Dienstregeling 2010
Re: Dienstregeling 2010
Tja dat heb ik me ook afgevraagd bij de stoptrein Hoorn - Hoofddorp die een aantal jaar geleden gekomen is. Het heeft even geduurd, maar het schijnt best een succesvolle verbinding te zijn. Overigens heeft Hoofddorp in 2007 12.500 reizigers. Dat is niet heel weinig...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2010
Nou ja, het is niet bepaald zo dat er geen treinen Schiphol -> Hoofddorp rijden. Die ene overstap moet wel te doen zijn dunkt me.
Re: Dienstregeling 2010
Lelystad - Hoofddorp blijft wel bestaan, alleen dan met de IC via Amsterdam. Die heeft een stop meer en een iets langer traject, maar vanaf Weesp rijden de meeste treinen naar Schiphol meestal niet echt meer op topsnelheid. En als de nieuwe s3700 het patroon van de s14300 gaat volgen dan staat hij ontzettend lang stil in Duivendrecht en Amsterdam Zuid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2010
Tja, het zal vooral een kwestie van het aantal verbindingen Hoofddorp - Schiphol dat men wil bieden zijn. Immers kom je op weg naar Hoofddorp-opstel zowiezo over een perronspoor van station Hoofddorp.
De NoordOost heeft in het verleden ook in Hoofddorp gestopt en doet dat nu ook niet meer, dus kennelijk vindt men dat er al genoeg verbindingen zijn of past het gewoonweg niet.
Dat laatste is zeer waarschijnlijk het geval: om .19 .49 vertrekt de s5700 van Schiphol naar Hoofddorp en komt daar aan op spoor 1 (gaat dus logischerwijs via spoor HZ de tunnel uit). Direct daar achteraan heb je dan de binnengekomen s3700 (aankomst .20 .50) die je snel naar Opstel moet zien te krijgen want 1 minuut daar achteraan vertrekt de s3900 (.21 .51) al van Schiphol naar Hoofddorp (spoor 2) toe en die moet ook het opstelterrein op.
Overigens is s3700 -> s3900 geen overstap: de eerste komt op 5-6 aan en de andere vertrekt van 4. Pas na een kwartier gaat er weer een trein naar Hoofddorp.
De NoordOost heeft in het verleden ook in Hoofddorp gestopt en doet dat nu ook niet meer, dus kennelijk vindt men dat er al genoeg verbindingen zijn of past het gewoonweg niet.
Dat laatste is zeer waarschijnlijk het geval: om .19 .49 vertrekt de s5700 van Schiphol naar Hoofddorp en komt daar aan op spoor 1 (gaat dus logischerwijs via spoor HZ de tunnel uit). Direct daar achteraan heb je dan de binnengekomen s3700 (aankomst .20 .50) die je snel naar Opstel moet zien te krijgen want 1 minuut daar achteraan vertrekt de s3900 (.21 .51) al van Schiphol naar Hoofddorp (spoor 2) toe en die moet ook het opstelterrein op.
Overigens is s3700 -> s3900 geen overstap: de eerste komt op 5-6 aan en de andere vertrekt van 4. Pas na een kwartier gaat er weer een trein naar Hoofddorp.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2010
Dat gaat-ie niet doen, het wordt juist een IC die wél een beetje doorrijdt en dus een klein kwartier sneller is. Schiphol-Lelystad gaat met de 3700 49 minuten duren, terwijl de s3900 er 1:03 over doet.Bee schreef:En als de nieuwe s3700 het patroon van de s14300 gaat volgen dan staat hij ontzettend lang stil in Duivendrecht en Amsterdam Zuid.
Voor reizigers Hoofddorp-Almere-Lelystad zou het dus beter zijn als niet de 3900, maar de 3700 in Hoofddorp begon (maar dat is dan voor reizigers naar Amsterdam Centraal weer niet handig).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2010
Kunnen ze die s3900 dan niet twee minuutjes later gooien of gewoon ook op spoor 5-6 laten stoppen? :?Reiziger Ddrs schreef: Overigens is s3700 -> s3900 geen overstap: de eerste komt op 5-6 aan en de andere vertrekt van 4. Pas na een kwartier gaat er weer een trein naar Hoofddorp.
Want ik vind dit ronduit flauw.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2010
Zal wel zo zijn, dat de treinen richting Leiden, s3500 en s14300 op 5-6, de treinen tot Hoofddorp (opstel) naar 4. Andersom ook. De s3500 is weer te verklaren omdat de t3526, t3528 en t3566 leeg naar Gv gaan, dus gaat dan maar de hele serie. Ook de t14318 en t14320 gaan leeg naar Gv... Andersom geldt dat ook, maar dan komen de t3521 , t3557 , t3559 , t14361 en t14363 van Gv.
Nu zal dezelfde volgorde wel aangehouden worden...
Nu zal dezelfde volgorde wel aangehouden worden...
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Dienstregeling 2010
Ja, erg gek als ze de s4500 ombouwen tot Intercity. Het is de enige trein geworden voor Pmo, Pmr, Pmw en Zdk. Dan moet je wel...Vinny schreef:Tja dat heb ik me ook afgevraagd bij de stoptrein Hoorn - Hoofddorp die een aantal jaar geleden gekomen is. Het heeft even geduurd, maar het schijnt best een succesvolle verbinding te zijn.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2010
Als je gedetailleerd wil zien welke materieel wordt ingezet in welke trein volgens het NS Jaarplan, dan staat hier een Excel-lijst. Er zitten 3589 treinen in, inclusief wat mat-ritjes die je dus kan negeren.
Re: Dienstregeling 2010
ST is dan ICR, en VRM is hetzelfde als IRM?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2010
Zou inderdaad niet weten wat VRM anders moet zijn dan een typo voor IRM
Valt me wel op dat de t1965 naar IRM gaat volgens deze lijst: gunstig gezien de reizigersaantallen, maar ongunstig voor de grote in-/uitstapstromen waarvoor je immers minder deuren voor hebt.
Valt me wel op dat de t1965 naar IRM gaat volgens deze lijst: gunstig gezien de reizigersaantallen, maar ongunstig voor de grote in-/uitstapstromen waarvoor je immers minder deuren voor hebt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2010
10 bakken ICR hebben toch evenveel deuren als 10 bakken VIRM
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2010
Ja, alleen moeten er door die deuren wel de reizigers van 2 verdiepingen i.p.v. die van 1 verdieping
Verwacht trouwens niet dat 'ie met 10 bakken IRM gaat rijden: op papier is 6 bakken geloof ik gelijkwaardig met 10 bakken ICRm, dus wil je wat extra capaciteit bieden dan zullen het wel 8 bakken worden.
Verwacht trouwens niet dat 'ie met 10 bakken IRM gaat rijden: op papier is 6 bakken geloof ik gelijkwaardig met 10 bakken ICRm, dus wil je wat extra capaciteit bieden dan zullen het wel 8 bakken worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2010
Hmm.. ICRm in de 1961. De huidige 8 bakken VIRM zijn al aan de krappe kant. Dat gaat gemerkt worden.
Re: Dienstregeling 2010
In een VIRM VI kunnen 593 zitten (en 276 staan). In 10 bakken ICR kunnen 823 zitten. Je kan eerder uitgaan van 7 bakken ICR = VIRM VIReiziger Ddrs schreef:Ja, alleen moeten er door die deuren wel de reizigers van 2 verdiepingen i.p.v. die van 1 verdieping
Verwacht trouwens niet dat 'ie met 10 bakken IRM gaat rijden: op papier is 6 bakken geloof ik gelijkwaardig met 10 bakken ICRm, dus wil je wat extra capaciteit bieden dan zullen het wel 8 bakken worden.
Re: Dienstregeling 2010
Worden de coupés bij IRM ook meegerekend met de officiële staanplaatsen? Naast dat ik het plafond laag vind, zie ik ook wel eens een plaatje met verboden te staan op de voormalige liftdeurtjes, nu kan dit ook alleen voor bij die lift bedoeld zijn, maar dat weet ik dus niet. 276 op alleen de balkons past nooit, dus het zal wel.Maar comfortabel, al is daar bij staan sowieso niet echt van te spreken, is geheel wat anders dan staan in een IRM.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Dienstregeling 2010
Die stickers zijn er inderdaad voor bedoeld aan te geven dat de Railtender-liften niet geschikt zijn voor personenvervoer.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Dienstregeling 2010
Heb geen flauw idee, heb de aantallen van Wikipedia, en diegene heeft ze zo te zien weer van de site van NS Financial Services Company, maar ik neem aan dat je 276 verspreid over de gangpaden, trappen en balkons verdeeld.NS-Reiziger schreef:Worden de coupés bij IRM ook meegerekend met de officiële staanplaatsen? Naast dat ik het plafond laag vind, zie ik ook wel eens een plaatje met verboden te staan op de voormalige liftdeurtjes, nu kan dit ook alleen voor bij die lift bedoeld zijn, maar dat weet ik dus niet. 276 op alleen de balkons past nooit, dus het zal wel.Maar comfortabel, al is daar bij staan sowieso niet echt van te spreken, is geheel wat anders dan staan in een IRM.
Hoeveel staanplaatsen er in ICR zijn zou ik niet weten, maar dat zullen er ook al wel snel 50 per rijtuig zijn (inclusief balkons).
Re: Dienstregeling 2010
Dat viel vies tegen vond ik. Het totaal aantal personen staat aan de buitenkant op de bak bij de UIC codes. Dus als je binnen kijkt hoeveel zitplaatsen er zijn kan je zo het verschil uitrekenen.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2010
Rekent de NS niet naast klapstoeltjes iets van 2 personen per m2?
Re: Dienstregeling 2010
4 per m² volgens mij zelfs.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2010
Oh ja, dat klinkt meer alsof het klopt...
Re: Dienstregeling 2010
4 pers./m2 wordt in ieder geval bij de metro gebruikt, maar dan sta je echt hutjemutje aan elkaar en moeten er geen zwaarlijvige mensen tussen staan. Er stond me iets van bij dat bij de NS wel 2 pers./m2 werd gehanteerd.
Ik doe ook maar wat
Re: Dienstregeling 2010
Er zijn iig treinvervoerders in Nederland die rekenen met 4 per m². Stadler maakt het helemaal bont bij z'n materieeloverzichten en gaat soms zelfs uit van 8 personen per m², maar dat staat gelijk aan sardientjesvervoer.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten