Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Zoals ik al eerder heb geprobeerd uit te leggen, gaat dat waarschijnlijk niet gebeuren, aangezien de twee grootste partijen allebei een betrokken wethouder hebben. Dus tenzij ze het zelf voor gezien houdt, is ze niet zomaar weg.
Uit de laatste publicaties van het NRC lijkt het probleem trouwens te stammen uit de tijd van haar voorganger, Frits Lintmeijer. Toentertijd schijnen de kostenplaatjes bewust naar beneden bijgesteld te zijn om de lijn politiek haalbaar te maken. Met realistische berekeningen was de lijn er wellicht wel helemaal niet gekomen.
Artikel over bepaalde politieke ideeën rondom de Uithoflijn; http://www.nieuws030.nl/opinie/de-utrec ... 521193145/. De schrijver spreekt zichzelf wel een paar keer tegen, maar er staan ook wel interessante cijfertjes in.
Er komt een rekenkamer onderzoek & er is een nieuwe gedeputeerde (mobiliteit) met dit dossier in portefeuille aangetreden.
RTV Utrecht schreef:De volledige Provinciale Staten willen de uitkomsten van het rekenkameronderzoek naar de Uithoflijn voor de zomer op tafel hebben. Dat kwam naar voren tijdens het debat over het Uithoflijn-debacle.
De vergadering was aangevraagd naar aanleiding van een onthullend NRC-artikel. Hierin werd duidelijk dat twee projectdirecteuren de mond is gesnoerd en er mogelijk sprake is van belangenverstrengeling.
VERTROUWEN
De PvdA-statenfractie diende vandaag tijdens de Statenvergadering een voorstel in voor dit onderzoek. Opvallend was ook de medewerking van alle coalitiepartners, die in eerdere debatten aangaven minder of geen behoefte te hebben aan extra onderzoek. (..) https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1745278/
Volgens Van der Velden kan er nu al iets gedaan worden aan een betere bereikbaarheid van de stations Bunnik, Lunetten en De Bilt, zodat reizigers het centraal station in Utrecht kunnen mijden.
Meer bussen van station De Bilt naar De Uithof *O*
Moeten we wel eerst station De Bilt bouwen. -o-
En een spoorlijntje aanleggen waarlangs het station kan komen Maar wat heb je aan meer bussen daar, ze rijden al elk kwartier aansluitend op de trein op de drukste momenten. Kan je wel twee keer zo vaak gaan rijden, maar dan zijn de bussen die op de trein aansluiten propvol en degenen die het niet doen leeg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Statler Rail schreef:De gemeenteraadsverkiezingen zijn toch 4 jaar geleden? Dan lijkt het mij sterk dat juffrouw Lotje de problemen van haar voorganger heeft...
Nou, het besluit rondom de Uithoflijn werd 6 jaar geleden genomen, en dat is (vrij logisch) het moment waarop de berekeningen om politieke redenen geoptimaliseerd zijn. Dan is het natuurlijk de vraag hoe erg dat is, als je ziet hoe hard de tram nu nodig is. Want of dit extra bedrag nou nu bekend is of dat het 6 jaar geleden al meegenomen was, de tramlijn wordt er in werkelijkheid niet duurder of goedkoper van.
Volgens mij hoor je besluiten als fatsoenlijk bestuur op basis van correcte gegevens te nemen, niet op basis van wensdenken. Daar hebben kiezers (uiteindelijk ligt de eindverantwoordelijkheid bij de verkozenen) recht op.
Het kan best zijn dat er andere keuzes waren gemaakt als er een eerlijker berekening was voorgesteld.
Ik vind de tramlijn niet de meest handige keuze die zes jaar geleden gemaakt is, maar gezien de toenemende vervoersvraag omdat er allerlei uitbreidingen plaatsvinden op de Uithof was het wel urgent om iets te doen. Het aantal dagelijkse reizigers tussen Utrecht Centraal en De Uithof in 2025 rechtvaardigt zelfs een metrolijn. Hier wreekt zich dat een universiteitscampus en een ziekenhuis niet op loopbare afstand van een treinstation liggen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klopt, die locatie ten oosten van de stad is buitengewoon onhandig om te ontsluiten, zeker gezien de ligging nabij Amelisweerd. Aan de westkant, waar Leidsche Rijn zijn voltooiing nadert zou een betere plek zijn geweest.
Een andere naam is logisch, Tram 4 van de HTM gaat immers al naar de echte Uithof :D
Maar ja, in Amsterdam is al een station Science Park. Dus zou ik voor nog weer een andere naam opteren.
Laatst gewijzigd door Dennenboom op vr 06 apr 2018, 22:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Dennenboom schreef:Maar ja, in Amsterdam is al een station Science Park. Dus zou ik voor nog weer een andere naam opteren.
Ja, natuurlijk, elke stad moet z'n eigen aanduiding voor het station bij de uni hebben. Universiteit (Tilburg), Kennispark (Enschede) en Campus (Delft) zijn ook al geclaimd, Utrecht moet wel met iets origineels komen.
Persoonlijk zie ik meer in een Johan Cruijffje. Niet dat die ook maar iets met die plek van doen heeft, maar dat hoeft kennelijk geen enkel beletsel te zijn.
Nou ja, in de stad heet alles tegenwoordig kwartier inderdaad. :') :X
Dus een kwartiertje op een kwartiertje van de stad kan er ook nog wel bij :Y
En daarbij is het in ieder geval toekomstbestendig, want over een jaar of 50 is de Uithof vast opgeslokt door de stad :Y scheelt ze weer een naamsverandering dan *O*