Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Vanochtend in lijn 17 de 3178 werd ik verrast toen de eerst halte werd omgeroepen. Opeens een mannelijke stem.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Kanonnen, wat een lelijk ding.JP13357 schreef:Koningsdag 2018 Groningen Mercedes citaro Le ü qbuzz 3286 lijn 300 koningsbus by Jeroen pijper photography, on Flickr
de koningsbus in prachtige glorie. De 3286.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dit zijn dan ook de momenten dat we ons herinneren dat we blij moeten zijn dat (buiten door OV Bureau opgelegde) totaalreclame (of andere reclame) verboden is.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Hoewel De meeste commerciele partijen het wel iets mooier maken. Maar nee, de new yrok pizza bus in apeldoorn wordt ik niet erg warm van. De bussen met bijv. Julianatoren totaalreclame vind ik dan wel weer leuk opzich, maar het mag wel iets minderz en iets meer in de huisstijl gedesignt als je het mij vraagt.
Dan blijven de bussen ook nog een beetje herkenbaar als ov.
Dan blijven de bussen ook nog een beetje herkenbaar als ov.
Bij twijfel altijd klagen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Rijdt op dit moment op lijn 10 rondJP13357 schreef:Koningsdag 2018 Groningen Mercedes citaro Le ü qbuzz 3286 lijn 300 koningsbus by Jeroen pijper photography, on Flickr
de koningsbus in prachtige glorie. De 3286.
Verder was de nieuwe stem in de 3216 op lijn 50 te horen, maar na enkele haltes werd weer overgeschakeld naar de vrouwelijke stem :o
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Er zijn ook haltes/bussen waarbij/waarin de man 'Volgende halte' roept en Tineke vetvolgens de haltenaam. Wat mij betreft is het trouwens wel een beetje overdreven dat er nu én een aankondigingstoon én 'volgende halte' gaat worden toegepast
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Op lijn 83 van Assen naar Roden waren beide stemmen afwisselend door elkaar te horen. Echt veel verschil zit er mijn inziens niet hoe de haltes uitgesproken worden.
Tegelijkertijd zag ik vanmiddag voor station Groningen die vreemde Alstom-demobus rijden. Echt een lelijk geval en ik hoop toch niet dat dit de toekomst van het busvervoer moet worden.
Tegelijkertijd zag ik vanmiddag voor station Groningen die vreemde Alstom-demobus rijden. Echt een lelijk geval en ik hoop toch niet dat dit de toekomst van het busvervoer moet worden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De soep zal niet zo heet gegeten worden als dat deze wordt opgediend. Ik las vanavond een artikeltje over deze bussen en eigenlijk had het alle eigenschappen van de Phileas. Dat de technieken van deze wagens uiteindelijk gebruikt gaan worden wil ik best geloven, maar dat zal denk ik over een jaar of 30 (wanneer auto's autonoom kunnen rijden) pas realiteit worden.
🍉
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Door het gebruik van mileuvriendelijke dan wel duurzame bussen verwacht het OV Bureau van Groningen en Drenthe een verlies. Met een lagere prijs voor de volgende concessie probeert men de kosten te drukken. Als het goed is staat het op pagina 2 van het DvhN van 17 april 2018 die ik niet meer in mijn bezit heb.
Een Scania rijdt nu op de 304 van Groningen naar Drachten en v.v.. Ik meen dat het de 7854, maar kan er qua nummer iets naast zitten.
Een Scania rijdt nu op de 304 van Groningen naar Drachten en v.v.. Ik meen dat het de 7854, maar kan er qua nummer iets naast zitten.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Je mengt verschillende onderwerpen in één bericht. Kortom: wat bedoel je nu?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik las/zag laast volgensmij dat de directeur Alstom nederland (of iets in die richting) zei dat ze op basis van de proeven in nederland binnen een jaar de smurfendoos in serieproductie wollen brengen :')
Bij twijfel altijd klagen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
https://www.hoogeveen.nl/Wonen_en_Leven ... lijk_blauw
De bijtjes zijn tijdelijk van kleur verschoten. De busjes van stadsdienst Assen rijden nu in Hoogeveen.
De bijtjes zijn tijdelijk van kleur verschoten. De busjes van stadsdienst Assen rijden nu in Hoogeveen.
Grt. Stefan
-
- Berichten: 533
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik heb collega's die al zeggen dat als dat ding hier gaat rijden, dat ze ander werk gaan zoeken.Mdk schreef:Ik las/zag laast volgensmij dat de directeur Alstom nederland (of iets in die richting) zei dat ze op basis van de proeven in nederland binnen een jaar de smurfendoos in serieproductie wollen brengen :')
Begrijpelijk, dat wel. Ik zou me ook doodschamen als chauffeur. Dan nog liever de VDL's die we al hebben, en dat wil wat zeggen
Elektrische bussen oke, maar dan zoals de elektrische Citaro niet van diesel te onderscheiden. Gewoon zoals een bus hoort te zijn.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Niet alleen die. Er zijn wel meer Sprinters verplaatst; ik zag afgelopen maandag busjes van Van Dijk in Assen en weer busjes van CTS/De Grooth in Groningen Stad rondrijden.Selivio schreef:De bijtjes zijn tijdelijk van kleur verschoten. De busjes van stadsdienst Assen rijden nu in Hoogeveen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Groninger tunnel vlak voor plaatsing terug naar de tekentafel.
Betekent dit dat het treinvervangend vervoer dit weekend langs een traject rijdt waar gewoon treinen kunnen rijden of wordt het treinvervangend vervoer om een andere reden ingezet?
Betekent dit dat het treinvervangend vervoer dit weekend langs een traject rijdt waar gewoon treinen kunnen rijden of wordt het treinvervangend vervoer om een andere reden ingezet?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Er zijn ook nog andere werkzaamheden op het traject:
https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/n ... t-doorgaan
https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/n ... t-doorgaan
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Zoals ik het lees, lift dit project mee op reeds ingeplande, treinvrije, periodes op dit traject. Er wordt / werd dus niet speciaal voor deze tunnelbouw een treinvrije periode gemaakt.
Wellicht voor een volgende poging is dat wel het geval.
Wellicht voor een volgende poging is dat wel het geval.
RTVnoord schreef:(..) Het inschuiven van de tunnel was voor komend weekend gepland omdat er dan sprake is van een treinvrije periode. Die periodes worden ingepland samen met spoorbeheerder ProRail.
Eerste treinvrije periode in augustus.
'We moeten dus in gesprek met hen', laat de woordvoerder weten. 'De eerste volgende treinvrije periode is in augustus. Maar die is te kort zoals het nu lijkt. Voor het inschuiven van de tunnel hadden we nu namelijk vier dagen nodig. De eerst volgende periode is korter dan vier dagen.'
De aannemer gaat zich nu buigen over een alternatief plan. 'Hier had echt niemand rekening mee gehouden', besluit de woordvoerder.(..)
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/193897/P ... afgeblazen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Het gebeurt heel veel dat er werkzaamheden gecombineerd worden op hetzelfde moment. Welk project dan de reden is dat er geen treinen rijden is nooit helemaal duidelijk. Er zal nu ook nog wel het een en ander bij Assen in de buitendienststelling zijn opgenomen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
In Assen gaat de reizigerstunnel open, en de hoge brug is weggehaald.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Onder het viaduct van de N7 (zuidelijke ringweg in Groningen) zijn alle 3 treinsporen doorgezaagd en deels weggehaald.
-
- Berichten: 533
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Maar dat was ook echt wel nodig. Je slaat geen damwanden door het spoor naar beneden.
Die tunnel was mooi meegenomen, en volgende keer beter
Die tunnel was mooi meegenomen, en volgende keer beter
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
In het artikel staat ook "Wij mogen met de bus dan over de vluchtstrook langs de file rijden" Sinds wanneer krijgen touringcarbedrijven een ontheffing voor gebruik van de vluchtstrook?Werkkamer op de snelweg
GRONINGEN - Stopcontacten, werktafels, wifi, USB-aansluitingen, een printer en uiteraard koffie. In het noorden rijdt de eerste kantoorbus van ons land. Tussen Assen en Groningen kunnen passagiers tijdens het reizen ongestoord werken, waarbij ze van alle gemakken zijn voorzien.
Vooralsnog rijdt de bus sinds deze maand iedere werkdag vier keer op en neer tussen de provinciehoofdsteden en zijn er vier opstapplaatsen in het routeschema opgenomen. Als er meer dan veertig plaatsen zijn verkocht, zal initiatiefnemer Drenthe Tours een tweede touringcar ombouwen tot kantoorbus.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2060588 ... de-snelweg
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dat is aan de wegbeheerder, en blijkbaar vindt Rijkswaterstaat dat zij dat mogen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Vanwege de huldiging in Emmen rijden er op enkele stads en streeklijnen gelede bussen https://twitter.com/QbuzzGD/status/998261116399767553
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten