9151 graag :DMilco schreef:Daarnaast gaan er waarschijnlijk enkele gelede bussen (Schiphol of Almere?) naar Delft, vermoedelijk voor lijn 69.
Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Bij wijze van proef rijden de 9262 en 9263 vrijdag en zaterdag (dit weekend) mee op de nachtdienst
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Toevallig heb jij nachtdienstRemco1989 schreef:Bij wijze van proef rijden de 9262 en 9263 vrijdag en zaterdag (dit weekend) mee op de nachtdienst
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
InderdaadMike schreef:Toevallig heb jij nachtdienstRemco1989 schreef:Bij wijze van proef rijden de 9262 en 9263 vrijdag en zaterdag (dit weekend) mee op de nachtdienst
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Vannacht weer? Lullig *bus*Remco1989 schreef:InderdaadMike schreef:Toevallig heb jij nachtdienstRemco1989 schreef:Bij wijze van proef rijden de 9262 en 9263 vrijdag en zaterdag (dit weekend) mee op de nachtdienst
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Is nachtdienst erg dan?
Het rijdt veel lekkerder door op de weg, maar ik weet niet hoe lastig de passagiers zijn zo laat.
Het rijdt veel lekkerder door op de weg, maar ik weet niet hoe lastig de passagiers zijn zo laat.
Concessie Amstelland Meerlanden
Ik heb een paar jaar geleden meerdere keren meegereden met een nachtbuschauffeur van het GVB, toen je nog een product nodig had om op saldo te kunnen reizen.
De weekendnachten waren altijd de vervelendste nachten. Er waren vervelende discussies over het niet geldig zijn van de Studenten-OV. Hoe laat je ook vertrok, je vertrok voor reizigers altijd te vroeg van de halte bij de uitgaansgelegenheden en na afloop was de bus uitgewoond. Dance-evenementen in de buurt van de ArenA waren altijd dramatisch, gelukkig kwam later de Nachtbus Direct.
Doordeweeks was de sfeer prettiger. Rustig en voornamelijk vaste klanten. En Amsterdam is in de zomermaanden erg mooi als de zon opkomt en de straten nog leeg zijn.
De weekendnachten waren altijd de vervelendste nachten. Er waren vervelende discussies over het niet geldig zijn van de Studenten-OV. Hoe laat je ook vertrok, je vertrok voor reizigers altijd te vroeg van de halte bij de uitgaansgelegenheden en na afloop was de bus uitgewoond. Dance-evenementen in de buurt van de ArenA waren altijd dramatisch, gelukkig kwam later de Nachtbus Direct.
Doordeweeks was de sfeer prettiger. Rustig en voornamelijk vaste klanten. En Amsterdam is in de zomermaanden erg mooi als de zon opkomt en de straten nog leeg zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Nee hoor nacht vind ik niet erg maar die Mike schijnbaar wel
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Idd :YRemco1989 schreef:Nee hoor nacht vind ik niet erg maar die Mike schijnbaar wel
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik vraag me af, wat de reden is van de inzet van de 2 geledes op de 170-bundel. Is dat gewoon materieeltekort, of probeert CXX hiermee op deze lijnen weer de gelede bussen te herintroduceren m.b.t. de nieuwe concessie in december a.s.?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geen idee maar mensen zijn wel blij als je er met eentje aankomt dan hoeven ze niet op de volgende te wachten. En dit weekend is er in ieder geval eentje weer op de nacht te vinden *bus*fred1954 schreef:Ik vraag me af, wat de reden is van de inzet van de 2 geledes op de 170-bundel. Is dat gewoon materieeltekort, of probeert CXX hiermee op deze lijnen weer de gelede bussen te herintroduceren m.b.t. de nieuwe concessie in december a.s.?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Inderdaad, moet nog vaak denken aan de Duvedecs van voor 2008 op de 170 bundel. Altijd plaats en in de meeste gevallen kon je ook nog zitten......Remco1989 schreef:Geen idee maar mensen zijn wel blij als je er met eentje aankomt dan hoeven ze niet op de volgende te wachten. En dit weekend is er in ieder geval eentje weer op de nacht te vinden *bus*fred1954 schreef:Ik vraag me af, wat de reden is van de inzet van de 2 geledes op de 170-bundel. Is dat gewoon materieeltekort, of probeert CXX hiermee op deze lijnen weer de gelede bussen te herintroduceren m.b.t. de nieuwe concessie in december a.s.?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Maar er werd wel maar 2x/uur gereden. De frequentie is met de invoering van de standaardbussen verhoogd en de capaciteit is daarmee ook uitgebreid (in twee standaardbussen passen meer reizigers dan in één gelede bus). De reizigersgroei is door het aantrekkelijkere product dusdanig gestegen dat de frequentie ondertussen 6x/uur is en de bussen zitten nu alweer vol. Dat in december 2007 de gelede bussen verdwenen zijn in ruil voor een hogere frequentie is dus op dat moment geen verkeerde keuze geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Klopt alleen nu zitten ze zoals je al zegt weer vol zodat meer geleed best handig zou zijn lijkt wel op lijn 197 die is ook zo enorm gegroeid en rijd nu ook bijna volledig geleed.
En zeker straks met de nz lijn als er maar 1 lijn van de 170 bundel (en minder frequent) nog naar de stad gaat dan zit die bus vol, want mensen willen niet met de nz want dan komen ze niet op Haarlemmermeerstation of museum of Leidseplein. En als tram 16 ook nog verdwijnt dan zijn ze volledig op die ene lijn aangewezen.
En zeker straks met de nz lijn als er maar 1 lijn van de 170 bundel (en minder frequent) nog naar de stad gaat dan zit die bus vol, want mensen willen niet met de nz want dan komen ze niet op Haarlemmermeerstation of museum of Leidseplein. En als tram 16 ook nog verdwijnt dan zijn ze volledig op die ene lijn aangewezen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik woonde in die tijd in Kudelstaart, maar de frequente van alleen de 172 was al 4x per uur, 2x naar Aalsmeer en 2x naar Kudel.Suus schreef:Maar er werd wel maar 2x/uur gereden. De frequentie is met de invoering van de standaardbussen verhoogd en de capaciteit is daarmee ook uitgebreid (in twee standaardbussen passen meer reizigers dan in één gelede bus). De reizigersgroei is door het aantrekkelijkere product dusdanig gestegen dat de frequentie ondertussen 6x/uur is en de bussen zitten nu alweer vol. Dat in december 2007 de gelede bussen verdwenen zijn in ruil voor een hogere frequentie is dus op dat moment geen verkeerde keuze geweest.
-
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik denk dat Suus het over de lijn naar Uithoorn heeft (170).
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ok, begrepen.....ik dacht meer aan de 142/170/172 bundel, die frequentie was toch bij elkaar door de dag genomen 8x/u in die tijd.diederickx schreef:Ik denk dat Suus het over de lijn naar Uithoorn heeft (170).
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
170 reed voor 2007 7 dagen per week grotendeels 4x per uur en de 171/172 reden samen ook 4x per uur wat ik me zo even kan herinneren....
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Er waren ook nog andere lijnen. Het vervoersaanbod op de lijnbundel is wel fors gegroeid.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Inderdaad, er waren nog de lijnen 165-166 Amstelveen-Amsterdam-Zuid en de door mij al genoemde 142(s)Vinny schreef:Er waren ook nog andere lijnen. Het vervoersaanbod op de lijnbundel is wel fors gegroeid.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Via interne bronnen bij Connexxion is geen bezwaar gemaakt en is de concessie onherroepelijk aan Connexxion gegeven.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Inmiddels bevestigd via TenderNed.
Dat mag toch een unicum heten. Chapeau voor CXX en voor de Vervoerregio. Nu even flink de wind eronder voor de implementatie. *bus*
Dat mag toch een unicum heten. Chapeau voor CXX en voor de Vervoerregio. Nu even flink de wind eronder voor de implementatie. *bus*
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Almere had ook geen bezwaren. De rust lijkt weer wedergekeerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
In Almere hadden we nog een kort geding over personeelsopgaves. :X
Maar dat was voor de gunning.
Maar dat was voor de gunning.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik heb de eerste wat concrete informatie over de nieuwe concessie gevonden in een document voor de komende regioraad van 7 maart. Wat interessante punten:
- Lijn 170 en 172 gaan R-net worden (verassing )
- De lijn 310 wordt gesplit op Schiphol Plaza en daar gekoppeld aan de huidige 197 respectievelijk 168. Dat maakt de lijnen Nieuw Vennep - Schiphol - Leidseplein en Spaarne Ziekenhuis - Schiphol - Amsterdam Zuid
- Er komt een nieuwe lijn (R-net) Uithoorn - Schiphol
- Alle R-netlijnen zullen tussen 07:00 en 23:00 minimaal 4x per uur rijden (al vraag ik me af of een avond-/weekenduitsnijding voor gedeelde trajecten, zoals de 300 en 356 op Amstelveen - Bijlmer nu, wel mag), van alle huidige R-netlijnen blijft de frequentie gelijk of gaat omhoog
- De huidige 300 en 310 (ik neem aan dan de variant Nieuw Vennep - Leidseplein) krijgen bussen van 21m (Capacity L?)
- Vanaf de start zal naast het hele Schipholnet ook het overgrote deel van de verbindingen Uithoorn - Amstelveen - Amsterdam (huidige 170/142/242) en Uithoorn - Schiphol met elektrische bussen worden gereden, totaal 40% van de DRU
- Met december 2020 zal bijna 90% van alle DRU met elektrische bussen worden uitgevoerd
*O* *O* *O*
- Lijn 170 en 172 gaan R-net worden (verassing )
- De lijn 310 wordt gesplit op Schiphol Plaza en daar gekoppeld aan de huidige 197 respectievelijk 168. Dat maakt de lijnen Nieuw Vennep - Schiphol - Leidseplein en Spaarne Ziekenhuis - Schiphol - Amsterdam Zuid
- Er komt een nieuwe lijn (R-net) Uithoorn - Schiphol
- Alle R-netlijnen zullen tussen 07:00 en 23:00 minimaal 4x per uur rijden (al vraag ik me af of een avond-/weekenduitsnijding voor gedeelde trajecten, zoals de 300 en 356 op Amstelveen - Bijlmer nu, wel mag), van alle huidige R-netlijnen blijft de frequentie gelijk of gaat omhoog
- De huidige 300 en 310 (ik neem aan dan de variant Nieuw Vennep - Leidseplein) krijgen bussen van 21m (Capacity L?)
- Vanaf de start zal naast het hele Schipholnet ook het overgrote deel van de verbindingen Uithoorn - Amstelveen - Amsterdam (huidige 170/142/242) en Uithoorn - Schiphol met elektrische bussen worden gereden, totaal 40% van de DRU
- Met december 2020 zal bijna 90% van alle DRU met elektrische bussen worden uitgevoerd
*O* *O* *O*
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten