Dat zat ik me ook al af te vragen.MarkHul schreef:Er staat ook bij de oude servicebalie in Apeldoorn een bord Keolis Wachtruimte. Is dit deel dan een openbare wachtruimte?
Concessie Veluwe (Syntus)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ja, dat is nu een openbare wachtruimte.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Wacht maar tot je bus een keer veel te vroeg op een knooppunt is. Had ik laatst op de Utrechtse X80 en toen gaf hij een overstap op de bus waar ik al in zat weercassie127 schreef:Maar busoverstappen laat nu ook nog dezelfde lijn in de tegenrichting zien enz.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Inmiddels hebben de schermen in Overijssel ook een update gehad. De lay-out is nu precies hetzelfde als die in de blauwnet treinen. Overstap scherm is wel verbeterd, eerst werden er slechts 3 overstappen getoondDaniel schreef:Wacht maar tot je bus een keer veel te vroeg op een knooppunt is. Had ik laatst op de Utrechtse X80 en toen gaf hij een overstap op de bus waar ik al in zat weercassie127 schreef:Maar busoverstappen laat nu ook nog dezelfde lijn in de tegenrichting zien enz.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Overigens zag ik vanmorgen een Veluwse CNG MAN op De Klomp die weliswaar een scherm in Keolis kleuren had, maar de kop met lijnnummer en bestemming was nog in oorspronkelijke stijl en niet zoals in Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
overigens hebben de schermen nu 5 lijnen voor volgende haltes, maar worden er maar 4 getoont. ook de onderste, grotere lijn voor de eindbestemming word niet gebruikt (zoals dat eerder ook al niet gedaan werd)
Bij twijfel altijd klagen
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Op de stadsdienst is die eindbestemming toch deels nutteloos. Hij geeft bij de ringlijnen namelijk de aankomsttijd op het station weer. Ook als die net is vertrokken vanaf het station.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Utrechtse bussen hebben ook niet de echte Keolis stijl. De AllGO bussen hebben precies zo'n zelfde kop.Daniel schreef:Overigens zag ik vanmorgen een Veluwse CNG MAN op De Klomp die weliswaar een scherm in Keolis kleuren had, maar de kop met lijnnummer en bestemming was nog in oorspronkelijke stijl en niet zoals in Utrecht.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Dat ligt er ook aan dat de stadslijnen in Apeldoorn in de dienstregeling ook als doorgaande lijn is ingelegd, ipv halverwege een fictief eindpunt te hebben.
Bij twijfel: gebruik beton.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Tja, de vraag is natuurlijk wat de echte Keolis stijl is. Wat ik bedoelde is dat de bus die ik vanmorgen zag net zoals voorheen een blauwe rechthoek met wit lijnnummer erin bovenaan het scherm had staan (alleen dan nu donkerblauw ipv lichtblauw zoals voorheen). Niet het half afgeronde witte vlak voor het lijnnummer met blauw vlak voor de bestemming ernaast, dat was trouwens toch ook hoe het er in Almere uit zag (kan ik me even niet voor de geest halen).MarkHul schreef:Utrechtse bussen hebben ook niet de echte Keolis stijl. De AllGO bussen hebben precies zo'n zelfde kop.Daniel schreef:Overigens zag ik vanmorgen een Veluwse CNG MAN op De Klomp die weliswaar een scherm in Keolis kleuren had, maar de kop met lijnnummer en bestemming was nog in oorspronkelijke stijl en niet zoals in Utrecht.
Onder de kop zag het scherm er wel exact zo uit als in Utrecht, de kop zelf had wat meer weg zoals hij er in de Blauwnet treinen uit ziet (maar dan dus nog met een blok met lijnnummer erbij)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Met het "echte" Keolis scherm doelde ik eigenlijk op de grote K in het scherm.
En Almere heeft ook niet zo'n afgerond deel.
En Almere heeft ook niet zo'n afgerond deel.
- Spoiler: show
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ah die K was me van buitenaf nog niet opgevallen. Maar die look zou ook voor de provincie Utrecht (als de schermen het überhaupt doen) een verbetering zijn. Ik zit nu 's middags steeds in een bus die op de schermen als bestemming "Amersfoort via A" heeft, dan heb je ook niet veel aan die via
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Bus overstappen worden over meerdere pagina's getoond maar de treinen blijven maar bij 3. Verder heb ik op de stadsdienst van Zwolle ook gemerkt dat de aankomsttijd eindbestemming niet erg nuttig voor mensen die op het station moeten zijn aangezien de meeste lijnen na het station nog verder gaan
Voor de rest werken de schermen nu precies hetzelfde als in de keolis treinen. Alhoewel daar tussen de busaansluitingen ook de trein aansluitingen staan ipv voor beiden een aparte pagina
Voor de rest werken de schermen nu precies hetzelfde als in de keolis treinen. Alhoewel daar tussen de busaansluitingen ook de trein aansluitingen staan ipv voor beiden een aparte pagina
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Je bedoelt drie overstappen per pagina dan dus? Wijkt die software in Utrecht toch meer af van de rest dan je zou denken want die toont iets van 9 overstappen.
Niet dat dat heel nuttig is. Stond vanmiddag bij Woudenberg de Poort in de X80 naar Amersfoort dus liefst twee keer een X80 naar Amersfoort bij de aansluitingen (en aan dezelfde lijn terug naar Scherpenzeel heb je ook niet veel als aansluiting, om maar weer in Gelderland te belanden )
Niet dat dat heel nuttig is. Stond vanmiddag bij Woudenberg de Poort in de X80 naar Amersfoort dus liefst twee keer een X80 naar Amersfoort bij de aansluitingen (en aan dezelfde lijn terug naar Scherpenzeel heb je ook niet veel als aansluiting, om maar weer in Gelderland te belanden )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
In Apeldoorn worden alle overstappen binnen een uur getoond op 2 pagina's, zowel bus als trein. Echter staan de NSI en Arriva treinen ook bij busoverstappen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Nooit echt op gelet, maar in utrecht en Almere is het dus ook zo, er staan 5 rijen uitgelijnd voor volgende haltes, maar de laatste wordt niet gebruikt, ook de eindhalterij wordt niet gebruikt.
Wat betreft de stad slijmen van apeldoorn is er eigenlijk altijd wel een fictief eindpunt, de een wat specifieker dan de ander. Bijv. Apenheul (lijn 2) en het businesspark in zuid (lijn 14), je kan toch halverwege overschakelen van het fictieve eindpunt naar Station Apeldoorn?
Ik moet zeggen dat u-ov wat mij betreft een schoolvoorbeeld is van Joe het wel moet, lekker veel haltes op het scherm, eindhalte aangegeven, ook goede extra info, soms wel iets teveel bullshit promofilmpjes, maar je kan niet alles hebben.
Edit, gek genoeg wordt de eindhalterij dus wel weergeven, maar de haltenaam niet.
Wat betreft de stad slijmen van apeldoorn is er eigenlijk altijd wel een fictief eindpunt, de een wat specifieker dan de ander. Bijv. Apenheul (lijn 2) en het businesspark in zuid (lijn 14), je kan toch halverwege overschakelen van het fictieve eindpunt naar Station Apeldoorn?
Ik moet zeggen dat u-ov wat mij betreft een schoolvoorbeeld is van Joe het wel moet, lekker veel haltes op het scherm, eindhalte aangegeven, ook goede extra info, soms wel iets teveel bullshit promofilmpjes, maar je kan niet alles hebben.
Edit, gek genoeg wordt de eindhalterij dus wel weergeven, maar de haltenaam niet.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ja in de systemen van Overijssel staan de bus overstappen over 2 pagina's met meer dan 3 regels en een aparte pagina voor de treinen waar alleen de 1e drie vertrekkende treinen vermeld zijn.Daniel schreef:Je bedoelt drie overstappen per pagina dan dus? Wijkt die software in Utrecht toch meer af van de rest dan je zou denken want die toont iets van 9 overstappen.
Niet dat dat heel nuttig is. Stond vanmiddag bij Woudenberg de Poort in de X80 naar Amersfoort dus liefst twee keer een X80 naar Amersfoort bij de aansluitingen (en aan dezelfde lijn terug naar Scherpenzeel heb je ook niet veel als aansluiting, om maar weer in Gelderland te belanden )
In de blauwnet treinen staan de overstap mogelijkheden op de trein en de bus door elkaar heen in plaats van apart.
Ook in de blauwnet trein worden er maar 4 regels gebruikt maar daar gebruikt men een groter lettertype voor dan bij de schermen in de bus
Wel een heleboel vastgelopen schermen gezien sinds de wijzigingen in het systeem
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
In een Facebookgroep werd gemeld dat beide bussen op de A27 zuidwaarts gezien zijn; één op dieplader en de andere rijdend er achter aan. Vermoedelijk op weg naar Womy dus.regenmaker schreef:Hoe zit het eigenlijk met die 2 MAN bussen van Besseling rijden die nog? Heb ze al een tijdje niet meer gezien.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Dan denk ik dat de diensten zijn overgenomen door de extra amba's uit Overijssel.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Als Besseling die ritten nog steeds zelf rijdt lijkt het me waarschijnlijker dat ze een van hun Utrechtse Setra's inzetten.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ik denk zelf eerder dat de ritten weer door Syntus zelf worden gereden. Net als de ritten van Noot op de lijnen 106/107. Door de bezuinigingen in Overijssel hebben ze aardig wat materieel vrijgespeeld. Ook de amba's uit Almere kunnen binnenkort weer weg door de komst van de BYDs. Of zijn deze al weg/blijven deze?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Wat betreft lijn 106, daar zag ik laatst nog steeds een Noot chauffeur op rijden. Kennelijk heeft Noot een Optare in bruikleen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Is op zich ook wel logisch, want anders zou je systemem zoals in Rijssen of Lutten moeten toepassen. Daar wisselt men de chauffeur (bijna) elke slag. Bijvoorbeeld bij lijn 29 naar Zwolle stapt de chauffeur in Lutten over op lijn 30 en de chauffeur van lijn 30 gaat naar lijn 29.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
En terugkomend op lijn 102, ik vermoed dat Besseling nog steess op die lijn rijdt aangezien de ritten uit hun lijnenpakket geen realtime info tonen in OVinfo. Ik vermoed dat deze ritten worden gereden met een Setra touringcar met handheld, maar ben helaas iets te vroeg weg uit Apeldoorn om dit te bevestigen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ik zie het ja, exact de rit om 7:14 vanuit Voorthuizen naar Apeldoorn en de rit van 8:00 terug naar Amersfoort. Ben benieuwd wat daar op rijdt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten