OVer je reiservaringen in juni 2017
Re: OVer je reiservaringen in juni 2017
Meldingen op Somda zeiden dat het de m2015 betreft.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer je reiservaringen in juni 2017
Hmmm ... ik vraag me af wat zo'n Rnet flirt in Zwolle doet?
Re: OVer je reiservaringen in juni 2017
Vrij weinig, staat er al een paar dagen...
Re: OVer je reiservaringen in juni 2017
Wat is het doet dat het treinstel in Zwolle staat?
Re: OVer je reiservaringen in juni 2017
Afnameritten (verzekeringswerk) en opleidingen.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: OVer je reiservaringen in juni 2017
Zijn die afnameritten voor de Rnet flirt's niet een beetje laat? Deze zijn al bijna een half jaar in gebruikt (reizigersdienst).
Re: OVer je reiservaringen in juni 2017
Niet wanneer er garantiewerk is gedaan, daarna zul je graag proefritten doen om te zien of problemen verholpen zijn.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: OVer je reiservaringen in juni 2017
Die ns flirt stond trouwens voor de R net flirt en het viel mij op dat op beiden zowat de zelfde graffiti zit :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer je reiservaringen in juni 2017
Vandaag maar weer eens in de spits gereist en wel om 8.22 van Baarn naar Amersfoort Schothorst. Trein zat goed vol en had 2 minuutjes vertraging. In Amersfoort veel uitstappers maar ook veel instappers. Terug vertrok ik om 16.31 uit Amersfoort waarbij ik ook nog een Breng-trein zag met Barneveld als bestemming.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2017
Die Breng rijdt tijdelijk op de Valeilijn totdat de nieuwe Flirts zijn ingestroomd.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2017
Deze twee stellen worden in maart 2018 afgeleverd als ik goed ben ingelicht.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2017
Wat, diesel onder de draad
Re: OVer je reiservaringen in juni 2017
De provincie was er ook niet heel erg blij mee dacht ik, je trein verkopen aan Arriva en dan zelf dieseltjes onder de draad laten rijden, maar ze hadden liever dieseltjes dan een trein per uur minder, dus zodoende.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: OVer je reiservaringen in juni 2017
Wat onzinnige berichten verwijderd. Je hoeft niet overal op te reageren.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2017
Dus onze trein naar Belgrado was ongeveer anderhalf uur vertraagd, hetgeen resulteerde in een bestorming van de 2 rijtuigen die deze internationale trein vormden... Het leek er dus even op dat we de anderhalf uur naar Belgrado mochten staan...
Gelukkig zijn we in Servië, dus even het spoor op, om de loc heenlopen en via de deuren aan de spoorzijde naar binnen. Resultaat, toch nog zitplaatsen bemachtigd *O*
Gelukkig zijn we in Servië, dus even het spoor op, om de loc heenlopen en via de deuren aan de spoorzijde naar binnen. Resultaat, toch nog zitplaatsen bemachtigd *O*
Re: OVer je reiservaringen in juni 2017
Netjes dat de stationsomroep op Amsterdam Centraal het bandje op repeat had staan (alleen Nederlands en Engels, geen Duits) en alvast tijdig waarschuwde: door technische problemen waren er geen koude drankjes te verkrijgen aan boord van IC 241. Is te hopen dat de airco het wel gewoon deed.
Met de 4044 (SPR Amsterdam - Uitgeest 14:43 uur) ging het ook niet al te lekker. Machinist kwam niet opdagen in Amsterdam, uiteindelijk met +23 onderweg. Bij vertrek werd nog aangegeven dat de trein tot Wormerveer zou gaan, nog voor aankomst in Sloterdijk waren de schermen al veranderd naar Zaandam en werd dit ook omgeroepen. De verontschuldigende uitleg van de HC in de omroep had het steeds over nare dingen die hadden plaatsgevonden. Uiteindelijk met de 4046 weer verder: die zou van spoor 1 vertrekken, werd gespoorwijzigd naar spoor 2 en bleef vervolgens staan voor de inrijder. Uiteindelijk is de trein weer terug gespoorwijzigd naar spoor 1 en mocht daar ondertussen ook de passage van de IC naar Enkhuizen afwachten, omdat die daarmee nu weer in conflict stond. Uiteindelijk ook weer met +7 weg.
Met de 4044 (SPR Amsterdam - Uitgeest 14:43 uur) ging het ook niet al te lekker. Machinist kwam niet opdagen in Amsterdam, uiteindelijk met +23 onderweg. Bij vertrek werd nog aangegeven dat de trein tot Wormerveer zou gaan, nog voor aankomst in Sloterdijk waren de schermen al veranderd naar Zaandam en werd dit ook omgeroepen. De verontschuldigende uitleg van de HC in de omroep had het steeds over nare dingen die hadden plaatsgevonden. Uiteindelijk met de 4046 weer verder: die zou van spoor 1 vertrekken, werd gespoorwijzigd naar spoor 2 en bleef vervolgens staan voor de inrijder. Uiteindelijk is de trein weer terug gespoorwijzigd naar spoor 1 en mocht daar ondertussen ook de passage van de IC naar Enkhuizen afwachten, omdat die daarmee nu weer in conflict stond. Uiteindelijk ook weer met +7 weg.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2017
Van afgelopen donderdag tot en met vandaag in Boedapest geweest.
Het begin in Boedapest was met buslijn 200E van het vliegveld naar het eindpunt van M3. De tweetalige omroep waarschuwde bij de een-na-laatste halte (een P+R-terrein) dat reizigers voor de metro hier nog niet moesten uitstappen in het Engels. :pos: Bij het eindpunt van de M3 had men het station voorzien van heel erg veel geleidelijnen overigens.
Metro M3 reed volgens mij met materieel uit het Soviettijdperk. Het spoor tot de tunnelingang hobbelde best wel, maar verde rwerd er volop gescheurd. Later op die dag was er bij een van de stellen nog een deurstoring midden in de spits: heb nog nooit zo snel een metro leeg zien lopen na een omroep van d ebestuurster.
Verder nog opvallende dingen:
- Over het algemeen goede automatische-afroep, waabrij de belangrijkste dingen ook in het Engels werden omgeroepen. Zelfs bij een tijdelijk eindpunt van de tram wegens werkzaamheden werd keurig in het Engels omgeroepen waar de tramvervangende bus zou stoppen. :pos:
- De BKK heeft een goede app. Verbeterpuntje is dat bij het plannen van een nieuwe reis de adressen/locaties die je ervoor hebt ingevoerd niet blijven staan. Wel een goed pluspunt is dat bij drukkere stations en overstappunten uitgangen letters hebben, die ook in de app worden gebruikt. :pos: Zouden ze ook in Nederland kunnen doen.
- Er rijden diverse lagevloersbussen rond. Slechts de gelede Citaro’s die ik had, hadden airco.
- Ook diverse trams gehad. De modernste waren volgens mij de Metropolissen. Op lijn 2 reden er wat oudere hogevloerstrams (lijn langs de Donau), die echt lekker doorkarden.
Vanmiddag lijn 200E van he teindpunt van de M3 terug naar het vliegveld. Daar werd over een veredelde provincialeweg gereden waarvan het wegdek echt bizar slecht was.
Eenmaal terug in Nederland de Sprinter van 20:31 van Schiphol naar Sloterdijk genomen, die daar zou eindigen wegens werkzaamheden. De reisplanner gaf een overstap van 7 minuten van spoor 12 naar de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] op spoor 3, waardoor ik dacht dat de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van 20:45 ook wel haalbaar moest zijn. Totdat de trein ineens werd gespoorwijzigd naar spoor 9. Onderaan de trap stond een servicemedewerker in een geel hesje, di emij vaker op Sloterdijk rond zag wandelen, dus werd hoogstpersoonlijk tot de trap bij spoor 3 begeleid. :pos:
Het begin in Boedapest was met buslijn 200E van het vliegveld naar het eindpunt van M3. De tweetalige omroep waarschuwde bij de een-na-laatste halte (een P+R-terrein) dat reizigers voor de metro hier nog niet moesten uitstappen in het Engels. :pos: Bij het eindpunt van de M3 had men het station voorzien van heel erg veel geleidelijnen overigens.
Metro M3 reed volgens mij met materieel uit het Soviettijdperk. Het spoor tot de tunnelingang hobbelde best wel, maar verde rwerd er volop gescheurd. Later op die dag was er bij een van de stellen nog een deurstoring midden in de spits: heb nog nooit zo snel een metro leeg zien lopen na een omroep van d ebestuurster.
Verder nog opvallende dingen:
- Over het algemeen goede automatische-afroep, waabrij de belangrijkste dingen ook in het Engels werden omgeroepen. Zelfs bij een tijdelijk eindpunt van de tram wegens werkzaamheden werd keurig in het Engels omgeroepen waar de tramvervangende bus zou stoppen. :pos:
- De BKK heeft een goede app. Verbeterpuntje is dat bij het plannen van een nieuwe reis de adressen/locaties die je ervoor hebt ingevoerd niet blijven staan. Wel een goed pluspunt is dat bij drukkere stations en overstappunten uitgangen letters hebben, die ook in de app worden gebruikt. :pos: Zouden ze ook in Nederland kunnen doen.
- Er rijden diverse lagevloersbussen rond. Slechts de gelede Citaro’s die ik had, hadden airco.
- Ook diverse trams gehad. De modernste waren volgens mij de Metropolissen. Op lijn 2 reden er wat oudere hogevloerstrams (lijn langs de Donau), die echt lekker doorkarden.
Vanmiddag lijn 200E van he teindpunt van de M3 terug naar het vliegveld. Daar werd over een veredelde provincialeweg gereden waarvan het wegdek echt bizar slecht was.
Eenmaal terug in Nederland de Sprinter van 20:31 van Schiphol naar Sloterdijk genomen, die daar zou eindigen wegens werkzaamheden. De reisplanner gaf een overstap van 7 minuten van spoor 12 naar de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] op spoor 3, waardoor ik dacht dat de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van 20:45 ook wel haalbaar moest zijn. Totdat de trein ineens werd gespoorwijzigd naar spoor 9. Onderaan de trap stond een servicemedewerker in een geel hesje, di emij vaker op Sloterdijk rond zag wandelen, dus werd hoogstpersoonlijk tot de trap bij spoor 3 begeleid. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2017
Vanmiddag wilde ik op Gouda overstappen op de 4045, maar 5 minuten na vertrektijd was er nog geen trein hoewel de TBP stug volhield dat 'ie op tijd was. Dat veranderde vervolgens plots in +20, maar uiteindelijk kwam de trein met +10 echt tergend langzaam Gouda binnenrijden (lopend had je 'm nog ingehaald). Vertrekken kon 'ie echter toen nog niet, want er moest eerst een technisch probleem opgelost worden (ATB-storing vermoedelijk). Uiteindelijk ging het met +15 alsnog op normale snelheid verder.
Jammer dat dit een wat onvoorspelbare vertraging was, want anders was ik wel tot Alexander in de IC blijven zitten en had ik daar de bus naar m'n bestemming gepakt. Had immers al een hoop moeite gedaan om die IC te nemen: die stond helemaal aan het puntje van perron 5A in Amersfoort, dat is me toch een behoorlijke wandeling. Van huis naar het station is zowat korter
Wel lekker rustig daardoor, het drukke stel uit Zwolle werd later achterop bijgeplaatst.
Jammer dat dit een wat onvoorspelbare vertraging was, want anders was ik wel tot Alexander in de IC blijven zitten en had ik daar de bus naar m'n bestemming gepakt. Had immers al een hoop moeite gedaan om die IC te nemen: die stond helemaal aan het puntje van perron 5A in Amersfoort, dat is me toch een behoorlijke wandeling. Van huis naar het station is zowat korter
Wel lekker rustig daardoor, het drukke stel uit Zwolle werd later achterop bijgeplaatst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in juni 2017
Had je niet een dagje langer kunnen blijven? Hadden we een biertje kunnen doen aldaarVIRM schreef:Van afgelopen donderdag tot en met vandaag in Boedapest geweest.
Maar het OV in Budapest is best prima geregeld ja! *O* ben je ook bij de Gyermekvasut geweest?
Re: OVer je reiservaringen in juni 2017
Het gaat steeds beter met me
Nu heb ik ook al de Tilburgse stad-Citaro voor bed aangezien waarbij het raam de kussen was waar ik eigenlijk de hele godganse lijn 4 in lag te pitten.
Tot zover heb ik op de FLIRT na al het NS-materieel gehad, de streekamba's, de citaro dus vanaf nu,
Daarnaast ook Belgische dubbeldekkers, Desiro, Break, de ICE3, IC Berlijn, dan nog een Eksekutif-rijtuig in Indonesië, de grotere stadsbus in Surabaya...
En natuurlijk de Boeing 737, Airbus A320, Airbus A330 en Boeing 777. Allemaal lekker in liggen pitten. Het record ligt vooralsnog op zeven uur boven Thailand tot Iran: negen stoelen op rij in een 777 en dan is die naast jou vrij. In juli notabene. Dan lig je als een prins!
Wat is het volgende? Een stad-citea ? Dan moet ik echt acuut richting Kempenhaeghe denk ik!!
Nu heb ik ook al de Tilburgse stad-Citaro voor bed aangezien waarbij het raam de kussen was waar ik eigenlijk de hele godganse lijn 4 in lag te pitten.
Tot zover heb ik op de FLIRT na al het NS-materieel gehad, de streekamba's, de citaro dus vanaf nu,
Daarnaast ook Belgische dubbeldekkers, Desiro, Break, de ICE3, IC Berlijn, dan nog een Eksekutif-rijtuig in Indonesië, de grotere stadsbus in Surabaya...
En natuurlijk de Boeing 737, Airbus A320, Airbus A330 en Boeing 777. Allemaal lekker in liggen pitten. Het record ligt vooralsnog op zeven uur boven Thailand tot Iran: negen stoelen op rij in een 777 en dan is die naast jou vrij. In juli notabene. Dan lig je als een prins!
Wat is het volgende? Een stad-citea ? Dan moet ik echt acuut richting Kempenhaeghe denk ik!!
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: OVer je reiservaringen in juni 2017
Rit 1 van 10 zonder ICD. De machinist van trein 820 was wat te laat bij zijn trein op Utrecht Centraal. Een medereizigster in de vierzitter vertelde een sappig verhaal, verder niets spannends.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2017
Groetjes uit de Avala *O*
Re: OVer je reiservaringen in juni 2017
Dit vroeg ik in het topic over de staking:
Vriendinlief is dus nu onderweg naar Den Bosch, om vanaf daar hopelijk Roosendaal te bereiken.
En toen reed de Benelux pas vanaf Roosendaal ivm een aanrijding :')tsov schreef:Even een vraagje: zou mijn vriendin die maandag Amsterdam - Brussel hoopt af te leggen met de Benelux ook last kunnen krijgen? Of zal het wel loslopen, want NS International enzo?
Vriendinlief is dus nu onderweg naar Den Bosch, om vanaf daar hopelijk Roosendaal te bereiken.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2017
Gestrand? Of op doorreis?Aking schreef:Groetjes uit de Avala *O*
Re: OVer je reiservaringen in juni 2017
Op Schiedam Centrum zat toen ik er vanavond passeerde een dusdanig groot gat onder spoor 5 dat ik ProRail maar gebeld heb. Die schenen al foto's binnengekregen te hebben op Twitter maar wisten de exacte locatie nog niet. Even gezocht op Twitter, en hierbij een plaatje: https://twitter.com/MJdePee/status/876813356207919106
Dikke kans dat Schiedam Centrum straks dus beperkt spoorgebruik heeft...
Dikke kans dat Schiedam Centrum straks dus beperkt spoorgebruik heeft...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten