Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
-
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Je links doen het niet.
Zie ik nou goed dat er om 18:00 vanaf Schiphol twee bussen achter elkaar aan naar Brussel rijden (817 en 818) met verschillende aankomsttijden?
Zie ik nou goed dat er om 18:00 vanaf Schiphol twee bussen achter elkaar aan naar Brussel rijden (817 en 818) met verschillende aankomsttijden?
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Wel opvallend dat lijn 817 niet op Amsterdam Sloterdijk gaat stoppen. Volgens mij is dit de enige Flixbus- lijn die wel op Schiphol, maar niet op Amsterdam Sloterdijk stopt.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Nog even wachten tot volgende weekdiederickx schreef:Je links doen het niet.
Lijn 818 vertrekt om 18:00 uur vanuit Schiphol via Rotterdam richting Brusseldiederickx schreef:Zie ik nou goed dat er om 18:00 vanaf Schiphol twee bussen achter elkaar aan naar Brussel rijden (817 en 818) met verschillende aankomsttijden?
Lijn 817 vertrekt om 19:00 uur vanuit Schiphol via Utrecht richting Brussel
M.i.v. donderdag 26 april 2018 stopt Flixbus N31 op verzoek ook in Deventer (Carpoolplaats A1).
Deze stop werd een tijdje geleden buiten dienst gesteld voor lijn N31 (Brussel - Berlijn) en 822 (Brussel - Groningen)
Code: Selecteer alles
21:25 Amsterdam Sloterdijk 09:05
22:15 Den Haag CS (Busplatform) 08:20
22:40 Delft Station (P+R Nijverheidsplein) 07:55
23:15 Rotterdam Centraal Station 07:25
00:10 Utrecht Centraal 06:30
00:45 Amersfoort Central Station 05:55
01:35 Apeldoorn Bahnhof 05:05
01:55 Deventer (Carpoolplaats A1) B) 04:40
05:25 Hannover ZOB 01:30
08:35 Berlin Wannsee (Bahnhof) 22:15
08:45 Berlin ZOB 22:00
Blijkbaar is de directe trein tussen Enschede en Münster voor Flixbus een te grote concurrent.
Aan de prijs die Flixbus voor dit traject vraagt (vanaf €5 voor een enkele reis) kan het niet liggen.
DB-Bahn vraagt voor hetzelfde traject (70km) met de stoptrein (Linie RB64) €17,30 (Preisstufe 9) (Reisduur 1h12 met 13 haltes)
Voor het traject Groningen - Enschede (150 km) vraagt Flixbus €8.
Met de trein kost een enkele reis met een OV-Chipkaart €23,78 (bij 40% korting €14,27)
Voor het traject Groningen - Münster (210 km) vraagt Flixbus €11 (Reisduur 4u15)
Vanaf donderdag 26 april 2018 start Flixbus lijn 217 vanuit Groningen naar Frankfurt en Stuttgart (7 retour ritten per week).michiel71 schreef:Sinds vrijdag 28 oktober 2016 staat de dienstregeling voor lijn 821 (Bus Groningen - Enschede - Münster) online.
Het aantal retourritten wordt teruggebracht van 35 per week naar 3 per week.
Dienstregeling Lijn 821 (m.i.v. maandag 07.11.2016, boekbaar tot 05.04.2017)Code: Selecteer alles
Zo Vr+Zo Vr+Zo Zo 16:00 19:00 Groningen CS (Hoofdstation) 18:30 23:15 16:08 19:08 Haren (P+R A28 / Vondellaan) B) 18:20 23:05 17:50 20:45 Hengelo Station 16:47 21:37 17:58 20:53 Enschede Kennispark / UT B) 16:38 21:28 18:10 21:00 Enschede (Centraal Station) 16:30 21:20 19:15 Münster Hbf (Hafenstraße) 20:15
Aangezien de rit wordt uitgevoerd door één chauffeur is er een geplande pauze voorzien van 45 minuten in Frankfurt.
Vanwege 4 extra stops, duurt de rit tussen Groningen en Enschede nu 3 uur i.p.v. 2 uur.
Dienstregeling lijn 217
Code: Selecteer alles
08:15 Groningen CS (Hoofdstation) 20:10
08:25 Haren (P+R A28/Vondellaan) B) 20:00
09:15 Emmen (Bahnhof) 19:15
09:40 Emlichheim Bahnhof B) 18:45
10:00 Neuenhaus Schulzentrum B) 18:25
10:20 Nordhorn Bahnhof 18:10
11:00 Hengelo Station 17:30
11:10 Enschede Kennispark / UT B) 17:15
11:25 Enschede (Hauptbahnhof) 17:05
12:35 Münster Hbf (Hafenstraße) 16:00
13:45 Dortmund ZOB am Hbf 14:50
15:05 Siegen (Koblenzer Straße) 13:25
16:45 Frankfurt (Main) Hauptbahnhof 11:40
17:40 Frankfurt (Main) Hauptbahnhof 11:00
18:05 Frankfurt Flughafen 10:40
19:40 Karlsruhe Hbf 09:05
20:40 Stuttgart Airport Busterminal 08:00
Laatst gewijzigd door michiel71 op di 17 apr 2018, 04:54, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
De verbinding Groningen - Enschede - Munster die dus per 22 april vervalt op lijn 821 wordt dus in ieder geval overgenomen door lijn 217.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Ik ben wel benieuwd waar an/ab ligt. Ligt dat bij Ausfahrt?
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Ja, bij de grens. :D
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Er komen nog meer nieuwe lijnen bij vanaf 26 april.
Hieronder een overzichtje van wat er tot nu toe op de website van meinfernbus te vinden is:
- 217: Groningen – Haren – Emmen- Nordhorn- Hengelo – Enschede- Munster- Dortmund- Siegen – Frankfurt- Mannheim – Karlsrue – Stuttagrt . Vanaf 26 april.
- 831: Amsterdam- Eindhoven – Maastricht- Luik – Luxemburg. Vanaf 28 juni.
- 833: Amsterdam – Eindhoven – Roermond – Maastricht- Aachen. Vanaf 28 juni.
- N158: Antwerpen – Hasselt – Maastricht- Aachen – Monchengladbach- Krefeld – Duisburg- Bochum – Hamm- Bielefeld- Braunschweig- Magdeburg- Berlijn. Vanaf 26 april.
- N179: Parijs - Mons- Brussel – Maastricht- Roermond- Monchengladbach – Krefeld- Duisburg- Essen – Bochum – Dortmund- Munster – Oldenburg- Wilhelmshaven. Vanaf 26 april.
- 264: Brussel – Luik- Aachen – Keulen- Wuppertal – Kassel – Gottingen. Vanaf 26 april.
- 1929: Bukarest - Ploiești – Sinaia - Brașov - Făgăraș - Sibiu- Sebeș - Orăștie - Deva – Lipova- Arad- Salsburg Zuid- Rosenheim – Munchen- Augsburg- Ulm- Stuttgart Airport- Karlsruhe- Zweibrücken - Saarbrücken – Merzig- Luxemburg- Namen – Brussel. Verlengd vanaf Luxemburg naar Brussel vanaf 26 april.
Hieronder een overzichtje van wat er tot nu toe op de website van meinfernbus te vinden is:
- 217: Groningen – Haren – Emmen- Nordhorn- Hengelo – Enschede- Munster- Dortmund- Siegen – Frankfurt- Mannheim – Karlsrue – Stuttagrt . Vanaf 26 april.
- 831: Amsterdam- Eindhoven – Maastricht- Luik – Luxemburg. Vanaf 28 juni.
- 833: Amsterdam – Eindhoven – Roermond – Maastricht- Aachen. Vanaf 28 juni.
- N158: Antwerpen – Hasselt – Maastricht- Aachen – Monchengladbach- Krefeld – Duisburg- Bochum – Hamm- Bielefeld- Braunschweig- Magdeburg- Berlijn. Vanaf 26 april.
- N179: Parijs - Mons- Brussel – Maastricht- Roermond- Monchengladbach – Krefeld- Duisburg- Essen – Bochum – Dortmund- Munster – Oldenburg- Wilhelmshaven. Vanaf 26 april.
- 264: Brussel – Luik- Aachen – Keulen- Wuppertal – Kassel – Gottingen. Vanaf 26 april.
- 1929: Bukarest - Ploiești – Sinaia - Brașov - Făgăraș - Sibiu- Sebeș - Orăștie - Deva – Lipova- Arad- Salsburg Zuid- Rosenheim – Munchen- Augsburg- Ulm- Stuttgart Airport- Karlsruhe- Zweibrücken - Saarbrücken – Merzig- Luxemburg- Namen – Brussel. Verlengd vanaf Luxemburg naar Brussel vanaf 26 april.
Laatst gewijzigd door Globetrotter op zo 08 apr 2018, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
zo die 833 heeft vrijdag 2 en zaterdag en zondag zelfs 3 ritten per dag! Zeker een goede verbinding naar Aachen. Momenteel moet je toch helemaal omreizen via Brussel of Koln Bonn airport of de N93 nemen die pas laat in de avond arriveert. Zeer goede verbinding dit hier zal ik vaak gebruik van gaan maken. Hoop dat je ook van Amsterdam naar Maastricht kunt reizen.
Laatst gewijzigd door theicmm op za 07 apr 2018, 23:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Dat is ook mogelijk hoor.
Met de trein. *O*
Met de trein. *O*
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
tja ik zie zojuist dat het met de bus maar 11 euro kost scheelt behoorlijk voor een retourtje.Chrysa schreef:Dat is ook mogelijk hoor.
Met de trein. *O*
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Altijd? Of is dat een vanafprijs?
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Waarom zou je dat doen? Als reiziger is het toch juist fijn dat je vervoerd word in een nieuwe en betrouwbare bus? Als een touringcar onderneming 5 jaar met die wagen rijd en hem daarna voor een redelijke prijs kan verkopen is het toch helemaal nergens voor nodig om dit soort ritten te rijden met oude bussen. Ook worden de bussen steeds moderner en veranderd er veel op gebied van comford. Dan kun je natuurlijk niet achterblijven. Vaak zie je dat dit soort bussen die bijvoorbeeld op flixbus lijnen gereden hebben worden verkocht aan het oostblok waar ze nog jaren rond blijven rijdenhidihi schreef:Busmaatschapijen denken dat ze goed bezig zijn als ze 24 uur per dag met een busvloot rijden en 1/2 miljoen km in 5 jaar maken. Maar ze begrijpen niet dat er piek en dal momenten in de vraag zitten. Laat een busvloot 10/15 jaar lang rond rijden. Bussen kunnen de eerste 5 /7 jaar continu rijden. Laat bussen die ouder dan 5 jaar oud zijn, alleen op de piekmomenten rijden.
Daarnaast hebben oudere bussen meer onderhoud nodig en rijden ze vaak minder zuinig dan een nieuwe. Als ze de touringcar hebben terugverdiend na een paar jaar kan je hem beter inruilen voor een nieuwe
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Vanaf vrijdag 27 april 2018 start Flixbus een lijndienst tussen Amsterdam Arena en Brussel Noord
Bij het boeken van een stoel krijg je de melding:
"Er ging iets mis. Probeer het later opnieuw. "
Bij het boeken van een stoel krijg je de melding:
"Er ging iets mis. Probeer het later opnieuw. "
Code: Selecteer alles
09:15 16:45 Amsterdam Arena 12:25 18:55
12:25 19:55 Brussel (Noord) 09:15 15:45
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Vanaf vrijdag 29 juni 2018 start Flixbus lijn 831 vanuit Amsterdam naar Luxemburg (1 retour rit per dag)
en lijn 833 vanuit Aken naar Amsterdam (maandag t/m donderdag 1 slag & vrijdag t/m zondag 3 slagen).
Nachtbus N831 naar Zürich vertrekt vanaf donderdag 26 april 2 uur later uit Amsterdam.
en lijn 833 vanuit Aken naar Amsterdam (maandag t/m donderdag 1 slag & vrijdag t/m zondag 3 slagen).
Nachtbus N831 naar Zürich vertrekt vanaf donderdag 26 april 2 uur later uit Amsterdam.
Code: Selecteer alles
833 831 833 N93 833 N831 N831 833 833 833 831
08:30 10:00 12:45 16:20 19:30 21:15 Amsterdam Sloterdijk 10:05 11:25 17:55 21:25 22:45
| | | 19:40 | | Airport Eindhoven | | | | |
10:15 11:45 14:30 20:10 21:15 23:00 Eindhoven 08:25 09:45 16:15 19:45 21:05
11:05 | 15:20 | 22:05 | Roermond (Shopping) | 08:55 15:25 18:55 |
| | | 21:30 | | Heerlen (Spoorsingel) | | | | |
11:50 13:00 16:05 | 22:50 00:15 Maastricht Station 07:00 08:10 14:40 18:10 19:50
12:25 | 16:40 22:00 23:25 | Aachen Hüls | 07:30 14:00 17:30 |
13:45 01:00 Liège Guillemins 06:15 19:05
15:45 03:10 Luxemburg Hbf 04:00 17:00
09:40 Zürich HB 21:40
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Zeker nu er woekerprijzen gelden voor de IC Brussel. Kan je inderdaad beter de bus pakken.Aking schreef:11 Euro (vanaf) voor Schiphol-Zaventem, daarmee zit je met IC Brussel net in Rotterdam geloof ik... (A) -o-Wubbo schreef:3:20 voor Schiphol-Zaventem, dat doet IC Brussel met gemak in een uur minder. Opvallend dat de markt kennelijk groot genoeg is voor beide spelers, net nu IC Brussel versneld is.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Dat minder zuinig is ook maar relatief. Want vergeet niet dat het ook een hoop energie kost om een nieuwe bus te produceren.theicmm schreef:Daarnaast hebben oudere bussen meer onderhoud nodig en rijden ze vaak minder zuinig dan een nieuwe. Als ze de touringcar hebben terugverdiend na een paar jaar kan je hem beter inruilen voor een nieuwe
In deze aflevering van Tegenlicht wordt vanaf 7:18 tot 8:21 en 8:58 tot 9:36 (of 5:08 tot 9:36 voor een iets breder beeld). In dit voorbeeld gaat het dan over een laptop, de vervuiling die de productie van een bus dan veroorzaakt staat in schril contrast met die paar ton CO₂ die een oude bus uitbraakt. Uiteraard kunnen we die bussen nu nog doorverkopen aan het Oostblok, al houdt dat op den duur ook een keer op. Immers China is haar afzetmarkt voor elektrische bussen flink aan het uitbreiden, je ziet nu al bij treinen dat ze daar steeds minder geïnteresseerd zijn onze afdankertjes.
Uiteraard moet een bedrijf keuzes maken, echter een bus afschrijven op basis van uitstoot en onderhoudskosten is naar mijn mening een achterhaald principe. Als je het comfort wil verhogen, vernieuw dan het interieur in plaats van een nieuwe bus te kopen.
🍉
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
(lokale) overheden zorgen wel voor (snelle) afschrijving van materieel door het instellen en handhaven van milieuzones.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Daar valt dan ook zeer zeker nog winst te behalen. Kwestie van maatschappelijk debat.
🍉
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
^^^Je bedoelt dus het soepeler maken van milieuzones (qua uitstoot level) zodat het zinvol is een businterieur te renoveren ipv een nieuwe bus in te zetten met een schonere motorkwalificatie?
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
In welke milieuzone, van welke gemeente, mogen bussen van een jaar of 10 oud dan niet meer?
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Ja bijvoorbeeld. De luchtkwaliteit op plek X blijft dan misschien wat langer slecht, maar je bespaart ook weer een hoop ellende op plek Y.Durashift schreef:^^^Je bedoelt dus het soepeler maken van milieuzones (qua uitstoot level) zodat het zinvol is een businterieur te renoveren ipv een nieuwe bus in te zetten met een schonere motorkwalificatie?
Overigens las ik laatst in het OV Magazine dat men met de elektrische bussen wel na aan het denken is over een langere gebruikstijd van het wagenpark. Zeg maar een beetje zoals vroeger. Immers, een elektrische bus heeft minder onderdelen, dus minder onderhoud. Wellicht is dat maatschappelijk debat dan niet eens meer nodig.
🍉
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Ik doel niet specifiek op één gemeente. Meer in algemene zin. Men stelt eisen op die ervoor zorgen dat er, veelal, geïnvesteerd wordt in nieuw materieel.Wubbo schreef:In welke milieuzone, van welke gemeente, mogen bussen van een jaar of 10 oud dan niet meer?
Al ís het maar voor commercieel gewin. (Euro 6 op al je (Flix) bussen doet het wel goed bij de groep (jonge) reizigers, denk ik).
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Maar je noemt het wel als argument. Ik ken geen gemeente waar auto's (en bussen) jonger dan 10 jaar verboden zijn, maar het kan goed zijn dat ik niet van alles op de hoogte ben. Milieuzones is wat anders dan het steeds maar nieuwe bussen eisen in een nieuwe concessie: dat dat flauwekul is ben ik het zeker mee eens (ik zou comforteisen stellen, die leeftijd interesseert me niet).
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Tja... Leeftijd is alleen lekker makkelijk te controleren. Bij comforteisen is dat wat moeilijker.
TCR heeft hier bijvoorbeeld wat oude Integro's rijden die er ook behoorlijk gaar uitzien zowel van binnen als van buiten inmiddels. Ze zitten echter 10x beter dan de nieuwe bussen van Arriva en zijn wel gewoon schoon. Wat doe je ermee?
TCR heeft hier bijvoorbeeld wat oude Integro's rijden die er ook behoorlijk gaar uitzien zowel van binnen als van buiten inmiddels. Ze zitten echter 10x beter dan de nieuwe bussen van Arriva en zijn wel gewoon schoon. Wat doe je ermee?
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Het gaat hier over o.a. flixbus. Niet een regionale OV concessie.
De busmaatschappijen maken hun keuze (lijkt mij), mede, op inzet in vele steden in Europa, zodat de afspraken met o.a. Flixbus nagekomen kunnen worden. Een bus met de meest recente (EU) milieuclassificatie kan gewoon overal komen, zonder dat op de planning de vraag gesteld moet worden of de bus de gehele route wel kan rijden.
Noem het standaardisatie.
De busmaatschappijen maken hun keuze (lijkt mij), mede, op inzet in vele steden in Europa, zodat de afspraken met o.a. Flixbus nagekomen kunnen worden. Een bus met de meest recente (EU) milieuclassificatie kan gewoon overal komen, zonder dat op de planning de vraag gesteld moet worden of de bus de gehele route wel kan rijden.
Noem het standaardisatie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten