningen-Arnhem is er bovendien ook vooral vanwege de tussenliggende grote kernen (Renkum, Heelsum, Doorwerth, Oosterdorp) die veel reizigers trekken.
Momenteel is Busstation Wageningen het knooppunt van verschillende vervoersmaatschappijen, iets wat tegenwoordig nog weinig voorkomt.
Lijn 44 en 45 naar Tiel zijn van Arriva
Lijn 50 en 80 naar Utrecht en Amersfoort zijn van Connexxion en vanaf dienstregeling 2017 is dit Syntus.
Lijn 84/86/88 zijn van Syntus
Lijn 51/53/352 zijn van Breng. Momenteel rijdt Hermes hier onder de regionale naam ''Breng'' en is zelf onderdeel van Connexxion.
http://www.syntusutrecht.nl/reisinformatie/rhenen.aspx Bewijst dat lijn 80 vanaf 2017 niet meer verder rijdt dan Rhenen.
Ik moet zelf nog controleren waarom Lijn 44 van Tiel naar Wageningen op dit overzichtskaart ontbreekt tussen Rhenen en Wageningen, want die is namelijk sinds dienstregeling 2016 ook naar Wageningen (Op het overzichtskaart staan slechts alleen lijnen 45 (Arriva) en lijn 50 op terwijl er richting Kesteren wel lijn 44 staat, samen met lijn 45. Lijn 50 blijft wel rijden naar Wageningen
Om terug te komen op dit bericht is er sprake van het volgende probleem, maar die kan evt. met dienstregeling 2017 worden opgelost. Syntus lijkt mij in dit geval de beste optie als vervoerder.
Evt. vanuit Veenendaal naar Rhenen en vervolgens: Rhenen - Wageningen Busstation - Universiteit - Bennekom - Renkum.
Doortrekken naar Arnhem zorgt er wel voor dat deze lijn dan door 2 vervoerders moet worden gereden.
Syntus doet dit in Gelderland doet tegenwoordig alleen nog met lijn 43 Apeldoorn - Dieren - Arnhem, en vroeger werd dit ook met de bus van Arnhem naar Ede via Wageningen gedaan.
Deze verbinding Arnhem - Wageningen - Ede, lijn 52 is helaas geknipt sinds dienstregeling 2015.
Breng rijdt momenteel onder lijnnummer 352 (voorheen lijn 52) en Syntus onder lijnnummer 86 (oude lijnnummer voordat lijn 86 veranderde in lijn 52 ondanks route hetzelfde was)
Vroeger bestond er ook lijn 88 die tot en met 2000 tussen Renkum en Bennekom ook een rechtstreekse bus die niet via Wageningen reed.
Het zou fijn zijn als er weer een bus uit Renkum rechtstreeks naar Ede rijdt, scheelt reistijd.
Laatst gewijzigd door Hunen89 op ma 26 sep 2016, 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Vroeger reed lijn 24 Doetinchem - 's-Heerenberg door
naar Emmerich, maar tegenwoordig moet er een aantal jaren in 's-Heerenberg overgestapt worden op NIAG
lijn 91. Lijn 91 rijdt doordeweeks op bepaalde momenten slechts 2x per uur en rijdt zaterdag niet na 14:00 uur.
Is het een mogelijkheid om lijn 24 opnieuw door te trekken naar Emmerich?
Volgende mogelijkheden lijkt mij ook ideaal. (Betreft Breng en NIAG)
Lijn 94 Emmerich - Elten doortrekken naar Zevenaar, deze bus staat namelijk bijna 1 uur stil in Elten.
Routewijziging lijn 566: Zevenaar - Didam - Beek - Elten - Lobith - Tolkamer - Spijk.
Probleem is dat Beek onder het concessiegebied Achterhoek van Arriva valt.
Momenteel rijdt lijn 566 van Zevenaar - Babberich - Elten - Lobith - Tolkamer Spijk.
In Elten komt deze bus om :20 aan richting Spijk en :50 richting Zevenaar.
Reizigers uit Zevenaar richting Emmerich: 40 minuten overstaptijd.
Reizigers uit Emmerich richting Zevenaar: 50 minuten overstaptijd.
Reizigers uit Spijk richting Emmerich: 10 minuten.
Reizigers uit Emmerich richting Spijk: 20 minuten.
Opvallend: Lijn 566 vertrekt in Zevenaar ongeveer op hetzelfde tijdstip als lijn 60 naar Tolkamer.
In de richting Zevenaar komt lijn 566 in Lobith 10 minuten later aan dan lijn 60.
Mogelijk heeft dit te maken met de volgende regel.
Tijdens spitsdienst mensen verplicht zijn om lijn 60 te nemen, omdat lijn 566 dan niet mag worden gebruikt voor reizigers uit Tolkamer en Lobith met bestemming Zevenaar tijdens de ochtendspits en in de middagspits in tegenovergestelde richting, dus van Station Zevenaar met de bestemming Lobith en Tolkamer. Tijdens de spitsdienst rijdt lijn 60 2x per uur, normaal 1x per uur.
Als er een trein gaat rijden van Arnhem naar Düsseldorf lost dit enigszins het probleem op voor reizigers tussen Zevenaar en Emmerich.
naar Emmerich, maar tegenwoordig moet er een aantal jaren in 's-Heerenberg overgestapt worden op NIAG
lijn 91. Lijn 91 rijdt doordeweeks op bepaalde momenten slechts 2x per uur en rijdt zaterdag niet na 14:00 uur.
Is het een mogelijkheid om lijn 24 opnieuw door te trekken naar Emmerich?
Volgende mogelijkheden lijkt mij ook ideaal. (Betreft Breng en NIAG)
Lijn 94 Emmerich - Elten doortrekken naar Zevenaar, deze bus staat namelijk bijna 1 uur stil in Elten.
Routewijziging lijn 566: Zevenaar - Didam - Beek - Elten - Lobith - Tolkamer - Spijk.
Probleem is dat Beek onder het concessiegebied Achterhoek van Arriva valt.
Momenteel rijdt lijn 566 van Zevenaar - Babberich - Elten - Lobith - Tolkamer Spijk.
In Elten komt deze bus om :20 aan richting Spijk en :50 richting Zevenaar.
Reizigers uit Zevenaar richting Emmerich: 40 minuten overstaptijd.
Reizigers uit Emmerich richting Zevenaar: 50 minuten overstaptijd.
Reizigers uit Spijk richting Emmerich: 10 minuten.
Reizigers uit Emmerich richting Spijk: 20 minuten.
Opvallend: Lijn 566 vertrekt in Zevenaar ongeveer op hetzelfde tijdstip als lijn 60 naar Tolkamer.
In de richting Zevenaar komt lijn 566 in Lobith 10 minuten later aan dan lijn 60.
Mogelijk heeft dit te maken met de volgende regel.
Tijdens spitsdienst mensen verplicht zijn om lijn 60 te nemen, omdat lijn 566 dan niet mag worden gebruikt voor reizigers uit Tolkamer en Lobith met bestemming Zevenaar tijdens de ochtendspits en in de middagspits in tegenovergestelde richting, dus van Station Zevenaar met de bestemming Lobith en Tolkamer. Tijdens de spitsdienst rijdt lijn 60 2x per uur, normaal 1x per uur.
Als er een trein gaat rijden van Arnhem naar Düsseldorf lost dit enigszins het probleem op voor reizigers tussen Zevenaar en Emmerich.
Laatst gewijzigd door Hunen89 op ma 26 sep 2016, 08:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Er komt vanaf April 2017 een trein rijden tussen Emmerich en Zevenaar, dan is doortrekken van lijn 94 naar Zevenaar niet nodig. De enkeling die van Elten naar Zevenaar wilt kan gebruik maken van lijn 566. Als de RE19 (Düsseldorf-Arnhem) gaat rijden vanaf April is het wel wenselijk dat er 1x/uur een bus rijdt tussen Emmerich en 's Heerenberg die in Emmerich aansluit op de RE19 naar Arnhem, dit is namelijk een snellere route dan via Doetinchem en ontlast de Arriva en Breng-treinen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Het zou prettig zijn als je de lijnnummers zou neerzetten i.p.v. allerlei linkjes Hunen ;)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten