OVer je reiservaringen in februari 2017
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Door de aangepaste dienstregeling van NS was ik zelfs vijf minuten sneller thuis dan normaal gesproken mogelijk is. :D De [serie=Internationale Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] (die overigens beduidend drukker was dan anders) komt normaal gesproken in de buurt van Schiedam achter de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] te zitten, maar die reed vandaag niet. Daardoor waren we wat eerder op Rtd, waardoor ik een eerdere metro en daardoor ook een eerdere bus kon halen. De bus werd af en toe wel flink heen en weer geslingerd, maar kwam uiteindelijk zelfs nog te vroeg bij mijn uitstaphalte. Mede dankzij de onverschrokken buschauffeuse! :pos:
Op de A29 richting Rotterdam zag ik trouwens bij Oud-Beijerland de TCR 447 staan, die linksachter een flink stuk miste. Daar had een ander voertuig (ik dacht een bestelauto) tegenaan gezeten... Er was nog een ambulance onderweg, dus ik hoop maar dat het goed is afgelopen voor de chauffeur van het andere voertuig!
Op de A29 richting Rotterdam zag ik trouwens bij Oud-Beijerland de TCR 447 staan, die linksachter een flink stuk miste. Daar had een ander voertuig (ik dacht een bestelauto) tegenaan gezeten... Er was nog een ambulance onderweg, dus ik hoop maar dat het goed is afgelopen voor de chauffeur van het andere voertuig!
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Die auto is met 50 erop in gereden, aan de schade te zien.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: RE: Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
De Traxx locs geven inderdaad snel een melding als er iets mis is. Daar moet je mee om kunnen gaan, dat is simpelweg de locs eigen.Hendrik schreef:Vanmorgen greep de ATB van 1116 in, vlak vóór de tunnel in Delft. Geen idee waarom. De machinist moest naar eigen zeggen 'de locomotief resetten'. Daarna konden we weer verder. Vertraging bleef gelukkig beperkt tot een kleine vijf minuten. Ik heb toch de indruk dat de TRAXX'en erg 'gevoelig' zijn. Hoe vaak de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] niet 'zomaar' een storing heeft!
Het betekent niet zo zeer dat de locs slecht zijn (in tegendeel juist, in de jaren dat ik er nu op rijdt ben ik de locs steeds meer gaan waarderen), maar meer dat er een andere handelswijze nodig is om de locs te besturen en een correcte diagnose te stellen op basis van de input die je van de locs krijgt en daar naar te handelen.
Daarvoor moet wel het kwartje vallen. Het is geen VIRM of ICM, waar je bij wijze van spreken op een willekeurige knop kan drukken of een paar willekeurige automaten er uit donderen om te kijken of daarmee het probleem verholpen is.
Je moet gerichte handelingen uitvoeren en doe je dat niet of verkeerd, dan ga je zelf alleen maar problemen creëren. Daarom is het essentieel om niet 'zomaar wat te doen', maar te begrijpen wat je nu eigenlijk aan het doen bent, waar het probleem zit en wat je moet doen om het probleem te verhelpen.
Je krijgt als machinist een heleboel input en het is aan jouw vakmanschap om met die input om te kunnen gaan. De opleiding rijkt de ladder aan om precies dat te leren, maar ook al zijn de opleiders nog zo goed (en dat zijn ze, zonder gekheid), zolang het kwartje niet valt heb je er weinig aan en blijft het bij een kunstje leren zonder te begrijpen wat je nu eigenlijk aan het doen bent.
Bij een simpele ATB ingreep is een cabine- of ETCS-reset (als ik uit ga van de genoemde tijdsduur) volledig buiten proporties. Je ontgrendelt de ingreep en met 30 seconden (treinleiding vullen duurt wat langer bij de 9-rijtuigstammen) ben je weer aan het rijden, net als bij ieder ander materieel.
Laatst gewijzigd door Jultar op do 23 feb 2017, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Ik heb vandaag al in twee treinen maar liefst vier conducteurs gezien. Dat is toch wel erg veel...
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
En die 4e verzin je zelf maar wat voor :YMikos schreef:Niet spannender maken dan het is; er is een hoop personeel in opleiding, dus dan heb je al snel een aspirant (1) bij een mentor (2) die ook wel eens een stukje met een trein mee moeten met een andere HC (3) om verderop weer een trein op te halen. En als dat niet genoeg is, kan er ook nog een op weg naar huis zijn. Komt, ook buiten speciale dagen als deze, wel vaker voor.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Gerechtigheid! Net op asdz zijn 4 zakdoekjesleggers door een bergje S&V'ers uit de trein geplukt. Onder het motto "You can do it yourself, or we'll do it for you" hebben ze op het perron hun zakdoekjes en briefjes moeten weggooien :) Mooi te zien dat er wel echt werk van wordt gemaakt.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Er wordt veelvuldig door V&S-personeel gepatrouilleerd op de trajecten waar melding is gemaakt van zakdoekjesleggers. Mede naar aanleiding van de meldingen in het Doorgeefluik, maar ook van het personeel zelf worden de treintjes schoongeveegd en waar dat kan geverbaliseerd. Bovendien is men begonnen met het uitdelen van trein- en stationsverboden aan deze overlastgevers. Wanneer ze dat verbod overtreden is er gegronde reden om aan te houden. Heel langzaam, maar zeker worden ze teruggedrongen.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
In de tweede trein gingen ze er allemaal in Kesteren uit om wat te gaan eten, althans dat ving ik op uit hun gesprek. :')Aking schreef: En die 4e verzin je zelf maar wat voor :Y
Ze hadden ook behoorlijk wat moeite met mijn 2-1 kaart terugvinden op dat apparaatje van ze. :/
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Waarom zou je überhaupt in Kesteren willen eten :')
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Ach, ik had vorige week 3 Spaanse toeristen die in Ameide bij mij in de bus stapten... :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Ik reken 'm goed.. maar helaas, waren 3 mannen, beetje jammer was dat weer.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Vanmiddag kwam er rond het middaguur een opvallende combinatie langs Waddinxveen Triangel. Een R-Net Flirt kwam gesleept door een SGM langs richting Gouda. Hier een ingezoomde telefoonfoto, dus verwacht geen topkwaliteit:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Bijzonder :Y
Zo direct herstelwerkzaamheden tussen Castellum en Geldermalsen. Gevolg: half uur wachten in Utrecht.
Zo direct herstelwerkzaamheden tussen Castellum en Geldermalsen. Gevolg: half uur wachten in Utrecht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Was een stel dat gisteravond defect geraakt is volgens Somda.
En dit weet Mikos vast: heeft V&S toevallig nieuwe apparaten om OVCs te controleren? Kwam vanmorgen zo'n ploeg door m'n trein met opvallend kleine apparaten daarvoor, leek allesbehalve op de railpocket.
En dit weet Mikos vast: heeft V&S toevallig nieuwe apparaten om OVCs te controleren? Kwam vanmorgen zo'n ploeg door m'n trein met opvallend kleine apparaten daarvoor, leek allesbehalve op de railpocket.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Ja, er wordt volop getest met de nieuwe kaartlezers die we gaan gebruiken.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Leuk dat DM90. Eerst 6 schuifdeuren om vervolgens opeens een normale deur tegen te komen bij de eerste klasse. Resultaat is dat ik die deur vol in mijn gezicht kreeg. :')
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
:')
Nog even volhouden, eind van het jaar kun je Flirten *O*
Nog even volhouden, eind van het jaar kun je Flirten *O*
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
ik reis er dagelijks mee. Gelukkig zijn ze eind december weg
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Vergeet ook niet die meestal trage deur waarvan de knop soms heel slecht werktChrysa schreef:Leuk dat DM90. Eerst 6 schuifdeuren om vervolgens opeens een normale deur tegen te komen bij de eerste klasse. Resultaat is dat ik die deur vol in mijn gezicht kreeg. :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Die knop werkt prima, je moet hem alleen helemaal onderaan indrukken en een seconde geduld hebben
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Ja die snap ik ook niet. Waarom opeens een knop? :?
Goed dat je het zegt btw, heb nog steeds niet in een Flirt gezeten en nu ben ik er in de buurt.
Ben vandaag overigens al 8x gecontroleerd. Jij was er zeker niet een van, Mikos? :')
Goed dat je het zegt btw, heb nog steeds niet in een Flirt gezeten en nu ben ik er in de buurt.
Ben vandaag overigens al 8x gecontroleerd. Jij was er zeker niet een van, Mikos? :')
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Hier trof ik trouwens nog een foto van die SGM+Flirt-combi die eerder in dit topic al langskwam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Iemand met een rolstoel kan niet die (zware) schuifdeuren makkelijk openen. Vandaar die knop vandaar dat er daar aan een kant ook een 1 persoonsstoel zit... waar ik overigens vaak zit als ik alleen reis vanwege de ruimte die je dan hebt. 2e voorkeur zijn de 2 persoonszitjes achter de 1e klas of klapstoelen coupéChrysa schreef:Ja die snap ik ook niet. Waarom opeens een knop? :?
Goed dat je het zegt btw, heb nog steeds niet in een Flirt gezeten en nu ben ik er in de buurt.
Ben vandaag overigens al 8x gecontroleerd. Jij was er zeker niet een van, Mikos? :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten