Concessie Limburg (2017-2031)
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Sommige autobestuurders vinden de achterkant van een bus soms niet groot genoeg, waardoor ze achterop klappen. Dit is ook een stukje veiligheid, al dan niet bedoeld. Ik vind het mooi.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Elke keer ligt de verantwoordelijkheid van slechte automobilisten bij anderen :')
Ik heb geen onderschrift
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Wat een gave bus maar wel erg lelijk die gele achterkant en zo'n grote pantograaf op zo'n kleine bus. Ik hoop dat de achterkant net als bij de andere bussen wordt en er zo'n kast op het dak komt net als bij die 12 meters van Arriva Den Bosch.OmniLezer schreef:
Hier is de LLE 99. De grill(luchtuitlaat) aan de linkerkant is weg en de pantograaf is erop. Deze is zeker elektrisch.
-
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ga er maar niet van uit dat er iets gaat veranderen aan die pantograaf. Anders had men dat wel al aangepast ;)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
In Oostenrijk zitten er skirekken op. Misschien wat voor Neerlandje om bumperschades te voorkomen? :Y
Voorbeeld:
MBS Integro en Citaro op Schruns by Bas Folles, on Flickr
Voorbeeld:
MBS Integro en Citaro op Schruns by Bas Folles, on Flickr
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Iets anders is toch beter denk ik. :Y
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Er kunnen ook fietsen op zo'n rek. Een bekende van mijn ouders vertelde dat ze een buschauffeuse aldaar zo'n fiets achterop zagen zetten in de stromende regen :') :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Leuk voor de chaufeur/chauffeuse. Handig als fietstoeristen geen zin hebben om de heuvel op te fietsen dan zetten ze hun fietsen achterop de bus, heuvel op, fiets eraf en gaan. :pos:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
In de VS hebben bussen vaak voorop een rek voor fietsen, zoals hier te zien is in Hollywood:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Precies voor de kentekenplaat, lijkt me niet handig.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
In de VS hoeven voertuigen voorop geen kenteken te dragen, dat zal dus niet zo'n punt zijn.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Volgens mij ben je in de VS niet eens verplicht je auto te verzekeren. Als je geen plaat voert, dan ben je niet verzekerd.
Kan zijn dat dit inmiddels veranderd is of dat ik iets niet correct heb onthouden.
Kan zijn dat dit inmiddels veranderd is of dat ik iets niet correct heb onthouden.
🍉
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
We gaan nu wel erg off-topic... (A)
On-topic:
Mijn netkaarten van Veolia en Arriva zijn in principe klaar, maar ik zet er voor het ideeënforum ook nog een eigen visie bij.
On-topic:
Mijn netkaarten van Veolia en Arriva zijn in principe klaar, maar ik zet er voor het ideeënforum ook nog een eigen visie bij.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
In Californië wel.Z2N schreef:In de VS hoeven voertuigen voorop geen kenteken te dragen, dat zal dus niet zo'n punt zijn.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Op 1Limburg staan de definitieve lijnnetkaarten.
Kaarten:
Heerlen/Kerkrade
Heuvelland
Maastricht
Midden-Limburg
Noord-Limburg
Sittard-Geleen
Venlo
Hele nieuwsbericht >>In de definitieve dienstregeling van Arriva voor het busvervoer in Limburg zijn 120 aanpassingen doorgevoerd in vergelijking met de conceptversie van een paar maanden geleden.
CDA-gedeputeerde Patrick van der Broeck zei dat bij de bekendmaking van de dienstregeling in het gouvernement.
Kaarten:
Heerlen/Kerkrade
Heuvelland
Maastricht
Midden-Limburg
Noord-Limburg
Sittard-Geleen
Venlo
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik zie in ieder geval een aanpassing van de bussen in de omgeving Vlodrop, daar zijn de ringlijnen verdwenen door twee tweerichtingslijnen die in Vlodrop op elkaar keren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Wat mij opvalt zover in Maastricht:
1) Vertakking 1/2 in het noordwesten is terug (was weg in tussentijdse conceptversie)
2) Lijn 2 rijdt niet meer via station Randwyck maar langs de hoofdingang van MUMC
3) Lijn 3 lijkt een aangepaste route te hebben rond de Geusselt richting Nazareth.
1) Vertakking 1/2 in het noordwesten is terug (was weg in tussentijdse conceptversie)
2) Lijn 2 rijdt niet meer via station Randwyck maar langs de hoofdingang van MUMC
3) Lijn 3 lijkt een aangepaste route te hebben rond de Geusselt richting Nazareth.
-
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
In de Parkstad is ook het nodige aangepast. Lijn 27 rijdt nu door naar het Parkstad Stadion volgens de huidige lijn 28 door de wijken en over het industrieterrein.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De nieuwe dienstregeling staat online. Iemand kan de wiki dus invullen voor deze concessie.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Zo te zien een paar inkortingen of uitbreidingen hier en daar.
Opvallende wijziging zie ik in Noord-Limburg waar lijn 84 kennelijk het traject van lijn 92 overneemt tussen Gennep en Venray.
EDIT: Het lijnennet is bijgewerkt en staat hier, wellicht als ik nog iets over het hoofd gezien heb, pas het vooral aan.
Opvallende wijziging zie ik in Noord-Limburg waar lijn 84 kennelijk het traject van lijn 92 overneemt tussen Gennep en Venray.
EDIT: Het lijnennet is bijgewerkt en staat hier, wellicht als ik nog iets over het hoofd gezien heb, pas het vooral aan.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik concentreer me even op Zuid-Limburg, gezien ik daar ook mee bezig ben in My Maps:
- Lijn 59 gaat via de Tentstraat rijden, maar nog steeds niet meer naar Gulpen. Mamelis vind ik een gek eindpunt, zo midden in de middle of nowhere
- Lijn 28 (stukje oude 20) rijdt niet meer naar de Kunderlinde, maar naar het centrum van Voerendaal.
- De knip van de huidige 41 blijf ik maar gek vinden. Hij rijdt doordeweeks niet voor niets met gelede bussen.
- Arriva geeft nu de OV-shuttles aan op de kaart.
- Één kaart van het hele gebied was wel handiger.
- Diverse haltenamen wijzigen.
- Lijn 59 gaat via de Tentstraat rijden, maar nog steeds niet meer naar Gulpen. Mamelis vind ik een gek eindpunt, zo midden in de middle of nowhere
- Lijn 28 (stukje oude 20) rijdt niet meer naar de Kunderlinde, maar naar het centrum van Voerendaal.
- De knip van de huidige 41 blijf ik maar gek vinden. Hij rijdt doordeweeks niet voor niets met gelede bussen.
- Arriva geeft nu de OV-shuttles aan op de kaart.
- Één kaart van het hele gebied was wel handiger.
- Diverse haltenamen wijzigen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Wat houden die OV-shuttles in? Zal een soort belbus zijn?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De OV-shuttles zijn beltaxitjes voor de dorpen die (over de hele dag gezien) verstoken zijn van OV. Deze rijden van een dorp naar het dichtstbijzijnde knooppunt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Zoveelste nieuwe naam voor iets dat overal voorkomt dus ;)
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Nee hoor, die zat er ook in het concept gewoon in.maaslynx schreef:Wat mij opvalt zover in Maastricht:
Vertakking 1/2 in het noordwesten is terug (was weg in tussentijdse conceptversie)
Lijn 3 rijdt inderdaad een extra lus langs het UWC en het Geusseltbad.maaslynx schreef:Lijn 3 lijkt een aangepaste route te hebben rond de Geusselt richting Nazareth.
Verder zie ik dat de route van lijn 30 in Meerssen (helaas) ook is aangepast. Men gaat niet de kortste route rijden, maar neemt het slingertraject van Veolia met de op en neer naar de halte St. Josephstraat over.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten