Blijkbaar is een airport sprinter dus toch mogelijk.NS-topman Roger van Boxtel erkende vorige maand dat station Schiphol een groeiend probleem is. “Als we internationaal treinverkeer willen stimuleren, is voldoende capaciteit rond dat knooppunt cruciaal. We bieden aan om daar acht keer per uur een speciale airportsprinter in te zetten naar Amsterdam Centraal”, vertelde de NS-topman toen aan De Telegraaf.
Kort Nederlands nieuws
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Kort Nederlands nieuws
https://www.treinreiziger.nl/schiphol-n ... r-wanneer/
Ik heb geen onderschrift
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Toch? Waarom dacht je dat het niet mogelijk zou zijn?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Kort Nederlands nieuws
Omdat in het andere artikel juist werd gesproken over een inkrimping van het aantal sprinters schiphol-centraal omdat er niet genoeg ruimte zou zijn voor internationale treinen
Ik heb geen onderschrift
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Er is niet gezegd dat het daarbij om de sprinters tussen Schiphol en Centraal zou gaan. Als de internationale treinen naar Zuid verhuizen lijkt het logischer om het aantal sprinters tussen Schiphol en Zuid te verminderen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Kort Nederlands nieuws
Het is op Schiphol vrij simpel: als je nieuwe treinen wil rijden moet je andere schrappen. Er past gewoon niet meer in die tunnel.
Sprinters Zuid - Schiphol schrappen lijkt logisch maar is praktisch lastig: het zijn er sowieso maar 4 per uur en je moet nog wat met je sprinters Leiden - Hoofddorp. Ik kan me niet voorstellen dat er straks een airportsprinter Den Haag Centraal - Amsterdam Centraal komt, dat zal wel Hoofddorp - Amsterdam Centraal worden lijkt me.
Sprinters Zuid - Schiphol schrappen lijkt logisch maar is praktisch lastig: het zijn er sowieso maar 4 per uur en je moet nog wat met je sprinters Leiden - Hoofddorp. Ik kan me niet voorstellen dat er straks een airportsprinter Den Haag Centraal - Amsterdam Centraal komt, dat zal wel Hoofddorp - Amsterdam Centraal worden lijkt me.
Re: Kort Nederlands nieuws
https://www.ed.nl/economie/ebusco-gaat- ... ~a9ba96c1/
Het gaat Ebusco voor de wind. Het bedrijf is aan het innoveren door een chassis van versterkte kunststoffen te ontwikkelen. Er gaan tevens geruchten dat de productie binnenkort niet meer wordt uitbesteed aan een bedrijf in China.
Het gaat Ebusco voor de wind. Het bedrijf is aan het innoveren door een chassis van versterkte kunststoffen te ontwikkelen. Er gaan tevens geruchten dat de productie binnenkort niet meer wordt uitbesteed aan een bedrijf in China.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Kort Nederlands nieuws
Hoe tevreden zijn wij hier eigenlijk op dit forum met de Nederlandse Spoorwegen? Welke cijfer geven jullie?
Ik zou een 8- geven.
Minpunten:
-Stokoud materieel bij mijn startstation
-trein Zwolle-Utrecht vaak vertraagd
-Utrecht-Gouda ligt er nog te vaak uit
-duur wanneer je voltarief reist
Pluspunten
-hoge frequentie van treinen
-over het algemeen weinig vertraging
-Veel bestemmingen
-flexibel
-Zitplaatskans is sterk verbeterd
Ik zou een 8- geven.
Minpunten:
-Stokoud materieel bij mijn startstation
-trein Zwolle-Utrecht vaak vertraagd
-Utrecht-Gouda ligt er nog te vaak uit
-duur wanneer je voltarief reist
Pluspunten
-hoge frequentie van treinen
-over het algemeen weinig vertraging
-Veel bestemmingen
-flexibel
-Zitplaatskans is sterk verbeterd
Re: Kort Nederlands nieuws
Wat moeten ze dan met dat materieel? Het liefst wil ik hier ook wel wat anders maar daarvoor hebben wij gelukkig blauwnet.
Re: Kort Nederlands nieuws
Qua materieel valt de NS echt heel erg mee. Zeker sinds Plan V vervangen is door gloednieuwe sprinters en de DDZ is geïntroduceerd. Ga maar eens in België en Duitsland kijken.
Re: Kort Nederlands nieuws
#meldpuntgroenebankjes rijdt toch al een stuk minder op Apeldoorn - Almelo. Gisteren werdt er deels met DDZ geredenjelmerrr schreef:Wat moeten ze dan met dat materieel? Het liefst wil ik hier ook wel wat anders maar daarvoor hebben wij gelukkig blauwnet.
En Duitsland gaat ook de goede kant op hoor, aan de grens deelstaten vind je niet heel veel oud spul meerPHS schreef:Qua materieel valt de NS echt heel erg mee. Zeker sinds Plan V vervangen is door gloednieuwe sprinters en de DDZ is geïntroduceerd. Ga maar eens in België en Duitsland kijken.
Laatst gewijzigd door cassie127 op vr 18 jan 2019, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik ervaar het DDAR-materieel als erg onprettig. De banken zijn hard en krap. Afgelopen zomer ben ik bijna flauwgevallen van de hitte. Ik voel me flink opgelicht als ik eerste klas reis (betaal ik nou voor de kleur blauw?).
Daarnaast maakt het ding erg veel lawaai en binnen hoor je dat ook als die klepjes niet goed dichtzitten.
Daarnaast maakt het ding erg veel lawaai en binnen hoor je dat ook als die klepjes niet goed dichtzitten.
Re: Kort Nederlands nieuws
DM90 was niet veel beter hoor, en al helemaal niet in de zomer
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort Nederlands nieuws
Een deel van de eerste klas van DDAR is omgebouwd vanuit tweede klas.
In vergelijking met SGM vind ik de hardheid van de stoelen en het lawaai nog wel meevallen. Dat laatste zal vast afhankelijk zijn van waar je zit.
In vergelijking met SGM vind ik de hardheid van de stoelen en het lawaai nog wel meevallen. Dat laatste zal vast afhankelijk zijn van waar je zit.
Re: Kort Nederlands nieuws
1e klas van de DDAR vind ik prima zitten, de 2e klas kom ik liever niet
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik heb gewoon liever Keolis Flirt
Sowieso doet Keolis het gewoon goed ze moeten alleen in de spits met extra treinstel rijden
2 is gewoon te weinig, 3 is echt nodig.
Sowieso doet Keolis het gewoon goed ze moeten alleen in de spits met extra treinstel rijden
2 is gewoon te weinig, 3 is echt nodig.
Re: Kort Nederlands nieuws
Die tiende is onze Suus? _O-KM46 schreef:Negen van de tien NS reizigers is tevreden
Re: Kort Nederlands nieuws
Eerder was het altijd voldoende... Maar sinds die Intercity Zwolle als eindpunt heeft is het echt drukker geworden... En ook die maximaal 7 bakken ipv 8 wat overal net past, helpt ook niet mee.jelmerrr schreef:Ik heb gewoon liever Keolis Flirt
Sowieso doet Keolis het gewoon goed ze moeten alleen in de spits met extra treinstel rijden
2 is gewoon te weinig, 3 is echt nodig.
Enige wat ze nog kunnen doen is een extra spitstrein tussen Zwolle en Nijverdal. Dat kan allemaal net zonder aanpassingen in de huidige infrastructuur (uitgezonderd die stroomvoorziening). Maar dan is de lucht wel volledig weg uit de dienstregeling
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort Nederlands nieuws
8 bakken past (volgens de normen) niet overal...
Nog meer treinen inleggen past voor zover ik weet niet. Heb je een uitwerking, want je komt elkaar volgens mij tussen Raalte en nijverdal dan tegen, en met enkelspoor is dat wat onhandig...
Nog meer treinen inleggen past voor zover ik weet niet. Heb je een uitwerking, want je komt elkaar volgens mij tussen Raalte en nijverdal dan tegen, en met enkelspoor is dat wat onhandig...
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik vermoed dat hij het andere halve uur bedoelt dat de ic nu niet rijdt, maar dan wordt het nog extreem krap(als het überhaupt kwa plannormen dan past).
Grt. Stefan
Re: Kort Nederlands nieuws
We dwalen al helemaal af. Het ging om de beoordeling van de NS.
Nou ben ik wel benieuwd welk cijfer jullie geven aan de NS. Basseer je cijfer volledig op je eigen ervaringen (net zoals ik dat gedaan heb trouwens).
Nou ben ik wel benieuwd welk cijfer jullie geven aan de NS. Basseer je cijfer volledig op je eigen ervaringen (net zoals ik dat gedaan heb trouwens).
Re: Kort Nederlands nieuws
...en daarvoor gebruiken we niet dit topic. Dit is voor korte nieuwsberichten.
Ik doe ook maar wat
Re: Kort Nederlands nieuws
Dan splits je het toch af .
Re: Kort Nederlands nieuws
Laat dat nou precies zijn wat er gebeurde... Spuit elf! :')
Re: Kort Nederlands nieuws
Er komt een experiment om overlast in de trein te melden per app of sms.
https://nos.nl/artikel/2269857-proef-om ... f-sms.html
https://nos.nl/artikel/2269857-proef-om ... f-sms.html
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten