Verbouwing station Eindhoven
Verbouwing station Eindhoven
Ik kon via de zoekfunctie niets vinden, mocht ik hem alsnog gemist hebben even op meld knop duwen, kan beheer mergen.
Treinreizigers opgelet
Niets vervelender dan er op het laatste moment achter komen dat er in verband met werkzaamheden geen treinen rijden. Zeker als u al met de koffers op het station staat. Daarom is het goed om te weten dat in de zomervakantie grote delen van het spoor rondom Eindhoven worden vernieuwd. De werkzaamheden starten op zaterdag 18 juli en gaan drie weken duren. In die periode tot en met zondag 9 augustus is er deels helemaal geen treinverkeer mogelijk en rijden er deels minder treinen.
Net als alles in het leven, is het spoor onderhevig aan slijtage. Wanneer het einde van de levensduur in zicht komt, worden wissels, spoorstaven, dwarsliggers en spoorstenen (ballast) vervangen. Dat doen we om het spoor in goede conditie te houden en te zorgen dat de treinen er comfortabel en veilig overheen kunnen blijven rijden. In Einhoven gaan we deze zomer het spoor aan de oostkant van het station vernieuwen. De eerste week vernieuwen we ook delen van het spoor tussen Eindhoven en Blerick.
Bron en meer
Verbouwing Eindhoven
Treinreizigers opgelet
Niets vervelender dan er op het laatste moment achter komen dat er in verband met werkzaamheden geen treinen rijden. Zeker als u al met de koffers op het station staat. Daarom is het goed om te weten dat in de zomervakantie grote delen van het spoor rondom Eindhoven worden vernieuwd. De werkzaamheden starten op zaterdag 18 juli en gaan drie weken duren. In die periode tot en met zondag 9 augustus is er deels helemaal geen treinverkeer mogelijk en rijden er deels minder treinen.
Net als alles in het leven, is het spoor onderhevig aan slijtage. Wanneer het einde van de levensduur in zicht komt, worden wissels, spoorstaven, dwarsliggers en spoorstenen (ballast) vervangen. Dat doen we om het spoor in goede conditie te houden en te zorgen dat de treinen er comfortabel en veilig overheen kunnen blijven rijden. In Einhoven gaan we deze zomer het spoor aan de oostkant van het station vernieuwen. De eerste week vernieuwen we ook delen van het spoor tussen Eindhoven en Blerick.
Bron en meer
Verbouwing Eindhoven
Komt wel goed schatje.
Re: Verbouwing station Eindhoven
Ik was gisteravond even op het station. De verbouwing is flink opgeschoten en het ziet er beneden heel anders uit nu. Wat me wel opviel dat het aan de voorkant leeg en kaal was, zeg maar de eigenlijke stationshal aan de centrumzijde. Daar is helemaal niks meer. In de brede tunnel zag ik ook wat modezaken.
Re: Verbouwing station Eindhoven
De stationshallen worden dit jaar gerenoveerd, dus dat verklaart wel de leegte: http://nieuws.ns.nl/renovatie-station-e ... -van-start
-
- Berichten: 375
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Verbouwing station Eindhoven
https://www.prorail.nl/nieuws/22-maart- ... -eindhoven
Zal dit station dan ook Eindhoven Centraal gaan heten? Het is hét treinenknooppunt van ZO-NL, waar ook een stuk meer passagiers komen dan op Arnhem Centraal. Bovendien zou je zo het onderscheid met het vliegveld makkelijker kunnen maken voor toeristen.
Zal dit station dan ook Eindhoven Centraal gaan heten? Het is hét treinenknooppunt van ZO-NL, waar ook een stuk meer passagiers komen dan op Arnhem Centraal. Bovendien zou je zo het onderscheid met het vliegveld makkelijker kunnen maken voor toeristen.
-
- Berichten: 212
- Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
- Locatie: Venlo/Arnhem
Re: Verbouwing station Eindhoven
Zou mooi zijn. Dan hebben we ook nog eens het eerste centraal station in het zuidoosten van het land! Al denk ik dat het niet zo ver komt. Een centraal station heeft als eis een internationale verbinding te hebben. Dat heeft Eindhoven (nog) niet.
Re: Verbouwing station Eindhoven
Tsja, de naam centraal wordt ook maar gebruikt wanneer men het leuk vind. Ik lobby nogsteeds voor Apeldoorn Centraal gezien de stop van de IC Berlijn, maar het is nog niet veranderd :')
Bij twijfel altijd klagen
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Verbouwing station Eindhoven
Oorspronkelijk zou de oude tunnel helemaal geen toegang meer geven tot perrons en dienen als vrije passagetunnel voor voetgangers tussen busstation en stad. Om een of andere reden hebben ze toch de toegang gelaten tot perrons en NS wil graag alles afsluiten met poortjes wat de gemeente weer niet accepteert. Maar omdat hij dus oorspronkelijk als passage bedoelt was, zal er nu ook niks zitten. De winkels zouden komen in het stuk voor de treinreiziger.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Verbouwing station Eindhoven
Is dat een eis? Dacht dat het gewoon een geldkwestie was. Leiden Centraal heeft ook geen internationale trein.sven_engelen schreef:Zou mooi zijn. Dan hebben we ook nog eens het eerste centraal station in het zuidoosten van het land! Al denk ik dat het niet zo ver komt. Een centraal station heeft als eis een internationale verbinding te hebben. Dat heeft Eindhoven (nog) niet.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Verbouwing station Eindhoven
Volgens mij is het gewoon een geldkwestie inderdaad, als de gemeente wil betalen staat er zo Eindhoven Centraal op de bordjes.
Ik was gisteren weer eens in Eindhoven en voor het eerst sinds de verbouwing in de oude tunnel. Maar wat een verdrietige plek is dat geworden, het is ingericht als wachtruimte, maar koud en donker, ik zie niemand daar vrijwillig gaan wachten. Zou toch een stuk beter geweest zijn om die gang als passagetunnel te hebben gehandhaafd, dan was er in ieder geval nog een beetje leven geweest.fogeltje schreef:Oorspronkelijk zou de oude tunnel helemaal geen toegang meer geven tot perrons en dienen als vrije passagetunnel voor voetgangers tussen busstation en stad.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Eindhoven
Nee, het is geen eis. Een station heeft wel meer "recht" op toevoeging Centraal als er internationale hogesnelheidstreinen stoppen (zie Arnhem) maar bij Zwolle mocht het ook zonder, als de gemeente er voor had willen betalen.Chrysa schreef:Is dat een eis? Dacht dat het gewoon een geldkwestie was. Leiden Centraal heeft ook geen internationale trein.sven_engelen schreef:Zou mooi zijn. Dan hebben we ook nog eens het eerste centraal station in het zuidoosten van het land! Al denk ik dat het niet zo ver komt. Een centraal station heeft als eis een internationale verbinding te hebben. Dat heeft Eindhoven (nog) niet.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 212
- Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
- Locatie: Venlo/Arnhem
-
- Berichten: 375
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Verbouwing station Eindhoven
Misschien wachten ze dan wel tot er een trein naar Düsseldorf gaat rijden om "Centraal" gratis aan te kunnen vragen.
Re: Verbouwing station Eindhoven
De naamswijziging is nooit gratis. Arnhem heeft ook moeten dokken. Breda heeft het lekker laten zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Verbouwing station Eindhoven
Gewoon wachten op een treinverbinding naar de luchthaven. Kan je een trein Eindhoven Airport-Düsseldorf Flughafen via Eindhoven Centraal en Düsseldorf Hauptbahnhof inzetten.
Re: Verbouwing station Eindhoven
Dat heeft de gemeente Eindhoven er graag voor over zodra die trein er is.
-
- Berichten: 212
- Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
- Locatie: Venlo/Arnhem
Re: Verbouwing station Eindhoven
Ik denk dat er dan eerder een IC Amsterdam CS - Düsseldorf hbf komt via Utrecht CS, Eindhoven CS, Venlo en Mönchengladbach hbf
Re: Verbouwing station Eindhoven
Ik gok zelf eerder op Den Haag CS Rotterdam CS Breda, Tilburg ipv Amsterdam en Utrecht
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 19 mar 2018, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
-
- Berichten: 1685
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Verbouwing station Eindhoven
Die bestaat al bijna: als de ICE niet via Arnhem kan rijden. Den Haag - Rotterdam - Eindhoven - Venlo - Düsseldorf lijkt ook mij veel meer additionele waarde hebben.sven_engelen schreef:Ik denk dat er dan eerder een IC Amsterdam CS - Düsseldorf hbf komt via Utrecht CS, Eindhoven CS, Venlo en Mönchengladbach hbf
-
- Berichten: 212
- Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
- Locatie: Venlo/Arnhem
Re: Verbouwing station Eindhoven
En dan Mönchengladbach hbf overslaan?
Re: Verbouwing station Eindhoven
Uiteraard.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Eindhoven
Uiteraard niet, je moet immers in Mönchengladbach Hbf kopmaken om in Düsseldorf te kunnen komen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Verbouwing station Eindhoven
Overslaan wordt mogelijk als de spoorlijn van Kaarst naar Viersen wordt verlengd, ik geloof dat dit wel een plan is behorende bij de spoorverdubbeling Kaldenkirchen - Viersen maar qua financiering staat het niet hoog.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Verbouwing station Eindhoven
Volgens mij blijft de lijn over kaarst dan voor regionaal verkeer,ik had nergens gelezen dat deze dan verdubbeld zou worden(wat wel zou moeten als er ook IC's of ICE's over moeten rijden)
Re: Verbouwing station Eindhoven
Beetje aan het afdwalen.
Enfin 22 maart wordt het station feestelijk geopend.
Enfin 22 maart wordt het station feestelijk geopend.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten