Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 20 jun 2017, 03:53
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dat laatste is het idee van de snelheidsverhoging.
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: do 17 aug 2017, 15:24
- Locatie: Zwolle
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Er wordt trouwens veel gesproken over Spoor 8 op station Zwolle CS. Wordt dit een kopspoor op het perron 6/7? Hoe wordt dit ingepast?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Spoor 8 wordt gemaakt aan het perron van spoor 9. Spoor 9 zal daardoor een kopspoor gaan worden en dus ook korter gaan worden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: do 17 aug 2017, 15:24
- Locatie: Zwolle
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dus, het huidige spoor 9 wordt spoor 8, alleen zal het perron verkort worden, waardoor je meer aan de 'Amersfoortse kant' zou moeten instappen. En het nieuwe stuk spoor wordt geplaatst aan de 'Enschedese kant' van spoor 9, waardoor dat het nieuwe spoor 9 wordt? Waardoor je dus van één lang perron naar 2 korte perrons gaat?
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 20 jun 2017, 03:53
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Daar lijkt het wel op. Zolang langs spoor 8 of 9 dan maar wel 7 bakken FLIRT3 passen. Het liefst langs beide sporen. Spoor 8 wordt dan doorgaand richting RGS. Bij spoor 9 zal er voor RGS altijd gezaagd moeten worden.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 20 jun 2017, 03:53
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Zo dus. Goed voor 7 bakken elk.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Weet iemand trouwens waarom er gekozen is om een compleet extra perronspoor aan te leggen?
Ze hadden er toch ook voor kunnen kiezen om spoor 9 in fases op te delen, net zoals dat met spoor 4 in Arnhem gaat gebeuren?
En ik vraag me ook stiekem nog iets anders af: zou het mogelijk zijn om ditzelfde geintje ook bij spoor 10 uit te halen, zodat Zl-Dv in de toekomst een aparte stoptrein kan krijgen? Ik hoop het wel.. in ieder geval bestaat spoor 11 nog niet in Zl.
Ze hadden er toch ook voor kunnen kiezen om spoor 9 in fases op te delen, net zoals dat met spoor 4 in Arnhem gaat gebeuren?
En ik vraag me ook stiekem nog iets anders af: zou het mogelijk zijn om ditzelfde geintje ook bij spoor 10 uit te halen, zodat Zl-Dv in de toekomst een aparte stoptrein kan krijgen? Ik hoop het wel.. in ieder geval bestaat spoor 11 nog niet in Zl.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Volgens mij omdat alle drie de treinen van dat perron dezelfde kant op gaan vertrekken en je zo minder wissels nodig hebt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
De sneltrein kan naar mijn idee maar op één manier ingelegd zijn, namelijk ruim achter de stoptrein uit Enschede en dan kort erna in Zwolle aankomen door de tijdwinst. Je kunt immers onderweg niet de stoptrein inhalen.
Als je dat met fasen doet staat je aangekomen sneltrein in de weg om de eerder aangekomen stoptrein weer te kunnen laten vertrekken, er moet dus sowieso een spoor 8 komen om om de stoptrein heen te kunnen. En als het dan toch mogelijk is kan je daar net zo goed een perron langs leggen.
De sneltrein op de stoptrein laten keren, de enige andere optie, zal wel een te krappe kering geven.
Als je dat met fasen doet staat je aangekomen sneltrein in de weg om de eerder aangekomen stoptrein weer te kunnen laten vertrekken, er moet dus sowieso een spoor 8 komen om om de stoptrein heen te kunnen. En als het dan toch mogelijk is kan je daar net zo goed een perron langs leggen.
De sneltrein op de stoptrein laten keren, de enige andere optie, zal wel een te krappe kering geven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Enige inhaal mogelijkheid die er voor de sneltrein zou zijn is in Wierden. Daar kan de shopper dan op spoor 3 wachten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Perronspoor 11 niet, spoor 11 wel.starx schreef:in ieder geval bestaat spoor 11 nog niet in Zl.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: do 17 aug 2017, 15:24
- Locatie: Zwolle
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Nu ben ik al een tijdje niet meer op station Zwolle geweest, maar is het niet zo dat tussen het perron waar spoor 7 aan ligt, en het perron waar spoor 9 aan ligt, op dit moment al een spoor ligt, wat spoor 8 is, maar geen aansluiting aan het perron is? Dus dat in plaats van verkleinen van perron van spoor 9 en aanleggen van een stuk spoor, er een stuk spoor van spoor 9 wordt ingekort om een perron aan te leggen zodat spoor 8 bereikbaar wordt voor reizigers?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Er bestaat momenteel geen spoor 8.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 20 jun 2017, 03:53
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Er is plek voor spoor 8. Het ligt we nog niet.
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: do 17 aug 2017, 15:24
- Locatie: Zwolle
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dus er wordt een spoor 8 gebouwd, en spoor 9 ingekort om een perron aan te leggen voor spoor 8.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Correct. Er liggen al wissels naar spoor 8, maar die sporen lopen nu nog na enkele meters dood.
Ik doe ook maar wat
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
In fases en dan met een wissel vanaf spoor 8? Dat past niet omdat je dan al snel zo'n 50 meter kwijt bent.starx schreef:Weet iemand trouwens waarom er gekozen is om een compleet extra perronspoor aan te leggen?
Ze hadden er toch ook voor kunnen kiezen om spoor 9 in fases op te delen, net zoals dat met spoor 4 in Arnhem gaat gebeuren?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Kwam deze link tegen met foto's van de stellen in hun definitieve uiterlijk met volledige bestickering.
Vanmiddag vanuit de trein ze ook in 't echt gezien, zag er zeker niet slecht uit. En in elk geval geen excuus meer dat je het niet hebt gezien als je met een 2e klas kaartje in de 1e klas zit
Vanmiddag vanuit de trein ze ook in 't echt gezien, zag er zeker niet slecht uit. En in elk geval geen excuus meer dat je het niet hebt gezien als je met een 2e klas kaartje in de 1e klas zit
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: do 17 aug 2017, 15:24
- Locatie: Zwolle
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Vandaag nieuws in Tubantia dat de reistijd van de sneltrein 48 minuten wordt tussen Zwolle en Enschede. Stops in Raalte, Nijverdal, Almelo en Hengelo.
https://www.tubantia.nl/hellendoorn/int ... ~af3c5754/
https://www.tubantia.nl/hellendoorn/int ... ~af3c5754/
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dag allen,
Deze site heeft geen wiki-pagina over deze concessie. Ik weet zelf ook niet hoe dat moet, want anders had ik het zelf wel gedaan.
Deze site heeft geen wiki-pagina over deze concessie. Ik weet zelf ook niet hoe dat moet, want anders had ik het zelf wel gedaan.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Tuurlijk wel. Als de deuren open staan, ontnemen deze grotendeels het zicht op die gestileerde 1 of 2. ..Daniel schreef: (..). En in elk geval geen excuus meer dat je het niet hebt gezien als je met een 2e klas kaartje in de 1e klas zit
:?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Bedoel je niet deze? http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... -_EnschedeCamilleKreemers schreef:Deze site heeft geen wiki-pagina over deze concessie.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
ja die bedoelde ik. Ik had hem niet gevonden op de concessie-overzichtsite.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
We hebben tegenwoordig een automatische lijst: Concessietabel
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten