Concessie Twente
Re: Concessie Twente
Er staat wel degelijk Tribus op, waaronder op het logo voor de rolstoelen en rechtsonder op de deur.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Twente
Het was eerst ook de bedoeling dat het MidCity's zou worden, maar daar is dus van afgeweken.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Twente
Het busstation in Rijssen wordt later dit jaar opnieuw ingericht. Gedurende de werkzaamheden zal er een tijdelijk busstation op de P+R zijn, bereikbaar dmv een doorsteek vanaf de rotonde. Dit wordt het nieuwe busstation
Re: Concessie Twente
Werd eens tijd, het is ook veel te groot voor wat er aan bus komt.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Twente
Veel te groot maar toch veel te krap. Vooral de 95 richting Goor-Borculo staat met de achterdeur zowat een meter van de halte af, omdat je er gewoon niet fatsoenlijk in kunt draaien. Wie dat busstation ooit ontworpen heeft :')
Re: Concessie Twente
Het zal wel ontworpen zijn voor die POD-karretjes die jullie hebben :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
De haltes bij station Holten zijn net zo logisch ontworpen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Twente
Klopt ja. Zelfde gemeente, daar zal het wel aan liggen :X
Re: Concessie Twente
Volgens mij had deze chauffeur in Almelo nét mazzel met de waterhoogte in de tunnel.. dat ie erdoor komt.. Flabbert wel een paneel open voor het linker voorwiel..
https://www.dumpert.nl/mediabase/744323 ... lmelo.html
IN de bus:
https://www.dumpert.nl/mediabase/744303 ... e_bus.html
https://www.dumpert.nl/mediabase/744323 ... lmelo.html
IN de bus:
https://www.dumpert.nl/mediabase/744303 ... e_bus.html
Re: Concessie Twente
Dat paneel is de accubak. De accu's stonden dus onder water.
Re: Concessie Twente
^^ Da's dan niet zo mooi... :(
Re: Concessie Twente
Niet alleen de klep van de accubak staat open, ook die op de neus van de bus....
Re: Concessie Twente
Dat zag ik ook al, ik vroeg me alleen af hoe die open komt. Het scharnier zit aan de onderkant, dus het water kon hem niet open geduwd hebben.
Re: Concessie Twente
De SPD in Nordhorn (15 van de 42 raadszetels) zou graag zien dat lijn 62 Borculo-Enschede-Denekamp door gaat rijden naar Nordhorn:
https://www.ems-vechte-news.de/buslinie ... bindungen/Einen Wunsch erfüllen die derzeitigen Planungen des Landkreises nicht: eine direkte Verbindung in die Hochschulstadt Enschede. Dazu beantragt die SPD, dass der Landkreis hierzu Verhandlungen mit der niederländischen Seite führen soll. “Bei allem Respekt für die ehrenamtlichen Fahrer der Bürgerbuslinie ist Umstieg in Denekamp lästig. Gerade für junge Menschen wäre die Weiterführung der niederländischen Buslinie 61 Enschede – Denekamp nach Nordhorn attraktiv”, so Ratsmitglied Johanna Harland.
Re: Concessie Twente
Het scharnier van de accubak zit bij een Citea boven hoorStadsbus schreef:Dat zag ik ook al, ik vroeg me alleen af hoe die open komt. Het scharnier zit aan de onderkant, dus het water kon hem niet open geduwd hebben.
Re: Concessie Twente
Ik was een beetje onduidelijk, ik bedoelde het op de reactie van marvinkok, dat de klep van de voorkant van de bus open staat en dat de scharnieren aan de onderkant zitten.
Re: Concessie Twente
Die zitten wel onderaan ja, maar op een dusdanige manier dat je hem er naar boven uit kunt tillen. Waarschijnlijk eerst losgeklikt en daarna omhoog gedreven dus.
-
- Berichten: 3662
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Twente
Klinkt sympathiek, maar tegenwoordig is er al een vrij goede verbinding tussen Twente en Nordhorn met de RB61 en lijn 100 die in Bad Bentheim lekker op elkaar aansluiten. Ik zou eerder inzetten om lijn 100 door te laten rijden naar Coevorden, want de grensoverschrijdende verbindingen tussen Drenthe en Duitsland zijn dramatisch (tussen Emmen en Meppen rijdt de bus maar 4x/dag, ook daar zal een uursdienst mooi zijn).dennistd schreef:De SPD in Nordhorn (15 van de 42 raadszetels) zou graag zien dat lijn 62 Borculo-Enschede-Denekamp door gaat rijden naar Nordhorn:
Einen Wunsch erfüllen die derzeitigen Planungen des Landkreises nicht: eine direkte Verbindung in die Hochschulstadt Enschede. Dazu beantragt die SPD, dass der Landkreis hierzu Verhandlungen mit der niederländischen Seite führen soll. “Bei allem Respekt für die ehrenamtlichen Fahrer der Bürgerbuslinie ist Umstieg in Denekamp lästig. Gerade für junge Menschen wäre die Weiterführung der niederländischen Buslinie 61 Enschede – Denekamp nach Nordhorn attraktiv”, so Ratsmitglied Johanna Harland.
Aan de andere kant kan lijn 100 wat mij betreft doorrijden naar Gronau en hierbij lijn 400 vervangen. Zo kun je Nordhorn vanaf Enschede ook met één overstap bereiken in plaats van twee in Oldenzaal en Bad Bentheim.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Denekamp - Nordhorn is enkele kilometers verwijderd van elkaar. Ik denk dat doortrekken van de 62 een veel beter alternatief is dan de huidige buurtbus die voor geen ene meter loopt. Vanaf Nordhorn zou doorgereden kunnen worden als snelbus naar Lingen dan heb je een fatsoenlijke grensoverschrijdende lijn. Vergeet niet dat lijn 100 vanaf december grotendeels gaat verdwijnen. Men is nu aan het kijken hoe het busnet eruit moet komen te zien.
Ook zie ik wel wat in het doortrekken van lijn 64 naar Gronau. In Gronau kan een gedeelte van de stadsdienst vervangen worden.
Er moet gewoon een verweven grensoverschrijdend netwerk komen. In Limburg en Gelderland is men op de goede weg, maar de provincies die aan Niedersachsen grenzen hebben daar duidelijk meer moeite mee. Al zij het omdat het voorzieningsniveau in Niedersachsen zelf qua ov al laag is en de omgeving nabij de grens dunbevolkt is.
Ook zie ik wel wat in het doortrekken van lijn 64 naar Gronau. In Gronau kan een gedeelte van de stadsdienst vervangen worden.
Er moet gewoon een verweven grensoverschrijdend netwerk komen. In Limburg en Gelderland is men op de goede weg, maar de provincies die aan Niedersachsen grenzen hebben daar duidelijk meer moeite mee. Al zij het omdat het voorzieningsniveau in Niedersachsen zelf qua ov al laag is en de omgeving nabij de grens dunbevolkt is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Het concept vervoersplan 2019 is door de ROCOV Twente goedgekeurd, geen idee wat het vervoersplan zelf inhoudt. Alleen het lot van de lijnen 73 en 74 in Haaksbergen blijft een puntje volgens het ROCOV.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Twente
Ja, dat dat een puntje blijft, is zo gek nog niet. :')
-
- Berichten: 3662
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Twente
Het zou wel belachelijk zijn als er vanaf december geen bus rijdt over de nieuwe N18, want dan jaag je de mensen echt de auto in.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- busentrein
- Berichten: 580
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Ligt eraan waarmee de vervoerders komen als oplossing voor Haaksbergen, er worden op dit moment zoveel losse flodders afgeschoten in de pers dat ik soms het idee heb dat gemeentes en provincies via de media aan het debatteren zijn in plaats van eens gezellig bij elkaar te gaan zitten.
Feit is daarbij wel dat de gemeente Haaksbergen wel erg laat wakker is geworden wat de nieuwe N18 zou gaan betekenen voor Haaksbergen. In het vervoersplan van Arriva (Achterhoek) voor DRGL 2018 is al een flinke doorkijk gegeven naar de nieuwe routes rondom Haaksbergen dus het is geen donderslag bij heldere hemel geweest :X
Feit is daarbij wel dat de gemeente Haaksbergen wel erg laat wakker is geworden wat de nieuwe N18 zou gaan betekenen voor Haaksbergen. In het vervoersplan van Arriva (Achterhoek) voor DRGL 2018 is al een flinke doorkijk gegeven naar de nieuwe routes rondom Haaksbergen dus het is geen donderslag bij heldere hemel geweest :X
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Twente
Ik had ander liever gehad dat het een lijntje bleefchemie schreef:Ja, dat dat een puntje blijft, is zo gek nog niet. :')
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten