Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Klopt maar hij staat klaar voor de sinterklaas intocht bij gebrek aan water in heerlen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Bedankt voor de zinnige uitleggen!
:N Nee, is het niet, omdat ik dit woord vandaag voor de eerste keer hoor!Tjjwester schreef:Gezien hij in aken woont is het een domme vraag.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Wel lekker makkelijk om zo te redeneren ja. Omdat je in de buurt woont, moet je het maar kennen. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
SchuitICE11 schreef:Kan iemand mij even helpen a.u.b.... Wat is een "sjuut"?Tjjwester schreef:Trouwens de blauwe sjuut staat sinds een paar dagen ook bij de arriva stalling.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Kleine topickick, recent een filmpje gemaakt over het interieur van een Arriva Flirt: https://youtu.be/yjMWbQgfvUU , naast dat viel mij op dat de elektrische GTW's van Arriva naast de nieuwe kleurstelling ook nieuwe bekleding hebben op de stoelen. In tegenstelling tot dat er niks veranderd zou worden.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De elektrische GTW's moeten de hele concessieperiode mee en krijgen dus een veel uitgebreidere behandeling dan de diesel-GTW's.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De nieuwe lijnennetkaarten staan op de site van Arriva, maar om onduidelijke redenen kan ik de kaart van Zuid-Limburg niet openen. :? Hebben daar meer mensen last van?
Verder vind ik dat Arriva het nodeloos ingewikkeld heeft gemaakt met lijn 81 en lijn 82:
Lijn 81 rijdt 2x/uur tussen Well en station Venray en 1x/uur (en alleen op werkdagen overdag) tussen het station en centrum van Venray. Deze laatste ritten zijn daar altijd gekoppeld aan lijn 82, die eveneens 1x/uur op werkdagen overdag rijdt. :?
Dan had het mij simpeler geleken om lijn 81 alleen op het traject Venray Station - Well te laten rijden en lijn 82 te verlengen naar het station van Venray.
Verder vind ik dat Arriva het nodeloos ingewikkeld heeft gemaakt met lijn 81 en lijn 82:
Lijn 81 rijdt 2x/uur tussen Well en station Venray en 1x/uur (en alleen op werkdagen overdag) tussen het station en centrum van Venray. Deze laatste ritten zijn daar altijd gekoppeld aan lijn 82, die eveneens 1x/uur op werkdagen overdag rijdt. :?
Dan had het mij simpeler geleken om lijn 81 alleen op het traject Venray Station - Well te laten rijden en lijn 82 te verlengen naar het station van Venray.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Hier ook een foutmelding bij de kaart Zuid-Limburg
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Kaart werkt hier prima!
Speciaal linkje, misschien dat het dan wel werkt: https://www.dropbox.com/s/18dlasup831nh ... 8.pdf?dl=0
Speciaal linkje, misschien dat het dan wel werkt: https://www.dropbox.com/s/18dlasup831nh ... 8.pdf?dl=0
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Station Nijmegen Heyendaal heeft sinds vandaag nieuwe OV-chipkaart apparatuur.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat is dezelfde apperatuur als de RET gebruikt bij de liften en sneltramstations van de Rotterdamse metro. Ze lezen goed en snel uit. :Y
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Die Limburgse concessie strekt tot in Njimegen? Groot gebied dus.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
- Locatie: Voerendaal
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Zien er goed uit!
Zag afgelopen zaterdag overigens dat lijn 44 met 2 bussen werd gereden. Ditmaal waren het 2 Citea's van Arriva zelf. Vorig jaar hoorde ik dat de versterkingsritten door TCR werden uitgevoerd.
Zag afgelopen zaterdag overigens dat lijn 44 met 2 bussen werd gereden. Ditmaal waren het 2 Citea's van Arriva zelf. Vorig jaar hoorde ik dat de versterkingsritten door TCR werden uitgevoerd.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
www.miljoenenlijn.nl
-
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Waarom denk je anders dat lijn 83 en de stoptrein Roermond-Nijmegen tot in Nijmegen komen? (A)isadora schreef:Die Limburgse concessie strekt tot in Njimegen? Groot gebied dus.
Eerder kon men nog gelede bussen inzetten. Tijdens de Weihnachtsmarkt is het echt nodig.JuulStikkelbroek schreef:Zien er goed uit!
Zag afgelopen zaterdag overigens dat lijn 44 met 2 bussen werd gereden. Ditmaal waren het 2 Citea's van Arriva zelf. Vorig jaar hoorde ik dat de versterkingsritten door TCR werden uitgevoerd.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Geen idee, maar dat was ook helemaal mijn vraag niet. :')bartjemestrom schreef:Waarom denk je anders dat lijn 83 en de stoptrein Roermond-Nijmegen tot in Nijmegen komen? (A)isadora schreef:Die Limburgse concessie strekt tot in Njimegen? Groot gebied dus.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Arriva gaat bijna al haar kaartlezers op stations vervangen, de nieuwe zijn sneller en geschikt voor bankpasjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De ASEAG rijdt ook dit jaar weer op zaterdag met gelede bussen op de 44 (op de nieuwe route voor de chauffeur wel een stuk makkelijker dan op de oude!). Echter is de extra capaciteit alleen op het Duitse traject nodig, vanwege het AVV-minigruppenticket.bartjemestrom schreef:Eerder kon men nog gelede bussen inzetten. Tijdens de Weihnachtsmarkt is het echt nodig.
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Hai, ik zat zo te kijken op 9292.nl voor de nieuwe lijn 64. Deze bus lijkt qua OV-Chipkaart gewoon een kilometertarief te hanteren ipv het Übergangstarif. Ik heb het Arriva op Twitter gevraagd en zij konden mij niet van een antwoord voorzien. https://9292.nl/reisadvies/station-roer ... 12-23T1038
Weet iemand hier wat meer van?
GroeneRuiter
Weet iemand hier wat meer van?
GroeneRuiter
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Op de eerder genoemde lijnennetkaart Zuid-Limburg
https://www.arrivapdf.nl/web/file?uuid= ... entid=5436
zie je hoe de route van lijn 3 in Maastricht over de Groene Loper (vml. bovengronds tracé N2) eruit gaat zien. Als deze weergave correct is, dan rijdt de bus (richting station) vanaf het Old Hickoryplein over de Professor Quixstraat de Groene Loper op. Ik had verwacht dat hij net als 'vroeger' bij Veolia via de Professor Kernstraat zou rijden en dan bij de kruising Cobbenhagenstraat/Voltastraat de Groene loper op. De (op Google maps reeds ingetekende) nieuwe halte Groene Loper ligt ten zuiden van deze kruising, dus dat zou ook moeten kunnen.
Ik heb evt. recente werkzaamheden ter hoogte van de Quixstraat/N2 niet op het oog, maar het lijkt me niet logisch en een beetje een omweg. Tenzij er aan de Groene Loper ook een halte bij de Quixstraat/Schepen Roosenstraat gelegd zou worden, maar dat is niet aan de orde. Kent iemand de situatie?
De onderdoorgangen van de appartementen bij het Old Hickoryplein zijn 3,80 meter. De onderdoorgang van 3,30 bij de tunnel Severenstraat tussen Nazareth en Geusselt was een jaar geleden bij mijn weten de reden om de route van lijn 3, met zijn hoge elektrische bussen, op het laatste moment via de Viaductweg richting Vrouwenveld te sturen in plaats van door het tunneltje. Ga er van uit dat de 50 centimeter verschil afdoende is.
De lijnennetkaart Zuid-Limburg geeft ook de afschuwelijke nieuwe route van lijn 6 van het station richting Amby weer, en dan is de lus langs de halte Burg. Van Oppenstraat nog weggefoeteld. De gestileerde stadskaart van Maastricht jokt hier een beetje erg veel https://www.arrivapdf.nl/web/file?uuid= ... entid=5411
Op de lijnennetkaart Zuid-Limburg kent een stop toe van lijn 2 aan Centre Céramique. Dat kan natuurlijk niet.
https://www.arrivapdf.nl/web/file?uuid= ... entid=5436
zie je hoe de route van lijn 3 in Maastricht over de Groene Loper (vml. bovengronds tracé N2) eruit gaat zien. Als deze weergave correct is, dan rijdt de bus (richting station) vanaf het Old Hickoryplein over de Professor Quixstraat de Groene Loper op. Ik had verwacht dat hij net als 'vroeger' bij Veolia via de Professor Kernstraat zou rijden en dan bij de kruising Cobbenhagenstraat/Voltastraat de Groene loper op. De (op Google maps reeds ingetekende) nieuwe halte Groene Loper ligt ten zuiden van deze kruising, dus dat zou ook moeten kunnen.
Ik heb evt. recente werkzaamheden ter hoogte van de Quixstraat/N2 niet op het oog, maar het lijkt me niet logisch en een beetje een omweg. Tenzij er aan de Groene Loper ook een halte bij de Quixstraat/Schepen Roosenstraat gelegd zou worden, maar dat is niet aan de orde. Kent iemand de situatie?
De onderdoorgangen van de appartementen bij het Old Hickoryplein zijn 3,80 meter. De onderdoorgang van 3,30 bij de tunnel Severenstraat tussen Nazareth en Geusselt was een jaar geleden bij mijn weten de reden om de route van lijn 3, met zijn hoge elektrische bussen, op het laatste moment via de Viaductweg richting Vrouwenveld te sturen in plaats van door het tunneltje. Ga er van uit dat de 50 centimeter verschil afdoende is.
De lijnennetkaart Zuid-Limburg geeft ook de afschuwelijke nieuwe route van lijn 6 van het station richting Amby weer, en dan is de lus langs de halte Burg. Van Oppenstraat nog weggefoeteld. De gestileerde stadskaart van Maastricht jokt hier een beetje erg veel https://www.arrivapdf.nl/web/file?uuid= ... entid=5411
Op de lijnennetkaart Zuid-Limburg kent een stop toe van lijn 2 aan Centre Céramique. Dat kan natuurlijk niet.
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Voor zo ver ik begrepen heb, gaat de bus weer in beide richtingen door de Professor Kernstraat rijden. De route zoals ingetekend lijkt mij een fout.jorgo schreef:Op de eerder genoemde lijnennetkaart Zuid-Limburg
https://www.arrivapdf.nl/web/file?uuid= ... entid=5436
zie je hoe de route van lijn 3 in Maastricht over de Groene Loper (vml. bovengronds tracé N2) eruit gaat zien. Als deze weergave correct is, dan rijdt de bus (richting station) vanaf het Old Hickoryplein over de Professor Quixstraat de Groene Loper op. Ik had verwacht dat hij net als 'vroeger' bij Veolia via de Professor Kernstraat zou rijden en dan bij de kruising Cobbenhagenstraat/Voltastraat de Groene loper op. De (op Google maps reeds ingetekende) nieuwe halte Groene Loper ligt ten zuiden van deze kruising, dus dat zou ook moeten kunnen.
Ik heb evt. recente werkzaamheden ter hoogte van de Quixstraat/N2 niet op het oog, maar het lijkt me niet logisch en een beetje een omweg. Tenzij er aan de Groene Loper ook een halte bij de Quixstraat/Schepen Roosenstraat gelegd zou worden, maar dat is niet aan de orde. Kent iemand de situatie?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De advies op 9292 voor grensoverschrijdende ritten tussen NL en het gebied van de AVV is vaak misleidend. En de situatie tussen Heinsberg en Roermond is nog een stukje ingewikkelder dan bij voorbeeld op lijn 44. Grensoverschrijdend tussen de NL-zones 6800/6817/6827 (Roermond, Roerdalen) en de AVV-zones 50/51 (Heinsberg) is de Übergangstarif geldig. Reis je vanuit NL via Heinsberg naar andere AVV-zones, betaal je het NL-tarief voor de reis in NL en vanaf de grens de gewone AVV-tarif van Heinsberg naar je bestemming:GroeneRuiter schreef:Hai, ik zat zo te kijken op 9292.nl voor de nieuwe lijn 64. Deze bus lijkt qua OV-Chipkaart gewoon een kilometertarief te hanteren ipv het Übergangstarif. Ik heb het Arriva op Twitter gevraagd en zij konden mij niet van een antwoord voorzien. https://9292.nl/reisadvies/station-roer ... 12-23T1038
Weet iemand hier wat meer van?
GroeneRuiter
https://avv.de/de/tickets/tickets-fuer- ... ermond.pdf
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
In Zuid-Westduitsland is een driedelige Flirt in basis-Limburg-kleuren (toekomstige Arriva 551) onderweg op proefritten:
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 04,8395034
(Fotos 15, 16, 17)
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 04,8395034
(Fotos 15, 16, 17)
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Hai,
Ik had eigenlijk nog een vraagje. :D Mocht ik bij de DB Automaat een AVV Kaartje dat vanaf de grens geldig is koop en vervolgens met een ASEAG-bus op lijn 44 naar Aachen wil. Kan ik dan met mijn persoonlijke OV voor OV-chipkaartprijs naar de grens (Crombacherstraat) reizen?
Ik had eigenlijk nog een vraagje. :D Mocht ik bij de DB Automaat een AVV Kaartje dat vanaf de grens geldig is koop en vervolgens met een ASEAG-bus op lijn 44 naar Aachen wil. Kan ik dan met mijn persoonlijke OV voor OV-chipkaartprijs naar de grens (Crombacherstraat) reizen?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Als het om NRW tarief gaat vanaf 1 januari is dat geldig op de RE 18 en ik dacht ook op lijn 44 op het Nederlandse deel
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Het gaat hier om het AVV tarief. OV-Chip is over de hele lijn geldig.
https://www.arriva.nl/limburg/abonnemen ... reizen.htm
https://www.arriva.nl/limburg/abonnemen ... reizen.htm
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten