Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Is waarschijnlijk goedkoper aangezien ze anders de bussen helemaal hadden moeten beplakken. Nu alleen maar de zijkanten.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Vooropgesteld, dat het voor mij en voor de meeste passagiers geen straf zou zijn om 10 jaar in een Capacity- of Solarisdiesel te reizen binnen AML, het zijn immers mooie bussen........maar ik denk dat dat niet zo maar gaat.CXX3677 schreef:
De bedoeling is/was dat de Mercedes Capacity's en Solaris-bussen slechts drie jaar blijven en erna plaats moeten maken voor electrisch materieel. Nu zijn er ook geluiden dat deze bussen gewoon de gehele concessieduur blijven rijden.
De VRA heeft bij de aanbesteding natuurlijk wel bepaalde emissie doelstellingen geformuleerd, waaraan de vervoerder moet voldoen gedurende de looptijd van de concessie (10 jaar + eventueel 5 jaar verlenging). CXX heeft ingeschreven met een vervoerplan, waarbij gedurende de looptijd het gemiddelde aantal emissieloze bussen 73% bedraagt, nu wat minder, over een paar jaar zouden alleen het onderliggend net en de dubbeldekkers diesel bussen blijven, 90% van het wagenpark zou dan ZE zijn.
Dus ik kan me niet voorstellen dat de VRA hiermee akkoord gaat, tenzij CXX aannemelijk kan maken waarom ze afwijken van het vervoerplan zoals dat bij de aanbesteding was. Maar nogmaals: van mij mogen de Capacity en Solaris blijven. :D
Hier nogmaals het bekende CXX ZE “schema”:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Er is waarschijnlijk ook geen Schipholnet beplakkingsmateriaal dat past op de huidige bussen......en het Schipholnet concept is geënt op de nieuwe BRT-look VDL bussen, dat concept is door CXX zo in de markt gezet, niets mis mee, maar daar moet je verder dan niet mee rommelen, m.i.dylanwild94 schreef:Is waarschijnlijk goedkoper aangezien ze anders de bussen helemaal hadden moeten beplakken. Nu alleen maar de zijkanten.
Daarbij komt dat het maar voor korte tijd is, ik heb zo’n vermoeden dat de laadinfra voor Schipholnet als eerste klaar is.......
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Nah, áls het echt moet dan kan de beplakkingsfirma heus wel een digitaal ontwerp van het nieuwe Schipholnet design voor een bestaande sternet bus maken. Kost alleen geld..fred1954 schreef:Er is waarschijnlijk ook geen Schipholnet beplakkingsmateriaal dat past op de huidige bussen......(..)...dylanwild94 schreef:Is waarschijnlijk goedkoper aangezien ze anders de bussen helemaal hadden moeten beplakken. Nu alleen maar de zijkanten.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Uiteraard kan er een ontwerp gemaakt worden...alleen het is niet een ontwerp, maar zeker drie ontwerpen.....een voor de Citaro G, een voor de MAN geleed, een voor de standaard Citaro (als reserve misschien)......en dan de benodigde bussen ook nog allemaal van voor- tot achterkant beplakken.....want als je het doet, moet je ook goed doen.....voor die korte tijd. Nee, je bent hopelijk met me eens dat de oplossing die CXX gekozen heeft, prima is.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
^^^^ oh zeker ben ik dat met je eens. Zal mij een zorg zijn. :D
Ik probeer alleen maar aan te geven dat als iéts er niet is.. het wel geregeld kan worden dat e.e.a geregeld kan worden.
Misschien dat CXX wel enkele diesel bussen in volledige Schipholnet kostuum laat beplakken met het oog op de publicitaire plaatjes rond start van nieuwe concessie?
Bussen die dan ook voorzien zijn als reserve bij de instroom van het EV materieel in het voorjaar, als dat om wat voor reden dan ook nog uitval kent?
Ik probeer alleen maar aan te geven dat als iéts er niet is.. het wel geregeld kan worden dat e.e.a geregeld kan worden.
Misschien dat CXX wel enkele diesel bussen in volledige Schipholnet kostuum laat beplakken met het oog op de publicitaire plaatjes rond start van nieuwe concessie?
Bussen die dan ook voorzien zijn als reserve bij de instroom van het EV materieel in het voorjaar, als dat om wat voor reden dan ook nog uitval kent?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik kwam daarstraks (+/- 03:15 uur) een IVECO bus tegen op de A12 bij Veenendaal. Reed richting Utrecht, was in Connexxion huisstijl gestoken en had lijn 2, Airport op het display staan. Zal wel een materieel rit 'aflevering nieuw' zijn.. wel apart dat die zo in z'n eentje reed.. meestal worden bussen toch in één keer met een hele groep chauffeurs opgehaald?
Laatst gewijzigd door Durashift op ma 27 nov 2017, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Kan zijn dat CXX misschien extra instructie materieel nodig heeft......?
Volgens mij gaat het ook zo Durashift. Een groep chauffeurs brengt de oude bussen weg en neemt de nieuwe mee terug naar de CXX garage en ik denk dat dat grotendeels gebeurt in de nacht van de wisseling van de oude naar de nieuwe concessie.
Overigens zijn/worden de volgende “zuidtangent” Citaro’s omgekleurd naar Sternet: 9203, 9204, 9206 t/m 9222.
Volgens de OV-wiki reden tot nu toe in R-netkleuren de volgende series Citaro G’s: 9182-9227 en 9248-9253.
Ik ga er van uit dat de rest van deze bussen dan tijdelijk op R-net blijft rijden, op voornamelijk 342/347/357.........zoals gezegd in combinatie met de vrijgekomen R-net MAN standaard bussen.
Alle tijdelijke bussen hebben per 10 december een pin-apparaat aan boord. Geen ticketbox.
Volgens mij gaat het ook zo Durashift. Een groep chauffeurs brengt de oude bussen weg en neemt de nieuwe mee terug naar de CXX garage en ik denk dat dat grotendeels gebeurt in de nacht van de wisseling van de oude naar de nieuwe concessie.
Overigens zijn/worden de volgende “zuidtangent” Citaro’s omgekleurd naar Sternet: 9203, 9204, 9206 t/m 9222.
Volgens de OV-wiki reden tot nu toe in R-netkleuren de volgende series Citaro G’s: 9182-9227 en 9248-9253.
Ik ga er van uit dat de rest van deze bussen dan tijdelijk op R-net blijft rijden, op voornamelijk 342/347/357.........zoals gezegd in combinatie met de vrijgekomen R-net MAN standaard bussen.
Alle tijdelijke bussen hebben per 10 december een pin-apparaat aan boord. Geen ticketbox.
Laatst gewijzigd door fred1954 op ma 27 nov 2017, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Zo, de AML dagkaartjes zijn inmiddels besteld
🍉
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Deze zal waarschijnlijk uit Tjechië vandaan gekomen zijn en dat wordt door IVECO zelf gedaan. Niet door CXX chauffeurs.Durashift schreef:Ik kwam daarstraks (+/- 03:15 uur) een IVECO bus tegen op de A12 bij Veenendaal. Reed richting Utrecht, was in Connexxion huisstijl gestoken en had op lijn 2, Airport op het display staan. Zal wel een materieel rit 'aflevering nieuw' zijn.. wel apart dat die zo in z'n eentje reed.. meestal worden bussen toch in één keer met een hele groep chauffeurs opgehaald?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ga je alle buslijnen afstrepen?Hainje schreef:Zo, de AML dagkaartjes zijn inmiddels besteld
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ah, okay. Klinkt aannemelijk. Gelijk ingereden.Remco1989 schreef:Deze zal waarschijnlijk uit Tjechië vandaan gekomen zijn en dat wordt door IVECO zelf gedaan. Niet door CXX chauffeurs.Durashift schreef:Ik kwam daarstraks (+/- 03:15 uur) een IVECO bus tegen op de A12 bij Veenendaal. (..)
Worden de Solarissen wel in één bulk opgehaald?
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
die schijnen al in nederland te staan. ergens bij lage zwaluwe. als ik Suus mag geloven. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Klopt alle bussen worden niet tegelijk uit buitenland gehaald.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Nee dat niet.Chrysa schreef:Ga je alle buslijnen afstrepen?Hainje schreef:Zo, de AML dagkaartjes zijn inmiddels besteld
🍉
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Klopt. Wat ik heb vernomen, is dat de Capacity's dinsdag worden opgehaald en de Solarissen op de woensdag.dylanwild94 schreef:die schijnen al in nederland te staan. ergens bij lage zwaluwe. als ik Suus mag geloven. :Y
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Waarschijnlijk niet zo spannend als de nieuwe bussen, maar de Nissan Leaf electrische AML FLEX auto’s zijn ook binnen......voor Rijsenhout, Abbenes, Buitenkaag en Nes a/d Amstel.
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/e ... everd/4979
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/e ... everd/4979
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Zijn dit gloednieuwe Leafs óf zijn het de auto's die eerder nog in een zwarte kleur in Amersfoort stonden (enige weken geleden) en nu een nieuw huidje hebben?
Ik ben benieuwd hoe zo'n dienst het gaat doen. Relatief ruime beschikbaarheidstijden, zo te lezen.
Logistiek gezien wel een uitdaging, lijkt mij.. Wat doen de chauffeurs in het AML flex gebied als er geen ritten te rijden zijn?
Wachten of in een ander gebied aan de slag?
.. en dan later weer rap terugkeren naar het gebied als er reserveringen zijn.. binnen een half uur in een drukke Randstad regio.. jajajaja
Volgens mij is het ook wachten op het eerste verhaal van de rolstoelgebruiker dat er, binnen een half uur, geen geschikt voertuig op zijn flex afspraak verscheen..
Ik ben benieuwd. :?
Ik ben benieuwd hoe zo'n dienst het gaat doen. Relatief ruime beschikbaarheidstijden, zo te lezen.
Logistiek gezien wel een uitdaging, lijkt mij.. Wat doen de chauffeurs in het AML flex gebied als er geen ritten te rijden zijn?
Wachten of in een ander gebied aan de slag?
.. en dan later weer rap terugkeren naar het gebied als er reserveringen zijn.. binnen een half uur in een drukke Randstad regio.. jajajaja
Volgens mij is het ook wachten op het eerste verhaal van de rolstoelgebruiker dat er, binnen een half uur, geen geschikt voertuig op zijn flex afspraak verscheen..
Ik ben benieuwd. :?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Deze Leafs stonden in Amersfoort, maar waren toen niet zwart. Voor zover ik kan zien zijn ze nieuw.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Connexxion heeft een tijd in Amsterdam het AOV taxi vervoer uitgebaat, tot deze “concessie” deze zomer werd vergeven aan het Rotterdamse RMC. Ken een paar mensen, die regelmatig met het AOV reisden. Dat ging CXX toen goed af. En dat was dan nog vervoer op afroep door de hele stad, AML flex is alleen bepaalde rustige gebieden. Ze hebben er in ieder geval veel ervaring mee, zowel met taxi’s als met rolstoel busjes.........Denk wel dat het goed komt. :D
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Connexxion is de grootste taxivervoerder in Nederland.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Transdev heeft toevallig deze week het taxibedrijf Abel de nek omgedraaid. Die reden met elektrische voertuigen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Heel toevallig reden die ook voor een deel in Nissan Leafs voor zover ik weet......
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Echter stonden de Leafs voor AML al zeker twee weken klaar in Amersfoort. En meen ze er tegelijk met de zwarte exemplaren gezien te hebben dus 'tis niet zo dat die overgespoten zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
^^^ Klopt. Ik had het niet helemaal juist of misschien toch wel: zwart gekleurde Leafs zijn er wel, al stonden die witte AML flex daar in A'foort ook.
viewtopic.php?f=34&t=13508&start=175
viewtopic.php?f=34&t=13508&start=175
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten