ProRail bouwt perron nieuwe stijl op station Leiden Centraal
ProRail bouwt perron nieuwe stijl op station Leiden Centraal
ProRail bouwt perron nieuwe stijl op station Leiden Centraal
Geplaatst op: dinsdag 17 november 2009 om 20:14
Laatst bijgewerkt: dinsdag 17 november 2009 om 20:15
Tot eind januari bouwt ProRail op het perron bij spoor 8b en 9b op station Leiden aan een proefopstelling met geheel nieuwe perroninrichting. De spoorbeheerder wil onderzoeken wat reizigers vinden van moderne “wachtverzachters” op het perron. Daarnaast beoordeelt ProRail het perronmeubilair op kwaliteit, functionaliteit en onderhoudbaarheid. Tijdens de verbouwing is het perron in fasen afgesloten.
Lees verder
Geplaatst op: dinsdag 17 november 2009 om 20:14
Laatst bijgewerkt: dinsdag 17 november 2009 om 20:15
Tot eind januari bouwt ProRail op het perron bij spoor 8b en 9b op station Leiden aan een proefopstelling met geheel nieuwe perroninrichting. De spoorbeheerder wil onderzoeken wat reizigers vinden van moderne “wachtverzachters” op het perron. Daarnaast beoordeelt ProRail het perronmeubilair op kwaliteit, functionaliteit en onderhoudbaarheid. Tijdens de verbouwing is het perron in fasen afgesloten.
Lees verder
Re: ProRail bouwt perron nieuwe stijl op station Leiden Centraal
Och, het perron kan daar wel een stukje missen, volgens mij zijn die wel een kilometer lang daar. Vind het altijd een beetje zielig als er één DD-AR op spoor 9ab staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: ProRail bouwt perron nieuwe stijl op station Leiden Centraal
Worden die reizigers daar niet een beetje moe van het eeuwige geklus en verbouwing na verbouwing daar? Ipv een proefstation is het volgens mij meer een eeuwige bouwplaats...
Re: ProRail bouwt perron nieuwe stijl op station Leiden Centraal
gezellig kan je straks op een betonnen bankje een houten reet krijgen terwijl je door de groeneilanden de reclameTV schermen niet meer kan zien
en de Fyra komt daar niet eens, zodat men mensen een Fyra kaartje verkoopt terwijl ze nog 50 min op dat kreng moeten wachten, en dus veel sneller op Shl zijn met een reguliere IC.moderne “wachtverzachters”
NS personeel weet niet beter als dat er spoorwijzigingen zijn t/m 12 dec 2009.Omdat ProRail ook nieuwe bestrating test, is een deel van het perron in twee fasen afgesloten. Tot en met 3 januari stoppen er geen treinen langs spoor 8b; van 4 januari tot 10 januari stoppen er geen treinen langs spoor 9b.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: ProRail bouwt perron nieuwe stijl op station Leiden Centraal
De hal is zo goed als af, dus de grootste problemen hebben ze al gehad. Bovendien ziet het er weer een stuk frisser uit nuCaspar schreef:Worden die reizigers daar niet een beetje moe van het eeuwige geklus en verbouwing na verbouwing daar? Ipv een proefstation is het volgens mij meer een eeuwige bouwplaats...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- AppleMoose
- Berichten: 6053
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: ProRail bouwt perron nieuwe stijl op station Leiden Centraal
God, er is weer een marketingbureautje ingeschakeld hoor.
We hebben het niet meer over plantenbakken, nee, dat zijn nu 'groeneilanden'
We hebben geen wachthokjes meer, nee, dat zijn nu 'paviljoens'
En we hebben ook geen reclameborden meer, nee, dat zijn tegenwoordig 'reclamevitrines'
En hoe kun je over 'wachtverzachters' (naar woord eigenlijk) spreken, als je op betonnen blokken moet gaan zitten omdat de houtenbankjes toch wel erg gevoelig blijken te zijn voor brandstichting en/of verrotting?
Bovendien vormen die betonnen blokken een ideaal wildplasobject, zijn ze (wanneer er niet net tegenaan gezeken is ;) ) koud, snel vies en krijg je er een ongelooflijk harde kont (onee, dat heet tegenwoordig 'zitvlak') van.
:neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg:
We hebben het niet meer over plantenbakken, nee, dat zijn nu 'groeneilanden'
We hebben geen wachthokjes meer, nee, dat zijn nu 'paviljoens'
En we hebben ook geen reclameborden meer, nee, dat zijn tegenwoordig 'reclamevitrines'
En hoe kun je over 'wachtverzachters' (naar woord eigenlijk) spreken, als je op betonnen blokken moet gaan zitten omdat de houtenbankjes toch wel erg gevoelig blijken te zijn voor brandstichting en/of verrotting?
Bovendien vormen die betonnen blokken een ideaal wildplasobject, zijn ze (wanneer er niet net tegenaan gezeken is ;) ) koud, snel vies en krijg je er een ongelooflijk harde kont (onee, dat heet tegenwoordig 'zitvlak') van.
:neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg:
Goh.
Re: ProRail bouwt perron nieuwe stijl op station Leiden Centraal
maar............. ze zijn wel weer fantastisch om dmv inkerven met mes of sleutels te laten weten dat je op een bepaalde datum daar op het station was, of op wie je gek ben natuurlijk. (regelmatig bankjes op Ledn checken dus Ronzol) dat gaat bij die betonnen elementen weer een stuk lastiger hoorRonzol schreef:God, er is weer een marketingbureautje ingeschakeld hoor.
We hebben het niet meer over plantenbakken, nee, dat zijn nu 'groeneilanden'
We hebben geen wachthokjes meer, nee, dat zijn nu 'paviljoens'
En we hebben ook geen reclameborden meer, nee, dat zijn tegenwoordig 'reclamevitrines'
En hoe kun je over 'wachtverzachters' (naar woord eigenlijk) spreken, als je op betonnen blokken moet gaan zitten omdat de houtenbankjes toch wel erg gevoelig blijken te zijn voor brandstichting en/of verrotting?
Bovendien vormen die betonnen blokken een ideaal wildplasobject, zijn ze (wanneer er niet net tegenaan gezeken is ;) ) koud, snel vies en krijg je er een ongelooflijk harde kont (onee, dat heet tegenwoordig 'zitvlak') van.
:neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- AppleMoose
- Berichten: 6053
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: ProRail bouwt perron nieuwe stijl op station Leiden Centraal
Dan zijn dat dus geen houten bankjes meer, maar speelse ultramoderne interactieve stationselementen waar ook op gezeten zou KUNNEN worden!
Goh.
Re: ProRail bouwt perron nieuwe stijl op station Leiden Centraal
Nu mat '64 ernog uit en we zijn eindelijk klaar voord de 21e eeuw :D
- AppleMoose
- Berichten: 6053
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: ProRail bouwt perron nieuwe stijl op station Leiden Centraal
Ja, lekker reizen in een sl*t of in een darm. Reizen word weer leuk!
En als we de reclame van de NS mogen geloven gaan de treinen na 170 jaar eindelijk 's op tijd rijden! :pos:
En als we de reclame van de NS mogen geloven gaan de treinen na 170 jaar eindelijk 's op tijd rijden! :pos:
Goh.
Re: ProRail bouwt perron nieuwe stijl op station Leiden Centraal
waarom zijn ze dan tussen Wd en Ut rails aan het leggen, en overal door het land al die werkzaamheden aan de baan, volgens mij heb je om op tijd te rijden niet zoveel nodig (hooguit wat medewerking van Prorail natuurlijk)Ronzol schreef:Ja, lekker reizen in een sl*t of in een darm. Reizen word weer leuk!
En als we de reclame van de NS mogen geloven gaan de treinen na 170 jaar eindelijk 's op tijd rijden! :pos:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: ProRail bouwt perron nieuwe stijl op station Leiden Centraal
Paar berichten die hier stonden maar verwijderd... ben net een mens, maak ook weleens een foutje
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- AppleMoose
- Berichten: 6053
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: ProRail bouwt perron nieuwe stijl op station Leiden Centraal
Dus verwijderen we de hele boel maar?
Goh.
Re: ProRail bouwt perron nieuwe stijl op station Leiden Centraal
Hmm je eigen bericht verwijderen okay, maar zomaar "MIJN" bericht verwijderen vind ik dan toch wel weer beetje kinderachtig!
en je bent idd net een mens, je zou ook zo de politiek inkunnen, die verdoezelen ook hun "foutjes"
en je bent idd net een mens, je zou ook zo de politiek inkunnen, die verdoezelen ook hun "foutjes"
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: ProRail bouwt perron nieuwe stijl op station Leiden Centraal
maar om mijn reactie niet helemaal verloren te laten gaan:
Ik had dus gereageerd op de post van Ronzol, waarin ik dus letterlijk aangaf dat de treinen op "tijd" rijden en niet op rails, en dat daardoor de spoorverdubbeling tussen Wd en Ut overbodig zou zijn, "Reiziger Ddrs" ging daar (per ongeluk) serieus op in, en ik reageerde daarop met dat ik dus "letterlijk" op die post had gereageerd.
Ik had dus gereageerd op de post van Ronzol, waarin ik dus letterlijk aangaf dat de treinen op "tijd" rijden en niet op rails, en dat daardoor de spoorverdubbeling tussen Wd en Ut overbodig zou zijn, "Reiziger Ddrs" ging daar (per ongeluk) serieus op in, en ik reageerde daarop met dat ik dus "letterlijk" op die post had gereageerd.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: ProRail bouwt perron nieuwe stijl op station Leiden Centraal
Als mijn sl*t op tijd is heb ik helemaal geen rails meer nodig om haar serieus te nemen.
o nee, nu ontspoort het topic helemaal. Ik hoop niet dat jullie nu last van je DDARm en krijgen.
o nee, nu ontspoort het topic helemaal. Ik hoop niet dat jullie nu last van je DDARm en krijgen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: ProRail bouwt perron nieuwe stijl op station Leiden Centraal
Het verwijderde bericht van Reiziger Ddrs was:
waarop Ennes reageerde met:Reiziger Ddrs schreef:Ligt maar net aan de opvolging natuurlijk. Richting Utrecht merk je nu nog weleens dat er een iets vertraagde s8800 moet invoegen na Woerden en een kwartier later komt het voor dat de stoptrein bij Terwijde er iets te krap voor zit.
Het scheelt in die gevallen amper in de rijtijd, maar toch, met viersporigheid (die trouwens al aardig opschiet, al lijkt het meer tijd te kosten een draadje op te hangen dan een spoortje te leggen) daar zijn al dat soort dingen niet meer nodig en kunnen ze gewoon naast elkaar rijden. Al helemaal als er daar daadwerkelijk meer treinen gaan rijden i.v.m. randstadspoor.
Nu graag weer on-topic :)Ennes schreef:Beste Reiziger Ddrs, wat ik dus bedoelde was dat letterlijk volgens Ronzol de treinen niet op rails maar op tijd gaan rijden.
maar mocht je meer uitleg over mijn quote willen hebben, aarzel niet die aan me te vragen hoor
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten