Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Meltrain schreef:Maar hoe zag dat er eerder ook alweer uit?
Eerder was spoor 9 een doorgaand spoor, het perron van spoor 8 is over het voormalige spoor 9 heen gebouwd. Op de plek van spoor 8 lag niks, maar er was aan de zuidoostkant van de perrons al wel een wissel aanwezig dat nu naar spoor 8 toe leidt.
Bedankt beiden. :pos:
Spoor 8 bestond dus eerder gewoon niet, als ik het goed begrijp.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gezien een huisgenootje van me het komend half jaar in London gaat studeren is het plan een keer bij haar langs te gaan. Nu de eurostar rijdt vond ik dit wel een mooie kans om met de trein richting het VK te gaan, maar wel op een studentenbudget. Hoe kan ik dit zo goedkoop mogelijk fixen? Uiteraard heb ik een (week) studentenov.
Zo vroeg mogelijk boeken via eurostar.com, vanaf een half jaar te voren kun je boeken. Toen ik een half jaar geleden mijn reis naar London boekte, zat er vrijwel geen verschil in Brussel - London of Elk Nederlands Station - London, dus toen voor het laatste gekozen (ook al stapte ik in Breda in de IC Brussel).
De maaltijd die je in de eerste klasse krijgt stelt trouwens niet zo veel voor, al was ik er alsnog wel blij mee want ik had alleen maar ongezonde troep mee... Maar als het je daar om gaat kun je jezelf die meerprijs dus beter besparen.
Voor het eten hoef je het niet te doen, nee. Ik heb liever dat ze dan de prijs van de 1e klasse verlagen ipv de maaltijd. Maar ik zit liever in de 1e klasse dus blijf ik 1e klasse reizen.
Het is wel duidelijk dat we hier echte experts hebben met stoelen van verschillende treintypes en klassen.
Nou reis ik vrijwel nooit 1e klas, maar nu voor de verandering wel. Ik reis van Den Dolder naar Groningen en, je voelt hem al aankomen, ik heb twee keuzes; ik blijf t/m Zwolle in de sprinter zitten en stap dan over op de IC naar Groningen. Ik kan ook direct in Amersfoort overstappen, maar moet dan wel lang wachten op de IC. De reistijd is uiteindelijk hetzelfde.
IC's zijn over het algemeen comfortabeler dan Sprinters. Ik zou dus voor de IC gaan, temeer omdat het comfort van eerste klas DDAR vergelijkbaar is met dat van de tweede klas.
Als je een bakje koffie onderweg wilt zou ik in Amersfoort overstappen. Kun je daar je koffie kopen en de trein in meenemen. In Zwolle is de overstaptijd korter.
Ik zou afwachten wat het materieel is, want er rijdt nog wel een enkele verdwaalde DDZ in de Sprinter en dan kan je net zo goed blijven zitten. Bij elk ander Sprintermaterieel is in Amersfoort overstappen gunstiger (en op perron 1/2 is nog een verwarmde wachtruimte)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Wat is eigenlijk het langste kaarsrechte stuk spoor in Nederland?
Ik weet dat je bijvoorbeeld op station Ede-Wageningen met een goede zoomlens een trein langs het perron van Wolfheze kan zien staan, maar er moet toch nog wel een langer recht stuk te vinden zijn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Als het goed is hangt boven/naast elk toilet een bak water. Anders moeten er waterleidingen door de hele trein getrokken worden ;) En dat vriest dan vast kapot bij de bakovergangen enzo *O*