Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Bij connexxion hebben de treinen ook een (verborgen) lijn nummer verder in Nederland niet echt aanduiding met nummers nee.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat vervoerders op de achtergrond verborgen lijnnummers gebruiken is niet nieuw. Ook NS hanteert trajectnummers.
http://www.ns.nl/reisinformatie/download-dienstregeling
Deze trajectnummers zijn btw niet gelijk aan nummers die bijvoorbeeld Connexxion of Arriva gebruiken.
http://www.ns.nl/reisinformatie/download-dienstregeling
Deze trajectnummers zijn btw niet gelijk aan nummers die bijvoorbeeld Connexxion of Arriva gebruiken.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39295
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Op zich handig gezien ze het consequent gebruiken, het staat ook op de treinen zelf. Maar wat meer onderscheid op de S1 was wellicht handig geweest vanwege de verschillende bedieningsperioden.Joshua schreef:Maar wat vinden jullie er eigenlijk van dat Arriva de treinen in Limburg ook een lijnnummer heeft mee gegeven?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik had me er inderdaad in kunnen vinden als ze de treinseries [serie=Stoptrein (S1)|2017|Roermond - Nijmegen32200[/serie] en [serie=Stoptrein (S1)|2017|(Venlo -) Venray - Nijmegen32300[/serie] niet onder 1 lijnnummer S1 hadden gedaan maar hadden verdeeld over 2 aparte lijnnummers.Daniel schreef:Op zich handig gezien ze het consequent gebruiken, het staat ook op de treinen zelf. Maar wat meer onderscheid op de S1 was wellicht handig geweest vanwege de verschillende bedieningsperioden.Joshua schreef:Maar wat vinden jullie er eigenlijk van dat Arriva de treinen in Limburg ook een lijnnummer heeft mee gegeven?
Daarnaast gaat Arriva er in mijn ogen nog niet heel consequent mee om. Want het lijnnummer is inderdaad op de vertrekstaten van Arriva terug te vinden op het station en op de trein. Maar verder nog niet echt in de reisplanners of in de dienstregeling op de site van Arriva zelf.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Misschien is het al eerder voorbijgekomen, maar welke serienummers hebben de treinen in de [serie=Stoptrein (S1)|2017|Roermond - Nijmegen32200[/serie]?
-
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Link werkt nu wel naar behoren. Berichten over niet werkende link zijn verwijderd.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Echter kan ik nog steeds geen serinummers vinden via de wiki-pagina (of de wiki-pagina van de GTW).bartjemestrom schreef:S1: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Trein ... 200_(2017)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39295
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Je bedoelt de nummers van de treinstellen zelf dus? Kan je aanbevelen even op het forum van Somda te zoeken. Op onze wiki staan de nieuwe nummers inderdaad nog niet (en op de railwiki.nl zijn ze ook nog niet terug te vinden).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Iemand hier al in een Limburgs lintje gezeten? Ben benieuwd naar de binnenkant, maar heb zelf geen tijd om er heen te gaan (heb niet het idee dat dat spul in het weekend rijdt. En ik werk/school doordeweeks gewoon)
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Al regelmatig, doordat ik stage liep in Boxmeer.
Ze zijn mooi opgeknapt, zit een toilet in en volgens mij zijn de stoelen iets minder hard dan bij de oude Syntus-Lintjes. Nadeel is dat ze naar een week al smerig waren doordat ze nauwelijks worden schoongemaakt.
Ze zijn mooi opgeknapt, zit een toilet in en volgens mij zijn de stoelen iets minder hard dan bij de oude Syntus-Lintjes. Nadeel is dat ze naar een week al smerig waren doordat ze nauwelijks worden schoongemaakt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Nice! Als je een keer een interieurplaatje kan plaatsen hier dan zie ik het graag! :D
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ja, die bedoel ik (en of deze onder Veolia hetzelfde nummer hadden). Thanks, ga ik daar eens kijken.Daniel schreef:Je bedoelt de nummers van de treinstellen zelf dus? Kan je aanbevelen even op het forum van Somda te zoeken. Op onze wiki staan de nieuwe nummers inderdaad nog niet (en op de railwiki.nl zijn ze ook nog niet terug te vinden).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39295
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Je vraag kan ik al beantwoorden: ze hebben niet meer hetzelfde nummer
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
- Locatie: Voerendaal
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Vind het wel bizar dat er op het busstation in Heerlen nog altijd vrijwel geen reisinformatie te vinden is. De informatieborden zijn nog altijd leeg, en je kan onmogelijk terugvinden op welk perron de bus vertrekt. Er hangen enkel kleine vertrekstaatjes van de reguliere haltes, waardoor je dus ieder perron af moet gaan om te checken welke bus waar rijdt...
Tevens zag ik vandaag dat lijn 28, gereden door een klein TCR-busje, inmiddels ook een lijnnummer en bestemming op de voorkant had: "Voerendaal Centrum via Station". Zag er goed uit. Lijn 652 heb ik de afgelopen dagen ook steeds zien rijden met een Amba in de Arriva-huisstijl, lijn 631 had nog de Veolia kleuren als ik me niet vergis. De binnenkant is wel nog identiek, de reisinformatie werkt nog niet en inchecken is nog altijd onmogelijk. Ik vernam dat dit ook nog even ging duren.
Tevens zag ik vandaag dat lijn 28, gereden door een klein TCR-busje, inmiddels ook een lijnnummer en bestemming op de voorkant had: "Voerendaal Centrum via Station". Zag er goed uit. Lijn 652 heb ik de afgelopen dagen ook steeds zien rijden met een Amba in de Arriva-huisstijl, lijn 631 had nog de Veolia kleuren als ik me niet vergis. De binnenkant is wel nog identiek, de reisinformatie werkt nog niet en inchecken is nog altijd onmogelijk. Ik vernam dat dit ook nog even ging duren.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
www.miljoenenlijn.nl
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Op lijn 621 kwam ik afgelopen week TCR 567 (ex Veolia 5368) tegen. Op lijn 631 kwam ik TCR 573 (ex Veolia 5382) tegen op de rit van 16,30u. De rit van 17,30u werd eveneens door TCR gereden (een Amba, weet niet welk nummer). Op lijn 657 kwam ik afgelopen week TCR 581 (ex Veolia Transport 5382) tegen. Mogen we aannemen dat TCR deze lijnen volledig rijdt?JuulStikkelbroek schreef:Vind het wel bizar dat er op het busstation in Heerlen nog altijd vrijwel geen reisinformatie te vinden is. De informatieborden zijn nog altijd leeg, en je kan onmogelijk terugvinden op welk perron de bus vertrekt. Er hangen enkel kleine vertrekstaatjes van de reguliere haltes, waardoor je dus ieder perron af moet gaan om te checken welke bus waar rijdt...
Tevens zag ik vandaag dat lijn 28, gereden door een klein TCR-busje, inmiddels ook een lijnnummer en bestemming op de voorkant had: "Voerendaal Centrum via Station". Zag er goed uit. Lijn 652 heb ik de afgelopen dagen ook steeds zien rijden met een Amba in de Arriva-huisstijl, lijn 631 had nog de Veolia kleuren als ik me niet vergis. De binnenkant is wel nog identiek, de reisinformatie werkt nog niet en inchecken is nog altijd onmogelijk. Ik vernam dat dit ook nog even ging duren.
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
- Locatie: Voerendaal
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ja, op de lijnen 631 en 652 rijdt enkel TCR. De overige lijnen heb ik persoonlijk nog niet gezien, maar ik ga er vanuit dat al deze lijnen door TCR worden uitgevoerd.
EDIT: Lijn 28 wordt ook enkel door TCR gereden. Weet niet hoe dit met lijn 27 zit?
EDIT: Lijn 28 wordt ook enkel door TCR gereden. Weet niet hoe dit met lijn 27 zit?
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
www.miljoenenlijn.nl
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Oja, op lijn 27 heb ik om 17,30u afgelopen dinsdag TCR 594 gespot.JuulStikkelbroek schreef:
EDIT: Lijn 28 wordt ook enkel door TCR gereden. Weet niet hoe dit met lijn 27 zit?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Toevallig ontving ik vandaag Op de Rails 2017-1 en daarin stond een overzichtje:Ezra schreef:Ja, die bedoel ik (en of deze onder Veolia hetzelfde nummer hadden). Thanks, ga ik daar eens kijken.Daniel schreef:Je bedoelt de nummers van de treinstellen zelf dus? Kan je aanbevelen even op het forum van Somda te zoeken. Op onze wiki staan de nieuwe nummers inderdaad nog niet (en op de railwiki.nl zijn ze ook nog niet terug te vinden).
D-GTW 2/6: 276 - 281 (ex-Veolia 7201 - 7206)
D-GTW 2/8: 382 - 391 (ex-Veolia 7351 - 7360)
E-GTW 2/6: 426 - 430 (ex-Veolia 7501 - 7505)
E-GTW 2/8: 530 - 532 (ex-Veolia 7651 - 7653)
FLIRT-3 (tweedelig): 450 - 464
LINT-41/H: 24 - 30, 32, 35, 37 (ex-Syntus, 35 en 37 hebben ook tijdelijk bij Veolia gereden)
(Of de treinen in "chronologische" volgorde zijn vernummerd werd niet vermeld.)
Laatst gewijzigd door Meltrain op za 14 jan 2017, 00:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Bedankt. Ik kwam ook Facebook ook nog een wagenparkoverzicht voor bus&trein in Limburg tegen: link.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Lijn 675 wordt volgens de wiki door kupers gereden. Toen ik op OVinfo keek zag ik nummers 12 en 14. Wat zijn dit voor bussen?
-
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
666 en 675 worden gereden mer Bova touringcars
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
En daar zit dus vaste apparatuur in? Of een Handheld?bartjemestrom schreef:666 en 675 worden gereden mer Bova touringcars
-
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Vaste apparatuur.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De Maastrichtse lijn 3 toont nog altijd 'via Geusseltbad' op de buitenkant van de bussen. Dit terwijl de route op de website van Arriva en ook op de schermen in de bussen wel is aangepast. De haltes op de Meerssenerweg in Nazareth die eigenlijk zouden vervallen (Kemenadeplein in zuidelijke richting en Meerssenerweg 71 in beide richtingen) zijn weer officieel toegevoegd in de dienstregeling. Meerssenerweg 71 wordt in de infosystemen overigens "Maastricht. Meerssenerweg, Maastricht. Meerssenerw" genoemd; daar is iets mis gegaan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten