'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per dag
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per dag
Gelukkig waren de Franse en Belgische pers daarin sneller, en was dit al drie weken geleden geplaatst.
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per dag
De kop van treinreiziger.nl is ook wat ongelukkig. NMBS is niet een bedrijf dat zelf veel wil, zeker niet als nieuwe diensten leiden tot kannibaliseren van het Thalys-monopolie (kuch Intercity Brussel kuch). Deze nieuwe diensten uit Namen en Bergen komen dan ook tot stand na een aangenomen resolutie in het Waalse parlement. Overigens gaat de bestuurlijke aansturing van de intercités van Parijs naar Maubeuge / Cambrai per 1 januari over van de staat naar de regio (Hauts-de-France). Deze laatste is wellicht meer ter wille om een doorgaande grensoverschrijdende verbinding verder te stimuleren.
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per dag
Door die regionalisatie krijgt de regio Hauts-de-France van de Franse overheid nieuwe treinstellen cadeau die niet kunnen omgaan met 3000 Volt. En de SNCF wil ook nog eens dolgraag af van de Corail-rijtuigen.
Doortrekken naar Parijs zal dus nog wel een lange reeks onderhandelingen tussen NMBS en SNCF vergen.
Doortrekken naar Parijs zal dus nog wel een lange reeks onderhandelingen tussen NMBS en SNCF vergen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per dag
Ah, dat maakt het dan inderdaad een stuk complexer.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten