[Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Wat wordt er dan extra toegevoegd/gewijzigd qua treinseries?
Beul van de blindegeleidelijn
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Dat betekent dus 6x/uur een IC tussen Amsterdam Centraal en Eindhoven waarbij dus 2x/uur met overstap in Utrecht Centraal? :?
Ik dacht eigenlijk dat de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] ook vanaf Schiphol zou Airport rijden en dat de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] vanaf/naar Alkmaar en Den Helder zou gaan.
Ik dacht eigenlijk dat de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] ook vanaf Schiphol zou Airport rijden en dat de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] vanaf/naar Alkmaar en Den Helder zou gaan.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Volgens mij was dat helemaal in het begin en toen alleen het eindbeeld (als ook op Arnhem-Schiphol ETMET gereden zou worden).
Je kunt het natuurlijk lastig verkopen als Nijmegen/Arnhem/Ede (zolang daar nog een kwartiersdienst rijdt) én de rechtstreekse verbinding met Amsterdam C verliest én het aantal goede verbindingen omlaag gaat van 4 naar 2 per uur.
Maar ik dacht dat in het nieuwe eindbeeld de IC Nijmegen - Den Helder blijft bestaan. Al lijkt mij het beste om het gewoon om en om te doen (zoals in Zwolle gebeurd, maar dan dus vaker per uur)
Je kunt het natuurlijk lastig verkopen als Nijmegen/Arnhem/Ede (zolang daar nog een kwartiersdienst rijdt) én de rechtstreekse verbinding met Amsterdam C verliest én het aantal goede verbindingen omlaag gaat van 4 naar 2 per uur.
Maar ik dacht dat in het nieuwe eindbeeld de IC Nijmegen - Den Helder blijft bestaan. Al lijkt mij het beste om het gewoon om en om te doen (zoals in Zwolle gebeurd, maar dan dus vaker per uur)
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Dat is het plan voor de nieuwe dienstregeling, maar is dat ook het plan voor de periode van 6 september tot de nieuwe dienstregeling van start gaat?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Lees de laatste zin ;-)
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
De negatieve gevolgen van het PHS kunnen tot bijna nul gereduceerd worden als de treinen niet 6 maar 8 keer per uur gaan rijden. Alle bestaande aansluitingen kunnen dan in tact blijven. Sterker nog in het stadsvervoer en beperkt in het frequente streekvervoer zullen ook bepaalde pieken verdwijnen / afvlakken.
ETMET zorgt voor het verbreken van vele aansluitingen met als gevolg meer congestie. NS wordt wakker voor jullie ontsporen!
ETMET zorgt voor het verbreken van vele aansluitingen met als gevolg meer congestie. NS wordt wakker voor jullie ontsporen!
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Dat is leuk gezegd, maar je kan zoiets niet zeggen zonder te vertellen hoe dat dan moet. Met 8 IC-treinen per uur kan je geen sprinters meer op dezelfde sporen plannen zonder de planormen aan te vallen, op veel PHS-corridors kom je dan in de problemen.
Overigens gaat er iets gruwelijk scheef in je lemma: je krijgt niet een halvering van de aansluitingen als je 15-minutendienst met 10-minutendienst laat aansluiten, je krijgt een snelle aansluiting en een vijf minuten langere aansluiting. Een kleine pijn, zeker als je dat tegenover de reizigers zet die meer treinen krijgen, minder wachttijd bij het missen van de trein, en meer capaciteit. Het aantal reizigers dat een overstap maakt in de reis is in de minderheid, dus is het een erg makkelijk verdedigbare keuze.
Overigens gaat er iets gruwelijk scheef in je lemma: je krijgt niet een halvering van de aansluitingen als je 15-minutendienst met 10-minutendienst laat aansluiten, je krijgt een snelle aansluiting en een vijf minuten langere aansluiting. Een kleine pijn, zeker als je dat tegenover de reizigers zet die meer treinen krijgen, minder wachttijd bij het missen van de trein, en meer capaciteit. Het aantal reizigers dat een overstap maakt in de reis is in de minderheid, dus is het een erg makkelijk verdedigbare keuze.
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Tja, Rover en Rikus schreeuwen moord en brand maar wat ze vergeten is dat veel aansluitingen nu ook niet bestaan die uiteindelijk wél zullen bestaan. Van Ht naar Amf is het nu net niet, de veel te vroege aankomst in Utrecht van de 3500 uit Ht door de draconisch ruime dienstregeling geeft je nog een Usain Bolt-aansluiting voor de treinen naar Amfs en Es, de 800 geeft helemaal niks naar Amersfoort. Zometeen kun je op alle treinen naar Amersfoort goed reizen.
Hetzelfde voor sprinters uit Nijmegen bij Ht voor de 3500 naar Ut: de aansluiting is nu erg krap, dadelijk is er een aansluiting van ~10 minuten. Dat is een zegen! En soms sluiten zelfs twee treinen redelijk aan. Wie rent krijgt de eerste en wie langzaam loopt de tweede. Het wordt nogal eens vergeten dat vooral sprinters en andere vertakkingen op de corridor zelf nu juist perfect zullen aansluiten door de vele treinen.
Dat zijn vooralsnog meer reizigers dan er ten noorden van het Noordzeekanaal de dupe van zijn, maar die schreeuwen sowieso al vaak moord en brand waar wij dat in Brabant ten onrechte niet doen.
Hetzelfde voor sprinters uit Nijmegen bij Ht voor de 3500 naar Ut: de aansluiting is nu erg krap, dadelijk is er een aansluiting van ~10 minuten. Dat is een zegen! En soms sluiten zelfs twee treinen redelijk aan. Wie rent krijgt de eerste en wie langzaam loopt de tweede. Het wordt nogal eens vergeten dat vooral sprinters en andere vertakkingen op de corridor zelf nu juist perfect zullen aansluiten door de vele treinen.
Dat zijn vooralsnog meer reizigers dan er ten noorden van het Noordzeekanaal de dupe van zijn, maar die schreeuwen sowieso al vaak moord en brand waar wij dat in Brabant ten onrechte niet doen.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Dit betekent niet dat je ETMET zeven dagen per week moet invoeren. Zeker in het weekend voldoen de huidige kwartiersdiensten en als je met kwartiersdiensten in het weekend betere aansluitingen kan krijgen dan met ETMET, dan is het nut van ETMET in het weekend vrij beperkt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Ik denk van niet. Het creëert, ook al zijn de reizigers heel anders dan op andere dagen, zware inconsistentie, zeker op lijnen waar de treintijden worden afgestemd op ETMET. En de andere groep reizigers, waarvan ik er al een paar genoemd heb die er juist baat bij hebben met hun overstap, zijn er de dupe van. Het belang van de grote massa gaat vóór die van een paar rupsjesnooitgenoeg uit de kop van Noord-Holland. Want dat is wél het beeld wat ik ervan krijg omdat daar iedere keer de focus op ligt in nieuwsberichten. Limburgers hoor ik er niet over.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Het heeft deels met dit programma te maken.
Prorail en de overheid willen een proef starten met flitspalen bij spoorwegovergangen.
'Flitspaal' om mensen die nog even snel het spoor oversteken te betrappen - http://nos.nl/l/2179542
Prorail en de overheid willen een proef starten met flitspalen bij spoorwegovergangen.
'Flitspaal' om mensen die nog even snel het spoor oversteken te betrappen - http://nos.nl/l/2179542
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Mooi zo! vallen de boetes trouwens onder de autoriteit van Prorail of de wegbeheerder?
Ik heb geen onderschrift
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
ProRail heeft BOA's in dienst die de bevoegdheid hebben om overtredingen op de spoorwegovergangen te beboeten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Hier de adviesaanvraag aan het Locov met informatie over de uitwerking tijdens de proef.
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Interessant dat de proef-IC wordt doorgekoppeld aan de [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Hoorn - Enkhuizen14500[/serie] als ik het goed lees.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Welja, een praktijkproef met een totaal andere dienstregeling dan die vanaf december 2017 gaat gelden. Net of het opeens rocket science is als op een baanvak 2 treinen per uur meer gaan rijden.
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Tussen Amsterdam en Eindhoven rijdt grofweg dezelfde dienstregeling als na december. Daaromheen juist niet. De huidige tijdligging van de [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Hoorn - Enkhuizen14500[/serie] is bijvoorbeeld de tijdligging van de toekomstige s3900.
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Een-sneeuwdienstregeling-op-een-warme-najaarsdag-oefenen-2.0JWM schreef:Welja, een praktijkproef met een totaal andere dienstregeling dan die vanaf december 2017 gaat gelden. Net of het opeens rocket science is als op een baanvak 2 treinen per uur meer gaan rijden.
🍉
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Grofweg?Klaasje schreef:Tussen Amsterdam en Eindhoven rijdt grofweg dezelfde dienstregeling als na december.
- Vanaf december keren er geen IC's uit Utrecht in Eindhoven
- Rijden de sprinters uit Tiel door naar Woerden
- Rijden er extra spitssprinters naar Houten Castellum
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Die kerende trein op Eindhoven heb je natuurlijk omdat het daarbuiten niet is aangepast. Lijkt me nogal wiedes. Dit maakt het overigens eerder meer storingsgevoelig dan minder storingsgevoelig.
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
En dat is dus precies het punt wat ik tegen deze proef heb, dat veel dingen anders zijn dan vanaf december omdat inderdaad niet de hele dienstregeling 2018 elke woensdag al vast wordt gereden. Amsterdam - Eindhoven is geen eilandbedrijf binnen het spoornet.
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Het is daarentegen de perfecte proef voor de meest uitdagende zaken zoals het aanpassen van de treindienst als er een stremming is met de grotere hoeveelheid treinen of kijken hoe stabiel het baanvak Utrecht-Den Bosch is met deze opzet. Ja, het is niet perfect. Maar het is iets of niets. Ik snap het wel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten