Dat valt opzich wel mee. Ochtendspits is drukkerSilentScreamer schreef:Volgens mij is het drukste moment zelfs de Zondagavond, waar alle studenten uit het gehele noorden in deze trein stappen vanuit Zwolle naar Enschede.
Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
overigens rijden ze dan meestal ook niet met 3 maar met 2 stellen.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Hoe lang zijn de Flirts waar Syntus mee gaat rijden?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Op zondagavond wordt er deels met losse stellen gereden, dus dat is zeker niet het drukste moment van de week. Ja, misschien op basis van aantal reizigers per stel...
De lengtes zijn 63,2 en 80,7 meter. Met 171 respectievelijk 235 zitplaatsen, waar in beide gevallen 9 klapzitjes bij komen.
De lengtes zijn 63,2 en 80,7 meter. Met 171 respectievelijk 235 zitplaatsen, waar in beide gevallen 9 klapzitjes bij komen.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Bedankt voor alle details, dus gewoon net als NS stellen met 3 en 4 bakken.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
En de 5 delige Flirts waarmee Eurobahn gaat rijden zijn dan 98,2 meter lang ga ik vanuit?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Wat is de link met deze concessie?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Klopt. NS heeft trouwens wel beduidend minder stoelen erin: 146/202. Scheelt dus 25/33 stoelen.JWM schreef:Bedankt voor alle details, dus gewoon net als NS stellen met 3 en 4 bakken.
Helemaal niets.JWM schreef:Wat is de link met deze concessie?
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: do 17 aug 2017, 15:24
- Locatie: Zwolle
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Er is meer helderheid gekomen door een vraag van Treinreiziger.nl:
- De sneltrein Zwolle - Enschede zal in december 2017 gaan rijden tussen Raalte - Enschede
- Na de zomer wordt spoor 8 op Zwolle geopend en zal de trein doorrijden naar Zwolle.
- Enkelvoudig inchecken wordt bepaald of het er gaat komen na de zomer.
http://www.treinreiziger.nl/sneltrein-z ... omer-2018/
- De sneltrein Zwolle - Enschede zal in december 2017 gaan rijden tussen Raalte - Enschede
- Na de zomer wordt spoor 8 op Zwolle geopend en zal de trein doorrijden naar Zwolle.
- Enkelvoudig inchecken wordt bepaald of het er gaat komen na de zomer.
http://www.treinreiziger.nl/sneltrein-z ... omer-2018/
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 20 jun 2017, 03:53
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Er komen 9 stuks 3-delig 7301-7309 en 7 stuks 4-delig 7401-7407. Er mag i.v.m. perronlengte met maximaal 7 bakken gereden worden. Voor opzending zal 8 bakken wel mogen vermoed ik. 9 of meer weet ik niet of dat overal past qua kruisingen, maar denk dat zelfs 12 bakken elkaar kan passeren.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Welke zomer, de huidige of die in 2018 voor wat betreft single check in/out?
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: do 17 aug 2017, 15:24
- Locatie: Zwolle
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dat is niet duidelijk, maar ik denk wel aanstaande. Lijkt me toch dat ze dit (ver) voor de concessie moeten weten. In ieder geval moeten ze besluiten wat ze gaan presenteren in december 2017.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Die sneltrein Raalte - Enschede is weer typisch zo'n geval van iets dat halfbakken wordt ingevoerd. Is het nou zo moeilijk om iets langer te wachten en het dan in één keer goed te doen.
We moeten dus nog horen hoe de provincie het heeft opgelost, maar ik mag toch wel hopen dat ze niet NS gaan betalen om de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] leeg tussen Aml en Hgl te laten pendelen. Dat zou toch wel zonde van het geld zijn. En bovendien kun je het geld dan veel beter steken in nieuwe infra zodat het allemaal wel past. Bijvoorbeeld een keerspoor net buiten Almelo of een extra perron in Almelo.
We moeten dus nog horen hoe de provincie het heeft opgelost, maar ik mag toch wel hopen dat ze niet NS gaan betalen om de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] leeg tussen Aml en Hgl te laten pendelen. Dat zou toch wel zonde van het geld zijn. En bovendien kun je het geld dan veel beter steken in nieuwe infra zodat het allemaal wel past. Bijvoorbeeld een keerspoor net buiten Almelo of een extra perron in Almelo.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Er was nooit een probleem als de NS niet ingekort had.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Er was nooit een probleem als de provincie nog voor het doortrekken van de 7000 naar Enschede had betaald.CamilleKreemers schreef:Er was nooit een probleem alsde NS niet ingekort had.
Er was nooit een probleem als de boel niet was gegund aan een ander bedrijf dan het bestaande en er zodoende geen verschillende vervoerders zouden rijden.
Er was nooit een probleem als er voldoende reizigers op Almelo de Riet en Borne in- en uit zouden stappen die een kwartierdienst rechtvaardigen buiten de spitsuren.
Zo kan ik het ook
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Even iets andera. Maandag gaat het kamperlijntje weer open. Gaan de buffels daar dan ook 140 rijden aangezien de baanvak snelheid omhoog gaat
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
De lijn gaat weer open, maar gaat wel gelijk ook de baanvaksnelheid omhoog?
De dienstregeling is in elk geval nog niet aangepast aan een hogere snelheid, Zwolle-Kampen blijft 10 minuten.
De dienstregeling is in elk geval nog niet aangepast aan een hogere snelheid, Zwolle-Kampen blijft 10 minuten.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
wanneer gaat de sneltrein rijden dan?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Per december alleen Raalte - Enschede 1x/uur.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
ik doelde meer op welke dagen en tussen welke tijden.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ik dacht maandag t/m vrijdag overdag. Maar 100% zeker ben ik niet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Er komt toch een extra stop bij Stadshagen?reisthijs schreef:De lijn gaat weer open, maar gaat wel gelijk ook de baanvaksnelheid omhoog?
De dienstregeling is in elk geval nog niet aangepast aan een hogere snelheid, Zwolle-Kampen blijft 10 minuten.
-
- Berichten: 550
- Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
- Locatie: Oost-Nederland
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ja, in december pas, als Keolis NL gaat rijden.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dan zou nu inderdaad voor een korte tijd een dienstregeling kunnen komen, waarbij de rit waarschijnlijk 1 of 2 minuten korter duurt. Maar die tijd komt er dan weer bij vanaf december. Misschien dachten ze: laat maar even voor wat het is.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
De baanvaksnelheid gaat direct bij heropening omhoog, maar alleen op het deel waar de baanvaksnelheid ook daadwerkelijk omhoog gaat. Van Zwolle naar Stadshagen v.v. blijft 100, van Stadshagen naar Kampen v.v. wordt 140. De tijdswinst is daarmee minimaal, voor de elektrische stellen van Syntus/Keolis waarschijnlijk net genoeg om de extra stop te Stadshagen in de bestaande rijtijd te kunnen maken.cassie127 schreef:Even iets andera. Maandag gaat het kamperlijntje weer open. Gaan de buffels daar dan ook 140 rijden aangezien de baanvak snelheid omhoog gaat
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten