DankjewelCASB schreef:Erg mooi!Stadsbus schreef:Voor de gene die thuis zijn gebleven vandaag:
(Filmpje)
Concessie Busvervoer Almere (2018-2027)
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Er was ook een bus met: Aflosbus en zo waren er nog een paar van die bussen
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Vrijdag was er nog maar eentje aangekomen. Hoe dat nu is weet ik niet. Wel weet ik dat er nog een RDW keuring op losgelaten moet worden voor dat ze een kenteken krijgen. Ook moeten ze nog bestickerd worden en moet er nog van alles ingebouwd worden...Daniel schreef:Dat ze daarvoor nog speciaal bussen bestickerd hebben dan. De BYDs voor Almere zijn namelijk al wel in Nederland, heb er laatst een foto van langs zien komen.matje82 schreef:De Ambassadors in allgo outfit (o.a 4046, 4047) zijn tijdelijk omdat de BYD's er nog niet zijn, dus die rijden waarschijnlijk op andere lijnen.
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Leuk filmpje. Sneeuwbestendig zijn deze MAN's in ieder geval wel.
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Nu nog wel, maar morgen als bijna alle bussen ingezet moeten worden, gaan er een aantal defect raken denk ik, aangezien het nog slechter weer gaat worden :)
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Welnee, Duitse degelijkheid.
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Vandaag heb ik lijn 328 vanaf de Provincialeweg in Diemen naar Bijlmer ArenA eens genomen, aangezien die er eerder was dan lijn 66. Bus zat goed en was ook vrij stil. Rijgedrag was verrassend soepel. Alleen de schermen deden het niet.
Ik vraag mij verder af wat het beleid van Keolis is voor de haltes binnen Zuid-Oost. Bij Connexxion was het lokaal vervoer niet toegestaan, maar bij Keolis kan ik daar niets over vinden.
Ik vraag mij verder af wat het beleid van Keolis is voor de haltes binnen Zuid-Oost. Bij Connexxion was het lokaal vervoer niet toegestaan, maar bij Keolis kan ik daar niets over vinden.
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Voor iedereen voor wie het nog een ??? Is, lijn 160 geeft alleen bij de ritten van Keolis Realtime info.. 3× raden wie die lijn nu dus uitvoert
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Syntus?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Concessie Stad en Streek Almere
De NMVB?
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Het is wel een Syntus Overijssel bus jaisadora schreef:Syntus?
En de rest van de antwoorden...
:N -o-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Ik weet niet of het al bekend was, maar er is een speciale sectie voor flexiGo gemaakt: https://www.allgobus.nl/nl-nl/reisinformatie/flexigo
Daar staat alleen wel één slordige fout: "flexiGo is een speciale buslijn van allGo die industrieterrein De Vaart in Almere verbindt met Almere Station Parkwijk." :N
Als je wilt opstappen bij één van de twee flexhaltes, moet je dit reserveren via de AllGo-app. Omdat die reserveringsmodule echter nog niet werkt, rijdt lijn 22 voorlopig altijd langs die twee haltes.
(En elke keer als ik flexiGo in gedachten uitspreek, moet ik hieraan denken. :@ )
Daar staat alleen wel één slordige fout: "flexiGo is een speciale buslijn van allGo die industrieterrein De Vaart in Almere verbindt met Almere Station Parkwijk." :N
Als je wilt opstappen bij één van de twee flexhaltes, moet je dit reserveren via de AllGo-app. Omdat die reserveringsmodule echter nog niet werkt, rijdt lijn 22 voorlopig altijd langs die twee haltes.
(En elke keer als ik flexiGo in gedachten uitspreek, moet ik hieraan denken. :@ )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: wo 15 feb 2017, 18:39
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Wordt vanavond uit KV1 van Connexxion gehaald en zal dus waarschijnlijk vrijdag of zaterdag op de DRISen staan. Merkte het zelf ook al inderdaadcassie127 schreef:Voor iedereen voor wie het nog een ??? Is, lijn 160 geeft alleen bij de ritten van Keolis Realtime info.. 3× raden wie die lijn nu dus uitvoert
Edit: Het is dus een lijn van de concessie IJsselmond, maar die wordt door Syntus uitgevoerd.
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Ik zat zojuist de dienstregelingen van de lijnen 322 en 323 te bekijken en ik zat dat er op 26 april 2018 en van 14 mei 2018 t/m 18 mei 2018 een aantal ritten is vervangen door ritten op dezelfde tijden, maar met een niet-rolstoeltoegankelijk voertuig.
Heeft iemand enig idee wat het nut daarvan is? :?
Heeft iemand enig idee wat het nut daarvan is? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Of het is een fout, of er worden met Koningsdsg en de Libelle Zomerweek extra ritten gereden waardoor er wellicht niet genoeg laagvloers materieel beschikbaar is.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Stad en Streek Almere
In Amersfoort kon je aan die rolstoeltjes altijd mooi de ritten uitgevoerd door Besseling met een touringcar herkennen, dus zal ongetwijfeld wel zoiets zijn. Al lijken het vrij willekeurige ritten zo in de dienstregeling.
Wat me vandaag wel opviel als ik 't zo hoorde in de bussen is dat de doorkoppelingen op station Centrum nog niet heel erg bekend zijn. Nou helpt het natuurlijk ook niet dat die doorkoppeling pas één halte voor het station op de koersdisplays van de bus verschijnt en er in de bus niks over wordt gemeld op de schermen of via de omroep.
Wat me vandaag wel opviel als ik 't zo hoorde in de bussen is dat de doorkoppelingen op station Centrum nog niet heel erg bekend zijn. Nou helpt het natuurlijk ook niet dat die doorkoppeling pas één halte voor het station op de koersdisplays van de bus verschijnt en er in de bus niks over wordt gemeld op de schermen of via de omroep.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Dat laatste is ook het geval in Apeldoorn. De doodkoppelingen zijn hier over het algemeen onregelmatig. Weet niet hoe dat in Almere zit.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Stad en Streek Almere
De lijnen M1 en M2 zijn standaard gekoppeld bij station Centrum, de lijnen M3, M4, M5, M6 en M7 keren willekeurig op zichzelf of op een andere lijn. Of er trouwens een koppeling zit bij station Oostvaarders tussen M2 en M7 weet ik trouwens niet.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Gelukkig maar, klinkt heel eng.regenmaker schreef:...... De doodkoppelingen zijn hier over het algemeen onregelmatig......
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Hoe gaat het met het nieuwe Almeerse streeknet, de R-net-lijnen naar Amstel en Bijlmer? Zijn die goed bezet?
En kunnen de reizigers van de vervallen lijnen 153 en 155 de alternatieven een beetje vinden?
En kunnen de reizigers van de vervallen lijnen 153 en 155 de alternatieven een beetje vinden?
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Wilde staking buschauffeurs
Buschauffeurs van Keolis hebben dinsdagmorgen op station Almere Centrum een korte werkonderbreking gehouden. Aanleiding hiervoor zouden de arbeidsomstandigheden zijn. Chauffeurs zouden onder andere geen tijd hebben om een sanitaire stop te maken. Inmiddels rijden de bussen weer.
Wilde staking
Volgens woordvoerder Jasper Plender van Keolis ging het om een wilde staking, waar bijna alle chauffeurs aan meegedaan hebben. De staking werd volgens hem niet ondersteund door de vakbonden. De staking duurde van 8.30 tot 9.00 uur. De reden voor de staking is volgens Keolis nog niet duidelijk, maar zou voortkomen uit "onvrede als gevolg van de overname". Keolis heeft sinds begin deze maand het openbaar busvervoer in Almere overgenomen van Connexxion.
http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/15 ... chauffeurs
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Mijn observatie op het traject Bijlmer ArenA - Diemen, is dat in de spitsrichting de bezetting goed is, ook nog tussen 9:00 en 10:00. Alleen als er een rit van de 323 en 328 vlak achter elkaar rijden is de achterste bus vrij leeg. In de tegenspitsrichting lijkt de bezetting nogal laag, in ieder geval rond 9:30 richting Almere zit ik er vaak alleen in. In het begin van de middagspits richting Bijlmer ArenA zitten er vaak wel een paar mensen in. Over de daluren kan ik niet zoveel zeggen, maar dan wordt er maar 2x/uur gereden, dus ik verwacht wel enige bezetting. Voorheen reed CXX natuurlijk in de tegenspitsrichting slechts 2x/uur met lijn 328, nu is dat 6x/uur met lijn 328, plus 2x/uur met lijn 323. Ik denk dat deze verbinding nog ontdekt moet worden door veel van haar potentiële reizigers. Aangezien de meeste tegenspitsritten anders alsnog als lege ritten zouden moeten rijden, lijkt me het niet zo problematisch. Wel valt het mij op dat lijn 323 vaak op precies dezelfde tijd rijdt als 328, wat natuurlijk niet echt efficiënt is. Er zijn zelfs drie ritten die maar tot 't Oor rijden op exact dezelfde tijd als lijn 328.Roeland schreef:Hoe gaat het met het nieuwe Almeerse streeknet, de R-net-lijnen naar Amstel en Bijlmer? Zijn die goed bezet?
En kunnen de reizigers van de vervallen lijnen 153 en 155 de alternatieven een beetje vinden?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Waarom klagen mensen op social media en onder nieuwsberichten vaak zo negatief? Met de plotselinge staking van vanochtend heb ik ook mijn voor en tegens, maar op de Facebook- en Twitter-pagina's over Keolis en AllGo en onder alle nieuwsberichten op onder meer Omroep Flevoland lees je vrijwel alleen maar negativiteit en mensen die het beter weten... -o-
Keolis rijdt pas een ruime week in Almere en had al een moeilijke start in de sneeuw. Mensen denken echt dat het beter was als Connexxion was blijven rijden... Alsof er dan geen nieuw materieel en een nieuwe lijnvoering was geweest... -o-
Keolis rijdt pas een ruime week in Almere en had al een moeilijke start in de sneeuw. Mensen denken echt dat het beter was als Connexxion was blijven rijden... Alsof er dan geen nieuw materieel en een nieuwe lijnvoering was geweest... -o-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Tja, de gemiddelde reiziger bekijkt natuurlijk vooral het effect op z'n eigen reis en niet het totaalplaatje. Laat staan dat ze realiseren dat een nieuwe concessie opstartprobleempjes kan kennen, AML bewijst dat het blijven van de bestaande vervoerder ook geen garantie is voor succes.
En al helemaal niet dat zelfs behoud van vervoerder kan betekenen dat de dienstverlening behoorlijk slechter wordt.
En al helemaal niet dat zelfs behoud van vervoerder kan betekenen dat de dienstverlening behoorlijk slechter wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Ik snap het ook niet. De bussen rijden bizar stipt voor een vervoerder die er pas een week rijdt.Milco schreef:Waarom klagen mensen op social media en onder nieuwsberichten vaak zo negatief? Met de plotselinge staking van vanochtend heb ik ook mijn voor en tegens, maar op de Facebook- en Twitter-pagina's over Keolis en AllGo en onder alle nieuwsberichten op onder meer Omroep Flevoland lees je vrijwel alleen maar negativiteit en mensen die het beter weten... -o-
Keolis rijdt pas een ruime week in Almere en had al een moeilijke start in de sneeuw. Mensen denken echt dat het beter was als Connexxion was blijven rijden... Alsof er dan geen nieuw materieel en een nieuwe lijnvoering was geweest... -o-
Daarnaast hoor ik klachten over te weinig zitplaats. Hoe kan dat nou? 15m bussen hebben meer zitplaatsen dan geleden èn de frequentie is omhoog gegaan.
En tsja, de staking. Ik snap de chauffeurs nog steeds niet. Waarom onaangekondigd een staking houden. De enige die je ermee hebt is de reiziger, de vervoerder kan er helemaal niks mee. En dat terwijl er (ten koste van het budget) al zo sterk naar de chauffeur geluisterd is: veiligheidsruiten en geen contant geld.
Ik heb geen onderschrift
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten