Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
NS beweert dat de conducteurs van o.a. de Benelux direct zijn geinstrueerd om de uitstapzijde om te roepen. Dat moest natuurlijk even gecontroleerd worden met een retour Rtd - Asd
De 9255 reed met +35, I10-rijtuigen en Belgische conducteurs. De conducteurs riepen keurig in vier talen van alles inclusief de uitstaprichting om bij aankomst in Gv, Shl en Asd.
De 9272 reed met +5, ICR-rijtuigen en Belgische conducteurs. Er is praktisch niets omgeroepen, alleen Gv werd een keer heel kort omgeroepen.
Blijkbaar is dus nog niet al het personeel geinstrueerd, of de 9272 reed met buitengewoon lui treinpersoneel :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Er wordt wel vaker weinig omgeroepen, laatst zat ik in de trein van Deurne naar Eindhoven, alleen Eindhoven werd omgeroepen, en er werd gezegd 'station Eindhoven, u kunt hier over- of uitstappen. Wij rijden verder naar Schiphol.' Lui personeel is er dus wel vaker, alhoewel ik laatst ook een conducteur 'administratief' werk zag doen in de 2e klasse. met de iPhone spelen is dan ook heel zwaar
Suus schreef:NS beweert dat de conducteurs van o.a. de Benelux direct zijn geinstrueerd om de uitstapzijde om te roepen. Dat moest natuurlijk even gecontroleerd worden met een retour Rtd - Asd
Ik mag toch hopen dat dat op zijn minst in het bijzijn van VIRM was
Suus schreef:De 9255 reed met +35, I10-rijtuigen en Belgische conducteurs. De conducteurs riepen keurig in vier talen van alles inclusief de uitstaprichting om bij aankomst in Gv, Shl en Asd.
En dan te bedenken dat, volgens de uitspraken van NS althans, het probleem hier niet op zou moeten treden. Dat zou immers alleen met gemengde inzet (B-loc, NL-rijtuigen e.d.) voorkomen, maar dit was dus een Belgische loc met Belgische rijtuigen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Waren het niet problemen met het sluiten van de deuren? Daarnaast hebben die Belgische rijtuigen meen ik een deursluiting volgens de UIC-standaard, wat feitelijk inhoudt dat de deuren open kunnen zodra de trein langzamer dan 5 km/u rijdt. Dat is echter weer net een ander probleem als het aan de verkeerde kant openen van de deuren: dat zou ook bij IC-Berlijn kunnen, maar die rijdt meen ik juist weer met TB0 (waarbij de deuren pas open kunnen als de trein 0 km/u rijdt, dus stilstaat). Echter zonder keuze van de kant die open gaat dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Het viel mij bij de I10 wel op dat er twee soorten deuropeningen zijn. Een deel van de rijtuigen had een knop naast de deur, een ander deel een deurgreep in de deur om deze te openen. Ik heb niet gekeken of er dan binnen ook verschil zit in de manier hoe je de deur moet openen.
Aking schreef:
Suus schreef:NS beweert dat de conducteurs van o.a. de Benelux direct zijn geinstrueerd om de uitstapzijde om te roepen. Dat moest natuurlijk even gecontroleerd worden met een retour Rtd - Asd
Ik mag toch hopen dat dat op zijn minst in het bijzijn van VIRM was
Uiteraard niet, ik heb met gevaar voor eigen leven deze trein genomen om te weten of het wel veilig is voor VIRM
Als dat ding met +35 binnenkomt in Rotterdam is die toch gewoon op tijd in Amsterdam? Die marges van die trein zijn echt verschrikkelijk ruim...
Kwam aan met +39 in Rotterdam, vertrok daar met +29, had een minuutje ingehaald in Den Haag, stond vervolgens enige tijd stil voor de inrijder van Hoofddorp en had uiteindelijk +33 in Schiphol en Amsterdam Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik ben een Belgische treinbegeleider op internationale treinen waaronder de IC Brussel-Amsterdam en vanmorgen zat er een instructie in onze kast dat we verplicht zijn om vanaf vandaag om te roepen langs welke kant de reizigers moeten afstappen als de trein is bestaat uit ICR rijtuigen.
jensch_ schreef:Ik ben een Belgische treinbegeleider op internationale treinen waaronder de IC Brussel-Amsterdam
Puur uit interesse; op welke internationale treinen zit je nog meer? (want voor zover ik weet zit in Nederland het personeel van de IC Brussel ook alleen op die IC, al hebben ze ook een tijdje op de [serie=Internationale trein|2017|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal140[/serie] gezeten...
Vanmiddag met de sprinter van 16.01 van Amersfoort naar Baarn gereist. Vlekkeloos ging dat niet. Hij stond klaar op spoor 7B maar niemand mocht instappen. Vervolgens werd er omgeroepen dat de sprinter van spoor 4A zou vertrekken. Pas om 16.04 kwam die sprinter aanrijden om 2 minuten later te vertrekken.
jensch_ schreef:Ik ben een Belgische treinbegeleider op internationale treinen waaronder de IC Brussel-Amsterdam
Puur uit interesse; op welke internationale treinen zit je nog meer? (want voor zover ik weet zit in Nederland het personeel van de IC Brussel ook alleen op die IC, al hebben ze ook een tijdje op de [serie=Internationale trein|2017|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal140[/serie] gezeten...
Wij doen ook nog TGV treinen tot Lille-Europe of Parijs CDG.
En tot april dit jaar deden we ook de EC naar Basel tot in Luxemburg.
Wel apart, want de blinde meneer die in Roosendaal was gevallen had dus gewoon een blindegeleidehond. Dus naast dat het gewoon stom is dat de deuren aan beide kanten open kunnen, is er in de interactie tussen hond en baas wellicht ook niet iets goed gegaan...
De machinist is in deze weinig te verwijten. Bij een Belgische Traxx + ICR zijn er twee opties voor de deuren: open of dicht. De bewuste locs hebben geen schakelaar waarmee de deuren per kant vrijgegeven kunnen worden.
Wat betreft de geleidehond: het schijnt dat die achter de bewuste man stond en 'm daarom niet kon tegenhouden. Dit i.v.m. het krap op de deur staan van de reiziger.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik weet het niet honder procent zeker omdat ik zelf geen geleidehond heb (al ken ik genoeg mensen die dat wel hebben), maar bij het in- en uitstappen hoort die hond voor je uit te lopen en niet achter je te staan.
VIRM schreef:Ik weet het niet honder procent zeker omdat ik zelf geen geleidehond heb (al ken ik genoeg mensen die dat wel hebben), maar bij het in- en uitstappen hoort die hond voor je uit te lopen en niet achter je te staan.
Zou die hond snappen dat als er geen perron zichtbaar is,. dat er dan niet uitgestapt kan worden?
Okay, het is wellicht een afwijkende situatie dat de hond zou kunnen herkennen..
Het lijk mij dat de hond wel redelijk vlot de tredes naar beneden kan aan spoorzijde.