CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Vanmiddag op de hal-CTA van spoor 7b te Utrecht Centraal...
Vertrek 17.00 Intercity
Amsterdam Centraal, Haarlem
Amsterdam Centraal
Vertrek 17.00 Intercity
Amsterdam Centraal, Haarlem
Amsterdam Centraal
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Is dat niet het flapje met Amsterdam CS, Haarlem?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Ik zat al te twijfelen toen ik het bericht schreef, maar nu je het zegt: Amsterdam CS inderdaad. De CS-flapjes waren populair vandaag, want de CTA van 1c in Dordrecht blijft inmiddels ook al weer weken hangen op "Zwijndrecht, Rotterdam CS" bij de s2100...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Denk meer aan het oude flapje van de 800/900 van-naar Zandvoort aan Zee, alleen dan met Amsterdam als onjuiste eindbestemmingWubbo schreef:Is dat niet het flapje met Amsterdam CS, Haarlem?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Ehm tja, volgens mij was het zonder defect-sticker ook wel duidelijk dat deze CTA in Dordrecht niet bepaald juist functioneert...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Lol, dat flapje met Staking in Frankrijk. Zo vaak staken ze daar dus :).
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
In een VIRM vanmiddag stond er op de benedenverdieping op het bestemmingsdisplay: Venlo $
Waar dat nou opeens vandaan komt..
Waar dat nou opeens vandaan komt..
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Ze hebben ook een flapje met "staking in België / Greve au Belgique" en volgens mij ook met een "staking in Duitsland". Die laatste heb ik nog nooit gezien dus dat weet ik niet zeker.Wubbo schreef:Lol, dat flapje met Staking in Frankrijk. Zo vaak staken ze daar dus :).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Gisteren toen ik met de s5000 van Rotterdam Lombardijen naar Delft ging, stonden zowel op Lombardijen als Blaak de CTA's nog op de s2200 van ervoor. Op Blaak riep de HC nog maar even om dat dit niet de sneltrein naar Amsterdam, maar de stoptrein naar Leiden was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Die CTA op Ddr met de D-trein naar Sdt, Gnd etc. ziet er vandaag nog steeds zo uit .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Gelukkig was NS HiSpeed wel op tijd. De Fyra-treinen stonden op Amsterdam Centraal gewoon als Fyra aangekondigd. Of zijn dat stickers?Vinny schreef:Het bestellen van gedrukte palletten duurt minimaal een half jaar. Er zijn weer wat bestellingen de deur uit gedaan...
Leuker kunnen we het niet maken
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Die flapjesbestelling dateert uit 2006. Het zou echt een schande zijn als die nu nog niet geleverd zouden zijn. Aan de andere kant: Ergens had het me ook weer niet verbaasd...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Op Rotterdam Centraal stonden ze zonder treinsoort aangekondigd... Maargoed, dat er geen flapje voor is is nog tot daaraantoe, maar dat de treinsoort zelfs niet getoond werd op de LED-displays in de tunnel
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Tijdens mijn middagpauzen op Amsterdam Centraal deden alle CTA-bakken, DRIP schermen én het actuele vertrektijdenscherm het niet, en reden er geen Beneluxtreinen als gevolg van 'logistieke problemen' (een staking door het personeel gonsde het in de wandelgangen). Kortom: Eén grote puinhoop, maar de Fyra vertrok stipt op tijd met reizigers naar Rotterdam...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Dat systeem zal wel gekoppeld zijn aan de CTA's, en als daar geen treinsoort voor wordt ingesteld zal die ook wel niet in de tunnel worden getoond...Reiziger Ddrs schreef:Op Rotterdam Centraal stonden ze zonder treinsoort aangekondigd... Maargoed, dat er geen flapje voor is is nog tot daaraantoe, maar dat de treinsoort zelfs niet getoond werd op de LED-displays in de tunnel
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Hij is oud, maar toch nog een opmerking erbij:
Zoals de NS-medewerkers van Duivendrecht zeggen: Als ze het hier gaan opknappen, moeten wij voor onze baan gaan vrezen. En volgens de medewerkers zijn er inderdaad plannen om Duivendrecht Hoog te sluiten voor het treinverkeerVinny schreef:Zoals een oude spoorwijsheid zegt: Wanneer er iemand het object begint te schilderen weet je vrijwel zeker dat het binnen twee weken gesloopt gaat worden.
Foto teruggevonden, heb hem meerdere keren zo gezien in augustus:Bee schreef:Op spoor 7a geeft een CTA ook regelmatig een intercity naar Amsterdam Bijlmer ArenA, Amsterdam Zuid en Schagen aan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Vanmiddag op de CTA onder de overkapping op perron 2 van Rotterdam Alexander...
Vertrek 17.35 Intercity
Zwolle, stopt verder op alle tussengelegen stations
Rotterdam Centraal
Gelukkig namen we een iets rechtstreeksere route
Vertrek 17.35 Intercity
Zwolle, stopt verder op alle tussengelegen stations
Rotterdam Centraal
Gelukkig namen we een iets rechtstreeksere route
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Te elst was de eindbestemming van de IC naar Roosendaal op de CTA veranderd in Bergen op Zoom
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
IC t9260 (die overigens getrokken werd door rode Traxx 186.120) reed volgens de CTA van spoor 4 van Rotterdam Centraal vanaf Mechelen nog via Amsterdam Lelylaan en Sloterdijk inclusief busvervoer naar Brussel Zuid.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
De stoptrein (s4000) van anderhalf uur later zou datzelfde na Rotterdam Noord doen ;)Reiziger Ddrs schreef:Vanmiddag op de CTA onder de overkapping op perron 2 van Rotterdam Alexander...
Vertrek 17.35 Intercity
Zwolle, stopt verder op alle tussengelegen stations
Rotterdam Centraal
Gelukkig namen we een iets rechtstreeksere route
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Dat is wel heel lang geleden dat de s3600 daar nog reed.Freek schreef:Te elst was de eindbestemming van de IC naar Roosendaal op de CTA veranderd in Bergen op Zoom
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Voor het nieuwe wijzigingsblad hebben ze nieuwe vertrekstaten opgehangen in Maastricht. Dit keer staan weer enkele s6800 'en onder het kopje Internationaal...
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
De schoonmoeder werd meegenomen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten