Stoelen zijn inderdaad wel een dingetje. De slechtste stoelen heeft Arriva. Te smal, te kort op elkaar voor een gemiddelde Nederlander en weinig schuim if any. Bij Syntus hebben ze door hoe het moet, goed zitoppervlak, voldoende beenruimte en een hoofdsteun. Dan ben ik een stuk minder nors als de oosterburen de bus vertragen met 20-30 minuten. De standaard kuipjes om het maar even zo te noemen zitten ertussenin. Niet slecht, niet geweldig.Chrysa schreef:Flevoland en Zeeland heb ik er ingezeten, volgens mij was dat het wel.passenger schreef:Wat ik er mis aan vind heb ik omschreven. Maar ook wat betreft het uiterlijk vind ik de citea mooier, is een kwestie van smaak. Wist niet dat connexxion er ook mee rijdt. Waar precies?
Bij Connexxion vond ik een non-stop rit van ruim 3 uur goed uit te houden, dus dat waren prima stoelen, maar verder weet ik het niet.
Arriva Lelystad topic
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Arriva Lelystad topic
Re: Arriva Lelystad topic
In Lelystad hebben ze andere dan Connexxion:Chrysa schreef:Wat is er mis met die iveco's? Ik vind die normaal altijd prettiger dan citea's, maar ik weet niet of die in Lelystad hetzelfde zijn als die waar Connexxion mee rijdt.
Re: Arriva Lelystad topic
Ik kan aan die foto niet zien wat er anders aan is behalve de kleur. ;)
Wat is het verschil dan?
Wat is het verschil dan?
Re: Arriva Lelystad topic
Dit zijn degen die Connexxion heeft:
Re: Arriva Lelystad topic
Als ik met een redelijk geoefend oog kijk, zie ik de volgende verschillen:
* De kleur
* Het logo voorop
* De bussen van Connexxion lijken iets langer te zijn
* Extra koplampen voorop (?)
* De laatste bus is een hogevloersbus.
Het belangrijkste verschil is dat de bussen van Arriva stadsbussen zijn en stadsbussen hebben vaak minder zitplaatsen (en meer staanplaatsen) en slechtere stoelen.
Je kan het dus vergelijken met het verschil tussen de stads- en streekbussen rond Breda.
(@ Michael: een foto van de stoelen of het interieur had meer verklaard. ;) )
* De kleur
* Het logo voorop
* De bussen van Connexxion lijken iets langer te zijn
* Extra koplampen voorop (?)
* De laatste bus is een hogevloersbus.
Het belangrijkste verschil is dat de bussen van Arriva stadsbussen zijn en stadsbussen hebben vaak minder zitplaatsen (en meer staanplaatsen) en slechtere stoelen.
Je kan het dus vergelijken met het verschil tussen de stads- en streekbussen rond Breda.
(@ Michael: een foto van de stoelen of het interieur had meer verklaard. ;) )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Arriva Lelystad topic
Als ik foto's van het interieur had gehad had ik die zeker gepost. Ik ben alleen niet zo'n interieurfotograaf
Re: Arriva Lelystad topic
De Zeeuwse Crossway's zijn bijna een meter langer en hebben meer zitplaatsen (48 zitplaatsen) dan de Crossway's van IJsselmond (43 zitplaatsen). De Crossway's in IJsselmond hebben wel motorisch meer vermogen dan de Zeeuwse Crossway's.
Re: Arriva Lelystad topic
Daar heb ik meer dan genoeg ervaring mee. (A)Meltrain schreef: Je kan het dus vergelijken met het verschil tussen de stads- en streekbussen rond Breda.
Yep, buitenkant interesseert me niet zo. Het gaat om de binnenkant aangezien die Connexxionbussen zowaar comfortabel zijn en dat natuurlijk niet bij Arriva past.Meltrain schreef:(@ Michael: een foto van de stoelen of het interieur had meer verklaard. ;) )
Oh?Michael schreef:Als ik foto's van het interieur had gehad had ik die zeker gepost. Ik ben alleen niet zo'n interieurfotograaf
Re: Arriva Lelystad topic
De iveco's van arriva zijn ook een oudere generatie (de irisbussen)
Re: Arriva Lelystad topic
https://i.ytimg.com/vi/Ht_WAhquJgQ/maxresdefault.jpg
Hier een link naar een foto van de crossway/stadsbus Lelystad. Niet goed te zien, maar rechts zijn nog 3 zitplaatsen gesitueerd. Daarna gedeelte voor kinderwagens en de uitgang. Al met al weinig zitplaatsen voorin en meer achterin geconcentreerd, waar je ook enorm hoog zit!
Hier een link naar een foto van de crossway/stadsbus Lelystad. Niet goed te zien, maar rechts zijn nog 3 zitplaatsen gesitueerd. Daarna gedeelte voor kinderwagens en de uitgang. Al met al weinig zitplaatsen voorin en meer achterin geconcentreerd, waar je ook enorm hoog zit!
Re: Arriva Lelystad topic
Een project waar ik met anderen al een tijdje mee bezig ben begint inmiddels goed vorm te krijgen. Na de opheffing van de lijnen 9 en 10 is er namelijk vanuit noord-Lelystad nog steeds vraag naar een OV verbinding. Daarnaast zijn er nog een paar andere wijken in Lelystad die momenteel geen OV verbinding hebben. Daarom hebben wij een buurtbusvereniging opgericht en hopen wij op 2 januari te gaan rijden.
De lijn zal beginnen in Parkhaven en via het Golfpark, Golfresort en Jagersveld naar het station gaan. Vervolgens rijdt hij door naar het Oostrandpark en de eindbestemming Buitenhof. De route is ook zo dat er alleen gestopt wordt op plekken zonder OV en er dus geen verdringing plaats vind
In een zeer korte tijd (namelijk sinds half oktober) hebben al meer dan 40 vrijwilligers zich aangemeld om de lijn te gaan rijden. Momenteel gaan zij de medische keuring in en binnenkort starten de rijtesten. Met dit tempo hopen wij 2 januari te halen en vanaf dat moment een uurdienst te gaan rijden van maandag t/m zaterdag. Doordeweeks van 7 tot 20 uur en op zaterdag van 9 tot 20 uur.
De lijn zal beginnen in Parkhaven en via het Golfpark, Golfresort en Jagersveld naar het station gaan. Vervolgens rijdt hij door naar het Oostrandpark en de eindbestemming Buitenhof. De route is ook zo dat er alleen gestopt wordt op plekken zonder OV en er dus geen verdringing plaats vind
In een zeer korte tijd (namelijk sinds half oktober) hebben al meer dan 40 vrijwilligers zich aangemeld om de lijn te gaan rijden. Momenteel gaan zij de medische keuring in en binnenkort starten de rijtesten. Met dit tempo hopen wij 2 januari te halen en vanaf dat moment een uurdienst te gaan rijden van maandag t/m zaterdag. Doordeweeks van 7 tot 20 uur en op zaterdag van 9 tot 20 uur.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva Lelystad topic
Ik had de route al eerder gezien en hij lijkt in mijn ogen erg inefficiënt. Ik vind het alleen moeilijk aan te geven of en hoe deze beter zou kunnen
Ik heb geen onderschrift
Re: Arriva Lelystad topic
Daar zijn wij ons van bewust. Er lopen ook gesprekken om haltes aan te leggen langs de Houtribweg zodat de eerste drie haltes aan de linkerkant vervangen worden door de halte die al op de houtribweg is ingetekend en een halte in het verlengde van de huidige eindhalte. Het is niet te doen om deze wijken te bedienen zonder een tweede lijn.
Re: Arriva Lelystad topic
Op voorhand zeg ik al dat ik Lelystad niet goed ken, maar kan je niet beter de Parkhaven en het golfresort inks laten liggen en één lijn van Jagersveld naar Buitenhof rijden via het station? Mensen die gaan golfen en een boot hebben kiezen niet snel voor de buurtbus. Of denk ik nu te kortzichtig?
Re: Arriva Lelystad topic
Dat is inderdaad een veelgehoorde opmerking toen er een wijkbus naar deze wijken reed bestuurd door mensen van het werkbedrijf. Alleen wonen er in deze wijken ook scholieren en studenten die naar school moeten, en ouderen zonder auto. En vanwege de afstand naar het centrum is zo'n bus juist een oplossing. Telcijfers van het vorige busje lieten ook zien dat juist in het golf resort enkele honderden mensen per maand gebruik maakten. En wij gaan nog meer wijken bedienen
Re: Arriva Lelystad topic
Ziet er goed uit Bart! Veel succes en ik ga het in de gaten houden ;)
Re: Arriva Lelystad topic
Inmiddels heeft de bus een lijnnummer gekregen:
Lijn 9 Lelystad, Parkhaven - Buitenhof
De route zal aan het begin een 90-minuten dienst worden. Er moeten namelijk voor een uursdienst wat versnellingen in de route gemaakt worden (zoals haltes aanleggen langs de houtribweg). Tot die tijd zal de bus dus een frequentie hebben van 90 minuten. Dit geeft de vrijwilligers overigens ook wat ruimte om de bus en route goed te leren kennen.
Lijn 9 Lelystad, Parkhaven - Buitenhof
De route zal aan het begin een 90-minuten dienst worden. Er moeten namelijk voor een uursdienst wat versnellingen in de route gemaakt worden (zoals haltes aanleggen langs de houtribweg). Tot die tijd zal de bus dus een frequentie hebben van 90 minuten. Dit geeft de vrijwilligers overigens ook wat ruimte om de bus en route goed te leren kennen.
Re: Arriva Lelystad topic
Inmiddels hebben we ons tijdelijke busje ontvangen! Deze zal gaan rijden tot dat er een nieuwe is aangeschaft wat in 2017 zal gaan gebeuren. Tegelijk zijn ook de chauffeur-instructies begonnen.
Re: Arriva Lelystad topic
O wat grappig. Die komt uit de Hoeksche Waard (lijn 711). *bus* Is deze handgeschakeld of een automaat? Zit er chipapparatuur in of een handheld? Waarom deze? Er was toch een buurtbus in Lelystad kleuren (6522 volgens mij)?
Re: Arriva Lelystad topic
Die was er inderdaad. Maar die is al weer weg. Is een automaat met handheld ov-chip. Dit was de enige die beschikbaar was op korte termijn. Bijna 700.000 km heeft ie al gereden maar dat hebben ze daar in de hoekse waard netjes gedaan want hij rijdt nog als nieuw haast :pos:
Re: Arriva Lelystad topic
Ja volgens mij houden ze de busjes daar altijd erg netjes. Bedankt voor je snelle antwoord. :pos:
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Arriva Lelystad topic
Het is aan de buitenkant in ieder geval niet te zien, dat er 7 ton op de teller staat. Veel succes alvast :pos:
- busentrein
- Berichten: 580
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Arriva Lelystad topic
De 6522 rijdt inmiddels in de Achterhoek ;)busfanNL schreef:O wat grappig. Die komt uit de Hoeksche Waard (lijn 711). *bus* Is deze handgeschakeld of een automaat? Zit er chipapparatuur in of een handheld? Waarom deze? Er was toch een buurtbus in Lelystad kleuren (6522 volgens mij)?
Re: Arriva Lelystad topic
O ja dat is nu toch zo'n stadsbus? Dat zag ik op busfoto.net.
-
- Berichten: 963
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Arriva Lelystad topic
Vraagje uit interesse: hoe verlopen de eerste dagen van de buurtbus Lelystad?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten