Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
In het artikel staat alsnog "Wel moet de MRDH nog reageren op het bezwaar van Connexxion. Daar moet de vervoerder volgens de rechter dus op wachten."
Dit zou nog best wel van invloed kunnen zijn op het eindresultaat kijkt mij.
Dit zou nog best wel van invloed kunnen zijn op het eindresultaat kijkt mij.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
De geschiedenis leert dat dit soort bezwaren tot dusver zelden/nooit hebben geleid tot een andere uitslag. In dat licht bezien kan je er voorzichtig vanuit gaan dat het gewoon EBS wordt.
Echter neemt MRDH inmiddels wel zeer riant de tijd om met een reactie op het bezwaar te komen. Je gaat je afvragen wat er dan zo lang duurt. Dus wie weet komt er toch nog een verrassing.
Echter neemt MRDH inmiddels wel zeer riant de tijd om met een reactie op het bezwaar te komen. Je gaat je afvragen wat er dan zo lang duurt. Dus wie weet komt er toch nog een verrassing.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Bezwaar kan zeker succesvol zijn en tot een andere winnaar leiden, kijk maar naar Brabant: daar werd Veolia opeens Arriva.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
En het kan ondanks verliezen van de rechtzaak door de bezwaarmaker ook tot een nieuwe aanbesteding leiden. Zie bv. de regio Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Het kan. Maar komt zelden voor.PHS schreef:Bezwaar kan zeker succesvol zijn en tot een andere winnaar leiden, kijk maar naar Brabant: daar werd Veolia opeens Arriva.
MRDH doet er nu ook erg lang over, dus wie weet...
Laatst gewijzigd door Daan76 op di 27 nov 2018, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Vandaar ook dat ik "zelden" zei. Want zoveel van deze voorbeelden zijn er niet.Daniel schreef:En het kan ondanks verliezen van de rechtzaak door de bezwaarmaker ook tot een nieuwe aanbesteding leiden. Zie bv. de regio Utrecht.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Hoe recent was dit en wat gebeurde hier?Daniel schreef:En het kan ondanks verliezen van de rechtzaak door de bezwaarmaker ook tot een nieuwe aanbesteding leiden. Zie bv. de regio Utrecht.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Dat staat in het kort uitgelegd op de Wiki
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
^ Thanks! Heb het topic ook even doorgenomen en het lijkt mij toch niet dat het in Haaglanden een even grote puinhoop gaat worden.
Is het trouwens al ergens in te zien wat EBS met welke lijn gaat doen?
Is het trouwens al ergens in te zien wat EBS met welke lijn gaat doen?
PSA: Links gaan, rechts staan
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Iets zegt mij dat EBS op dit moment druk is met Voorne-Putten en Rozenburg en na 9 december goed gaat focussen op haaglanden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Zeg maar rustig begin 2019 hoor... Eerst nog maar eens zorgen dat alles vlekkeloos gaat verlopen in VPR
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 27 nov 2018, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Even wat uitleg over de procedure: na een aanbesteding volgt een (voorlopige) gunning. De verliezende inschrijvers hebben vervolgens 6 weken om bezwaar te maken bij Gedeputeerde Staten, of in dit geval het Dagelijks Bestuur van MRDH. In die bezwaarprocedure moet het DB zelf beoordelen of de aangevoerde argumenten kloppen en of het gunningsbesluit moet worden herroepen. Dit gebeurt niet vaak, want dat betekent dat er door MRDH fouten zijn gemaakt, maar het kán wel. Tegen dat besluit op bezwaar staat beroep bij de rechter open, het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb).
Het indienen van een bezwaarschrift schort de voorlopige gunning niet op. De bezwaarmaker kan daarom bij de rechter om een "voorlopige voorziening" vragen, zodat de aanbestedingsprocedure opgeschort wordt. Een voorzieningenrechter doet dan een eerste beoordeling of er evidente fouten zijn en er een spoedeisend belang is om de procedure op te schorten. Dit is dus geen finaal ordeel, maar wel een indicatie of er stront aan de knikker is.
Uit de uitspraak van de voorlopige voorziening kan je al veel afleiden. Het ziet er naar uit dat MRDH de bezwaren van Connexxion gaat afwijzen. In de uitspraak staat:
Connexxion heeft de juistheid betwist van verschillende onderdelen van de beoordeling van haar eigen vervoerplan, en van de beoordeling van het vervoerplan van EBS, dat laatste op basis van veronderstellingen over de inhoud van die bieding. Tegenover die betwisting heeft MRDH haar standpunten gemotiveerd uiteen gezet, daarbij gesteund door EBS.
Kortom, 95% kans dat MRDH de bezwaren afwijst, en dat uitgebreid motiveert. Het is vervolgens de vraag of Connexxion die argumenten accepteert, of dat ze vervolgens in beroep gaat bij de rechter. Dan komt de zaak in de zogenaamde "bodemprocedure" opnieuw bij het College van Beroep voor het bedrijfsleven, maar dan niet in de vorm van één voorzieningenrechter, maar in een college van drie rechters. Dan zijn we wel een paar maanden verder.
Het kan dus nog maanden duren voordat de gunning echt onherroepelijk is. Ik vind ook dat MRDH wel erg lang de tijd neemt, maar dat zie je bij meer aanbestedingen. Bij overheden werken ze sowieso niet zo snel en voor dit soort procedures schakelen ze bijna altijd externe advocaten in. Dat is eigenlijk raar, want dat is helemaal niet verplicht en je zou toch verwachten dat er bij de overheid toch ook wel ambtenaren rondlopen met voldoende juridische kennis om zo'n procedure te voeren. Het zou in ieder geval een hoop tijd en geld schelen.
Het indienen van een bezwaarschrift schort de voorlopige gunning niet op. De bezwaarmaker kan daarom bij de rechter om een "voorlopige voorziening" vragen, zodat de aanbestedingsprocedure opgeschort wordt. Een voorzieningenrechter doet dan een eerste beoordeling of er evidente fouten zijn en er een spoedeisend belang is om de procedure op te schorten. Dit is dus geen finaal ordeel, maar wel een indicatie of er stront aan de knikker is.
Uit de uitspraak van de voorlopige voorziening kan je al veel afleiden. Het ziet er naar uit dat MRDH de bezwaren van Connexxion gaat afwijzen. In de uitspraak staat:
Connexxion heeft de juistheid betwist van verschillende onderdelen van de beoordeling van haar eigen vervoerplan, en van de beoordeling van het vervoerplan van EBS, dat laatste op basis van veronderstellingen over de inhoud van die bieding. Tegenover die betwisting heeft MRDH haar standpunten gemotiveerd uiteen gezet, daarbij gesteund door EBS.
Kortom, 95% kans dat MRDH de bezwaren afwijst, en dat uitgebreid motiveert. Het is vervolgens de vraag of Connexxion die argumenten accepteert, of dat ze vervolgens in beroep gaat bij de rechter. Dan komt de zaak in de zogenaamde "bodemprocedure" opnieuw bij het College van Beroep voor het bedrijfsleven, maar dan niet in de vorm van één voorzieningenrechter, maar in een college van drie rechters. Dan zijn we wel een paar maanden verder.
Het kan dus nog maanden duren voordat de gunning echt onherroepelijk is. Ik vind ook dat MRDH wel erg lang de tijd neemt, maar dat zie je bij meer aanbestedingen. Bij overheden werken ze sowieso niet zo snel en voor dit soort procedures schakelen ze bijna altijd externe advocaten in. Dat is eigenlijk raar, want dat is helemaal niet verplicht en je zou toch verwachten dat er bij de overheid toch ook wel ambtenaren rondlopen met voldoende juridische kennis om zo'n procedure te voeren. Het zou in ieder geval een hoop tijd en geld schelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Het kan zijn dat men bewust externe expertise inkoopt...
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Dat kan. Dat kost dan wel zo'n 300 euro per uur. Ik vind dat zonde van het geld voor iets wat niet nodig is. Zeker als dat geld van de samenleving is dat je ook aan andere dingen had kunnen besteden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Bedenk wel dat zo'n besluit over het verlenen van een concessie een omvangrijk besluit is, dat niet dagelijks wordt genomen. Het gaat daarnaast niet alleen om kennis van de regels. Een goede motivering vereist bijv. ook een deugdelijke cijfermatige onderbouwing. Ik zou dus niet zo hard durven roepen dat het 'niet nodig' is om daar ook expertise van buitenaf bij te betrekken...
Goede uitleg, maar dit puntje klopt niet helemaal, als ik tenminste niks over het hoofd zie. Het CBB kan de zaak ook door een enkelvoudige kamer (één rechter) laten behandelen. Al is een meervoudige kamer (drie rechters) wel het uitgangspunt. Een zaak over concessieverlening zal ook al snel zo 'groot' zijn, dat afdoening door een meervoudige kamer voor de hand ligt.Statler Rail schreef:Dan komt de zaak in de zogenaamde "bodemprocedure" opnieuw bij het College van Beroep voor het bedrijfsleven, maar dan niet in de vorm van één voorzieningenrechter, maar in een college van drie rechters. Dan zijn we wel een paar maanden verder.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Gisteren zag ik een elektrische bus van HTM rijden in de Parkstraat. Testrit wellicht?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Test- cq instructierit. HTM leidt een beperkt aantal chauffeurs op die naast de normale HTM lijnen (waar deze chauffeurs nu al rijden) ook lijn 28 zullen gaan rijden (op lijn 28 komen de elektrische bussen te rijden).
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Tijdens het invoeren van de dienstregeling van lijn 28 op de Wiki, zag ik dat hij via de Groot Hertoginnelaan en het Gemeentemuseum/Museon gaat rijden, in plaats van via het World Forum, zoals op de lijnennetkaart staat.
Is dat een last-minute-wijziging of een omleiding?
Is dat een last-minute-wijziging of een omleiding?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Dit is een omleiding omdat de Scheveningseweg is afgesloten.
Dit voor de vervanging/reconstructie van de sporen van lijn 1.
Zie ook de route van lijn 61 (de vervangende busdienst).
Dit voor de vervanging/reconstructie van de sporen van lijn 1.
Zie ook de route van lijn 61 (de vervangende busdienst).
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Den Haag heeft ook een kersttram. Niet van SkyRadio maar van Netflix. En niet met kerstmuts maar met gekleurde lampjes. Het is de 3139.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Hahaha......nu.nl met zijn slechte journalistiek: de eerste elektrische buslijn van de Randstad:
https://nu.nl/den-haag/5617151/haag-kri ... dstad.html
De Randstad houdt bij Nu.nl zeker op bij Scheveningen.
Deze nieuwe Haagse bussen schijnen ook 120 km/uur te kunnen rijden.... _O-
Er rijden in Amstelland-Meerlanden sinds het voorjaar al 5 volledig elektrische (R-net) buslijnen.
https://nu.nl/den-haag/5617151/haag-kri ... dstad.html
De Randstad houdt bij Nu.nl zeker op bij Scheveningen.
Deze nieuwe Haagse bussen schijnen ook 120 km/uur te kunnen rijden.... _O-
Er rijden in Amstelland-Meerlanden sinds het voorjaar al 5 volledig elektrische (R-net) buslijnen.
Laatst gewijzigd door fred1954 op ma 10 dec 2018, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Lijn 10 in Dordrecht rijd ook al een behoorlijke tijd volledig elektrisch.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Ongeveer even lang als lijn 2 in Haarlem.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Zoals eerder gemeld, zijn met de nieuwe dienstregelingen een aantal bestemmingsaanduidingen aangepast bij HTM(Buzz). Bij de tram gaat het op de schermen bij de Randstadrail-stations (zoals Den Haag Centraal) niet helemaal goed, wat de volgende aanduidingen oplevert, met tussen haakjes wat er wegvalt op de schermen:
2 DH Kraayenstein
2 Leidschendam
3 Den Haag (Loosduinen)
3 Zoetermeer (Centrum)
3 Den Haag De (Sav Lohmanpl)
4 Den Haag De (Uithof)
4 ZM Javalaan
4 DH (Monstersestraat)
6 Leidschendam
6 Den Haag (Leyenburg)
Vooral het perron op Centraal met trams vanuit Zoetermeer is leuk, daar staat dus '3 Den Haag', '3 Den Haag De', '4 DH' en '4 Den Haag De'. De korte ritten van de 3 richting Centraal tonen de prachtige tekst '3 Den Haag Station'. Informatief wel :')
2 DH Kraayenstein
2 Leidschendam
3 Den Haag (Loosduinen)
3 Zoetermeer (Centrum)
3 Den Haag De (Sav Lohmanpl)
4 Den Haag De (Uithof)
4 ZM Javalaan
4 DH (Monstersestraat)
6 Leidschendam
6 Den Haag (Leyenburg)
Vooral het perron op Centraal met trams vanuit Zoetermeer is leuk, daar staat dus '3 Den Haag', '3 Den Haag De', '4 DH' en '4 Den Haag De'. De korte ritten van de 3 richting Centraal tonen de prachtige tekst '3 Den Haag Station'. Informatief wel :')
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Zowel op de DRIS en op de trams verschijnen die aanduidingen, pas binnen het voertuig zie je de bestemming. Ik zie liever de daadwerkelijke bestemmingen terugkeren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten