Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Milco schreef:heb je toevallig enig idee wanneer we ze in dienst kunnen verwachten?
Ik verwacht dat er vandaag nog uit alle macht gewerkt gaat worden om het spul af te krijgen, of in elk geval geschikt voor dienst. Morgen (=maandag) moet immers de volledige dienstregeling gereden worden, en er is geen reserve achter de hand. Dat blijkt ook wel want ik zie al een rode en groene Iveco op een lijn waar ze niet horen. Gelukkig geven ze wel realtime informatie dus ze hebben in elk geval de boordcomputer aan de gang gekregen ;)
Lijnfilms horen gekoppeld te zijn aan de boordcomputer. Kwestie van de aansturing van de lijnfilm op automatisch zetten (= alle invoer op 0). Zo werkt het in elk geval met het kastje van Gorba, de Iveco's bleken weer een ander apparaat te hebben...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Ik stond vanochtend te wachten op de eerste 90 naar Utrecht, maar de chauffeur vergat rechts af te slaan op de busbaan in Papendorp :X
De bus heeft toen maar verder gereden tot De Meern-Oost, en is vanaf daar de Noordradiaal op gereden om via Leidsche Rijn en de Vleutenseweg op centraal terecht te komen.
Cas schreef:Ik stond vanochtend te wachten op de eerste 90 naar Utrecht, maar de chauffeur vergat rechts af te slaan op de busbaan in Papendorp :X
De bus heeft toen maar verder gereden tot De Meern-Oost, en is vanaf daar de Noordradiaal op gereden om via Leidsche Rijn en de Vleutenseweg op centraal terecht te komen.
Ja ik heb die 6602 ook gezien toen hij over de Lekdijk bij Ameide weer richting Gelkenes reed, hij kwam daar 15 min. te laat langs om 10:16 ipv 10:03 (misschien te maken met die omweg in Utrecht).
Nu komen er volgens de OVinfo verschillende lijn 90 bussen meer dan een kwartier te vroeg langs de haltes (staat bij een enkele zelfs dat hij 30 min. te vroeg is aangekomen bij Schoonhovenseveer). Maar volgens mij is de real-time info ook niet helemaal kloppend want ik stond bij de halte en zag de bus in de verte (je kan op de lekdijk op een bepaalde stukken de bus in de verte zien rijden) en volgens OVinfo was die bus al lang langs de halte gereden.
In Dordrecht zijn trouwens de halte borden op het CS alweer vervangen door nieuwe met de lijnen uit andere concessies er ook op.
En die R-net wagens rijden heerlijk voor de passagiers trouwens, mooie luxe busjes zijn dat :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Visgraatmodel schreef:Wanneer worden de eerste GTW’s van R-Net huisstijl voorzien?
Qbuzz DMG schreef:Vernieuwde treinen in 2019
Met de komst van Qbuzz komt er ook R-net op het spoor. in de tweede helft van 2019 worden alle treinen van de MerwedeLingelijn omgebouwd naar en uitgerust in de herkenbare rood-grijze R-netstijl.
De 6606, een Rosero, krijgt blijkbaar de bestemmingsbak ook niet werkend, want er is maar een papiertje tegen de voorruit aan geplakt. Voor de rest mooie bussen, met ook een duidelijk infoscherm. De halte-omroep is wel heel zacht.
Voor de mensen die er belang bij hebben bij de Servicewinkel in Gorinchem hebben ze nog (als je er naar vraagt) wat oude Arriva folders liggen (van de trein uit 2018)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Op lijn 316 heb ik al alle kleurvarianten van de Iveco's aangetroffen en op lijn 388 zag ik de groene en blauwe rijden.
De stoelen in de Iveco's (blauw en R-net) zaten erg comfortabel, vooral in het lage gedeelte. Het enige irritante is dat je in de blauwe bussen tegen de letters van "snelBuzz" zit aan te kijken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bij bushalte Centrum in Dordrecht hangen de nieuwe lijn borden nu ook.
Voor het ritje naar mijn stage op Zwijndrecht ben ik een rit meegeweest met lijn 392, waar een R-NET bus op reed. Erg fijne bussen qua comfort, ook het informatiesysteem biedt, hoewel lichtelijk, toch meer informatie en duidelijkheid over de vertraging vergeleken met het oude systeem van Arriva.
Daniel schreef:De eerste Qbuzz-bussen zijn inmiddels uitgereden, waarbij opvalt dat er op de 387 en 388 momenteel Iveco's in snelBuzz-uitvoering rijden. Gepland op zondag of zijn de Scania's nog niet gereed voor de dienst?
Ik sprak nog een sjoof net op de 388, scania's staan idd binnen omdat ze nog niet rijklaar zijn, daardoor nu een groene StreekBuzz crossway op de 316 waar ik in zit.
Uitgebreider verslag volgt later.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
De eerste stadsBuzz op het Dudokplein is inmiddels ook een feit trouwens, foto volgt nog.
Die chauffeur had in elk geval zijn routekennis al op pijl voordat het eindpunt daar echt klaar is ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Overigens kun je in de trein Vandaag zowat legaal zwart reizen, omdat de stewards nog niet zouden mogen controleren. Zo zijn de BOA logo's Op de kleding zijn afgeplakt met tape, en heeft nog niet iedereen een bonprinter voor het printen van de UVBtjes.
Ook missen er op bepaalde stations nog (werkende) kaartautomaten. En in de Servicewinkel hebben ze wel alle soorten papierenkaartjes liggen maar die kunnen ze nog niet verkopen omdat ze niet in de kassa staan :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ik ben vanochtend wezen kijken naar de eerstvertrekkende bussen vanaf Utrecht Centraal. De eerste rit van lijn 90 is vertrokken zonder de vertrekhalte aan te doen. Verder ben ook ik op de 387 en 388 alleen maar Iveco's in plaats van Scania's tegengekomen en rijden de lijnen 81 en 90 op zondag met Rosero's van Juijn (met alleen een lijnfilm achter trouwens, verder gewoon een papiertje met het lijnnummer op de voorruit). Ben benieuwd wat er vanavond op lijn 94 rijdt.
Er moet denk ik nog niet te veel waarde gehecht worden aan de punctualiteitsinformatie op bijvoorbeeld ovzoeker of de digitale reisinformatie op de halte. Ik zie gewoon voertuigen rijden (of zit zelfs in voertuigen) die volgens ovzoeker nog op een andere plek zijn (en dus veel vertraging hebben).
Visgraatmodel schreef:Wanneer worden de eerste GTW’s van R-Net huisstijl voorzien?
Qbuzz DMG schreef:Vernieuwde treinen in 2019
Met de komst van Qbuzz komt er ook R-net op het spoor. in de tweede helft van 2019 worden alle treinen van de MerwedeLingelijn omgebouwd naar en uitgerust in de herkenbare rood-grijze R-netstijl.
Nou, volgens een redacteur bij Omroep Gelderland is dat al het geval. :Y (A)
Omroep Gelderland schreef:(..) Tot slot wordt een nieuwe vervoerder actief in onze provincie: R-net gaat in plaats van Arriva rijden op de treinlijn Geldermalsen-Dordrecht. Dit heeft verder geen gevolgen voor de reiziger.
Durashift schreef:
Nou, volgens een redacteur bij Omroep Gelderland is dat al het geval. :Y (A)
Omroep Gelderland schreef:(..) Tot slot wordt een nieuwe vervoerder actief in onze provincie: R-net gaat in plaats van Arriva rijden op de treinlijn Geldermalsen-Dordrecht. Dit heeft verder geen gevolgen voor de reiziger.
Qbuzz gebruikt inderdaad de merknaam R-net voor de treindienst Dordrecht - Gorinchem. De treinen zelf worden echter pas begin 2019 gemoderniseerd.
De groene stangen in de streekBuzz-versie van de Iveco Crossway vind ik nogal fel....
Ook lijken de stoelen iets minder comfortabel te zitten dan in de R-net en snelBuzz uitvoeringen, hebben ze geen klaptafels en minder beenruimte.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Klopt, de huidige kleurstelling van de treinstellen is slechts tijdelijk. Arriva er af en Qbuzz er op.
Komend jaar worden ze geheel aangepakt en in een R-Net Jasje gegoten. Ook word de trein van binnen dan geüpgraded.