Tuffy's smoezenregister
Tuffy's smoezenregister
Met dank aan VIRM, die in de duisternis van dit forum de volgende onvergetelijke woorden het licht deed zien:
"Tuffy, deze moet je ook even in je smoezenregister opnemen!"
Medeforummers, ik heb de eer Tuffy's smoezenregister te openen, uiteraard met de melding van VIRM: "bedrijfsincident".
Jullie snappen vast hoe het werkt: onzin uit de toeters van Tuffy, of andere vormen van OV-gerelateerde vaagspraak zijn hier van harte welkom, om bejubeld te worden door iedereen die zich daartoe geroepen voelt. Ben benieuwd
"Tuffy, deze moet je ook even in je smoezenregister opnemen!"
Medeforummers, ik heb de eer Tuffy's smoezenregister te openen, uiteraard met de melding van VIRM: "bedrijfsincident".
Jullie snappen vast hoe het werkt: onzin uit de toeters van Tuffy, of andere vormen van OV-gerelateerde vaagspraak zijn hier van harte welkom, om bejubeld te worden door iedereen die zich daartoe geroepen voelt. Ben benieuwd
Laatst gewijzigd door trolly op do 15 sep 2016, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Tuffy's smoezenregister
"Wegens meerdere verstoringen is er een verstoring in de treindienst tussen..." hoorde ik net op Shl Klinkt gewoon een beetje vreemd. Hadden ze beter "Door meerdere oorzaken is er een verstoring..." kunnen doen.
Re: Tuffy's smoezenregister
Sorry duucoo, maar deze tekst past eigenlijk prima bij dit onderwerp (A)duucoo schreef:Dit project is primair de rode loper, die ook de communicatie doen richting de Amsterdammer. GVB richting de reiziger. De herinrichting boven de Noord/Zuidlijn hebben we op alle plekken waar stadsdelen of gemeente plannen heeft voor iets nieuws overgedragen aan andere partijen met daarbij het nodige geld (budget voor herinrichting in de oorspronkelijke staat). Uiteraard is er nog een andere rol vanuit Metro en Tram in dit geval naast de Noord/Zuidlijn, namelijk het tramgedeelte vanuit beheer en onderhoud. Maar in het algemeen staan de tramprojecten meer op de achtergrond bij Metro en Tram, omdat deze vaak worden uitgevoerd door GVB bij de kleine werkzaamheden en bij de meer ingrijpende projecten ligt het vaak bij stadsdelen in combinatie met herinrichting en groot onderhoud in de straat.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Tuffy's smoezenregister
Tuffy riep vanochtend rond 10:30 op station Rotterdam Alexander om dat er tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe geen treinen reden i.v.m. een defecte trein.
Re: Tuffy's smoezenregister
Volgens mij is dat niet de bedoeling van dit topic, dat zijn meer reiservaringen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Tuffy's smoezenregister
Die was wel een misser Tuffy. Want Dordrecht en Lage Zwaluwe liggen nou niet bepaald in de buurt van Rotterdam Alexander.
Re: Tuffy's smoezenregister
Als je vanaf Alexander naar Tilburg wil is het toch fijn als je zoiets weet bijvoorbeeld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Tuffy's smoezenregister
Inderdaad, de "smoezen" zijn veel exotischer adviezen die er zo af en toe uit komen voor trajecten die op zich nieteens beïnvloed zijn door de storing.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Tuffy's smoezenregister
Gisteren gehoord: 'Wegens een aanrijding met een spoorbrug'. Deze zit er dus ook in. :)
Beul van de blindegeleidelijn
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Tuffy's smoezenregister
Als we het over een register hebben... Ik heb de volgende storingsoorzaken de laatste twee maanden voorbij zien komen:
door acties van het personeel
door beperkingen in de materieelinzet
door blikseminslag
door een aanrijding
door een aanrijding met een persoon
door een aanrijding met een voertuig
door een auto op het spoor
door een beschadigd spoorviaduct
door een beschadigde bovenleiding
door een beschadigde overweg
door een beschadigde spoorbrug
door een boom op het spoor
door een brandmelding
door een defect spoor
door een defecte bovenleiding
door een defecte overweg
door een defecte spoorbrug
door een defecte trein
door een dier op het spoor
door een eerdere verstoring
door een gestrande trein
door een overwegstoring
door een persoon op het spoor
door een sein-en overwegstoring
door een sein-en wisselstoring
door een seinstoring
door een spoedreparatie aan het spoor
door een storing in een tunnel
door een stroomstoring
door een versperring
door een verstoring elders
door een wisselstoring
door gladde sporen
door inzet van hulpdiensten
door koperdiefstal
door meerdere verstoringen
door nog onbekende oorzaak
door onverwachte werkzaamheden
door politieonderzoek
door problemen op het spoor in het buitenland
door rommel op het spoor
door technisch onderzoek
door uitloop van werkzaamheden
door werkzaamheden
op last van de brandweer
op last van de politie
Re: Tuffy's smoezenregister
@Geert: Je vergeet er een die ik dit jaar al meerdere malen voorbij heb horen komen:
" Een verstoring door een technische oorzaak in een tunnel"
" Een verstoring door een technische oorzaak in een tunnel"
Re: Tuffy's smoezenregister
Storing in een tunnel staat er gewoon tussen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Tuffy's smoezenregister
Maar dat is niet helemaal hetzelfde als " Een verstoring door een technische oorzaak in een tunnel" in de betekenis van "Er is alweer een valse rookmelding bij Schiphol" :D
Overigens loopt er wel een dun lijntje tussen informeren over de oorzaak van de verstoring en smoes. Het lijstje van Geert bestaat vooral uit min of meer zinvolle meldingen, maar sommigen hebben inderdaad het kostelijk bouquet van klepperende waanzin.
Overigens loopt er wel een dun lijntje tussen informeren over de oorzaak van de verstoring en smoes. Het lijstje van Geert bestaat vooral uit min of meer zinvolle meldingen, maar sommigen hebben inderdaad het kostelijk bouquet van klepperende waanzin.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Tuffy's smoezenregister
Zoals het beruchte 'wegens een verstoring elders'?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Tuffy's smoezenregister
Dat is er geloof ik wel eentje, ja. "Wij kunnen het niet helpen, want het is hier niet verstoord, maar daar wel, en daardoor is het bij ons nou ook verstoord." :Y
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Tuffy's smoezenregister
Een tijd lang was 'om logistieke redenen' heel populair. Daar kun je ook helemaal niks mee :D
Ik doe ook maar wat
Re: Tuffy's smoezenregister
Dat is inderdaad een fraai exemplaar voor een bedrijf dat zich met logistiek bezighoudt :?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Tuffy's smoezenregister
Of schuim in de tunnel van Barendrecht (daar doelde ik op) .trolly schreef:Maar dat is niet helemaal hetzelfde als " Een verstoring door een technische oorzaak in een tunnel" in de betekenis van "Er is alweer een valse rookmelding bij Schiphol" :D
Re: Tuffy's smoezenregister
Maar zegt dat dan gewoon!
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Tuffy's smoezenregister
Helaas gebeurd dat nou net niet. Dat is te moeilijk. En klinkt niet interessant genoeg .
De werkelijke reden moeten de reizigers later via de media (journaal, krant, radio, enz.) vernemen :? :neg: .
De werkelijke reden moeten de reizigers later via de media (journaal, krant, radio, enz.) vernemen :? :neg: .
Re: Tuffy's smoezenregister
Storingen met als eerste bericht "een eerdere verstoring" vertrouw ik ook nooit.
Re: Tuffy's smoezenregister
En defecte treinen op de Moerdijkbrug ook niet, dat bleek al twee keer eerder een defecte brug.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Tuffy's smoezenregister
Deze zeker?VIRM schreef:Gisteren gehoord: 'Wegens een aanrijding met een spoorbrug'. Deze zit er dus ook in. :)
https://www.rtvnh.nl/nieuws/193651/vrac ... AT5%5E0.75
Op zich misschien logisch van Tuffy.. al is het niet duidelijk dat met welk object de spoorbrug onbedoeld in aanraking is gekomen..
~~~~
Ik zie dit topic nu voor het eerst. Briljante titel, moest er hartelijk om lachen, VIRM. :D
Re: Tuffy's smoezenregister
Tja, is het een smoes of, helaas, ook gewoon een werkelijkheid waar op dat moment mee omgegaan moet worden?trolly schreef:Dat is er geloof ik wel eentje, ja. "Wij kunnen het niet helpen, want het is hier niet verstoord, maar daar wel, en daardoor is het bij ons nou ook verstoord." :Y
Net zoiets als dat na een (grote) stremming die in de loop van de avond opgeheven wordt.. de dienstregeling maar niet meer opgestart wordt omdat anders het materieel de volgende dag niet op de juiste plek staat...
Begrijpelijk.. maar aan de andere kant ook weer niet.. ff een paar uurtjes overwerken en er staat toch wel weer voldoende materieel op de startposities?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Tuffy's smoezenregister
Voor de storingen is er een vast lijstje met oorzaken (de meeste staan hierboven al maar de volledige lijst heb ik helaas niet). Op het OCCR zoeken ze gewoon de best passende oorzaak. Als jij op het station staat en er is een storing is het wel prettig om enige duiding van de oorzaak te hebben (tunnelstoring, aanrijding, etc.) maar een enorm omroepbericht waarin in geuren en kleuren wordt beschreven waarom de schuiminstallatie afgegaan is, is niet zo nuttig.KM46 schreef:De werkelijke reden moeten de reizigers later via de media (journaal, krant, radio, enz.) vernemen :? :neg: .
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 7 gasten