Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Vandaag met de lijn 4 langs bedrijven peizerweg gereden en heb even snel de waterstof bus gezien. Verder stond er voor deze waterstof bus een compleet oranje bus die (tot zover ik kon zien) stickers had wat erop leek dat het een elektrise bus was (een sticker met een E+stopcontact eruit). Verder stonden er teksten op als 'er gaat niets boven groningen' en had het ook deze kleur oranje. Enkele bus geen gelede
De wielen van de bus gaan rond en rond...
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Compleet oranje? Ik had dan toch nog wat overeenkomsten verwacht met de bus van Arriva Touring.
Die bestickering is wel handig, wist ik tenminste op welke bus ik moest wachten in Leer. :')
Die bestickering is wel handig, wist ik tenminste op welke bus ik moest wachten in Leer. :')
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Tja, doet me een beetje denken aan een "voetballersbus".
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Arriva zelf ook.
Voor bijvoorbeeld een werkbezoek naar binnen - en buitenland of een uitwedstrijd met het voetbalteam. Een eerste goeie indruk is hiermee snel gemaakt.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Dat is ongetwijfeld de nieuwe Airportlink bus die gaat rijden op lijn 100. Misschien komt er ook een slag voor lijn 9. De huidigr Airportlink heeft ook reclame over Groningen.Qbuzzie schreef:Vandaag met de lijn 4 langs bedrijven peizerweg gereden en heb even snel de waterstof bus gezien. Verder stond er voor deze waterstof bus een compleet oranje bus die (tot zover ik kon zien) stickers had wat erop leek dat het een elektrise bus was (een sticker met een E+stopcontact eruit). Verder stonden er teksten op als 'er gaat niets boven groningen' en had het ook deze kleur oranje. Enkele bus geen gelede
-
- Berichten: 533
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Dat is de Ebusco voor lijn 100, Airportlink.Qbuzzie schreef:Vandaag met de lijn 4 langs bedrijven peizerweg gereden en heb even snel de waterstof bus gezien. Verder stond er voor deze waterstof bus een compleet oranje bus die (tot zover ik kon zien) stickers had wat erop leek dat het een elektrise bus was (een sticker met een E+stopcontact eruit). Verder stonden er teksten op als 'er gaat niets boven groningen' en had het ook deze kleur oranje. Enkele bus geen gelede
-
- Berichten: 244
- Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Gelukkig sluit hij zijn actieve leven positief af ;)isadora schreef:Tja, doet me een beetje denken aan een "voetballersbus".
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Het is de oude spelersbus van sc Heerenveenisadora schreef:Tja, doet me een beetje denken aan een "voetballersbus".
Tegenwoordig dus een 'afdankertje'
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Voor de liefhebber ;)
Uitgangspunten laatste deel huidige concessie:
https://www.provinciegroningen.nl/uploa ... D-2020.pdf
En voor de nieuwe:
https://www.provinciegroningen.nl/uploa ... immen!.pdf
Uitgangspunten laatste deel huidige concessie:
https://www.provinciegroningen.nl/uploa ... D-2020.pdf
En voor de nieuwe:
https://www.provinciegroningen.nl/uploa ... immen!.pdf
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
leuk om dit in perspectief te zien vanuit de huidige concessie.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Hoe bedoel je dat?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
in de eerste link staat de positie van het bolletje voor de huidige concessie, de keuze bij aanbesteding 2018 en de nieuwe aanbesteding voor 2020.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Helder, dank je Camille. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
In December gaat lijn 1 (en dan ook lijn 11) full-electric rijden met 10 Citea SLFA Electric bussen.
De renders van de bussen zien er erg goed uit!
Nu dus ook is aangekondigd dat de splitsing van 1 in 1 en 11 rond is ben ik benieuwd wat de frequenties worden op die lijnen.
De renders van de bussen zien er erg goed uit!
Nu dus ook is aangekondigd dat de splitsing van 1 in 1 en 11 rond is ben ik benieuwd wat de frequenties worden op die lijnen.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
11 neemt een deel van de route van lijn 5 over, dus die zal ook wel elke 10 minuten rijden. Op een rijtijd van 30 minuten heb je dan 7 bussen nodig. Lijn 1 sluit aan op de treinen in Zuidhorn, dus hoeft in principe maar 2 keer per uur te rijden. Die lijn heeft dan 3 bussen nodig. Dan kom je op 10 bussen.
In april komen de ontwerp hoofdlijnen en dan zullen we wel zien hoe het werkelijk zal gaan.
In april komen de ontwerp hoofdlijnen en dan zullen we wel zien hoe het werkelijk zal gaan.
Basislijn
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Lijn 1 Zuidhorn - Hoofdstation 2x/uur inderdaad. Lijn 11 gaat 4x/uur rijden tussen Europapapark en Reitdiep, in de avond en het weekend 2x/uur. Op een dusdanige wijze dat er een 10-minutendienst ontstaat op het gezamenlijke traject.
Veel meer informatie is hier te vinden, ook de nieuwe HOV-kaarten:
https://www.provinciegroningen.nl/uploa ... renthe.pdf
Wel weer apart dat er nog steeds een HOV-lijn Martiniziekenhuis - Vinkhuizen is ingetekend. Die verbinding is er nu niet eens meer! Daarnaast wordt er wel een lijn 9 naar Paddepoel ingetekend, maar zie ik het lusje in Selwerd niet meer? Lijn 11 wordt uiteindelijk toch lijn 2? Er rijdt een groen lijntje vanaf de Hoornseplas (lijn 1?).
Veel meer informatie is hier te vinden, ook de nieuwe HOV-kaarten:
https://www.provinciegroningen.nl/uploa ... renthe.pdf
Wel weer apart dat er nog steeds een HOV-lijn Martiniziekenhuis - Vinkhuizen is ingetekend. Die verbinding is er nu niet eens meer! Daarnaast wordt er wel een lijn 9 naar Paddepoel ingetekend, maar zie ik het lusje in Selwerd niet meer? Lijn 11 wordt uiteindelijk toch lijn 2? Er rijdt een groen lijntje vanaf de Hoornseplas (lijn 1?).
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
aantal vragen:
- Lijn 15 gaat niet meer naar Zernike Noord?
- Kan iemand mij bijlage 1 eens uitleggen?
- Waarom komen er vijf dubbeldekkers in het gebied?
Ze zijn heel consequent in de plaatjes.
- Lijn 15 gaat niet meer naar Zernike Noord?
- Kan iemand mij bijlage 1 eens uitleggen?
- Waarom komen er vijf dubbeldekkers in het gebied?
Ze zijn heel consequent in de plaatjes.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Zullen we het nog leuker maken? Want ik ben zojuist deze kaart tegengekomen op de Twitter van OV-Magazine
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Ik kom idd lijn 9 naar Selwerd niet tegen op het kaartje. Het lijkt er ook op dat lijn 9 weer wordt ingekort tot Zernike Noord ipv Reitdiep. Als dat idd gebeurt snap ik dat heel goed. Er zit haast nooit wat in lijn 9 tussen Reitdiep en Zernike
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
- Ik kan me niet voorstellen dat dat een serieuze optie is. Het zal wel een foutje zijn net als dat kaartje waarop lijn 1 niet langs UMCG Noord reed.CamilleKreemers schreef:aantal vragen:
- Lijn 15 gaat niet meer naar Zernike Noord?
- Kan iemand mij bijlage 1 eens uitleggen?
- Waarom komen er vijf dubbeldekkers in het gebied?
Ze zijn heel consequent in de plaatjes.
- Bijlage 1 geeft weer waar het busverkeer mogelijk vertraging op kan lopen als er geen ingrepen worden gedaan in de infrastructuur.
- Ik vermoed omdat een dubbeldekker meer passagiers zittend kan vervoeren (85-90 tegenover 59 in een Integro L). Op die manier hoeft de frequentie niet verder verhoogd te worden om het aantal reizigers te kunnen verwerken. Wat men dan van plan is met de staanplaatsen blijft vooralsnog een raadsel. Waarom 5 terwijl lijn 300 minstens 8 bussen nodig heeft weet ik ook niet.
Basislijn
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Gaat dat inhouden dat in de toekomst alle Qliners met dubbeldekkermaterieel worden voorgeschreven? De Qliners 314 en 309 groeien nogal hard namelijk en de andere Qliners kunnen wellicht daardoor ook een impuls krijgen.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Wel weer bijzonder dat er voor lijnnummer 11 wordt gekozen. Had eerder 2 gedaan zodat lijnen 1 t/m 6 + 15 Qlink lijnen zijn
De wielen van de bus gaan rond en rond...
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Als ik het mij goed herinner heeft er nooit een lijn 2 op de stadsdienst van Groningen gereden. Misschien dat ze die 'traditie' in stand willen houden.
🍉
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Er rijd op dit moment een lijn 2 op de stadsdienst. http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... oornsemeerHainje schreef:Als ik het mij goed herinner heeft er nooit een lijn 2 op de stadsdienst van Groningen gereden. Misschien dat ze die 'traditie' in stand willen houden.
De wielen van de bus gaan rond en rond...
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Sinds 2011 hebben we een lijn 2 in Groningen.Hainje schreef:Als ik het mij goed herinner heeft er nooit een lijn 2 op de stadsdienst van Groningen gereden. Misschien dat ze die 'traditie' in stand willen houden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten