Ik vind RNET echt een struikelblok. Eigenlijk zou ik RNET het liefst compleet willen ontwijken aangezien geen enkele stroom hier in de avond 2*Uurs waardes heeft. Ook niet op stadsbus Dordrecht na 21.00. Wat mijn opvalt is dat er zonder extra bussen nog veel mogelijkheden zijn op lijn 2 voor betere lijnvoering. Extra tijd die weer uitgegeven kan worden aan lijn 2 of whatever je zou kunnen bedenken om lijn 2 elders door te laten rijden. (11/12 aam 15/16 koppelen is bijna net zo efficient, geeft alleen iets meer buffertijd. (nog geen 5 minuten per uur meer). Er word bij de ingang van de consessie inzet van 15 elektrische bussen ge-eisd en alle hybrides en de bussen voor lijn 10 en stadsbus gorinchem dienen over te worden genomen.
Een aantal opvallende eisen:
Buslengte standaardbus moet langer dan 9.8m of langer zijn. (dus 10m busjes zou zelfs kunnen voor normaal vervoer
)
Buslengte HOV bus moet langer dan 12.3m zijn, niet alle lijnen die HOV frequenties halen (die maar 1-2*uur zijn afhangend van dag/dagdeel
) hoeven HOV materieel en lijnvoering te hebben
RNET materieel moet tenminste 12.8m lang zijn. alle lijnen die aan de RNET frequenties voldoen moeten RNET lijnen worden (Kom er nou niet helemaal uit of stadsdienst dordrecht daar ook toe behoord...)
In Dordrecht word niet meer 2*Uur ge-eisd op zondag en in de avond. 1*Uur word nu ge-eisd
Verbindingsdichtheid tegen Daniels verwachten in gekrompen. van 500m naar 400m van 85% van een kern en die moeten ook allemaal op z'n minst 1*Uur al is het met een OV shuttle worden verbonden. Leuk, we zullen extra belbusjes moeten inzetten of OV shuttles.
Nieuwe Buurtbussen moeten komen en die moeten ook 0 emissie zijn (en lagevloers/lage instap) maar moeten dan wel een rolstoellift hebben...
Nog zo'n gekke is dat alle veranderingen in de buurtbus goedkeuring moeten hebben van de buurtbusvereniging maar dat de vervoerder het laatste woord heeft. (Wat geld er nu...)
Alle RNET haltes moeten bij aanvang consessie worden omgebouwd en mogen na ombouwing niet meer uit het RNET NET worden gehaald (inclusief op uitlopers van RNET)
Er word geen RNET ge-eisd, wel minimaal HOV verbinding op een aantal trajecten die niet altijd even goed zijn voor de reizigers
Zo gaat de ge-eisde HOV naar zuidplein niet langs de verreweg drukkere halte: Lombardijen. :') Dit forceert de vervoerder dus eigenlijk om 2 HOV lijnen ipv 1 RNET lijn in te leggen omdat je anders veel reizigers benadeelt...
Die 400m voor 85% van de kern Dordrecht betekend ook dat of: De hoven, Oost Zuidhoven, De Hoeven (Zuidoostzijde van dubbeldam, circa 500m van de halte Elzenlaan) Of De Wilgenwende Of de stadswerven, Of Nieuw Krispijn/Essenhof een waardige busverbinding van minimaal 2*Uur op ma-zat en 1*Uur zondag/avond (waar zondag/avond ook belbus mag zijn) worden gereden.
Ik blub in het Drecht.