Kort buitenlands nieuws
Re: Kort buitenlands nieuws
Zodra een ander bedrijf dan SNCF een aanbesteding wint, volgt er geheid een staking. Of dat gelijk landelijk zal zijn durf ik niet te zeggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Is hier in Nederland massaal gestaakt toen Almelo-Mariënberg werd aanbesteed?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Kort buitenlands nieuws
Qua onderhandelingspositie van de vakbonden is Nederland en Frankrijk appels en peren vergelijken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Kort buitenlands nieuws
In onze taal hebben wij voor zulke mensen het begrip "Ewiggestrige". Ik kan het niet vertalen, dus dat zijn mensen, die absoluut en op alle mogelijke manieren aan bestaande, oude dingen willen vasthouden..... Op een gegeven moment zal het ook tot aan de Franse spoorweg-medewerkers doordringen, dat de tijden van monopolistische staatsspoorwegen ten minste in het westen van europa verleden tijd zijn....
Re: Kort buitenlands nieuws
Als ik het goed begrijp, gaat het dus om de Intercity's op die trajecten en blijven de stoptreinen nog bij de SNCF?Z2N schreef:Het is zover: :D
L'Etat va ouvrir à la concurrence les lignes de train Nantes-Lyon et Nantes-Bordeaux
L'Etat va entamer le processus d'ouverture à la concurrence des lignes de train Intercités Nantes-Lyon et Nantes-Bordeaux, avec pour objectif de faire rouler un nouvel opérateur en 2022, a indiqué le ministère des Transports mercredi 9 janvier. Ces deux lignes font partie des quelques "trains d'équilibre du territoire" (TET) gérés par l'Etat, une convention le liant à la SNCF jusqu'à fin 2020. Comme pour les TER, ils doivent être progressivement ouverts à la concurrence à partir de décembre 2019.
Bron en meer: Franceinfo
De Franse staat is begonnen met het aanbestedingsproces van de verbindingen Nantes - Bordeaux en Nantes - Lyon. Dit zijn de eerste verbindingen binnen Frankrijk die worden aanbesteed, als deel van de hervormingen van de Franse spoorwegen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kort buitenlands nieuws
Ja, want de staat financiert de Intercites en de regio’s de TER.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Denk dat de term 'conservatief' hier nog het dichtste bij in de buurt komt.ICE11 schreef:In onze taal hebben wij voor zulke mensen het begrip "Ewiggestrige". Ik kan het niet vertalen, dus dat zijn mensen, die absoluut en op alle mogelijke manieren aan bestaande, oude dingen willen vasthouden..... Op een gegeven moment zal het ook tot aan de Franse spoorweg-medewerkers doordringen, dat de tijden van monopolistische staatsspoorwegen ten minste in het westen van europa verleden tijd zijn....
🍉
Re: Kort buitenlands nieuws
Dan toch beter nog "hardcore conservatief"!
Re: Kort buitenlands nieuws
Niet alleen NS en RET hebben problemen met Bombardier...
Streit zwischen SBB und Bombardier eskaliert
Nach zahlreichen Verschiebungen der regulären Nutzung des von Pannen begleiteten Doppelstöckers FV Dosto platzt den SBB der Kragen. In einem Communiqué schreiben sie, der neue Zug sei für ihr Personal «nicht akzeptabel».
Die neuen Doppelstöcker FV Dosto verkehren seit dem Fahrplanwechsel im Dezember 2018 auf der Interregio-Strecke Basel–Zürich–St. Gallen–Chur (IR13/37). Doch der Betrieb der Züge wird gestört durch zahlreiche Pannen. Jetzt platzt den SBB der Kragen: «Für die Kundinnen und Kunden und das Personal der SBB ist die Zuverlässigkeit der FV-Dosto im ersten Betriebsmonat nicht akzeptabel.»
Bron en meer: Blick
De nieuwe (nou ja, vijf jaar vertraagde) Bombardier Twindexx-dubbeldekkers voor de SBB blijven een hoofdpijndossier. Vlak voor de ingang van de dienstregeling 2019 moest de geplande eerste inzet op de drukste Zwitserse verbinding (Genève - Bern - Zürich - St Gallen) uitgesteld worden, en de 12 treinstellen die nu wél in dienst zijn zorgen voor grootschalige problemen op de IR-verbindingen waar ze nu op ingezet worden. Voor de SBB is de maat vol, en daarom hebben zij vandaag een persbericht de deur uit gestuurd met het bericht dat het nieuwe materieel niet acceptabel is voor de reizigers en het personeel. Grootste problemen zitten in de software, deuren en tractieinstallaties.
Streit zwischen SBB und Bombardier eskaliert
Nach zahlreichen Verschiebungen der regulären Nutzung des von Pannen begleiteten Doppelstöckers FV Dosto platzt den SBB der Kragen. In einem Communiqué schreiben sie, der neue Zug sei für ihr Personal «nicht akzeptabel».
Die neuen Doppelstöcker FV Dosto verkehren seit dem Fahrplanwechsel im Dezember 2018 auf der Interregio-Strecke Basel–Zürich–St. Gallen–Chur (IR13/37). Doch der Betrieb der Züge wird gestört durch zahlreiche Pannen. Jetzt platzt den SBB der Kragen: «Für die Kundinnen und Kunden und das Personal der SBB ist die Zuverlässigkeit der FV-Dosto im ersten Betriebsmonat nicht akzeptabel.»
Bron en meer: Blick
De nieuwe (nou ja, vijf jaar vertraagde) Bombardier Twindexx-dubbeldekkers voor de SBB blijven een hoofdpijndossier. Vlak voor de ingang van de dienstregeling 2019 moest de geplande eerste inzet op de drukste Zwitserse verbinding (Genève - Bern - Zürich - St Gallen) uitgesteld worden, en de 12 treinstellen die nu wél in dienst zijn zorgen voor grootschalige problemen op de IR-verbindingen waar ze nu op ingezet worden. Voor de SBB is de maat vol, en daarom hebben zij vandaag een persbericht de deur uit gestuurd met het bericht dat het nieuwe materieel niet acceptabel is voor de reizigers en het personeel. Grootste problemen zitten in de software, deuren en tractieinstallaties.
Re: Kort buitenlands nieuws
DB had ook problemen met de IC2 van Bombardier of heeft ze nu weer in Baden-Württemberg. Is er eigenlijk hedendaags nog een nieuwe trein/treinstel, dat vlekkelos in dienst gaat?
Re: Kort buitenlands nieuws
De Stadler FLIRT3 en CAF's Civity in Nederland. (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik geloof dat de Twindexx een groot deel van de software met de Traxx deelt.. 1+1=2 zou je zeggen.
Re: Kort buitenlands nieuws
De Twindexx-rijtuigen die als IC2 of met de nieuwe motorrijtuigen worden ingezet rijden in treinstelmodus en hebben geavanceerdere software dan de Dosto’s die voorheen in de regionale diensten werden ingezet.
De Twindexx-motorrijtuigen hebben nog steeds veel problemen bij splitsen en combineren, op de diensten ten zuiden van Frankfurt rijden ze daarom altijd in vaste samenstellingen, op de diensten tussen Hamburg en Kiel/Flensburg moet er nog steeds een groot deel van de tijd overgestapt worden terwijl dat eigenlijk zou verdwijnen.
De Twindexx-motorrijtuigen hebben nog steeds veel problemen bij splitsen en combineren, op de diensten ten zuiden van Frankfurt rijden ze daarom altijd in vaste samenstellingen, op de diensten tussen Hamburg en Kiel/Flensburg moet er nog steeds een groot deel van de tijd overgestapt worden terwijl dat eigenlijk zou verdwijnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Kort buitenlands nieuws
Ook de trams van Bombadier worden niet overal gewaardeerd. De Rheinbahn uit Düsseldorf geeft Bombardier nu (ook deels) de schuld van de problemen met het prototype in Duisburg. Bombardier zou zich niet aan de afmetingen hebben gehouden. Daarnaast is de levering 1 jaar vertraagd.
NRZ
NRZ
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Kort buitenlands nieuws
Volgens mij zoeken ze daar een zondebok, ze weten al vier maanden dat het niet past in Duisburg en nu is het opeens te breed geleverd. Andere steden zoals Rotterdam, Manchester en Frankfurt hebben al honderden exemplaren van hetzelfde model afgenomen en daar hadden ze geen problemen met de perrons.
Rheinbahn had kunnen weten dat in de ondergrondse stations van Duisburg de lagevloersperrons relatief ver uitsteken vanwege de smalle GT10 van slechts 2,2 meter breed.
Rheinbahn had kunnen weten dat in de ondergrondse stations van Duisburg de lagevloersperrons relatief ver uitsteken vanwege de smalle GT10 van slechts 2,2 meter breed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Heropening wordt nu op zijn vroegst eind juni 2019 verwacht.Daniel schreef:Wuppertaler Schwebebahn-Schiene auf Cabrio gestürzt
Aus einem Gleis der Wuppertaler Schwebebahn hat sich am Sonntagmittag (18.11.2018) ein rund 100 Meter langes Stück der Stromschiene gelöst und ist auf die Straße darunter gefallen. Sie stürzte auf einen Pkw, der an einer Ampel stand. Der Fahrer des Pkw wurde nicht verletzt.
Laut Wuppertaler Stadtwerken ist der Schwebebahnbetrieb für mehrere Tage eingestellt. Schienenersatzverkehr wurde eingerichtet.
Lees verder
Uit een van de sporen van de Wuppertaler Schwebebahn is op zondagmiddag een 100 meter lang stuk stroomrail losgeraakt en op de straat eronder gevallen. De stroomrail viel op een auto die voor een verkeerslicht stond, de bestuurder van de auto raakte niet gewond. Volgens de WSW is het zweeftreinbedrijf voor meerdere dagen stilgelegd, er rijden vervangende bussen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Het New Generation Rollingstock fiasco in Queensland maakt Bombardier ook allesbehalve populair hier.
Re: Kort buitenlands nieuws
De rijtuigen van Thalys-treinstel 4301 hebben nu een bestickering voor Disneyland: https://www.flickr.com/photos/131696474 ... 872013865/
Re: Kort buitenlands nieuws
En het stel rijdt naar het schijnt op Paris - Dortmund, laten die nu net geen directe verbinding met Disneyland hebben of krijgen :')
Re: Kort buitenlands nieuws
Een PBA-stel bestickeren zou logischer zijn geweest, dan kan het niet fout gaan. (A)
Re: Kort buitenlands nieuws
Men zal in Vorst wat meer tijd hebben gehad dan in Le Landy. En Le Landy is ook een reden dat de dienst naar Lille vanaf vorig jaar april al praktisch non-existent was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Stuttgart is een van de eerste steden met een dieselverbod, waardoor Euro 4 en ouder niet meer de binnenstad in mag. Dit als gevolg van een rechtszaak over de luchtkwaliteit.
Om meer mensen in het OV te krijgen wordt per 1 april het zonestelsel van het regionale verkeersverbond gereorganiseerd van 46 naar 5 zones. Omdat de prijzen niet veranderen (en per 1 januari ook niet zijn verhoogd) worden daardoor heel veel reizen een stuk goedkoper, gemiddeld tussen de twintig en dertig procent. De centrumzone van Stuttgart wordt bijvoorbeeld verdubbeld, zodat alle losse kaartjes in Stuttgart € 2,50 worden in plaats van soms € 2,50 en soms € 2,90. Daardoor komen sommige voorsteden zoals Ludwigsburg en Esslingen nu slechts op één zone van Stuttgart te liggen, waardoor enkele reizen daar van € 4,20 naar € 2,90 gaan. Ook bij abonnementen wordt het zonesysteem gebruikt, bij het voorbeeld Ludwigsburg - Stuttgart kost een abonnement dan niet meer € 96,00 maar € 72,08. Men heeft € 84 miljoen vrijgemaakt om de eerste zes jaar het inkomstenverlies te kunnen compenseren, daarna verwacht men zoveel nieuwe reizigers te hebben dat de inkomsten weer gelijk zijn: http://www.vvs.de/einfachmachen/
Maar die nieuwe reizigers moet men natuurlijk ook kunnen opvangen. Daarom gaat men de S-Bahn eens even fors uitbreiden. Zo komen er 56 extra treinstellen. DB Regio bestelt voor eigen rekening ook 2 treinstellen om zo de ETCS level 2 te kunnen beproeven, wat men in de centrale tunnel wil installeren.
En wat gaan ze dan met die extra treinstellen doen? In de spits meer treinen met drie treinstellen laten rijden. Tussen Schwabstraße en Vaihingen de frequentie van 12 naar 16 treinen per uur verhogen. Tussen Vaihingen en Böblingen de frequentie van 4 naar 6 treinen per uur verhogen. Tussen Feuerbach en Weil der Stadt de frequentie van 4 naar 6 treinen per uur verhogen. Tussen Renningen en Böblingen de frequentie van 2 naar 4 treinen per uur verhogen. Tussen Plochingen en Kirchheim de frequentie van 2 naar 4 treinen per uur verhogen. Een verlenging van Filderstadt naar Neuhausen bouwen (met gepland 4 treinen per uur) en een verlenging van Wendlingen naar Nürtingen aan het netwerk toevoegen: https://www.region-stuttgart.org/presse ... fahrzeuge/
Om meer mensen in het OV te krijgen wordt per 1 april het zonestelsel van het regionale verkeersverbond gereorganiseerd van 46 naar 5 zones. Omdat de prijzen niet veranderen (en per 1 januari ook niet zijn verhoogd) worden daardoor heel veel reizen een stuk goedkoper, gemiddeld tussen de twintig en dertig procent. De centrumzone van Stuttgart wordt bijvoorbeeld verdubbeld, zodat alle losse kaartjes in Stuttgart € 2,50 worden in plaats van soms € 2,50 en soms € 2,90. Daardoor komen sommige voorsteden zoals Ludwigsburg en Esslingen nu slechts op één zone van Stuttgart te liggen, waardoor enkele reizen daar van € 4,20 naar € 2,90 gaan. Ook bij abonnementen wordt het zonesysteem gebruikt, bij het voorbeeld Ludwigsburg - Stuttgart kost een abonnement dan niet meer € 96,00 maar € 72,08. Men heeft € 84 miljoen vrijgemaakt om de eerste zes jaar het inkomstenverlies te kunnen compenseren, daarna verwacht men zoveel nieuwe reizigers te hebben dat de inkomsten weer gelijk zijn: http://www.vvs.de/einfachmachen/
Maar die nieuwe reizigers moet men natuurlijk ook kunnen opvangen. Daarom gaat men de S-Bahn eens even fors uitbreiden. Zo komen er 56 extra treinstellen. DB Regio bestelt voor eigen rekening ook 2 treinstellen om zo de ETCS level 2 te kunnen beproeven, wat men in de centrale tunnel wil installeren.
En wat gaan ze dan met die extra treinstellen doen? In de spits meer treinen met drie treinstellen laten rijden. Tussen Schwabstraße en Vaihingen de frequentie van 12 naar 16 treinen per uur verhogen. Tussen Vaihingen en Böblingen de frequentie van 4 naar 6 treinen per uur verhogen. Tussen Feuerbach en Weil der Stadt de frequentie van 4 naar 6 treinen per uur verhogen. Tussen Renningen en Böblingen de frequentie van 2 naar 4 treinen per uur verhogen. Tussen Plochingen en Kirchheim de frequentie van 2 naar 4 treinen per uur verhogen. Een verlenging van Filderstadt naar Neuhausen bouwen (met gepland 4 treinen per uur) en een verlenging van Wendlingen naar Nürtingen aan het netwerk toevoegen: https://www.region-stuttgart.org/presse ... fahrzeuge/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Kijk, dat is nog eens doorpakken. Zouden ze hier in Nederland ook mogen doen wat mij betreft.
Overigens is de luchtkwaliteit van Stuttgart behoorlijk slecht. Dat komt niet eens zozeer door de auto-industrie die daar gevestigd is, maar vooral door de ongunstige ligging van de stad in een relatief diep dal.
Overigens is de luchtkwaliteit van Stuttgart behoorlijk slecht. Dat komt niet eens zozeer door de auto-industrie die daar gevestigd is, maar vooral door de ongunstige ligging van de stad in een relatief diep dal.
Re: Kort buitenlands nieuws
Damn.
Netjes :Y
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Dronken Duitser springt op rijdende trein en maakt dodenrit
Een 33-jarige man heeft op het station in Duisburg halsbrekende toeren uitgehaald omdat hij zijn trein dreigde te missen. Hij sprong op de koppeling tussen twee treinstellen en reed minutenlang mee bij een steeds toenemende snelheid van uiteindelijk zo'n 200 kilometer per uur.
De man stapte gisteravond in Duisburg uit de Eurocity om te roken, maar nog voor hij zijn sigaret op had zette de trein zich tot zijn schrik weer in beweging. Daarop sprong hij dus op de koppeling en klemde zich vast aan een van de treinstellen.
bron en meer
De man stapte gisteravond in Duisburg uit de Eurocity om te roken, maar nog voor hij zijn sigaret op had zette de trein zich tot zijn schrik weer in beweging. Daarop sprong hij dus op de koppeling en klemde zich vast aan een van de treinstellen.
bron en meer
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten